Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    76
    Auto
    Giant Terrago, Ulysse, Ducato, Uno, Vectra B, vw LT 46 i parę innych :D

    [silnik] ulysse bez turbo ? ogólne usterki mojego samochodu

    Witam
    Jestem posiadaczem samochodu z silnikiem 1.9 TD . Mam nadzieję , że tutaj znajdę potrzebną pomoc jeżeli chodzi o ten model fiata . Jak sami dobrze wiecie jest on mało popularny jeżeli chodzi o fora samochodowe.

    Generalnie mojego fiata boli kilka rzeczy, które wypadało by zrobić .
    1) klimatyzacja nie jest wydajna a nabijana i odgrzybiana byłą rok temu. Choć klimatyzacja chłodzi, ale nie tak jak w innych samochodach. Może ten typ tak ma ?! Dodam tylko, że klimatyzacja jest manualna .

    2) samochód jest strasznie, ale to strasznie mułowaty nawet jak na te 90 KM . Myślę, że turbinę szlag trafił bo jej nie słychać . . . Gdy włączy się klimatyzację i dostanie dodatkowe obciążenie na pasek to już tragedia jest . Z tego co wiem turbo zamontowane jest gdzieś na dole silnika przy kolektorze ? Gdy będę miał chwilę wolnego czasu i pieniędzy będę musiał nim podjechać na test jakiś . Myślę też czy aby przypadkiem sprzęgło już nie dostało po dupie (1997 r. i niby 190 tys. km w które nie bardzo wierze ) A może to i to ?! Ma ktoś z Was jakieś zdjęcia tego turbo w samochodzie gdzie to ustrojstwo jest zamontowane ?!

    3) powyżej 130 Km/h samochód wpada w wibrację to zapewne wina zawieszenia musiał bym pojechać nim na trzepaki

    4) strasznie się grzeje to tak jak by nie włączał się drugi bieg wentylatora ? Temperatura dochodzi czasami do 100 st. C , silnik zawsze jest mega gorący nie wiem czy przypadkiem też termostat nie szwankuje ?

    Reszta to pierdoły z którymi poradzę sobie bez problemu 8) .
    Czekam na wasze opinie i porady .

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Oktawian
    1) klimatyzacja nie jest wydajna a nabijana i odgrzybiana byłą rok temu. Choć klimatyzacja chłodzi, ale nie tak jak w innych samochodach. Może ten typ tak ma ?! Dodam tylko, że klimatyzacja jest manualna .
    A jak było bo obsłudze w zeszłym roku, działała wydajnie czy odrazu słabo? może ten typ tak ma a może ktoś za mało gazu załadował ( znam takie przypadki, sam tego doświadczyłem) bądź też gaz po roku czesciowo gdzieś uciekł?

    Cytat Napisał Oktawian
    2) samochód jest strasznie, ale to strasznie mułowaty nawet jak na te 90 KM ................................... gdzie to ustrojstwo jest zamontowane ?!
    Nie wiem jaką wersje masz tam silnika ale jeśli tego starego 1,9TD to turbina jest z tyłu silnika pod kolektorami.

    Cytat Napisał Oktawian
    3) powyżej 130 Km/h samochód wpada w wibrację to zapewne wina zawieszenia musiał bym pojechać nim na trzepaki
    Sprawdzić trzeba wyważenie kół i na trzepak oczywiscie.

    Cytat Napisał Oktawian
    4) strasznie się grzeje to tak jak by nie włączał się drugi bieg wentylatora ? Temperatura dochodzi czasami do 100 st. C , silnik zawsze jest mega gorący nie wiem czy przypadkiem też termostat nie szwankuje ?
    Sprawdź najepierw czy wentylator wogóle pracuje, jak smiga na 12V to robi niezły hałas i napewno nie da sie tego przeoczyć.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2008
    Skąd
    nienadówka
    Postów
    9
    Auto
    fiat ulysse 1.9tds
    Co się tyczy budowy tego samochodu to znajdż w internecie katalog FIATePER, i powoli dojdziesz gdzie co jest zamontowane. Tu masz link http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP , uwaga chodzi tylko w Internet explorer.
    Powodzenia ja mam Ulysse z 1996 , o przebiegu 250 000 i śmiga jak talala.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    76
    Auto
    Giant Terrago, Ulysse, Ducato, Uno, Vectra B, vw LT 46 i parę innych :D
    1)
    Z tą klimą to są teraz jeszcze lepsze jaja . Coś mi się wydaje, że będę wywalał całą deskę latem ...

    CDN...

    2)
    Na moje oko to już uszczelka pod głowicą powiedziała papapa . na 400 km ubywa jakieś 0.5 płynu chłodzącego .
    Jak będę miał dzisiaj czas to podjadę sprawdzić kompresję .

    3)

    Więc tak zrobiona zbierzność oraz wymieniona prawa końcówka i w miarę było ok . Z tym , że z racji tego iż zwlekałem z tym opony szlag trafił i są na nich bicia teraz . Jak zmienię na letnie nowe to zobaczę co i jak .

    Wentylator pracuje aż miło . Fiacior nie trzyma temperatury 90C z tego co widzę . Może termostat a może to i UPG .



    Mam kolejny problem . Mianowicie światła przednie . Świecą jak w skuterze . nic cholera jasna nie widać . Niby są dobrze ustawione a świecą na 15 m max !! przed samochodem no porażka w nocy nie da się jechać .

    Ten typ tak ma czy coś diagnosta zjebał, ze się tak wyrażę ?

    Wsadzone mam żarówki H1 55W może cholera jasna za słabe są ? bo są jeszcze wersje 100 W ?!
    Samochody z Uk na zamówienie. Transport samochodów i rzeczy po całej europie !! 663 404 518 www.carczesci.nets.pl części do samochodów osobowych .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2010
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Ulysse 2.1 TD
    Hej Oktawian, jak tam Twoje autko? Daj znać czy uporałeś się z kłopotami.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    29
    Auto
    Ulysse 2.1 TD '97
    Witam.

    Co do do mułowatości to sprawdź wężyk który idzie od rury intecoolera do pompy wtryskowej, podłączony do takiej jakby metalowej kopułki na pompie, jak spadł lub nieszczelny to pompa nawet nie wie że jest turbo w aucie i dawkuje jakby doładowania nie było.

    Co do klimy to jakiś fachura niech sprawdzi czy kompresor ma dobre ciśnienie (ale chyba ma bo piszesz że silnik dostaje obciążenia po załączeniu klimy), niech sprawdzi presostat (też chyba dobry), odpowiada za załączanie kompresora, nie ma mocnych to prosta konstrukcja, ja mam w pracy 1.9TD i idzie zmarznąć w środku lata, jakaś pierdoła i szkoda dechę zwalać, kupa roboty.

    Jak chcesz sprawdzić turbo to otwórz maskę, dodaj mu gazu do granicy maksymalnych obrotów trzymając ściśniętego węża który idzie od intercoolera do kolektora ssącego, ma napuchnąć, nie powinno ci się udać go ścisnąć jak napuchnie, jeśli puchnie to turbina dmucha dobrze. Jeśli chcesz sprawdzić dokładnie to do sławnego wężyka który idzie do pompy wtryskowej od dolnej rury intercoolera podłącz manometr 2 bar, przy maksymalnych obrotach powinien pokazać 0,9 bara (turbina OK), jeśli mniej to już ma dychawkę i zależnie od wyniku do wymiany (regeneracji)

    Jeśli chodzi o żarówki, to stan wtyczek przy reflektorach (śniedź) i przekaźniki w kabinie, nie wiem czy masz na przekaźnikach (nie znam wszystkich schematów wersji silnikowych), sprawdź styki bezpieczników i przekażników w puszce nad akumulatorem i wtyczkę główną która dochodzi do niej z boku na dole (śniedź), jeśli nie to przełącznik zespolony mówi PA PA. Może też ktoś coś kombinował i połączył obwód żarówek szeregowo zamiast równolegle, wiem że nierealne, ale niektórzy potrafią

    P.S.

    Za 100 W żarówki można się pozbyć dowodu rejestracyjnego (w europie zabronione ) i lub instalacji - pójdzie z dymem, za duży prąd, całkiem niezła grzałka się robi.

    Co do diagnozy to raczej tylko ABS, silnik pokaże tylko temperatury czujników, a klima w 1,9TD manual, także strata czasu i przede wszystkim pieniędzy to jest prościutki silniczek.

    Jeśli chodzi o płyn chłodzący to na bank UPG i pęknięta głowica, ten typ tak ma, to jest wada tych silników, trudno ją zdobyć bo wszystkim pęka.

    Pozdrawiam

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    76
    Auto
    Giant Terrago, Ulysse, Ducato, Uno, Vectra B, vw LT 46 i parę innych :D
    No więc tak odświeżę temat ...

    Jakieś 2 tyg temu dostaje telefon od mamy, że silnik źle chodzi ... od tego czasu stał u mnie pod domem ulysse.
    Dzisiaj miałem trochę czasu i do niego zaglądnąłem, wyskakuje błąd 144 oraz 163 czyli generalnie pompa wtryskowa.
    Miara się przebrała i czas najwyższy to wszystko ogarnąć bo czym jak nie ulysse (przez moich znajomych nazywany autodom ) pojadę w trasę ?

    W miarę wolnego czasu będę zwalał głowicę wtryski i pompa do sprawdzenia + próba przelewowa tłoków oraz regeneracja turbo bo puszcza olej po zimnej stronie ...

    O klimie nawet nie myślę ... ale już wiem, że opornica jest do wymiany.

    Zobaczymy co z tego wyjdzie


    Cholera już się nie wyrabiam, za dużo tych fiatów w domu jest hehe
    Samochody z Uk na zamówienie. Transport samochodów i rzeczy po całej europie !! 663 404 518 www.carczesci.nets.pl części do samochodów osobowych .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2010
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Ulysse 2.1 TD
    U mnie też w domu dwa fiaty
    A propos temperatury to u mnie po wymianie termostatu jest dokładnie tak samo. Najbardziej obawiałem się lata i wysokich temperatur. Ale upały mamy za sobą i (być może jeszcze przed sobą) i wszystko jest ok. Co do pompy to jeśli masz EPICA to standard.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    76
    Auto
    Giant Terrago, Ulysse, Ducato, Uno, Vectra B, vw LT 46 i parę innych :D
    Dobra "mały progres " nastąpił ogólnie to jest tak -> , ale pomału do przodu ...

    Jedno zdjęcie wyraża więcej niż 1000 słów ... nie zawsze cenzuralnych



    To tylko tak wygląda . Samochód stoi na kobyłce a na lewarku jest silnik ...






    Głowica ... turbo oraz dolot ścągnięty ... konstruktorów fiata ... aj nie ważne. Wiem tylko tyle, że jak coś to następnym razem tfu tfu w innym samochodzie tego typu silnik leci out bez gadania ... wygodniej szybciej nie ma co porównywać .





    Zakres prac to :

    Wymiana uszczelki pod głowicą tzw. UPG, rozrząd jako bonus. Pompa wtryskowa, wtryski oraz turbo lecą do sprawdzenia i w razie potrzeby regeneracja.

    Sama głowica również leci do regeneracji bo były przecieki na uszczelce ...

    I ogólnie zatamowanie wszelakich olejotoków w ullym 8)

    Co do kosztów opiszę to potem ... może się potomnym przyda

    [size=2][ Dodano: 2010-09-28, 20:36 ][/size]
    Głowica odebrana z naprawy. Jeszcze tylko nietypowe uszczelki które trzeba było już w ASO zamówić ... będą w czwartek . Termostat zmieniony ...

    Jeszcze to wszystko poskładać i może będzie jeździł

    [size=2][ Dodano: 2010-10-18, 18:11 ][/size]
    Cały przód rozwalony bo za chuja nie idzie władować tam turbiny oraz dolotu ...

    Naturalnie turbo umieściłem za silnikiem przed zamontowaniem głowicy ...


    ogólna myśl przewodnia -
    Samochody z Uk na zamówienie. Transport samochodów i rzeczy po całej europie !! 663 404 518 www.carczesci.nets.pl części do samochodów osobowych .


 

Podobne tematy

  1. fiat Ulysse
    Napisany przez rysek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-12-2016, 07:43
  2. [silnik] czy turbo powiedziało papa?
    Napisany przez squbi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-10-2008, 20:13
  3. [ukł. zapłonowy] jakie świeczki do turbo???
    Napisany przez bobik na forum Coupe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2008, 12:26
  4. turbo
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-09-2008, 09:41
  5. [PDF] Ulysse
    Napisany przez miszko na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-01-2008, 14:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat ulysse usterki

fiat ulysse wady

fiat ulysse silnik

pompa paliwowa ulysse rysunek

gdzie sie znajduje turbina w fiat ulysseglowica silnika ulyssefiat ulysses wadyfiat ulisse 2 typowe usterkisilnik 1.9td fiat ulyssegdzie znajduje sie turbina w samochodziefiat ulysse jaki silnikustawianie pompy wtryskowej fiat ulysse 1.9 tdfiat ulysse 1.9 td wymiana uszczelki pod glowicafiat ducato klimatyzacja schemat gdzie jest podlaczona
http://www.iparts.pl