Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 2.0 155 20V HLX

    Zgrzyt przy redukcji

    Witam

    Jak w temacie.
    Jadąc np. ok 10km/h po redukcji z 2 na 1 przy zmianie biegu zgrzyta. To samo miało miejsce przy ok 40km/h gdzie chciałem zredukować z 3 na 2.

    Objaw ten zauważyłem wczoraj, ale odziwo dziś już tego nie miałem.
    Przejechałem całe miasto do pracy 15km wielokrotnie redukowałem i nie było takiego objawu.

    Oczywiście sprzęgło było za każdym razem wciśnięte do samej dechy.

    Czy to może byc objaw zurzycia sprzęgła??


    Następne pytanko czy jest jakaś możliwośc sprawdzenia czy rozrząd był wymieniany (tzn. czy można potwierdzić że był wymieniany i jest w miarę nowy).
    Zakupiłem właśnie Maryśkę i ponoć był wymieniany rozrząd jakieś 10 tyś km temu.
    Niby mogę pojechać do mechanika który to robił i potwierdzić w papierach.
    A wymiana rozrządy to kwota rzędu 1500zł...

    Niby jest to pewne ale ...



    Ponadto czy ktoś może polecić jakiegoś dobrego speca od Marysiek we Wrocławiu.

    Dzięki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Zgrzyty to może i chyba jest objaw zużytego sprzęgła (może być jeszcze problem w skrzyni ale to mniej prawdopodobne).
    U siebie tez miałem takie coś i to szczególnie na niskich biegach przy wyższych (4 i 5) nie było większego problemu i sprzęgło musiałem wymienić.

    Jedyna metoda sprawdzenia stanu paska rozrządu to jego obejrzenie - czyli trzeba rozebrać obudowę - chyba tez się zdejmuje i odwraca, żeby sprawdzić czy jest popękany lub sparciały. To raczej u mechanika. A za wymianę paska rolek i napinaczy od rozrządu 1,5k zł to chyba w ASO, bo sam płaciłem jakoś 300-400 zł (pasek i dwie rolki + robocizna).

  4. #3
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Czy to może byc objaw zurzycia sprzęgła??
    Raczej synchronizatorów w skrzyni biegów, ale przy niecałkowitym wysprzęglaniu też tak będzie.

    Cytat Napisał marin81
    czy jest jakaś możliwośc sprawdzenia czy rozrząd był wymieniany
    Tu raczej nie da się sprawdzić tego organoleptycznie, oczywiście można rozebrać osłony i pooglądać ząbki, ale nikt Ci nie da gwarancji że faktycznie jest nowy.

    Siwy1982, takie ceny są w 2.0, 1000-1500zł za rozrząd.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Z tymi synchronizatorami to nie wiem bo jak u siebie wymieniałem sprzęgło to zanim całkowicie umarło właśnie taki był objaw, zgrzyty przy 1, 2 i 3 i to samo przy R. Później całkiem umarło i nie szło żadnego biegu wrzucić.

    Chyba, ze u kolegi to tylko przy redukcji jest... to wtedy tak, bo jak by sprzęgło to w obie strony by zgrzytało.

    A z cenami to możliwe - tyle, że jak dla mnie to dużo, nawet jak na 2.0 - aż taka różnica pomiędzy dieslem a benzyną jest? Nic tylko współczuć.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 2.0 155 20V HLX
    Zgrzytanie jest tylko przy redukcji właśnie na 1,2,3 i R.

    Co do cen to znalazłem na allegro:

    http://moto.allegro.pl/item597565889...avo_marea.html

    + robocizna = więc chyba drogo nie będzie...??

    Co jest wart ten zestaw.

    Siwy1982 co do wspólczucia to wiedziałem w co się pakuje

  7. #6
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A u mnie przy wstecznym czasem sobie zgrzytnie , a sprzęgło ma przejechane 10tys km, przy jeździe do przodu mam problemy z redukcją z 2-giego na 1-szy, ale o tym już pisałem kiedyś, reszta biegów wchodzi bez zarzutu, no dobra czasem 1-szy haczy, ale to podejrzewam wina złego poskładania cięgien od drążka zmiany biegów.
    Co do ceny rozrządu to jestem na bieżąco w 1.4 :
    - pasek rozrządu: Gates 35zł, Bosch 45zł
    - napinacz SKF: 146zł
    - pompa wody: SKF 134zł, HEPO 186zł (tak na marginesie słyszał ktoś o tej firmie HEPO?)
    - pasek napędu alternatora: Gates 40zł

    W przypadku 2.0 cena taka bo silnik trzeba wyciągać... chociaż i bez tego niektórzy dają radę
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Jak przy redukcji to już nie wiem czy to sprzęgło... może być tak jak waho., pisał.
    Jak by wina tarczy albo docisku była to by i przy redukcji i zmianie na wyższe zgrzytało - najlepiej do mechanika.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-15, 09:59 ][/size]
    U mnie też przy wstecznym czasem zgrzytnie ;P Ale zgrzytnie a nie że zgrzyta jak by skrzynię ktoś zarzynał, bop tak miałem jak sprzęgło dogorywało.

    Dodatkowy objaw był taki, ze przy odpalaniu silnika na biegu i wciśniętym sprzęgle lekko autem szarpało.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-15, 10:01 ][/size]
    Aha - i jak stałem na światłach na tyle krótko, żeby nie zrzucać biegu to silnik przy pedale sprzęgła w podłodze nie trzymał stałych obrotów tylko wahał się w przedziale 800-900.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2008
    Skąd
    Krotoszyn
    Wiek
    63
    Postów
    62
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16v LPG
    Czy rozrząd był wymieniany? Policz sobie kilometry, piszą co 120k lub 90k, dobry kierowca i mechanik wymienia co 60k. Jeśli poprzednik nic Ci nie mówił, a przejechał 70k to na pewno nie wymienił. Mnie osobiście nie stać na nowe samochody z racji kredytu mieszkaniowego i kupuję samochody stare, ale pierwsze co robię to wymieniam wszystkie płyny i rozrząd. Mam spokojną głowę przez najbliższe 60k.
    Zgrzyta skrzynia - a olej jest?
    Fiat Marea 1,6i Zenit 225000km (bez awarii)
    LPG powered

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 2.0 155 20V HLX
    Przejechane ma teraz 141 tyś. Rozrząd był ponoć wymianiany przy 130 tyś.

    Jutro podjade do mechanika który to wymieniał aby potwierdzic ten fakt w papierach.

    Co do zgrzytania: olej w skrzyni - nie mam pojęcia, mam ją od wczoraj

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    co do zgrzytu z redukcji z 2 na 1 to mam to samo, zauważyłem ze zależny to od prędkości przy bardzo niskich prędkościach (tak do 5km/h) nie występuje to powyżej tak. Mam znajomego po wymianie sprzęgła w brawie i ma to samo wiec to nie zależny od zużycia sprzęgła..

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    wiecie może mnie ktoś zaraz opierniczy, ale mnie uczono że nie wrzuca się 1 kiedy kręcą się koła
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 2.0 155 20V HLX
    wiem że się nie wrzuca akurat z 2 na 1 przy 20 to przesadziłem.
    Ale przy ok 30km/h z 3 na 2 był zgrzyt.

    Przez 2 dni jeździłem uwarznie i pilnowałem prędkości i nie zgrzyta przy redukowaniu ale zgrzyta przy wstecznym. Delikatnie, minimalnie ale coś tak nie dokońca bieg wskakuje płynnie.

    Ogólnie tragedni nie ma, ojciec zmajomego ma passata B5 i tak samo ma...

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    Z tego co się orientuję, to nasze auta nie mają zsynchronizowanego biegu wstecznego i dlatego tez czasem coś zgrzytnie lub nie zawsze chce wejść.

    Najlepiej wtedy wysprzęglić jeszcze raz lub wrzucin 1bieg a później wsteczny.
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników


 

Podobne tematy

  1. zgrzyt przy skręcie
    Napisany przez przemmerc na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 24-03-2013, 15:23
  2. Dziwne wibracje przy przyśpieszaniu i wpadaniu dołki.
    Napisany przez Raban na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-09-2010, 15:28
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-09-2010, 22:03
  4. 1.9 JTD drgania przy przyśpieszaniu
    Napisany przez peszko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-05-2010, 22:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przy redukcji na 2 zgrzyta

zgrzyt przy redukcji biegu

zgrzyta przy redukcji z 2 na 1

zgrzyt przy zmianie biegow 1 2 3

Zgrzyt podczas redukcji z 3 na 2

marea zgrzyt na 2 i3

przy redukcji zgrzyt

minimalny zgrzyt przy zmianie z 1 na 2

zgrzyt skrxyni przy redukowaniu

zgrzytanie przy redukcji biegow

passat b5 skrzynia zgrzyty

passat b5 przy redukcji

przy redukcji na 3 zgrzyty

przy redukcji biegi zgrzytaja

Punto zgrzyty podczas redukcji

fiat ducato zgrzyt drugiego biegu podczas redukcji

Fiat brava Przy redukowaniu z 4 na 3 bieg jest zgrzyt

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438zgrzyt-przy-redukcji-7295

passat b5 zgrzyty na drugim biegu

zgrzyt przy redukcji biegw bravo 2007

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl