Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004

    stilo czy mnie doją??

    Podczas mojej nie obecności żonie zaczeło sprawiać problemy stilo( straszny dym z rury jasny niby szary), moc auta w normie wyjezdzając zagranicę zauważałem czasowe dymienie na zimnym silniu lecz olałem to uznałem, że to normalne.Dym na tyle stał się uciążliwy że podobno kopcił bardziej od starego jelcza... po 3-4 dniach kolejnego użytkowania auto odmawiało wskakiwania na 2 powyżej 3tyś. obrotów.(raz mocne raz nie)(egr zaslepiony) Aso się przywaliło hehe Dym zarowno na zimny jak ciepłym aucie po zaparkowaniu ręką trzeba dym odgarniać. Woda z chłodnicy nie ubywała silni równo pracuje od dłuższego czasu świst turbiny dosyć głośny przeszadzający w nocy po lekkim naciśnięciu gazu Żeby mieć spokojną głowę oddałem ja zwykle do serwisu Fiata -
    diagnoza uszkodzona turbina(auto oleju nie brało) + uszkodzona obudowa filtra powietrza turbina niby zalana olejem i w piachu(podkreslam auto brało litr oleju na 15 tysi olej motul sw40) koszt lepiej nie mówić, plus przewód turbo i czyszczenie układu wydechowego.
    Nie ma mnie w PL i nie mogę sprawdzić osobiscie czy prawidłowa diagnoza, a kupy kasy nie chce pakować nie majac pewnosci...
    na ile byście wycenili naprawę...
    Proszę o porady



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Koszt regeneracji turbiny ok 1500zl obudowa filtra można poszukać używana, myślę że 2200 by wystarczyło, na ile Ci to wycenili?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    za regeneracje turbo w ASO (chodź robiła to firma trzecia) zapłaciłem 600zł - ale miałem zupełnie inne obiawy. po takiej operacji zalecane jest zmienienie oleju i filtrów - stąd może serwis podał Ci sporą kwote
    obudowa filtra to dośc chodliwy temat i ciężko z używkami, a jak są to często "pięć złotych" tańsze niż nówka... jakoś 450zł za nową
    czyli turbo + oleje + obudowa + przewód + robocizna stawiam że jakieś 2700zl najmniej zaśpiwać

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    qronax , jakie Ty miałes objawy padniętej turbiny?? bo mi czasami wydaje się że wmówić że to turbo a to coś innego. Cenę podali mi dokładnie 2200 za regenerację (firma trzecia o dziwo dla fiata robia taniej niż dla osoby "fizycznej" dzwoniłem się pytac), turbo +obudowa filtra plus przewód plus robocizna wraz z czyszczeniem układu wydechowego (katalizator intercooler wydech) 2200 dodam ze posiadam zniżke w fiacie ze względu, ze moje stilo po mimo swojego wieku , od nowości jest serwisowane w tym samym salonie fiata co było kupowane z roczna przerwa poprzedniego właściciela.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    u mnie głównym mankamentem było puszczanie oleju - miałem olej w układzie, w filtrze powietrza i pod samochodem. wymieniałem przepływomierz bo padł a przy wymianie okazało się że jest cały w oleju. do tego potrafił kopcić na czarno i gorzej sie zbierał (ale to odczułem dopiero po regeneracji). jaki masz przebieg ? u mnie było już przeszło 250 tysi
    nie napisałeś czy w tej kasie masz wymianę oleju i filtrów - jeśli tak to dali ci dobrą cenę.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    filtrt paliwa tylko zostaje, dzwoniłem to olej nowy bedzie plus filtr oleju oraz powietrza. u mnie przebieg jedyna 210 tys. Mocno ekploatowane 2x Wielka Brytania, 2X Holandia, cała Polsa wzdłuż i wszerz. Chciałem sprzedaż stilo po naprawie ale żona mi nie pozwala hehe.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    210 to nie tak mało
    patrząc przez mój pryzmat: 600 turbo, 250zł oleje filtry, 450 filtr powietrza, przewód turbo pewnie też jakieś 200zł to zostaje ok 700zł za robociznę. na bank znajdzie sie nie jeden "pan miecio" który to zrobi za 300zł, ale jak na cenniki ASO uważam że to dobra cena

    Cytat Napisał krzychu86 Zobacz post
    Chciałem sprzedaż stilo po naprawie ale żona mi nie pozwala hehe.
    to masz odwrotnie niż ja moja żona chce abym się pozbył tego auta - i co gorsza wygląda na to że już w sobotę odjedzie nim nowy właściciel

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    - i co gorsza wygląda na to że już w sobotę odjedzie nim nowy właściciel
    qronax a powiesz co sobie kupisz jak sprzedasz stilona, co nowego będzie śmigać po Wawie?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał mirek8423 Zobacz post
    qronax a powiesz co sobie kupisz jak sprzedasz stilona, co nowego będzie śmigać po Wawie?
    już smigam accordem viii stety, niestety fiat nie ma ładnego sedna klasy D...

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    odpowiedz brzmi...nie doją cię to dobra cena za regeneracje + robote + to co wymieniłeś.....zresztą jesli robisz w ASO to nie wiem skąd ten temat ASO to nie pan wiesiu w garażu w sumie obudowy filtra bym osobiście nie wymieniał....jeśli jest pęknięta to żywica w dłoń i rzeźba z tego się nie strzela a nóż widelec 500zł w portfelu zostanie

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    z tym ASO to ja bym nie przesadzał. chłopaki tam robią na etacie, co lepsi uciekają i zakładają własne warsztaty. ja mam u siebie taki właśnie mały warsztat zajmujący się głównie włoszczyzną i tylko tam oddaję auto do roboty. jedyne czego gość nie lubi, to LPG, co zresztą przerabiałem przy okazji poprzedniego Fiata. poza tym, demontaż turbiny, to nie jest zdaje się jakiś specjalnie trudny temat. grunt to oddać turbosprężarkę w dobre ręce, najlepiej w uzgodnieniu z mechanikiem. oni z reguły wiedzą gdzie robią dobrze, a gdzie lepiej sobie darować. ważne jest, aby mechanik miał oprogramowanie diagnostyczne specjalnie pod Fiata.
    na pewnym forum motoryzacyjnym w dziale Stilo panuje przekonanie, że regeneracja turbiny to strata pieniędzy. ja się z tym nie zgadzam. argument jakoby wszyscy pakowali chińskie bebechy do mnie nie przemawia. zresztą... turbina to nie jest jakaś specjalnie kosmiczna technologia. Chińczycy od 5 lat produkują takie telefony, że produkty Samsunga ze średniej półki mogą się schować. nie sądzę, aby mieli większe problemy ze skopiowaniem podzespołów turbosprężarki sprzed 10 lat...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Chińczycy od 5 lat produkują takie telefony, że produkty Samsunga ze średniej półki mogą się schować. nie sądzę, aby mieli większe problemy ze skopiowaniem podzespołów turbosprężarki sprzed 10 lat...
    A myślisz że telefony samsunga gdzie się produkuje? Chiny, Wietnam, Bangladesz - byle tanio

    Co do turbo są firmy, które zęby na tym zjadły i zajmują się tylko tym. Części częściami, tu chodzi przede wszystkim o doświadczenie i sprzęt (wyważarki itp). Dobry serwis zagwarantuje poprawną pracę
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    no i niestety serce stilona padło... opisze krótko historie turbina wraca z regeneracji zostaje podłaczona po 5km jazdy testowej pada..., poszła do reklamacja problem z przyjęciem ale H mnie to obchodzi wkoncu serwis ją wysłał. zrobiona na nowo wsadzona dziś i hmmm auto nie równo pracuje dziwne objawy ogólnie. zabierają się za wtryski wszystkie dobre test cylindrów wypada chujowo brak cisnienia na 4 słabe na 3 pozostałych. decyzja o zdjęciu głowicy...po zdjęciu jak zobaczyłem stan cylindrów i tłoków to załamanie.... żeby nie fakt ze nowa turbina obudowa roczny rozrząd i alternator to chyba bym z górki do jeziora zepchnął a tak jak kasa wjebana to robic do konca.. Nowe(używane) serducho zamówione... będzie w piątek. to moze na wtorek auto zrobią może poniedziałek... o kosztach wole nie rozmawiać... ide się najebać.....

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no to serdecznie współczuje. ale mógłbyś jednak o kosztach chociażby regeneracji turbiny napisać, co by zostało dla potomności wiadomo skąd taki dramat ze stanem cylindrów?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    Dla potomności regeneracja turbiny 1000zł bo była strasznie doje.... normalnie 800 zł, prawdopodobnie zaczęło się od pękniętej obudowy filtra powietrza plus auto strasznie zaniedbane.. ( kupno od handlarza) wizualnie plus technicznie jak kupowałem igła.. but bardzo dobry skrzynia 6 klima dwustrefowa auto kupione za 9500 bodajże a jak zdejmowali blok silnika to koło pasowe wału się rozsypało. Zdaniem serwisu przez długi okres czasu auto jezdziło na złym oleju i na niskim poziomie, ja pilnowałem zawsze ale poprzedni właściciel nie bardzo.. Dobrego też mechanika miałem jak w styczniu zmieniałem olej i filtry a jak pokazali mi obudowę z filtrem to się załamałem. Najlepiej brac pieniądze a nic nie robić Teraz jakby jeszcze mi koło dwumasowe padło to chyba bym się powiesił...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. interesuje mnie jakie macie spalanie punto 2 1,2 8w 2001r
    Napisany przez piotrek.punto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 07-06-2014, 15:12
  2. Dotknęła mnie choroba szalonych diesli - 1.3 Multijet
    Napisany przez elcaso na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-03-2014, 15:44
  3. swiatla bardzo mnie zloszcza
    Napisany przez coobraa2 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 20-10-2013, 08:45
  4. Szlag mnie trafi - jedzie jak traktor, burczy pyr pyr :(
    Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-02-2013, 18:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl