no to spoko. dzięki
Viaken OBD II
ELM 327
Witam wszystkich kolegów, również chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z diagnostyką auta. Posiadam fiata bravo 1.9 JTD z 00r.
Kabelek wraz z przejściówka 3 pinową( przejściówka posiada dodatkowo przewód + i -) na allegro, już nie pamiętam w jakiej cenie. Co do diagnostyki to stosuję program FES 3.2 zainstalowany pod Vin 7.
Jeśli chodzi o sterowniki do kabla, windows sam ściągnął z internetu i zainstalował. Jest jedna sprawa, o której jeszcze nikt nie pisał a mianowicie konfiguracji samego przewodu. Takie wskazówki wyczytałem z instrukcji do diagnozowania marki VW i podobnych a mianowicie: menadżer urządzeń- porty COM i LPT( powinien pojawić się nasz podłączony kabel)-USB Serial port, wybieramy właściwości-ustawienia porty- zaawansowane-najpierw ustawiamy numer portu COM na 1-5(tyle co wiem FES pracuję na tych portach), jeśli wszystkie porty będą w użyciu, wymuszamy zmianę. -Opcje BM- czas opóźnienia( standardowo ustanowione na 10-zmniejszamy na max 5) - powierdzamy OK. Po tym najlepiej zresetować komputer. W FES również ustawiamy wcześniej wybrany port COM, który ustawiliśmy.
U mnie zastosowanie takich ustawień pozwoliło na podłączenie z autem, w/w opis zadziałał u mnie, ale nie daję gwarancji że będzie tak u innych.
_________________
Było:
Ford Eskort Mk4 1.3 PB /LPG 1989r.
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 / SX / 2000r.
Jest:
Punto EVO 1.4 +LPG 2010r.
Ford Focus MK2 Kombi 1.6 + LPG 2007r.
Próbowałeś kontaktować z wydawcą.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
A z v3.2 tą wersją 20 min. nie idzie?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Rozwiązałeś problem? Jeśli tak to napisz co i jak.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Też tak myślałem ale w starych papierach poprzedniego właściciela znalazłem wydruk z diagnostyki tyle że robionej EXAMINEREM i można zdiagnozować wiele rzeczy.
Ja kupiłem właśnie kabelek od Viakena żeby wykasować błąd poduchy, no ale d**a zimna. Kabelek przechodzi test w FiatEcuScan ale z centralką poduszek nie chciał się połączyć za żadne skarby. Postawiłem więc całkiem nowy system na drugiej partycji dysku, żeby porty były czyste i nie zaśmiecone innymi starami ale dalej to samo. Zadzwoniłem po poradę do Viakena, i po długiej rozmowie, okazało się że niektóre Maryśki miały montowane inne centralki niż typowe Allied My97 AirBag czy Breed MY97 AirBag . Po sprawdzeniu w Eperze okazało się że mam Centralkę 46789398 TRW Okazuje się że niektóre auta z grupy Fiat mają też montowane takie centralki. FiatEcuScan obsługuje takie centralki np. w Alfach czy innych Fiatach. Ciekawe czy uda mi się połączyć z centralką jak zamiast mojego auta wybiorę takie które obsługuje centralki TRW.
Dobrze, że to napisałeś.
Jest zaś tak, że jak kupujemy kabel od Viakena to dostajemy płytę z pełną instrukcją co i jak zrobić
Na pewno tylko musisz znaleźć takie auto i z AIR-Bag się połączysz bez problemu bo do tego nie jest potrzebne to jakie masz samochód.
Łączy się bezpośrednio z centralką.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Witam,
Dowiedziałem się już sporo ale że jestem kompletnym laikiem chciałbym prosić o weryfikację.
Zaznaczam że żaden z mechaników w okolicy nie potrafi mi pomóc. Nie mają odpowiedniego oprogramowania/kabli czy czegoś tam.
Najczęściej spotykanym softem diagnostycznym w mojej okolicy jest Autodata (w różnych wersjach) do tego "kable z euro złączem" (OBD?). Czy jeżeli zakupie Adapter euro -> fiat 3pin to rozwiąże moje problemy? Czy muszę uzbroić się w cały komplet ELM + adapter + FiatECUScan aby dowiedzieć się co dolega mojemu samochodzikowi?
Doczytałem się również że aby ELM współpracował z FES potrzebny jest dodatkowy, dedykowany do programu adapter. Czym one się różnią (Typ1, 2, 3)? Który z nich wybrać? Posiadam Bravo 1.9TD z 1998 roku.
Najpierw napisz jaką masz wersję tego TD 75 czy 100 KM, bo to ważne. Jeżeli 75 to nie zawracaj sobie głowy żadnymi kablami bo tylko specjalistyczne interfejsy połączą się z tą jednostką. Jeżeli masz wersję 100 KM to kup sobie ten kabelek Kabel USB Fiat + Adapter Fiat Ściągnij sobie FES 3.3 i z pomocą forum sam sobie zdiagnozujesz wszystko.
Mam TD 100. Wielkie dzięki. Zamawiam i zobaczę co z tego wyjdzie.