Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 32
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2008
    Skąd
    wrocław
    Postów
    41
    Auto
    marysia 2.4jtd HLX
    a więc tak : przekręcam stacyjke kontrolka oleju zapala się. Odpalam ona gaśnie. Płyn chłodzący w normalnym stanie,normalny kolor,auto pracuje normalnie równo bez rzadnych klekotów itp. Jedzie normalnie nie szarpie ,po wciśnięciu gazu ma delikatną dziure po chwili łapie i ciągnie ale zbytniego szału nie ma jak na ten motor.Byłem dzisiaj u kolesia po godzinie rozmyśleń i kombinowania ściągneliśmy przepływke od filtra powietrza i zrobiliśmy rundke- auto nie do poznania dostało takiego buta jak moim zdaniem powinno mieć.Spaliny jasne znikły ,pojawiły się delikatne czarne jak na diesla przystało przy wciskaniu gazu. Obstawiamy na zawalony filtr powietrza . Czy to może być to ? Dodam tylko że pod filtrem powietrza jest taki kwadratowy zbiorniczek który jest połączony z turbo i jest cały w oleju w srodku. Koleś od którego kupiłem auto twierdzi że wymienił tylko olej i filtr oleju a z papierów z Francji wynika że auto miało wymieniony filtr powietrza w styczniu 2008r.Mam zmiar na dniach wszystko wyciągnąć,wyczyścić,wymyć,wsadzić nowy filtr powietrza i zobaczymy co dalej ...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    To separator - odma. Ile tam tego oleju jest? Jak dużo?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2008
    Skąd
    wrocław
    Postów
    41
    Auto
    marysia 2.4jtd HLX
    ile dokładnie to nie wiem ale po ściągnięciu węża i wsadzeniu tam palucha ,był cały w oleju

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Wydaje się że olej puszcza przez odmę (zapchaną ) i idzie przez turbo do intercoolera ... dalej to idzie do kolektora ssącego ... a ten jak zapewne wiesz służy do doprowadzenia powietrza do cylindra. Stąd dymienie ... Turbinie nie wróże długiego żywota. W sumie dziwie się że jeszcze działa ... .
    Moje skromne dywagacje i mogę się mylić ale wydaje mi się że jestem blisko .

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2008
    Skąd
    wrocław
    Postów
    41
    Auto
    marysia 2.4jtd HLX
    też koleś o tym mówił ale najpierw wymienimy filtr,dzisiaj jeden gościu powiedział mi ze to na bank egr.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    kolego w tym zbiorniczku zbierają się opary oleju, jak od nowości nikt z niego nie wybierał to możesz mieć tam większą iloćś tego "szlamu" proponuję wylanie
    tego i wymycie, pojeździsz trochę i sprawdzisz czy z powrotem zbiorniczek się zapełnia, co do filtra powierza to po wymianie i podpięciu przepływki nie liczył bym
    na poprawę, jeżeli po odpięciu przepływomierza auto dostaje kopa to winny jest przepływomierz

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2008
    Skąd
    wrocław
    Postów
    41
    Auto
    marysia 2.4jtd HLX
    Wszystko wyczyszczone i wymyte,filtr wymieniony (stary był tak zabity że niedało rady go wygiąć)autko odrzyło ale jeszcze odrobinke jest przymulony.?Jak złapałem turbine to ma takie delikatne luzy na boki czy to może być wina turbiny że jest jeszcze taki trochę przymulony czy to że katalizator sie zasyfił tym olejem bo jeszcze troche śmierdzi z wydechu jak dostanie po zaworach.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    może być że turbina jest zasyfiona. zawsze można wyciągnąć i przeczyścić bądź autko prześcigać.

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Turbina może mieć luzy na boki bo są one kasowane przez ciśnienie oleju,za to nie może być na wirniku luzu wzdłużnego bo to oznacza że turbina klękła i nadaje się tylko do wymiany lub naprawy.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2008
    Skąd
    wrocław
    Postów
    41
    Auto
    marysia 2.4jtd HLX
    Witam Panowie! Mam znów problem z moim Stilaczem i proszę o pomoc ! Od tamtej pory co wszystko poczyściłem było ok. Od pewnego czasu ma znowu trochę śmierdzące spaliny , na 5 tyś km wciągnął 2 setki oleju-tyle dolałem a dzisiaj jadąc zaczął dziwnie delikatnie parskać,szarpać nie wiem jak to nazwać poprostu pod butem odczuwałem delikatne szarpania a do tego wracając od znajomych po przekręceniu kontrolka silnika nie zgasła i już było bardziej wyczuwalne szarpanie dodam że auto nie straciło na mocy a kontrolka cały czas świeci na żółto i do tego wyskakuje komunikat engine fault. Pomocy chłopcy ratujcie bo już nie daje rady

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2010
    Skąd
    Sopot
    Postów
    87
    Auto
    stilo 1.9 jtd multiwagon
    zastanawia mnie jedna sprawa z tymi Stilaczami,co sie dzieje i jak są one eksplatowane ze ciągle jakieś problemy są w nich,kupiłem autko prosto od niemca poleasingowe było,2 latka smigam zrobiłem70tys i to długie trasy po 900 km z czego po autostradach 500 km prędkość mam od150-200 km/h w zależności od ograniczeń,i tylko zmieniam olej filtry ogólnie wymieniam rzeczy eksploatacyjne,fakt że wkładam w niego kase,ale z wdziękiem wsiadam i jade,czy zima,czy lato pali ok,wiec pytanie do Was forumowicze czy JA tak trafiłem dobrze,czy dopiero po iluś tysiącach km mam sie spodziewać problemów,mam teraz 220 tys km 1.9 jtd 115

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Myślę że po prostu trafiłeś na zadbany egzemplarz w którym poprzedni właściciel naprawiał wszystkie bieżące sprawy.. Ja generalnie też mogę powiedzieć że kupiłem dobre auto, nic poważnego się nie dzieje chociaż jakieś tam sprawy trzeba ogarniać natomiast nie zdarzyło mi się jeszcze żeby mi się auto gdzieś rozkraczyło.. Tak jak napisałeś - wsiadam i jadę..

    Fiaty to samochody jak każde inne - teorie że się ciągle psują wg. mnie można sobie wcisnąć w bajki. Jak się przy aucie nic nie robi to prędzej czy później się rozleci i tu nie ma reguły jeżeli chodzi o markę.. A buble wszędzie się zdarzają - można mieć pecha - w każdym aucie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał gao2003 Zobacz post
    wyskakuje komunikat engine fault. Pomocy chłopcy ratujcie bo już nie daje rady
    Niestety lecz tym razem nie obejdzie się bez diagnozy komputerowej Twojego silnika. Musisz podpiąć odczytać wszystkie błędy jakie zostały zapisane w pamięci ECU, następnie je usunąć, po wcześniejszych usunięciach usterek.
    Jeśli chodzi o fiata to jak koledzy nie mogę narzekać, zrób wszystko na tip top i ciesz się jazdą.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2010
    Skąd
    Sopot
    Postów
    87
    Auto
    stilo 1.9 jtd multiwagon
    i tak jak śledze nie które portale informacyjne poszukując róznych informacji to zauważam ze problemy zaczynają sie poprzez brak eliminowania usterek na bieżąco,wymiana płynów eksploatacyjnych,co ważne również filtrów!,wielu wymienia je jak już tak mocno przyciśnie auto że zaczyna zmniejszać sie moc i dławienie sie,nie zawsze to jest zaworami egr,turbiny,i nie wiem co jeszcze,gdzieś zauwazylem ze gość nie mógł wyciągnąc filtra bo był tak zapchany,zapieczony,jak tak można do tego dopuścić?niechlujstwo brak rozeznania w tych sprawach,tylko prosze bez komentowania ze to kosztuje czesta wymiana,mój silnik naprawde ciezko pracuje i wymieniam olej często,filtry kupuje w zestawach bo są tańsze,olej ?castrol magnatec 10w-40 z Niemiec 5l =80 zł,jezeli stać na auto to chyba lepiej zadbac o te drobnostki niż potem nie wiedząc czemu nie można odpalić,kolejny problem ale to nie tylko w PL mają Stilacze to słaby akumulator,pracuje w Danii i nikt nie nazeka na aku bo robią duże przebiegi i on jest doładowywany,niestety jeżdząc po mieście to go nie doładujemy,traci swoją moc ,a Stilo potrzebuje dość dużego prądu na rozruch,fakt ze to Fiat nie czyni go gorszym od innych marek,dlatego do czasu kiedy nie bedzie sie psuł albo nie znudzi mi sie to go nie wymienie na inny

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2008
    Skąd
    wrocław
    Postów
    41
    Auto
    marysia 2.4jtd HLX
    Właśnie wróciłem z diagnozy komputerowej i wyskoczył błąd: usterka wtryskiwacza cylinder trzeci. Gościu sprawdził kostkę na wtrysku i niby ok a po jej odpięciu autko zaczęło nierówno chodzić. Gościu wykasował błąd i stwierzdił ze może to cyć cewka . Rozmawiałem z mehanikiem i on krzyknął mi 100 za kolejną diagnoze. Jak myślicie czy robić tą diagnoze czy poprostu kupić nowy wtrysk i go poprostu wymienić ?


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z fiatem doblo 1,4odpalenie jak mróz
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-02-2011, 19:34
  2. Dziwny problem z Fiatem Punto 1
    Napisany przez Xanthe na forum Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 25-03-2009, 11:26
  3. [ukł. chłodzenia] Problem z Fiatem Marea 1.9 JTD
    Napisany przez egonQ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-03-2009, 20:29
  4. Problem z Fiatem Marea 1.9 JTD
    Napisany przez egonQ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-01-2009, 18:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

motor abstellen fiat stilo

problemy z fiatem stilo

fiat stilo szarpie

fiat stilo motor abstellenfiat stilo kopci na czarnowyciek oleju wspomagania fiat doblo 1.9 jtdzbiornik plynu wspomagania fiat stilofiat stilo problemy dymi na bialo stilostilo przy wiekszej predkosci blad silnikafiat stilo dymi na bialo 1.9 jtd fiaT STILO JTD-traci moc przy 3 5tys.motor abstelen fiat stilo jtdMotor abstellen fiatprawidlowy poziom oleju fiat doblo 1.9 jtdfiat kopci jasnym dymemfiat stilo zbiornik odmyzbiorniczek oleju pod filtrem powietrza stilo 1.9jtdstilo dymi na bialo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl