Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Punto 1.1 kat

    Paliwo w filtrze powietrza

    Witam wszystkich. Jestm nowym użytkownikiem więc się chciałem serdecznie przywitać
    Mam problem z moim Punciakiem 1.1 kat. (55 km) z 94 roku którego nie dawno kupiłem za bardzo okazyjną cene.
    A mianowicie: Jak włączam zapłon to pali się kontrolka wtrysku, po uruchomieniu silnika gaśnie ale jak stałem w koru to sie zapaliła. Po odpaleniu na początku chodzi na trzech " garach " (przynajmniej tak mi się wydaje). Kolejną obiawą jest brak mocy, auto się dławi podczas przyśpieszania, a nawet potrafi zgasnąć. Oczywiście jak wejdzie na wysokie obroty to już jest całkiem nie żle. Wczoraj zdjąłem filtr powietrza i był cały ulany paliwem.
    Może ktoś mi podpowie jak się za to zabrać, był bym wdzięczny.
    Dziękuje i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A wymieniałeś filtry, olej, kable, świece?


    Przyczyną tego że masz paliwo w filtrze może być uszkodzony regulator ciśnienia paliwa który się nadaje do wymiany.
    Na 3-ech garach może pracować bo przewody WN są popękane, świece stare, brak sprężania (dziurawy tłok np).
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    paliwo mozesz miec również dlatego ze membrana we wtrysku pusciła ja tak miałem i niestety jest to czesc nie do zdobycia trzeba kupowac cały wtrusk. zdejmij całą plastokowa osłone filtra powietrza ( te trzy naktętki 10 od góry) i wtedy zobaczysz cały wtrysk. odpal samochów i jak zobaczysz ze taka małą dziurką od góry kotłuje ci paliwo to gratuluje masz to co ja miałem. jest naturalnie sposób obejscia tego ale najpierw sprawdz czy to to jak tak to powiem ci jak to usunąć kupując częć za 7zł z innego samochodu. a co do reszty to sąsiad waho dobrze radzi zobaczyć przewody WN i świece

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Punto 1.1 kat
    Autko mam od wczoraj więc jeszcze nic nie robiłem ale zamierzam dzisiaj sie wziąć . Jak tylko zobacze co jest grane z tym wtryskiem to odrazu napisze
    Świece i kable juz mam więc może sie uda dzisiaj powymieniać.
    Narazie dziękuje i pozdrawiam

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    czesto bywam na gg wiec jak cos to pisz smiało tez mam ten model punta juz od parunastu lat wiec cos napewno poradzomy w tej sprawie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Punto 1.1 kat
    Witam ponownie
    Zdjąłem ten filtr i nic tam nie zobaczyłem ( może z braku doświadczenia ) ale myśle że jest ok. Więc byłem na stacji na komputerze, gdzie pan bez namysłu stwierdził że to sonda jest uszkodzona. Więc musze ją naprawić bo spalanie 20 litrów na 100 km. mnie przerasta.
    W związku z tym mam takie pytanie - jaką sonde byście polecili ?
    Orginalna nowa kosztuje koło 500 zł więc troche przy dużo, można kupić zamiennik ale trzeba lutować kable bo mają go tylko z 10 cm. Co myślicie o lutowaniu ? Nie zakłuci to jaj pracy ? teraz mam lutowaną i nie działa ale może nie dlatego.
    A może kupić poprostu używaną z całym przewodem ? Bardzo prosze o opinie w tej sprawie.
    Aha sonda jest cztero żyłowa
    Dziękuje i pozdrawiam

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    spokojnie możesz lutować dla lepszego efektu izolacji kup termokurczki i jak nie masz opalarki to spokojnie zapalniczką możesz je podgrzać i będzie dobrze. tak wiec spokojnie mozesz kupic zamiennik

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Punto 1.1 kat
    Ok wielkie dzieki i tak właśnie zrobie.
    Jeszcze można kupić samą sonde wogole bez przewodu, ale różnica w cenie jest nie wielka więc chyba lepiej kupic tą z przewodem
    Dzięki jeszcze raz .

    [size=2][ Dodano: 2009-09-11, 10:26 ][/size]
    A jeszcze jedno mi się przypomniało, czy jest może jakiś ,, domowy ,, sposób żeby sprawdzić sonde samemu ?

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jasne ze tak lepiej przedłużyć przewód niż bawić sie od początku w ich mątowaniem
    miłej i udanej naprawy

  11. #10
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał wojtas12124
    można kupić zamiennik
    Można - Polecam sondę uniwersalną Bosch'a albo NGK, ma kosztować około 200zł, bo te na allegro to podróbki. Tą pierwszą można poznać że oryginał po tym że w zestawie jest kostka do łączenia kabli. Całość przewodu w uniwersalnej sondzie to około 50cm. Cięcie kabla starej sondy zalecam w połowie, w nowej skrócić (choć niekoniecznie) przewód tak aby długość całkowita kabla była taka jak w starej sondzie.
    Cytat Napisał wojtas12124
    A może kupić poprostu używaną z całym przewodem ?
    A jaką masz pewność że jest sprawna?
    Cytat Napisał wojtas12124
    trzeba lutować kable
    Powodzenia! Przewody sondy są stalowe, nie znam metody lutowania cyną która daje 100% pewność tego że będzie to się trzymało. Poza tym cyna ma inną przewodność elektryczną niż stal, a w tym przypadku każdy mV ma ogromne znaczenie w poprawnym oscylowaniu sondy. Do połączenia całości najlepiej użyć zwykłej kostki elektrycznej, a całość obkręcić później kilka razy taśmą izolacyjną.
    Cytat Napisał wojtas12124
    czy jest może jakiś ,, domowy ,, sposób żeby sprawdzić sonde samemu?
    Oczywiście, miernik wskazówkowy ze sklepu za 5 zł, wpiąć się w czarny (albo szary) i biały kabelek sondy nastawić na mierniku napięcie stałe i patrzeć czy wskazówka lata między 0,2 a 0,9V.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Punto 1.1 kat
    Witam ponownie.
    1. Więc tak: stara sonda pokazywała 0,8 V więc zmieniłem na nową która żeby było śmieszniej pokazuje 0,9 V na najniższych obrotach silnika na szarym i czarny kabelku. Na białych było 14 V. Może ktoś wie jaka jest tego przyczyna ? Czyżby sonda do reklamacji ? Może cały kabel wymienić bo już ręce mi opadły. A i jak mierzyłem przy wyjściu z kostki do której się podpina kabelek od sondy to było 0,37 V. To chyba dobrze ?
    2. Auto nadal pali masakrycznie dużo więc jeszcze raz zdjąłem filtr powietrza i faktycznie dopatrzyłem się paliwa na klapce od przepustnicy ( nie wiem jak fachowo się to nazywa ), może to jest to co pisał kolega Seth67 ? Już nie wiem co mam zrobić
    Proszę o jakąś pomoc bo sam nie dam rady
    Dziękuje i pozdrawiam.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ale to napięcie nie może być stałe ma być zmienne w czasie (około 5-ciu zmian w ciągu sekundy), przy czym skoki napięcia są dość gwałtowne.
    Ad 2. może filtr oparów paliwa masz zabity na amen.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Punto 1.1 kat
    Czyli gdzie szukać przyczyny ? W sondzie czy może w elektryce auta ?
    Bo tak jak już wcześniej napisałem przy wyjściu z kostki tam gdzie się podłancza sonde (oczywiście po jej odłonczeniu) wynosiło 0.37 V i było stałe

  15. #14
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A silnik pracował ? ssanie się wyłączyło ? Sonda nie działa od razu po włączeniu silnika, musi się trochę nagrzać.
    Zmierz napięcie jak temp silnika będzie ~90st C czyli w połowie skali temp silnika.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Punto 1.1 kat
    I nie działa. A ssanie to nawet się chyba nie włącza bo obroty są cały czas takie same


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z dolotem powietrza i parowaniem szyb
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-10-2009, 22:05
  2. instalacja powietrza
    Napisany przez czorny na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-10-2009, 16:24
  3. Brakuje mi pomysłów na uszczelnienie dolotu powietrza
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-01-2009, 23:03
  4. Filtr powietrza..
    Napisany przez LOUISS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-10-2008, 08:26
  5. filtr powietrza
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2008, 19:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

w filtrze powietrza paliwo w aucie

olej w filtrze powietrza punto

opary paliwa w filtrze powietrza

benzyna w filtrze powietrza fiat

termostat powietrza punto

www.co to znaczy olej w filtrze powietrza fiata punto.pl

Punto 1.1 olej w filtrze powietrza

membrana wtrysku paliwa fiat punto 1

powietrze w paliwie punto

allegro. pl fiat punto termostat filtra powietrza

benzyna w filtrze powietrza punto

benzyna w filtrze powietrza fiat punto

olej na filtrze powietrza punto

punto regulator w filtrze powietrza

punto i olej w filtrze powietrza

filtr powietrza fiat paliwa

olej w filtrze powietrza punto nie pali

punto 1.1 termostat powietrza

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl