Witamy na Fiat Klub Polska

Zobacz wyniki ankiety: Jakiego interfejsu używasz

Głosujących
200. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Viaken OBD II

    83 41.50%
  • ELM 327

    117 58.50%
Strona 3 z 56 PierwszyPierwszy 123451353 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 827
Like Tree5lubi to!

Temat: Inerfejs Diagnostyczny / Diagnoza Komputerowa (aktualizacja 07.04.2013)  

  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to spoko. dzięki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2010
    Skąd
    Biskupice
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 SX 2000r.
    Witam wszystkich kolegów, również chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z diagnostyką auta. Posiadam fiata bravo 1.9 JTD z 00r.
    Kabelek wraz z przejściówka 3 pinową( przejściówka posiada dodatkowo przewód + i -) na allegro, już nie pamiętam w jakiej cenie. Co do diagnostyki to stosuję program FES 3.2 zainstalowany pod Vin 7.
    Jeśli chodzi o sterowniki do kabla, windows sam ściągnął z internetu i zainstalował. Jest jedna sprawa, o której jeszcze nikt nie pisał a mianowicie konfiguracji samego przewodu. Takie wskazówki wyczytałem z instrukcji do diagnozowania marki VW i podobnych a mianowicie: menadżer urządzeń- porty COM i LPT( powinien pojawić się nasz podłączony kabel)-USB Serial port, wybieramy właściwości-ustawienia porty- zaawansowane-najpierw ustawiamy numer portu COM na 1-5(tyle co wiem FES pracuję na tych portach), jeśli wszystkie porty będą w użyciu, wymuszamy zmianę. -Opcje BM- czas opóźnienia( standardowo ustanowione na 10-zmniejszamy na max 5) - powierdzamy OK. Po tym najlepiej zresetować komputer. W FES również ustawiamy wcześniej wybrany port COM, który ustawiliśmy.
    U mnie zastosowanie takich ustawień pozwoliło na podłączenie z autem, w/w opis zadziałał u mnie, ale nie daję gwarancji że będzie tak u innych.
    _________________
    Było:
    Ford Eskort Mk4 1.3 PB /LPG 1989r.

    Jest:
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 / SX / 2000r.

  4. #33
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    posiadam pełną wersje fes 2.1 jak ją zaktualizować??

  5. #34
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,064
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Próbowałeś kontaktować z wydawcą.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    już pobrałem od nas z forum wersję 2.6 full od olo_mistrzu i jakby śmiga. problem w tym ze kontrolki od oleju nie moge wykasować. wyświetla komunikat "nie możliwe" czy jakoś tak

  7. #36
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,238
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A z v3.2 tą wersją 20 min. nie idzie?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 440 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #37
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wersja 3.3 z neta. komunikat "nie można wykonać" w serwisie są 2 opcje jedna to następny ogólny serwis a druga to ta od oleju. ta pierwsza po wykonaniu wyświetla komunikat "kompletne" a ta druga jak wyżej. no chyba że ja coś źle robię

  9. #38
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,064
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Rozwiązałeś problem? Jeśli tak to napisz co i jak.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #39
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    tak juz wiadomo. trzeba wejść nie w servis a w silnik potem w kontrolka oleju (wersja z DPF gdzie przewidziano) i skasować błąd. kolega Andrzej (Waho.) z forum pokazał co i jak. i tu przy okazji tez mu podziękuje a co. niby głupota i drobnostka ale jakże istotna

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    w 75 KM sprawdzić ABS, bo to jest prosta konstrukcja mechaniczna, gdzie ECu nie ma czym sterować.
    Też tak myślałem ale w starych papierach poprzedniego właściciela znalazłem wydruk z diagnostyki tyle że robionej EXAMINEREM i można zdiagnozować wiele rzeczy.

    Ja kupiłem właśnie kabelek od Viakena żeby wykasować błąd poduchy, no ale d**a zimna. Kabelek przechodzi test w FiatEcuScan ale z centralką poduszek nie chciał się połączyć za żadne skarby. Postawiłem więc całkiem nowy system na drugiej partycji dysku, żeby porty były czyste i nie zaśmiecone innymi starami ale dalej to samo. Zadzwoniłem po poradę do Viakena, i po długiej rozmowie, okazało się że niektóre Maryśki miały montowane inne centralki niż typowe Allied My97 AirBag czy Breed MY97 AirBag . Po sprawdzeniu w Eperze okazało się że mam Centralkę 46789398 TRW Okazuje się że niektóre auta z grupy Fiat mają też montowane takie centralki. FiatEcuScan obsługuje takie centralki np. w Alfach czy innych Fiatach. Ciekawe czy uda mi się połączyć z centralką jak zamiast mojego auta wybiorę takie które obsługuje centralki TRW.

  12. #41
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,064
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał kowal16-16 Zobacz post
    Kabelek wraz z przejściówka 3 pinową( przejściówka posiada dodatkowo przewód + i -) na allegro, już nie pamiętam w jakiej cenie. Co do diagnostyki to stosuję program FES 3.2 zainstalowany pod Vin 7.
    Jeśli chodzi o sterowniki do kabla, windows sam ściągnął z internetu i zainstalował. Jest jedna sprawa, o której jeszcze nikt nie pisał a mianowicie konfiguracji samego przewodu. Takie wskazówki wyczytałem z instrukcji do diagnozowania marki VW i podobnych a mianowicie: menadżer urządzeń- porty COM i LPT( powinien pojawić się nasz podłączony kabel)-USB Serial port, wybieramy właściwości-ustawienia porty- zaawansowane-najpierw ustawiamy numer portu COM na 1-5(tyle co wiem FES pracuję na tych portach), jeśli wszystkie porty będą w użyciu, wymuszamy zmianę. -Opcje BM- czas opóźnienia( standardowo ustanowione na 10-zmniejszamy na max 5) - powierdzamy OK. Po tym najlepiej zresetować komputer. W FES również ustawiamy wcześniej wybrany port COM, który ustawiliśmy.
    U mnie zastosowanie takich ustawień pozwoliło na podłączenie z autem, w/w opis zadziałał u mnie, ale nie daję gwarancji że będzie tak u innych.
    Dobrze, że to napisałeś.
    Jest zaś tak, że jak kupujemy kabel od Viakena to dostajemy płytę z pełną instrukcją co i jak zrobić



    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Ciekawe czy uda mi się połączyć z centralką jak zamiast mojego auta wybiorę takie które obsługuje centralki TRW.
    Na pewno tylko musisz znaleźć takie auto i z AIR-Bag się połączysz bez problemu bo do tego nie jest potrzebne to jakie masz samochód.
    Łączy się bezpośrednio z centralką.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2012
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    30
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9TD
    Witam,

    Dowiedziałem się już sporo ale że jestem kompletnym laikiem chciałbym prosić o weryfikację.
    Zaznaczam że żaden z mechaników w okolicy nie potrafi mi pomóc. Nie mają odpowiedniego oprogramowania/kabli czy czegoś tam.

    Najczęściej spotykanym softem diagnostycznym w mojej okolicy jest Autodata (w różnych wersjach) do tego "kable z euro złączem" (OBD?). Czy jeżeli zakupie Adapter euro -> fiat 3pin to rozwiąże moje problemy? Czy muszę uzbroić się w cały komplet ELM + adapter + FiatECUScan aby dowiedzieć się co dolega mojemu samochodzikowi?
    Doczytałem się również że aby ELM współpracował z FES potrzebny jest dodatkowy, dedykowany do programu adapter. Czym one się różnią (Typ1, 2, 3)? Który z nich wybrać? Posiadam Bravo 1.9TD z 1998 roku.

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Najpierw napisz jaką masz wersję tego TD 75 czy 100 KM, bo to ważne. Jeżeli 75 to nie zawracaj sobie głowy żadnymi kablami bo tylko specjalistyczne interfejsy połączą się z tą jednostką. Jeżeli masz wersję 100 KM to kup sobie ten kabelek Kabel USB Fiat + Adapter Fiat Ściągnij sobie FES 3.3 i z pomocą forum sam sobie zdiagnozujesz wszystko.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2012
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    30
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9TD
    Mam TD 100. Wielkie dzięki. Zamawiam i zobaczę co z tego wyjdzie.

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Zamawiam i zobaczę co z tego wyjdzie.
    W razie jakichkolwiek problemów, pisz postaramy się pomóc


 
Strona 3 z 56 PierwszyPierwszy 123451353 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nie udana aktualizacja CONNECT NAV+
    Napisany przez mlodyt86 na forum Nawigacje samochodowe
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-07-2016, 11:29
  2. Odpowiedzi: 344
    Ostatni post: 22-11-2012, 21:31
  3. Problem z aktualizacja
    Napisany przez pszemko na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-09-2012, 17:30
  4. [2012] Zlot Włoskich Sportowych Samochodów oraz Rajd Gigantów (20-22.07.2012)
    Napisany przez myAbarth na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-04-2012, 18:34
  5. Diagnostyka komputerowa Siena 1.6 16V
    Napisany przez TurekKSF na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-04-2012, 15:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

program do diagnostyki fiata

program do diagnostyki fiat

program diagnostyczny fiatdiagnostyka grande puntoprogram diagnostyczny fiat grande puntodarmowy program do diagnostyki samochodowejprogram diagnostyczny fiat doblofiat program do diagnostyki program do fiatakasowanie inspekcji fiat ideaprogram do diagnozy fiatakasowanie inspekcji fiat doblodarmowy program do diagnostyki fiatadiagnostyka komputerowa samochodu programydiagnostyka fiat program do diagnostyki fiata stilofiat scan 2.6 diagnostyka fiat programtrw my 97 airbagkabel diagnostyczny grande puntodiagnostyka komputerowa fiat bravaDiagnostyka fiat doblogrande punto program diagnostyczny

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl