Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez aegean

Temat: 1.4 95KM - zuĹźycie oleju  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2019
    Skąd
    Poznań
    Postów
    7
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    08.2017

    1.4 95KM - zuĹźycie oleju

    Dzień dobry,

    jesteśmy z małżonką zadowolonymi posiadaczami 500L - wersja Lounge po liftingu, z bajerami.

    Zastanawia mnie jednak zużycie oleju. Do pierwszego przeglądu dolewałem 3 lub 4 razy Selenię (weszło 3/4 litra), teraz na liczniku jest prawie 24 tys. i na bagnecie olej jest w połowie. Jak tak dalej pójdzie, to do kolejnego przeglądu nie trzeba będzie dolewać. A auto użytkowane jest tak samo (tj. normalnie, codzienna jazda do pracy - trasy po 20/30 kilometrów).

    Czytałem ożywioną dyskusję na tym forum o braniu oleju przez ten silnik w Tipo. Wynika z niej, że spodziewać się można wszystkiego - jednym bierze (dużo, mało), innym nie bierze, albo po czasie bierze mniej, albo bierze więcej.

    Czy tu jest tak samo, tj. wszystko zależy od tego, jaki mi się trafił‚ okaz i nie wiadomo co będzie za kolejne tysiące kilometrów? I czy branie oleju (albo jego brak) ma wpływ na trwałość silnika?

    Dzięki za wszelkie sugestie!
    Ostatnio edytowane przez jzam ; 01-01-2019 o 23:25 Powód: polskie litery
    Było: Doblo Family 1.9 MultiJet 120KM, 2008



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2017
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    19
    Auto
    500L 1.4
    Rocznik
    2016
    witam , mam taki silnik w swojej 500 ,dolewalem chyba 2 razy w ciągu tych 2 lat po okolo 400ml chyba ,przejechane 39 tyś , moi znajomi do swojego wv-gena dolewają 2 litry na 5 tyś kilometrów

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Podobno te silniki Fiata są dość luźno spasowane, więc potrafią brać trochę oleju, ale zależy to od egzemplarza oraz stylu jazdy (mój zaczyna pić jak zdecydowanie przekraczam 3,5 tyś obrotów). Ale nie powinno mieć to znaczenia dla jego żywotności. Trzeba tylko regularnie sprawdzać poziom oleju i dolewać jak spadnie poniżej połowy miarki. Tutaj uwaga - między poziomem minimum i maximum jest tylko 0,5 litra, a nie 1 litr (o ile dobrze pamiętam tak napisano w instrukcji).

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2017
    Skąd
    Legnica
    Postów
    125
    Auto
    Fiat 500L Cross 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2017
    Właśnie mija 1 rok użytkowania - nie dolewałem nic poziom oleju trzyma się 3/4 bagnetu silnik 1.4/95KM

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2017
    Skąd
    racibórz
    Postów
    2
    Auto
    500l 1.4 95
    Rocznik
    2016
    Silnik 1.4 95KM "bierze" 2L na 14tys. Rocznik po 2016 (norma2006). + LPG! - Norma 2005 podobno nie brał nic!?

  7. #6
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    14 styczeń 2019
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2017
    Trwałość tego silnika i tak jest byle jaka, więc nie ma się co przejmować zużyciem oleju, do 100.000 może wytrzyma, a może nie.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    444
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    gosc troluje nic nice wnosi do tematu
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  9. #8
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    14 styczeń 2019
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2017
    Tłumaczysz użytkownikom rzeczywistość? Sami nie potrafią jej postrzec i ocenić?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2019
    Skąd
    Poznań
    Postów
    7
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    08.2017
    Odświeżę temat. W sumie tak tylko dla informacji. Łącznie wlałem litr Selenii, kupiłem nowe opakowanie i... się kurzy. Pięćsetka jakby przestała pić - trzy lata, przekroczone 50 tys., czasem o poranku trzeba naprawdę żwawo gnać do roboty - a na bagnecie nie ubywa. Cuda. Natomiast w ASO mówią, żeby się tym nie przejmować, silnik ma się dobrze.
    Było: Doblo Family 1.9 MultiJet 120KM, 2008

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Jak jeździłem GP 1.4 77KM, lubił zauważalnie łyknąć na długiej trasie (ok 1200 km w jedną stronę, większość autostradą) gdzie utrzymywane były obroty silnika w okolicy 4 tys.km. Poza takimi warunkami nie zauważałem zużycia oleju.
    Talarsw lubi to.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2017
    Skąd
    Legnica
    Postów
    125
    Auto
    Fiat 500L Cross 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2017
    Jeżdżę na Seleni zrobiłem coś koło 12 tyś km trasa mieszana autostrada/miasto(1/2) ubytek oleju coś koło 0,2l na bagnecie. Ponadto zauważyłem ciekawą rzecz jak mierzę olej dzień po odstawieniu auta na parking to oleju na bagnecie jest więcej jak mierzę po 4/5 dniach od ostatniego uruchomienia.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    P
    Postów
    54
    Auto
    500L
    Rocznik
    2013
    Te silniki tak mają. Trzeba sprawdzać. U mnie więcej oleju bierze zimą (nie wiem czemu) i jak silnik jest bardzo obciążony (przyczepa), albo jak jeżdżę agresywniej. Sprawdzam co jakiś czas i tyle.
    Kiedyś nawet woziłem w bagażniku litr na dolewkę i starą butelkę Medeli na mleko dla niemowlaków - idealnie nadawała się na odmierzanie oleju do dolania.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    943
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Silnik 1.4 wywodzi się z rodziny fire i jest to dość normalne że bierze olej.

    Warto sprawdzić do jakiego momentu olej "schodzi" bo w wielu przypadkach jest tak że olej stabilizuje się na danym poziomie. Miałem tak w dwóch autach - CC 900 [tak wiem to inna rodzina silników] oraz w Punto 12, zresztą w sienie też tak było tylko ten stan utrzymywał się poniżej minimum choć żaden z tych silników nie miał wycieków ani nie spalał oleju. Może być tak że wydajecie na dolewki niepotrzebnie. Generalnie często jest to powiązane z ciśnieniem oleju. Im więcej oleju tym ciśnienie większe i może pchać w minimalnych ilościach przez pierścienie czy zawory ale generalnie nie do wyłapania przy spalaniu.

    W zimę ma prawo brać więcej oleju jak w lato gdyż mamy częste zmiany temperatury a tu dochodzi rozszerzalność materiałów ect. Podobnie jak przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. Zwiększa się ciśnienie wewnątrz jednostki i dochodzi do lekkich przedmuchów. Wali odma albo pierścieniami. Przy zdrowej jednostce jest to też nie do wyłapania. Podobnie się sprawa ma przy dużym obciążeniu silnika.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2019
    Skąd
    Poznań
    Postów
    7
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    08.2017
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Silnik 1.4 wywodzi się z rodziny fire i jest to dość normalne że bierze olej.

    Warto sprawdzić do jakiego momentu olej "schodzi" bo w wielu przypadkach jest tak że olej stabilizuje się na danym poziomie. Miałem tak w dwóch autach - CC 900 [tak wiem to inna rodzina silników] oraz w Punto 12, zresztą w sienie też tak było tylko ten stan utrzymywał się poniżej minimum choć żaden z tych silników nie miał wycieków ani nie spalał oleju. Może być tak że wydajecie na dolewki niepotrzebnie. Generalnie często jest to powiązane z ciśnieniem oleju. Im więcej oleju tym ciśnienie większe i może pchać w minimalnych ilościach przez pierścienie czy zawory ale generalnie nie do wyłapania przy spalaniu.

    W zimę ma prawo brać więcej oleju jak w lato gdyż mamy częste zmiany temperatury a tu dochodzi rozszerzalność materiałów ect. Podobnie jak przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. Zwiększa się ciśnienie wewnątrz jednostki i dochodzi do lekkich przedmuchów. Wali odma albo pierścieniami. Przy zdrowej jednostce jest to też nie do wyłapania. Podobnie się sprawa ma przy dużym obciążeniu silnika.
    Po przeglądzie na 60 tys. km. zastosowałem się do porady i zaprzestałem dolewania. Poziom na bagnecie zszedł do 1/3 wysokości w ramach "okienka". I dalej ani drgnie - rzeczywiście, nastąpiła stabilizacja. Przebieg 68 tys.

    Dzięki! Wygląda na to, że te wszystkie dolewki to była strata czasu i pieniędzy...
    Było: Doblo Family 1.9 MultiJet 120KM, 2008


 

Podobne tematy

  1. Zużycie oleju w normie czy nie
    Napisany przez Michał_1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-12-2017, 13:34
  2. Duże zużycie oleju stilo 1.9jtd 115 km
    Napisany przez monaliza35 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-02-2015, 21:46
  3. Zużycie oleju
    Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-06-2014, 20:15
  4. Remont silnika 1.8-zmniejszy zużycie oleju?
    Napisany przez mawy5 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 26-03-2013, 21:18
  5. ZUŻYCIE PALIWA 1,6 100 koni
    Napisany przez maciek.j na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 15-07-2011, 19:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-5321-4-95km-zuazycie-oleju-43331

fiat tipo bierze olej1.4 fiat 95 spala olejfiat tipo branie olejufiat czemu buerze olejfiat doblo 1.4 95 km branie oleju
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl