Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004

    Red face Nieszczelny parownik klimatyzacji-wymiana.

    Witam,
    dzisiaj oddałem samochód do serwisu gdyż tydzień po napełnieniu klima przestała działać. Okazało się że parownik jest nieszczelny (tak mówi ekspert... Pan Mietek), i tutaj się rodzi parę pytań. Czy parownik z wszystkich wersji silnikowych pasuje? Czy parownik i kondensator klimatyzacji to to samo? Gdzie znajduje się ten element i jak go wymienić ?? Można naprawić taki przeciekający parownik bez kupna nowego ??
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 07-07-2014 o 22:07



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 maj 2014
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    40
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.6 Active 5D
    Rocznik
    2003
    Więc tak, na początek proponuję dokładną diagnostykę gdzie masz nieszczelność, widzę że jesteś że śląska więc zadzwoń do firmy chłodnic pol myślę że dużo się dowiesz o problemie i kosztach. Jeśli masz nieszczelność na parowniku który znajduję się w kabinie to masz problem, dużo roboty z demontażem, jeśli kondensator choć zawsze używa się nazwy skraplacz, czyli to co masz przed chłodnicą to wymiana dużo prostsza, ja bym obstawiał że masz nieszczelność albo na rurkach aluminiowych i łączniku elastycznym lub na skraplaczu. Jak masz możliwość to zajrzyj pod auto i zobacz czy przewody od klimy masz zaolejone jak tak to wiesz gdzie szukać, tylko najlepiej to sprawdzić nie na oko tylko np. chusteczką.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Auto miałem w serwisie " AutoExpress Kulik". Tam bardzo miły pan skasował 30 zł i z pewnością w głosie powiedział: "Parownik nieszczelny" w techniczne aspekty jak on do tego doszedł się nie zagłębiałem. Powiedział następnie: "Parownik to około 100zł a robocizna 600-700zł". Po chwili gdy wstałem z podłogi odzyskując przytomność po tej cudownej wiadomości postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce. Analizując metodykę działania doszedłem do wniosku że sprawa nie jest skomplikowana tylko czasochłonna. Największym problemem jest to że jeśli się podejmę próby naprawy i okaże się że coś innego nawaliło a nie parownik to dostane napadu padaczki i zawał serca jednocześnie.... Więc drążąc dalej temat: Jak upewnić się że to właśnie parownik szlag trafił? (z reguły podchodzę nieufnie do stuprocentowo pewnych diagnoz pana "mietka") Ma toś jakieś rady nim się zabiorę do dzieła? Co jeszcze warto wymienić przy okazji jak będę miał cały środek rozbebeszony?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Widzę że zostałem pozostawiony bez pomocnej dłoni... No ale cóż do odważnych świat należy, w połowie przyszłego tygodnia biorę się do roboty i postaram się potem tutaj wszystko opisać żeby pomoc innym ) Trzymajcie kciuki żebym nic nie zepsuł.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2012
    Skąd
    dąbrowa tarnowska
    Wiek
    31
    Postów
    239
    Auto
    Stilo Abarth 2,4
    Rocznik
    2002
    Masz rację kolego, dlatego tak drogo robocizne liczą bo dostęp jest kiepski, ale sądze, że sam powinieneś sobie z tym poradzić, trzeba patrzeć na schematy i rysunki z eper i na pewno będzie łatwiej. Nie zapomnij wymienić też O-ringów przy parowniku.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jayoz Zobacz post
    Co jeszcze warto wymienić przy okazji jak będę miał cały środek rozbebeszony?
    Jeśli masz klimatornik to warto skontrolować mieszalniki.
    Ostatnio edytowane przez mazitechnoboy ; 01-07-2014 o 17:57

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    dzięki wielkie w przyszłym tygodniu biorę się do roboty

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Jak obiecałem, tak robie.

    DLA POTOMNYCH

    Rozdział 1

    „Demontaż deski”
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez jayoz ; 05-07-2014 o 21:47

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    DLA POTOMNYCH

    Rozdział 2

    „Demontaż deski II”
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Heroiczna walka. Kibicuję, bo nie jest mało pracy. Ja kiedyś rozbierałem w Temprze, aby dostać się nagrzewnicy, ale na szczęście musiałem tylko dół zwalać i to też nie było mało pracy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    DLA POTOMNYCH
    Rozdział 3
    „Walka o pół obrotu”



    ps. tytuł odwołuje się do mojej walki z dwiema śrubami do których jest tak fatalny dostęp że szkoda gadać....
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115KM, 188 tys. km przebiegu + alufelgi z fiata LINEA 16''
    [SIZE=1]Alfa Romeo 156 1,8TS 144KM, 225 tys. km przebiegu[/SIZE]

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Pełen szacun dla Ciebie na prawdę kawał roboty.Nie zapomnij o przewodach od strony silnika
    Czekam na dalsze fotorelacje.
    Przykleiłem temat żeby był "dla potomnych"
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 07-07-2014 o 22:06
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    Prace nadal wrą. Nie wrzucam dzisiaj fotorelacji bo nie ma tego za dużo Udało mi się wyjąć całą obudowę więc jest progres. Jutro wyjmę parownik i zobaczę czy miało sens te 4 dni rozbiórki Po wyjęciu parownika wrzucę ostaną relację z dzisiaj i jutra, ewentualnie potem jeszcze zrobię materiał o błędach jakie popełniłem przy demontażu i ponownym montażu )
    Pozdro i trzymajcie kciuki!

    PS. Jak nie poskładam tego do kupy jest szansa że się dorzucicie na nowe Stilo?? xD
    PS2. Przed odpięciem przewodów klimy OPRÓŻNIJ JĄ! słuch można stracic
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115KM, 188 tys. km przebiegu + alufelgi z fiata LINEA 16''
    [SIZE=1]Alfa Romeo 156 1,8TS 144KM, 225 tys. km przebiegu[/SIZE]

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2013
    Skąd
    Wodzisław Śl
    Postów
    103
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2004
    DLA POTOMNYCH

    Rozdział 4

    „Na półmetku”
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115KM, 188 tys. km przebiegu + alufelgi z fiata LINEA 16''
    [SIZE=1]Alfa Romeo 156 1,8TS 144KM, 225 tys. km przebiegu[/SIZE]

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Kawał dobrej roboty
    I znalazłeś coś na parowniku,co mogło wskazać jego nieszczelność
    A powiedź mi kto to teraz poskłada
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Dębica
    Postów
    2
    Auto
    stilo 1.9
    Rocznik
    2003
    Pełen szacun za to że chciało ci się jeszcze to wszystko udokumentować. Mam podobny problem bo po nabiciu klimy działała tylko miesiąc ,jesli się okaże że mam uszkodzone to co ty to wolę jezdzić bez klimy. Podziwiam twoje zaangażowanie i Pozdrawiam


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. parownik klimatyzacji bravo 1.2
    Napisany przez morski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 22-05-2013, 14:55
  2. Nieszczelny przewód od wspomagania
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 24-08-2011, 11:43
  3. Nieszczelny przewód olejowy
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2010, 15:18
  4. Nieszczelny układ doladowania
    Napisany przez pepej na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-07-2010, 23:48
  5. Parownik Wymiana.
    Napisany przez alex82 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-02-2010, 19:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

demontaz parownika stilo

nieszczelny parownik klimatyzacji

klimatyzacja lancia lybra skraplacz

wymiana parownika cena

klimatyzacja fiat stilo niesczelna

usZkodzony skraplacz klimatyzacji stilo

fiat stilo 1.9 jtd koszt naprawy klimatyzacjiwymiana parownika klimatyzacjicenawymianyparownikawklimiewymiana parownika klimatyzacji cenawymiana osuszacza klimatyzacji fiat stilojak wyciagnac osuszacz stilojak wyjac parownik alfa 159uszkodzenie parownika alfa 159jak wymontowac parownik alfa 159ile kosztuje wymiana parownika klimatyzacjiwymiana parownika klimatyzacji kosztGDZIE ZNAJDUJE SIE NAGRZEWNICA W FIACIE STILO 1.9najtrzeszsze nieszxzelnosci kimatyzacji stilo 1.9 jtdparownik klimy fiat stilo jtdwymiana parownika

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl