Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2010
    Skąd
    Bad Kreuznach/Fabianki
    Postów
    5
    Auto
    Stilo 1,6;VW T4 2,4D;Nissan Navara 2,5 D

    Stilo 1,6 16V 2002 r. Problem z obrotami,mocą,nie odpala...

    Witam Wszystkich,
    posiadam Stilo 1,6 16V z 2002 roku.Miałem z nim już dużo przygód.Rok temu zapaliła się kontrolka silnika,obroty falowały.Czasami gasł jak wrzuciłem na luz.Mieszkam w Niemczech,jeździłem po różnych mechanikach.Pierwszy podłączyć pod komputer i stwierdził,że padł czujnik ciśnienia doładowania.Wymienił ale nic nie pomogło.Stwierdził,że nie wie jaka przyczyna.Pojechałem więc do serwisu Fiata,auto stało tydzień i powiedzieli ,że nie wiedzą co jest nie tak,może czujnik poziomu paliwa ale nie są pewni.Pojechałem do innego serwisu Fiata prowadzonego przez Włocha(podobno specjalista od Fiatów),auto stało tydzień stwierdził że komputer padł.Zrobił regenerację komputera,za co skasował 750 euro.Auto jeździło bez problemowo przez około rok.Niedawno zaczęły znowu skakać obroty,zapalały się różne kontrolki od silnika,słabe ciśnienie oleju,maksymalna temperatura płynu chłodniczego itd.Czasami w trakcie jazdy auto traciło moc,dodaje gazu ale zero reakcji.Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu wszystko było ok.Wczoraj zapaliła się kontrolka check engine i juz nie zgasła.W trakcie jazdy jak wrzuciłem na luz auto gasło ale jakoś dojechałem do domu.Kiedy ponownie chciałem odpalić rozrusznik kręci ale auto nie odpala.Kiedy dodam gazu auto odpali ale strasznie falują obroty i jak puszczę gaz gaśnie.
    Może ktoś z Was orientuje się jaka może być przyczyna?Nie chcę się włóczyć po tych Niemieckich mechanikach co nic nie wiedzą.Myślę też o kupnie interfejsu żeby samemu odczytać błędy.

    Pozdrawiam
    Jarek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał farmer1979 Zobacz post
    Myślę też o kupnie interfejsu żeby samemu odczytać błędy.
    zrób to koniecznie.
    nie jestem jakimś specem ale pochyliłbym się nad sondą lambdą

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2010
    Skąd
    Bad Kreuznach/Fabianki
    Postów
    5
    Auto
    Stilo 1,6;VW T4 2,4D;Nissan Navara 2,5 D
    Jak można sprawdzić czy to sonda?
    Co myślicie o tym interfejsie viaken.pl/pl/polecane/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał farmer1979 Zobacz post
    Co myślicie o tym interfejsie viaken.pl/pl/polecane/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html ?
    dokup jeszcze ten: viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-diagnostyczny-elm-327-can-usb-wersja-v14b.html i będziesz miał komplet dla stilo (sam mam identyczny i polecam od tego dostawcy). poczytaj na forum który kabelek do czego jest potrzebny

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2010
    Skąd
    Bad Kreuznach/Fabianki
    Postów
    5
    Auto
    Stilo 1,6;VW T4 2,4D;Nissan Navara 2,5 D
    Czekam na interfejs,w wolnym czasie sprawdzam różne połączenia i wtyczki.Dzisiaj zauważyłem że po odłączeniu sondy przed katalizatorem auto zachowuje się tak samo jak z podłączoną sondą.Nachodzi mnie myśl czy przyczyną problemów może być sonda?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    akurat nie w stilo, ale mój tatusiek miał kiedyś podobny problem i winowajcą była właśnie sonda lambda.
    byłem obecny przy wymianie, sprawdzenie poprawności polegało na ocenie wykresu pracy sondy na kompie przez diagnostę.
    jak znajdziesz informację jak powinna pracować sonda lambda, obczaisz czy FES lub inny program może wyświetlić wykres działania sondy to będziesz mógł ocenić czy do wymiany sonda.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Fes może,powinna od 0,1-1,0 oscylować

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Teoretycznie od 0 do 1V ale praktycznie może i być np 0.2 do 0.8 - to już różnie bywa.. Oczywiście jak silnik jest sprawny i sonda się nagrzeje..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2010
    Skąd
    Bad Kreuznach/Fabianki
    Postów
    5
    Auto
    Stilo 1,6;VW T4 2,4D;Nissan Navara 2,5 D
    Interfejs dzisiaj dotarł .Po pierwszym podłączeniu wyświetliło takie błędy:
    P0460 - Czujnik poziomu paliwa Brak sygnału
    P1684 - Adaptacja przepustnicy Niepr.sygnał
    U1600 - Immobilajzer Wysoki sygn.
    P0101 - Nieszczelność w kolektorze dolotowym Niepr.sygnał
    P0105 - Czujnik ciśnienia niepr.sygnał
    P1687 - Przepustnica elektroniczna(stop zaadaptowany) Niepr.sygnał
    P0480 - Wentylator 1 Brak sygnału
    P1220 - Pozycja zaworu przepustnicy Niepr.sygnał
    P1121 - Pozycja przepustnicy (ścieżka 1) Niepr.sygnał

    Skasowałem wszystkie błędy i auto odpaliło.Obroty trochę falowały i były lekko podwyższone .Po kilku odpaleniach auta wyskoczył błąd:
    P0105 - Czujnik ciśnienia niepr.sygnał
    Auto znowu ma problemy z odpaleniem.
    Rozumiem,że czujnik do wymiany?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    Łódź/Radomsko/Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    W pierwszej kolejności przeczyścił bym wszystkie styki i kostki jakimś preparatem do tego przeznaczonym oraz bardzo delikatnie szczątką miedzianą.
    (kostki do komputera, tylko z nimi naprawde bardzo ostrożnie lub wogole ich nie traktowac szczoteczką, ewentualnie samym preparatem)
    Z tego co kojarze to w Stilo jest ten sam silnik co w moim fiacie (bravo 1.6 16v) różni się tylko sterowaniem, sprawdź wszystkie przewody gumowe czy nie są przetarte! Ja dzisiaj przypadkowo podczas okresowego własnego przeglądu tj. Olej, plyny czyszczenie filtrów itp. zlokalizowałem przerwany przewód podciśnienia z listwy wtryskowej do kolektora dol. przez co strasznie rzucało całym samochodem a spalanie PB i LPG było ogromne.

    Jeżeli masz możliwość sprawdź czujnik położenia przepustnicy (TPS) można to zrobić miernikiem uniwersalnym, ewentualnie jak pisałem wyżej sprawdź połączenia kostek. Hmm zmiana czujnika doładowania, pewnie chodzi o czujnik podciśnienia w kolektorze. Przez jego wartości dobierana jest miedzy innymi dawka paliwa (obciążenie silnika) Ewentualnie w ostateczności możesz odlączyć te czujniki w celu ich sprawdzenia, komputer w tedy zaadoptuje sobie jakiś zamienny sygnał...

    750E za komputer !! Strasznie drogo, bardziej opłacało Ci się kupić kompa z Polski... używkę okolo 200-250E.

    Skoro rzeczywiście uszkodzony był by ten czujnik, warto było by poszukać co jest przyczyną jego tak częstej awarii, może zwarcie w wiązce.
    Ostatnio edytowane przez Service90 ; 13-07-2012 o 21:08

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2010
    Skąd
    Bad Kreuznach/Fabianki
    Postów
    5
    Auto
    Stilo 1,6;VW T4 2,4D;Nissan Navara 2,5 D
    Wszystkie styki wyczyściłem i potraktowałem preparatem.Podmieniłem czujnik ciśnienia ale niestety nic nie pomogło.Gdy wymieniłem czujnik ciśnienia,samochód odpalił,pochodził trochę,obroty falowały.
    Po chwili auto zgasło i znowu wyskoczył błąd P0105 - Czujnik ciśnienia niepr.sygnał.Może naprawdę jest jakieś zwarcie,tylko jak to sprawdzić?
    Możecie napisać jak sprawdzić ten czujnik położenia przepustnicy(TPS)?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał farmer1979 Zobacz post
    Może naprawdę jest jakieś zwarcie,tylko jak to sprawdzić?
    Najlepiej do elektronika, podpiąć oscyloskop i zobaczyć jaki sygnał daje czujnik.. Ew. zwykły miernik - mniej wiarygodnie ale też coś tam powie..

    Cytat Napisał farmer1979 Zobacz post
    Możecie napisać jak sprawdzić ten czujnik położenia przepustnicy(TPS)?
    Najlepiej na kompie - odczytując położenie pedały przyspieszenia. Jak nie to miernikiem - to zwykły potencjometr działający jako dzielnik - powinien dwać liniowo napięcie od 0 do zasilania czyli pewnie 5V. Równo i bez tzw. trzasków czyli jakiś szpilek..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. tapicerka do stilo 1.8 2002
    Napisany przez berni82 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-04-2012, 11:49
  2. Problem stilo 1.8 2002 check stilo 1.8
    Napisany przez ozinio na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-03-2012, 20:00
  3. Po remoncie sprzegła nie odpala, Ducato 2002 r 2.0 JTD
    Napisany przez ko_stek1 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-05-2011, 00:47
  4. marea 2002 jtd 110 nie odpala
    Napisany przez stefanra na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 04-03-2010, 22:20
  5. dziwne odgłosy w stilo 1,9 2002 rok 80KM
    Napisany przez master85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2009, 13:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo p0105

p1220 fiat

p0105 fiat

p1220 fiat stilo

p0105 fiat stilo

stilo 1 6 czujnik

problem z odpaleniem stilo

komputer fiat stilo 1 6 2002

fiat stilo 1.6 16v nie wchodzi na obroty

fiat stilo problem z odpaleniem

stilo p1121

fiat stilo 1.6 nie odpala

p0420 stilo

problem z wchodzeniem na obroty fiat stilo 1.6 benzyna

p1121 fiat

fiat stilo p0105

p1121 stilo

czujnik poziomu paliwa fiat stilo 2002 16 3

stilo 1.4 nie odpala

stilo p1220

fiat stilo p1220

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl