Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2010
    Skąd
    WLKP
    Postów
    36
    Auto
    Bravo II 105km
    Rocznik
    2008

    zgrzyt przy skręcie

    Witam,
    Od jakiegoś czasu zauważyłem niepokojący dźwięk, który generuje moje autko.
    Przy mocnym skręcie kół w lewo jadąc wolno na biegu pierwszym lub wstecznym (wyjeżdżając z garażu lub robiąc nawrotkę gdzieś na parkingu) słyszę taki metaliczny dźwięk (jakby tarcie metalu o metal) wydobywający się gdzieś z lewej strony. Dzieje się to sporadycznie ale jest bardzo irytujące.
    Zastanawiałem się czy przyczyną może być taka osłonka z blachy przy tarczy hamulcowej która obciera o rant tarczy ale mechanik stwierdził, że jakby ona tarła to cały czas. zresztą ten dźwięk jest naprawdę mocy a taka blaszka chyba nie wygenerowałaby takiego tonu.
    Macie jakieś sugestie? Może jakieś łożysko?
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    Kolego może zaczyna ci się odzywać pompa wspomagania jak maksymalnie skręcisz koła
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2010
    Skąd
    WLKP
    Postów
    36
    Auto
    Bravo II 105km
    Rocznik
    2008
    jak sprawdzć wspomaganie, żeby mieć pewność?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    Skręcasz koła maksymalnie na postoju i słuchasz czy zaczyna buczeć i piszczeć.
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2010
    Skąd
    RADOMSKO
    Postów
    13
    Auto
    STILO 1.9 jtd
    Czy ten dźwięk nie jest taki jak by klocki nie do końca odbiły (tak trochę jak by metal o metal)i słychać go z przodu od strony kierowcy ??

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    coś jakby zużyty pasek klinowy ewentualnie jakby klocki ale głośniej nieregularny pisk
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    hałas jest jadąc czy stojąc? Jeżeli jadąc to przegub
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    też możliwe
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    Przegub to nie puka aby? I to przy przyspieszaniu a nie tylko przy skręcie?
    Co do osłony tarczy to nie prawda że tarłoby cały czas - mi tarło tylko przy skręcaniu, odgiąłem i jest git.
    A co do pompy wspomagania - raczej słyszałbyś wycie silniczka a nie tarcie metalu o metal, ale faktycznie możesz to sprawdzić na postoju kręcąc kółcami.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał maku
    I to przy przyspieszaniu a nie tylko przy skręcie?
    Nie koniecznie - w pierwszej fazie przy przyspieszaniu jest ok a tylko przy manewrach się tuczę
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2010
    Skąd
    WLKP
    Postów
    36
    Auto
    Bravo II 105km
    Rocznik
    2008
    dziękuję za zainteresowanie tematem.
    Dokonałem testu, skręcając kołami na postoju - na maxa w lewo i w prawo kilka razy. Dźwięk o którym piszę nie pojawił się, nie było również żadnych innych odgłosów może poza prawie niesłyszalnym pisku ale to zawsze było(może jestem troszkę już przewrażliwiony).
    Czy dźwięk z klocków byłby podobny do tego wydawanego z "wskaźnika" kończących się klocków? Jeżeli tak to niestety jest on inny.
    Pozdro

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    przegub - sprawdź organoleptycznie skręć koła na maxa i obadaj osłonę przegubu - pewnie będzie popękana.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2008
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    38
    Postów
    111
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Przeguby mogą chrobotać, strzelać, pukać i trzeć przy skręcie Więc tak jak ubek, wspomniał rzuć okiem w stronę osłony i po testuj przy pełnym skręcie start wozem.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2011
    Skąd
    podkarpackie
    Postów
    2
    Auto
    Stilo MJ
    Ja mam taki sam metaliczny odgłos ale sprawdzony końcówka łącznika ociera o półoś, oczywiście łączniki nie są już fabryczne. Może to jest to ? Aha i występuje tylko jak skręcam "pod górkę" - lewe koło wyżej

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,351
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Przeguby uszkodzone:
    - odgłos "mielenia", zgrzyty, występują zwłaszcza przy skręconych kołach (nie ważny kierunek) i tylko podczas jazdy, na postoju cisza.

    Górne mocowanie amortyzatora (łożysko)
    - metaliczny odgłos, nagły stuk, nie ciągły, wyraźnie słyszalny. Na postoju i w czasie poruszania się.

    Piski, ocierania w czasie jazdy, najczęściej klocki, źle układający się zacisk. Lekkie przyhamowanie powoduje ustąpienie odgłosów.

    Lub inne zjawiska, jak tutaj gdzieś kolega powiedział o ocierani drążka.
    Który objaw najbardziej pasuje?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-09-2010, 23:03
  2. Trze przy pełnym skręcie
    Napisany przez gld na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-08-2010, 22:45
  3. 1.9 JTD drgania przy przyśpieszaniu
    Napisany przez peszko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-05-2010, 23:25
  4. denerwójące skrzypienie przy skręcie w lewo.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-03-2010, 09:03
  5. Zgrzyt przy redukcji
    Napisany przez marin81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-04-2009, 13:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zgrzyty przy skrecaniu

przy skrecie

lozysko amortyzatora objawy skrzypienie stilozgrzyt przy skrecaniuscenic 2 przy skreciehttps:fiatklubpolska.plstilo-444zgrzyt-przy-skrecie-12348fiat brava tarcie przy skrecaniufiat brava tarcie z piskiem przy skrecaniustilo zgrzyt w kolestilo skrzypi z lewej stronystilo strzela przy skrecaniu kierownicaprzy skrecie w lewo metal trze o metalskrzypienie przy skrecie na wstecznym
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl