Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
Like Tree1lubi to!

Temat: 2.1 Td Lukas Epic  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997

    2.1 Td Lukas Epic

    W sumie napisze kilka słów o problemach z tym dziadostwem dla nieszczęśników którzy będą szukali złotego środka na problemy z tą pompą.

    Można napisać jedno zdanie : " Masz uszkodzonego Epica,masz przesrane..."

    Uszkodzonego Lucasa typu Epic nie chce robić praktycznie nikt w PL,a tych kilka serwisów (chyba trzy) wołają za regenerację około 3,5tyś PLN. Za co ? Nie wiem,nie dociekam. Jest kilka osób zajmujących się Epicami "hobbystycznie" i tu można szukać ratunku. Może się uda.

    Kupiłem Zetę z uszkodzonym epikiem,usterka jakimś cudem wylazła po pierwszym tankowaniu. Dlaczego? : gafa : No pojęcia nie mam... jest kilka opisów w necie jak pogonić trupa tak żeby się nie wydało. A może miałem pecha..to takie epickie.

    Mniejsza... Walczyłem z tą pompą od samego początku,problemem były nierówne obroty na jałowym i czkawka podczas przyśpieszania,czasem gasła sobie bez powodu...coś jak moja nadzieja na to że będzie normalnie. Studiowałem fora i opisy tak intensywnie,że brakło mi transferu na RedTuba : gafa : A od grzebania pod maską tego auta , paluchy mam jak za czasów Poloneza. : cenzura : Może kiedyś je domyję.

    Wymieniłem wszystkie przewody paliwowe,zmieniłem rodzaj filtra. Za każdym razem poprawa na chwilę albo wcale.

    W jednym z opisów znalazłem informacje jakoby za takie zachowanie odpowiedzialne były oringi solenoidów.Przepuszczają powietrze i pompa szaleje.
    Kupiłem zatem oringi,wymieniłem i cieszyłem się sprawnym samochodem... jakieś 800km objawy powróciły niczym plamy na obrusie u teściowej.

    Jest jeszcze jakaś nadzieja,że dałem du..szy i kupiłem złe oringi,co było by możliwe. Bo zamiast 7x1.78 dostałem 7x1,5 i już podczas montażu widziałem że lekko są przymaławe. Widać info w sieci (są różne o tych oringach) nie do końca się sprawdziło. Zamówiłem kolejne,dam znać co będzie.




    A nóż widelec...skoro po wymianie przez te kilkaset km działało? Może te 0,28mm robi taką różnicę?

    Epic wybebeszony z samochodu wygląda tak:







    A..zapomniałbym,dla kogoś kto ma problem z tą pompą są dwa koła ratunkowe. Przeszczep silnika 1,9td wraz z osprzętem. Lub przeszczep pompy Bosch ze starej Xantii,Xm'a lub Peugota 605... przerobienie na zwykłego traktora na linkę.Bez tempomatu,komputera ect. Koszt do 1000pln.

    I słowo na koniec... ta pompa jest w 90% sprawna. Bo jeszcze nie cieknie
    Ostatnio edytowane przez Alan ; 08-03-2014 o 16:00
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Wczoraj zamiast iść na piwo wstawiłem śmietnik do garażu i zaczęła się walka o byt.

    Plan zacny...wywalić elektronikę epica,zmienić oringi na inne,założyć elektronikę z epica którego dostałem na części.

    Moje flaki.. (sorry za jakoś fot)





    Epic bez elektroniki,wydłubanie całego dziadostwa wymaga wręcz paluszków ginekologa. I sporego zapasu kluczy typu Torx ...porządnych torx



    Półtora godziny przekleństw,wymieniona elektronika,wymienione oringi na 7x2 i 19x1,5 wszystko poskładane i...klęska ..qrwa klęska..coś jak nasza drużyna na Euro. Odpaliło za którymś razem,zrobiło troszkę szumu i zdechło w konwulsjach. : czerwona : : czerwona : : czerwona : Założone flaki z drugiej pompy kompletnie nie chciały współpracować. : beczy : : beczy : : beczy :


    Problem zrobił się jeszcze większy ,bo po demontarzu flaków kabel zasilający z mojej pompy wzion się rozpadł. Izolacja z poszczególnych żył kruszyła się przy każdym dotyku.Całkowicie eliminując to co było jeszcze jako tako działające : czerwona : : czerwona : : czerwona : : czerwona :

    Nie zostało mi nic innego jak przeszczep kabla zasilającego z drugiej pompy. Kolejne półtora godziny lutowania,przekleństw i kabel przeszczepiony.



    Ponownie wszystko złożone do kupy. I .... działa ..qrwa działa... ciekawe na jak długo.

    Zamiast w piątkowy wieczór iść na piwo,spędziłem epickie 6 godzin w garażu.

    Ciekawe na ile znów będzie dobrze..50 a może 100km...może 1000? : cenzura : : cenzura : : cenzura :

    Ps. szpec od epiców z Łańcuta wspominał że te kable to dziadostwo i często mają przebicia .
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Minęło już ładnych parę dni i epic jeździ normalnie po ostatnich przeróbkach.

    W międzyczasie wymieniłem oring pod czujnikiem z boku pompy. Bo po ruszeniu dziadostwa sączyła się tamtędy ropa. Ale to już tylko kosmetyka.

    CAM00120.jpg


    Nie wiem czy mogę ogłosić sukces Bo ostatnim razem kiedy to zrobiłem epic sie sknocił na nowo
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Najchętniej bym napisał... idź do piekła qrwo wściekła... zeta stoi od dwóch tygodni bo epic zdechł.

    Jest już jego zastępca.



    Mechaniczna pompa Bosch z Peugeota 605TD
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Z cyklu,jak poradzić sobie z epikiem...


    \











    I starczy na dziś,jutro będę walczył dalej
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Tak czy inaczej,Zetafon jeździ już na pompie boscha. Epic niech się wali.. Wsadziłem nowe poduchy silnika,zmontowałem wszystko do kupy.W sumie 12 godzin zabawy. Mam nadzieję,że to już koniec zabaw w kotka i myszkę z falującymi obrotami.












    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FJHAMUW9Wr0[/youtube]
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    29
    Auto
    Ulysse 2.1 TD '97
    Sam rozbierałem Epic-a i go uszczelniałem ( kupiłem tanio drugą pompę do uszczelnienia - auto nie mogło stać, 4 godziny podmianka ). Wszystko było ok po robocie. Oryginalny zestaw uszczelek Delphi - 100 zł. Po roku złapał czkawkę, gasł kiedy chciał ( najczęściej po zwolnieniu pedału gazu - miga kontrolka komputera i silnik gaśnie ), nie trzymał wolnych obrotów, najlepsze jest to że po przejechaniu kilkunastu kilometrów, po zgaszeniu silnika, po około 0,5 godziny, jak pompa nabrała temperatury od silnika, wszystko wracało do normy, silniczek pracował jak nowy. Odkręciłem osłonę z góry pompy, poluzowałem wszystkie śruby od górnych solenoidów, poruszałem solenoidami w każdym kierunku i po kilku próbach silniczek cykał jak zegarek. Tak spokojnie minęły 2 lata. Przyszła zima w tym roku i znów czkawka, gaśnięcie na biegu jałowym. Tak męczyłem się przez 2 miesiące do 12.02.2016 i powiedziałem sobie dość !!! Powtórka poprzedniej operacji i nic. Zostały solenoidy na tyle pompy, jednak tam mamy plastikową obudowę, którą aby ściągnąć trzeba rozebrać masę rzeczy. Tyle czasu nie miałem. Połamałem ją kombinerkami na kawałki i odsłoniłem solenoidy. Poluzowałem 5 śrub mocujących solenoidy i poruszałem nimi w każdą stronę. Po pierwszej próbie - SUKCES !!!. Silnik cyka jak zegarek. Zamiast osłony dałem kawałek plastiku, aby nic na pompę ( Solenoidy ) nie leciało. Prawdopodobnie uszczelki w zestawie naprawczym są wykonane w innej tolerancji niż oryginały, lub montaż pompy w fabryce przebiega w takiej dokładności, o której my amatorzy możemy pomarzyć. Na razie ok. Drugi Epik leży w zapasie do uszczelnienia. Oby nie było potrzeby.

    W sumie Epic to prosta pompa i nie wiem dla czego ludzie się jej boją. Mikser w kuchni jest bardziej skomplikowany. Można ją samemu uszczelnić itd. Trzeba to robić z głową. NAJWAŻNIEJSZE ODNOŚNIE POMPY !!! Jeżeli nie mamy dostępu stołu probierczego na którym ustawimy ciśnienie pompy to przy uszczelnianiu trzeba koniecznie zwrócić uwagę na śrubę, która odpowiada za ciśnienie pompy, zmierzyć głębokość jej wkręcenia suwmiarką elektroniczną, lub lepiej głębokościomierzem mikrometrycznym przed jej wykręceniem i tą samą wartość ustawić po uszczelnieniu. To jest jedyna rzecz, do której potrzebny jest stół probierczy z osprzętem. Resztę regulacji przeprowadza komputer sterujący wtryskiem w samochodzie. Ustawienie wstępne kąta wtrysku też banał. Zablokować wał na sworzeń za rozrusznikiem ( jak przy rozrządzie ) i wystarcz drut fi 3 mm pod nakrętką w pompie i tyle. Jeżeli tego nie umiesz zrobić to ustaw pompę w środkowym położeniu śrub w łezkach mocowania, komputer samochodu ustawi sobie kąt, jeżeli wtryskiwacz sterujący jest sprawny, regulacja komputera ma duży zakres, sprawdziłem w obu skrajnych położeniach.

    http://chomikuj.pl/mbred/Fiat+ULYSSE...2c+Lancia+ZETA

    Jak ktoś dokładnie przejrzy te materiały i wie co robi, to Epic jest prosty jak młotek. Ja robiłem mojego bazując na wiedzy z tych materiałów i 7 lat bez większych problemów Epic-a ogarniam. Ulysse 2.1 TD to wdzięczny traktorek. Miałem wcześniej kilka samochodów, ale ten jest najbardziej bezawaryjny, może niezbyt komfortowo jak na dzisiejsze czasy, ale bezawaryjnie na trasie przez 7 lat. Pytanie - co kupić po nim ???
    Ostatnio edytowane przez mbred ; 14-02-2016 o 21:31

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Ullyse 2,1 TD
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał mbred Zobacz post
    Sam rozbierałem Epic-a i go uszczelniałem ( kupiłem tanio drugą pompę do uszczelnienia - auto nie mogło stać, 4 godziny podmianka ). Wszystko było ok po robocie. Oryginalny zestaw uszczelek Delphi - 100 zł. Po roku złapał czkawkę, gasł kiedy chciał ( najczęściej po zwolnieniu pedału gazu - miga kontrolka komputera i silnik gaśnie ), nie trzymał wolnych obrotów, najlepsze jest to że po przejechaniu kilkunastu kilometrów, po zgaszeniu silnika, po około 0,5 godziny, jak pompa nabrała temperatury od silnika, wszystko wracało do normy, silniczek pracował jak nowy. Odkręciłem osłonę z góry pompy, poluzowałem wszystkie śruby od górnych solenoidów, poruszałem solenoidami w każdym kierunku i po kilku próbach silniczek cykał jak zegarek. Tak spokojnie minęły 2 lata. Przyszła zima w tym roku i znów czkawka, gaśnięcie na biegu jałowym. Tak męczyłem się przez 2 miesiące do 12.02.2016 i powiedziałem sobie dość !!! Powtórka poprzedniej operacji i nic. Zostały solenoidy na tyle pompy, jednak tam mamy plastikową obudowę, którą aby ściągnąć trzeba rozebrać masę rzeczy. Tyle czasu nie miałem. Połamałem ją kombinerkami na kawałki i odsłoniłem solenoidy. Poluzowałem 5 śrub mocujących solenoidy i poruszałem nimi w każdą stronę. Po pierwszej próbie - SUKCES !!!. Silnik cyka jak zegarek. Zamiast osłony dałem kawałek plastiku, aby nic na pompę ( Solenoidy ) nie leciało. Prawdopodobnie uszczelki w zestawie naprawczym są wykonane w innej tolerancji niż oryginały, lub montaż pompy w fabryce przebiega w takiej dokładności, o której my amatorzy możemy pomarzyć. Na razie ok. Drugi Epik leży w zapasie do uszczelnienia. Oby nie było potrzeby.

    W sumie Epic to prosta pompa i nie wiem dla czego ludzie się jej boją. Mikser w kuchni jest bardziej skomplikowany. Można ją samemu uszczelnić itd. Trzeba to robić z głową. NAJWAŻNIEJSZE ODNOŚNIE POMPY !!! Jeżeli nie mamy dostępu stołu probierczego na którym ustawimy ciśnienie pompy to przy uszczelnianiu trzeba koniecznie zwrócić uwagę na śrubę, która odpowiada za ciśnienie pompy, zmierzyć głębokość jej wkręcenia suwmiarką elektroniczną, lub lepiej głębokościomierzem mikrometrycznym przed jej wykręceniem i tą samą wartość ustawić po uszczelnieniu. To jest jedyna rzecz, do której potrzebny jest stół probierczy z osprzętem. Resztę regulacji przeprowadza komputer sterujący wtryskiem w samochodzie. Ustawienie wstępne kąta wtrysku też banał. Zablokować wał na sworzeń za rozrusznikiem ( jak przy rozrządzie ) i wystarcz drut fi 3 mm pod nakrętką w pompie i tyle. Jeżeli tego nie umiesz zrobić to ustaw pompę w środkowym położeniu śrub w łezkach mocowania, komputer samochodu ustawi sobie kąt, jeżeli wtryskiwacz sterujący jest sprawny, regulacja komputera ma duży zakres, sprawdziłem w obu skrajnych położeniach.

    Fiat ULYSSE, Citroen EVASION, Peugeot 806, Lancia ZETA - mbred - Chomikuj.pl

    Jak ktoś dokładnie przejrzy te materiały i wie co robi, to Epic jest prosty jak młotek. Ja robiłem mojego bazując na wiedzy z tych materiałów i 7 lat bez większych problemów Epic-a ogarniam. Ulysse 2.1 TD to wdzięczny traktorek. Miałem wcześniej kilka samochodów, ale ten jest najbardziej bezawaryjny, może niezbyt komfortowo jak na dzisiejsze czasy, ale bezawaryjnie na trasie przez 7 lat. Pytanie - co kupić po nim ???
    W moim aucie chyba zaczyna padać epic... dzwoniłem w kilka miejsc zajmujących się pompami do diesli...i nikt nie chce tego robić, a tu okazuje się, że jednak da się... No i mam zagwozdkę uszczelniać epica, czy szukać bosha.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Może i komuś się udało, mnie nie.... I całej masie innych też nie, swoją była już zetę widziałem kilka dni temu... Gość zrobił prawie 30tys km od czasu jak ja ode mnie kupił... Silniczek chodzi jak pszczółka... Na boschu

    Wysłano z LG G3 D855 3/32
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2016
    Skąd
    Lubartów
    Wiek
    42
    Postów
    2
    Auto
    Lancia zeta 2,1 diesel
    Rocznik
    1997
    Nie wykluczone, że i ja zacznę walkę w tym temacie.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Poddaj się od razu... Chyba że jesteś masochistą... tydzień temu odkupiłem zetę od gościa któremu ja sprzedałem. 35TYS km zrobił...bosch działa jak złoto. Pszczółka.... Aż przyjemnie tym jechać... Wczoraj zeta pojechała z nowym właścicielem do NjuSoncza.... Będzie nią jeździł jeszcze lata.. Bez epica.

    Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    1
    Auto
    Lancia Kappa 2.0t 20v Lancia Zeta 2.1 TD Epic Free ;)
    Rocznik
    1999
    Potwierdzam - przejąłem Altankę Alanową i śmigam póki co bezawaryjnie jeśli chodzi o pompę

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    37
    Auto
    Ulisse
    Witam
    napisz coś więcej o zamianie Epica na boscha...

    pilna sprawa bo mi też padła ta pompa Epica

    dzięki za szybką odpowiedz

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Żeby przełożyć Boscha musisz mieć podstawowe pojęcie o mechanice ,można to zrobić samemu w garażu. Wiem gdzie powinien być jeszcze jeden zestaw do przekładki w normalnej kasie. Jak chcesz dłubać sam podsyłam Ci link do manuala

    https://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=3184


    Jeśli jesteś zainteresowany kupnem zestawu,zapraszam po info na PW.
    Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Alan ; 06-11-2017 o 22:03
    Maxbil lubi to.
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    37
    Auto
    Ulisse
    Pompa w drodze teraz tylko "przeszczep" i mam nadzieję w drogę Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pompa epic xm

uszczelnianie lukas epic

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl