Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    12
    Auto
    Stilo JTD

    [silnik] Czuć paliwo na postoju ? w JTD

    Witam.

    Mam problem ponieważ jak stoję na postoju to czasem czuć zapach ON. Czuć go jak już silnik się nagrzeje i jak stanę i postoję przed światłami albo jak na ciepłym silniku wyłączę go i po kilku minutach odpalę to z nadmuchu po chwili czuć ON - nie tam mocno ale czuć.

    Zwróciłem uwagę iż więcej pali.
    Pierwsza teoria mechaniora żę może wtryski leją ale na dynamice nic nie straciłem i nie czuje żadnego pogorszenia.
    Potem przepływka ale jak pisałem, czy z nią czy bez nie ma róznicy a nawet z przepływką jest lepiej ?
    Mechanior powiedział mi że najprawdopodobniej pompa cieknie ale macałem ją i jest suchutka choć z okolicy pompy czuć jakby paliwo. Odkręciłem kolektor powrotu? tak sie to chyba zwie ta puszka plastikowa i zerkałem na każdy cylinterek pompy i obserwowałem organoleptycznie i cała suchutka. Wymieniłem wszystkie węże bo wydawało mi się że z jednego się pociło ale problem jest nadal.
    Sprawdziłęm fitr, czujnik obecnosci wody, podgrzewacz i tam nic nie śmierdzi. Obwąchałem wszytkie wtryski a zwłaszcza powroty i nic. czuć tylko z okolic pompy.
    Wg moich obliczeń to spalanie w mieście wzrosło ok 2- 2,5 litra i teraz wynosi 10L na 100km
    Nadmienię iż robię praktycznie 100% w mieście i zazwyczaj jest to pyrkanie od świateł do świateł.
    Zrobiłem testa. Zalałem do fula i robiłem 100km w mieście i wyszło 10L- 10,5L jak pisałem ale poza miastem 4,4 / 5,3 / 5,6 (1. emerycka jazda 90km/h) (2. 3. średnia po trasie z prędkościami 90 - 120km)

    Tak się zaczłąłem zastanawiać nad filozoficznym wywodem.
    Do pracy mam ok 3,5 km w 1 stronę i pokonuje ten dystans w 7 minut (średnio)
    czyli dziennie robię ok 7km w ok 15minut. czyli licząc dalej 100km zrobiłe w około 200- 210 minut co daje 3,5 godziny. Mechanior mi mówił że nawet jak cieknie to minimalnie i jak silnik się nagrzeje to wysycha i policzył mi że z obliczeń wychodzi że na minute ok 11ml wyleci to nawet tego nie zobacze bo na ciepłym już silniku wyschnie w mig ??

    na trasie jade znacznie krócej i paliwa mniej pocieknie po pompie ???????????

    Pod komputer podłaczone to jedyny błąd jaki wykrył to taki że odpieliśmy przepływkę i że czasem fiksuje czujnik poziomu oleju (bo mi czasem fiksuje - pokazuje fajlura)
    pomierzył mi parametry kąta wtrysku czasu wtrysku i innych tam przypływu powietrza mas jakiś, sprawdził parametry mierzone z zapisanymi w komputerze i stwierdził że na 99% to pompa.
    Nadmienił że to usterka typowa w JTD.
    Zaniepokoiło go tylko 1600 barów które pompa daje w szczycie.
    Swietrził iż auto jest chyba zawirusowane tzn dłubnięte na większą moc bo powinno być 1300 barów a daje więcej.

    Chciałem się poradzić fachowców czy to prawda?
    Ręce mi opadają. Bo jak miasto to mniej jak 10L nie ma a czasem jest prawie 11L



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    spalanie masz faktycznie za wysokie jeśli chodzi o miasto. Mi w mieście pali jakieś 6,5-7.0 Litrów. Wydaję mi się, że wina leży po stronie pompy paliwa. Jeśli miałbyś możliwość to zrobiłbym podmiankę i wtedy sprawdził. Jeśli chodzi o zawirusowanie to raczej powinno być to widać w ECU.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    12
    Auto
    Stilo JTD
    Paliwa juz nie czuć prawie wcale.
    Pewnie tak długo wysychał ON ????
    chyba były to pozostałości po wymianach węzyków
    Sprawdzaliśmy pompę (czy nie leci paliwo) odpaliliśmy silnik i czekaliśmy czasem gazując (manipulując cisnieniem) i po 5 minutach sucho

    spalanie w mieście nie spada.

    Pozostaje się zrobić próbę przelewową i określić czy wtryski nie leją.
    Rozmawiałem z mechanikiem i teoretycznie stwierdził iż jeśli nie czuję różnicy w dynamice to raczej wtryski jeszcze żyją. Zimny pali na dotyk.

    Zastanawia go taka dysproporcja między spalaniem poza miastem a w miescie.
    Poza miastem wręcz wzorowo. Po emerycku (90-100km/h) spokojnie do 4,5l zejde 9a nawet i do 4,3 . średnio jest 5,3l.
    Dlatego mechanior twierdzi że wtryski nie leją bo takiego rezultatu nie osiągnąłbym przy padających wtryskach. dynamiki by nie było a ostatnio sam testował mego stilona i wrócił z usmiechniętą miną że ta padaka tak szybko się zbiera
    Drugi do objeżdzenia był koleś od Astry G z 2 litrowym klekotem i wrazenia podobne że to "ustroistwo masakrycznie prszyspiesza" (w odniesieniu do jego astry) dolecial do 80-tki i musiał hamować.

    W czwartek wymienię filtr powietrza (paliwa wymieniłem wcześniej)
    Wyjmę przepływkę i wymyję (wymieniałem jaikieś 3 lata temu i zrobiłem na niej ok 30kkm)
    Tyle że po odpięciu przepływki róznicy praktycznie nie ma a mam wrażenie że z przepływką lepiej chodzi, może to kwestia odczucia i autosugestii ?

    aha zalałem środek do czyszczenia wtrysków i zrobiłem już ok 380km na nim tak więc w czwartek przy okazji wymiany filtra powietrza sprawdze przelew.

    Jakieś sugestie i podpowiedzi co jeszcze sprawdzić ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2010
    Skąd
    Dąbrowa G.
    Postów
    32
    Auto
    Brava 1.9 JTD ; Stilo MW 1.9MJ

    Re: Czuć paliwo na postoju ? w JTD

    Cytat Napisał morcmarc
    stwierdził że na 99% to pompa.
    Nadmienił że to usterka typowa w JTD.
    Zaniepokoiło go tylko 1600 barów które pompa daje w szczycie.
    Swietrził iż auto jest chyba zawirusowane tzn dłubnięte na większą moc bo powinno być 1300 barów a daje więcej.
    Dla JTD 115KM maksymalne cisnienie na CR powinno osiagać 1350bar .
    Jeśli jest faktycznie 1600 to na pewno ktoś dłubał w sofcie (albo masz box-a) i nie jest to zdrowe zwłaszcza dla pompy i paska rozrządu .
    A uszkodzenia pompy w.c. nie są typową usterką w JTD .
    Brava 1,9 [color=red]JTD[/color] 100 SX
    Stilo 1,9 [color=red]MJTD[/color] 140

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    trochę z innej strony, jak mapy wtrysków, sprawdzaliście czy coś się nie rozjechało? Próbę przelewową zrób koniecznie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    12
    Auto
    Stilo JTD

    Re: Czuć paliwo na postoju ? w JTD

    Cytat Napisał I r o n
    Dla JTD 115KM maksymalne cisnienie na CR powinno osiagać 1350bar .
    Jeśli jest faktycznie 1600 to na pewno ktoś dłubał w sofcie (albo masz box-a) i nie jest to zdrowe zwłaszcza dla pompy i paska rozrządu .
    A uszkodzenia pompy w.c. nie są typową usterką w JTD .
    Gdzie mam tego boxa szukać, gdzie może być podpięty?

    [size=2][ Dodano: 2011-02-09, 21:49 ][/size]
    Cytat Napisał lukq
    trochę z innej strony, jak mapy wtrysków, sprawdzaliście czy coś się nie rozjechało? Próbę przelewową zrób koniecznie.

    co do map to sprawdzał kąt wtrysku ? i czas wtrysku jak i parametry przepływanego paliwa czy jakoś tak mierzone chyba mili gramach to to co pobierał było zgodne z przewidywanymi przez komputer.
    Co to kąt i czas wtrysku to nie było żadnych danych odniesienia w pamięci ale tak dumał i stwierdził że git (tak myślę). Co to ilości paliwa pobieranego i spodziewanego to dane się nakładały jeśli o to chodzi.
    Pogadałem z kolegą i podepnie mnie na weekend pod fiat ecu scan i porobimy testy i ściągniemy logi może ktoś konkretnie sie wypowie.


    EGR czyściłem ok 5kkm temu i nie był zasyfiony, pracował lekko.
    Z resztą na kompie mi mechanior sprawdził otwarcie i zamknięcie EGR. W momencie jałowego biegu otwierał się na 30 parę procent a przy gazowaniu zamykał się na 1 albo 0 procent. Stwierdził fachura że to prawidłowo.

    mówił też że dane z EGR i przepływki sumują się na czujniku końcowym (tym w kolektorze). Po odpięciu przepływki EGR jest cały czas na 0.
    Mówił że to normalne


 

Podobne tematy

  1. Źle pokazuje paliwo po zdjęciu i założeniu
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:41
  2. UWAGA NA ROZCIECZANE PALIWO!! PROSZE O POMOC!!
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 04-10-2009, 23:56
  3. JAZDA NA ''LUZIE'' OSZCZEDZA PALIWO??
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-09-2009, 11:18
  4. Paliwo w filtrze powietrza
    Napisany przez wojtas12124 na forum Punto
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 19-09-2009, 17:40
  5. po dłuższym postoju problem z odpaleniem.
    Napisany przez ins666 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-08-2009, 12:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo 1.9 jtd uszkodzony kolektor paliwa

kolektor powrotu paliwa fiat stilo

fiat stilo czuc rope

FIAT STILO 1.9 JTD NIE ODPALA PO POSTOJU

ropa w oleju jtd

cieknie paliwo przez przez przelew fiat stilo 1.9

kolektor paliwa stilo jtd

stilo cieknie paliwo

EGR procent otwarcia jtd

kolektor paliwa jtd

ropa w oleju stilo jtd

zapach paliwa jtd

jtd paliwo z powrotu doblo cieknie paliwo z wtrysku
http://www.iparts.pl