Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2013
    Skąd
    Waldenburg
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.6 benzin
    Rocznik
    2003

    Nadmierna ingerencja układu ABS ciężki problem ....

    Witam

    Mam fiata stilo benzyna 1.6 103KM rocznik 2003.

    Jakiś czas temu pojawił się problem z układem ABS, który przestał działać wg diagnostyki komputerowej okazało się, że padł czujnik ABS (lewy przód)

    czujnik został wymieniony i problem zniknął na ... parę chwil.

    I teraz akcja jest taka że przy lekkim hamowaniu włącza się ABS co jak nietrudno się domyślić jest BARDZO niebezpieczne, bo auto zamiast hamować leci do przodu jak na lodzie ... efekt taki wywołuje już lekkie naciśnięcie na hamulec na tyle lekkie, że klocki nie dotykają tarczy.

    Z podpiętym komputerem przejechałem się samochodem i na każdym czujniku pokazywało taką samą prędkość natomiast, gdy skręcałem prędkość była różna na różnych kołach więc wniosek że czujniki działają prawidłowo.

    Po podpięciu pod kompa nie pojawia się żaden konkretny błąd, któregoś czujnika jedynie komunikat "nadmierna ingerencja ABS" ...

    ANY IDEAS?

    obecnie jeżdżę bez ABS bo odłączyłem czujnik.

    P.S. przed całkowitą awarią ABS (a było to zimą) co jakiś czas wyskakiwał błąd ABS przy rozruchu, ale pipło komunikat się pojawił i wszystko działało więc olałem to jak większość błędów w stilo. W późniejszym czasie ABS potrafił się już wyłączyć paliła się kontrolka, ale po ponownych uruchomieniu silnika wszystko działało przez kilka dni aż do całkowitego klęknięcia opisanego wyżej.
    Ostatnio edytowane przez jajestemzmiasta ; 27-06-2013 o 10:17



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2013
    Skąd
    Waldenburg
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.6 benzin
    Rocznik
    2003
    P.S. 2 zapomniałem dodać, że na chwilę obecną gdy ten ABS jest zbyt czuły to po kilku minutach takiego włączania się po muśnięciu hamulca wywala błąd na desce i ABS jest nieaktywny.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Nie jestem pewien ale chyba jest procedura kalibracji - robiles po wymianie czujnika?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    Nie jestem pewien ale chyba jest procedura kalibracji
    Kalibracji czujnika ABS? Po ki grzyb..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2013
    Skąd
    Waldenburg
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.6 benzin
    Rocznik
    2003
    No właśnie też mi się wydaje, że tego się nie kalibruje, ale zobaczę jutro w opcjach może coś jest ....

    W każdym razie odpinałem też akku na kilka minut, ale to też nie pomogło ;/

  7. #6
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Ups wybaczcie troche mi sie pomieszalo z czujnikiem skretu

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2012
    Skąd
    M-ce
    Wiek
    38
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1,6
    Witam

    mam ten sam problem

    czy i jak udało się naprawić tą usterkę ??

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał emeszioom Zobacz post
    mam ten sam problem
    To znaczy?

    Jeśli chodzi o "zbyt dobrze działający" ABS, to czasem przyczyną uszkodzenia jest źle działająca pompa ABS (zawór). W niektórych systemach wytarte uszczelniacze tego zaworu puszczają, i układ robi się "nadwrażliwy". Ale to zależy od konstrukcji, we Fiatach nie spotkałem dokładnie takich objawów uszkodzenia samego zaworu.
    W Stilonach pada wszystko co jest na prąd albo ma podłączone kable, w tym kontroler ABS. I tu szukał bym przyczyny, oczywiście po dokładnym sprawdzeniu stanu technicznego reszty układu hamulcowego (to że coś "działa" nie znaczy że jest w pełni sprawne).

  10. #9
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    no to pojechałeś z tym padaniem ... przez 3 lata i 100tyś km jedyne co mi padło to sławne wtyczki od poduszek pod fotelami, mimo że posiadam nowszego fiata to dalej mam sentyment do stilo i gdyby nie stłuczka i szkoda całkowita to dalej bym nim pociskał

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    no to pojechałeś z tym padaniem ...
    Tylko w Stilo potrafią być przerwy w wiązkach bez przyczyny, nawet nie to że w "bezwypadkowym" ale wręcz serwisowanym tylko że tak powiem "eksploatacyjnie" potrafią się pojawiać problemy z kablami/złączkami.
    Złączki pod fotelem to pikuś, rzecz o której wie już każdy (zresztą wcale nie Stilo ma takie uszkodzenie najczęściej ze znanych mi modeli). Ja rozumiem w samochodzie po wypadku, albo z powodzi ... ale żeby dostały przerwy przewody w wiązce do tablicy? bez grzebania?!?
    Tego typu uszkodzeń w Stilo widziałem więcej niż w innych modelach, nawet takich które mają na pokładzie tyle samo (albo więcej) elektroniki.

    Z układami ABS sprawa jest bardziej skomplikowana, wpadki zaliczyło wielu znanych producentów (Volvo, Mercedes, Ford). Akurat Fiat pod tym względem nie wypada źle, ale mogło się trafić i we Fiacie. Wystarczy uszkodzony jeden mały rezystorek i kontroler niby działa tylko nie tak jak powinien.

    Z diagnostyką tego uszkodzenia może być drobny problem, bo wygląda na to że najprościej będzie zamontować sprawną pompę ABS żeby wykluczyć jej uszkodzenie (albo potwierdzić). Zależy do jakiego serwisu trafi, może komputer pokaże coś więcej. A jak nie, to trzeba szukać.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2012
    Skąd
    M-ce
    Wiek
    38
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1,6
    opisze mój problem:

    oddałem samochód na wymianę sprzęgła , uszczelniaczy pół osi i przy okazji uszczelniacza wałka sprzęgłowego (korbowego)

    tarcza , docisk, łożysko , wysprzęglik ...

    przy odbiorze samochodu na desce świeciły się kontrolki asr abs failure ...

    pod kompem wyszło że uszkodzenie lewego i prawego czujnika prędkości ...

    na lewa stronę został zakupiony nowy na prawą używany....

    przy wymianie okazało się ze czujniki są zmielone/roztrzaskane (uszkodzone mechanicznie) inny mechanik stwierdził że gdy poprzedni wkładali przeguby/półosie nie wykręcili czujników i stad ich uszkodzenie mechaniczne ... (podobno jest tam tylko 1 mm luzu) i jak się coś wkłada na chama pod katem o uszkodzenie nie trudno...

    po wymianie błędy skasowały się same niestety pojawił się problem że już przy lekkim hamowaniu załącza się pompa ABS ...

    czy jest zatem możliwe ze jednocześnie z uszkodzeniem czujników padła pompa/sterownik ABS ??

    czekam na jakieś rady ...

    może ten używany czujnik jest w złej kondycji dodam tylko że wszystkie mierzą prędkość w FESie ...

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    No widzisz. Ja tu Ci nie pomogę ale ja bym się nie martwił tylko oddał autko do tych mechaniorów i niech naprawiają jak spaplali robotę

  14. #13
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał mirek8423 Zobacz post
    ja bym się nie martwił tylko oddał autko do tych mechaniorów i niech naprawiają jak spaplali robotę
    Ja bym miał wątpliwości czy dać im do naprawy ruski traktor, a co dopiero pojazd tak skomplikowany w naprawie jak samochód.
    Zniszczyć czujniki ABS (plus nie wiadomo co jeszcze) przy okazji typowej i średnio skomplikowanej naprawy? i nie powiedzieć o tym klientowi?

    Cytat Napisał emeszioom Zobacz post
    może ten używany czujnik jest w złej kondycji dodam tylko że wszystkie mierzą prędkość w FESie ...
    To dopiero połowa szczęścia, mają być identyczne pomiary z każdego koła podczas jazdy po prostej (ew. na rolkach).

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2013
    Skąd
    Miedzyrzecze/Bojszowy
    Wiek
    67
    Postów
    52
    Auto
    stilo 1,2
    Rocznik
    2003
    Wniosek jest taki- tylko zaufany mechanik.Polecam"italauto' w Katowicach.Czujnik ABS zbiera informacje z takiego koła zębatego.Czasami trzeba to wszystko przeczyścić.Oczywiście jeżeli to nie ma uszkodzenia mechanicznego.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444nadmierna-ingerencja-ukladu-abs-ciezki-problem-19882

stilo za szybko dzialajacy abs

bardzo czuly abs

po wymianie klockow abs czuly

hamulec abs fiat stilo

stilo przy hamowaniu wlacza sie abs

stilo problem z asr hamuje przy skrecie

fiat stilo abs failure wytarte klocki

czuly abs accord

stilo abs przy kazdym hamowaniu

fiat stilo blad pompy abs

stilo usterki abs

jaki blad sie pojawi jak jest uszkodzona pompa abs

abs stilo

czujnik hamulca wywala blad

zbyt czu

fiat stilo blad abs

blad abs po nacisnieciu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl