Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 65
Like Tree2lubi to!

Temat: Fiat Stilo 1.6 16V (odcina zapłon podczas jazdy / postoju)  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2012
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V

    Fiat Stilo 1.6 16V (odcina zapłon podczas jazdy / postoju)

    Witam.
    Nigdzie nie znalazłem na forum odpowiedzi na mój problem ze Stilo 3D 1.6 16V Benzyna.
    Od 2 tygodni jestem posiadaczem fiata STILO. Problem pojawił się 4 dni temu :/

    Usterka pojawia się w różnych okolicznościach. Czy to zimny silnik czy to ciepły. Najczęściej auto wariuje na ciepłym silniku po przebyciu do 10kilometrów.
    Objawy :

    Przekręcam stacyjkę, check system, wszystko okej, zapłon i jadę w trasę.

    Nagle bez jakiegokolwiek ostrzeżenia auto nagle gaśnie, zaświecają się kontrolki rozrusznika, abs`u, blokady auta, ładowania akumulatora, oleju (wyskakują błędy ABS, ESP failure, Alternator Failure, Connection Lose).
    Wyłączam stacyjkę, przekręcam na CHECK SYSTEM i od razu wyskakują mi kontrolki : Alternator, ABS, car security, akumulaotr, olej i zaraz wyskakują błędy : ABS, ESP failure, Alternator Failure, Connection Lose. Nie mogę odpalić auta.

    Kilkakrotnie przekręcam kluczykiem w stacyjce z nadzieją, że CHECK SYSTEM przejdzie i niekiedy za 5-7 razem CHECK SYSTEM przejdzie pomyślnie, uradowany odpalam auto, 10 sekund mija i znów : wyłącza zapłon, wyskakuje cała choinka na desce i znów wywala te same błędy :/

    Takie coś się dzieje podczas jazdy i postojów. Nie ważne czy jadę 10KM/h czy też 80KM/h, czy to 1 bieg czy to 5bieg.
    Niekiedy przejadę całą trasę DOM - PRACA i auto śmiga, nie gaśnie. Gdy wyłączę stacyjkę i z ciekawości po 5minutach przekręcam kluczyk na CHECK SYSTEM to od razu mi wywala całą choinkę + błędy i nie mogę go odpalić, zapłon odcięty :/

    Czasem wywala dziwne błędy, że auto przegrzane, brak oleju itd. Ale chłodnica / temperatura jest okej, olej wymieniany + filtr.

    Dziś wymienili mi w warsztacie czujnik położenia wału, uradowany pojechałem w trasę i nadal to samo się dzieje :/
    Pytanie z ciekawości czy czujnik położenia wału powinien być suchy czy uwalony z oleju silnikowego ? Bo stary czujnik był uwalony olejem.

    Czy ktoś potrafi postawić diagnozę co mu dolega ?
    Proszę o fachową pomoc :/

    Jest to wina sondy lambda ?
    Elektryki ?
    Zapłonu ?
    Lewe powietrze ?

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Nietoper ; 28-04-2012 o 16:30



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Do sprawdzenia masz masę pojazdu oraz akumulator i jego ładowanie. Na początek

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2012
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V
    Akumulator i alternator sprawdzałem już.
    Akumulator podpiąłem pod prostownik na 12 godzin, alternator sprawdzony multimetrem i jest prąd ładowania 14,4V - 14,7V.

    A spróbuję was nakierować czymś, może to tego wina albo i nie.

    Gdy kupiłem auto 2 tygodnie temu, oczywista sprawa to zmienić filtry + olej.
    Na zakrętach / wzniesieniach wywalało mi error LOW OIL, czyli poprzedni właściciel oszczędzał na oleju :/
    Pojechałem do warsztatu na wymianę filtra oleju + oleju. Mechanik mówił, że tam ledwo co oleju było w silniku.
    Od momentu wymiany filtra + oleju i wlaniu do silnika tyle ile trzeba (4,5L) problem zaczął się pojawiać :/

    Nie podoba mi się uwalony olejem silnikowym CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU :/

    W dobrym kierunku idę czy raczej zimno ?


    PS Masę auta sprawdzę tak dla pewności.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    14,7 to trochę za dużo.
    Jeśli chodzi o czujnik to nie doczytałem wcześniej,tak powinien być suchy. Wyczyścić i sprawdzić możesz też odporność

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.6 16V
    Rocznik
    04.2003
    Mam stilo od niedawna i mam ten sam problem. Udało mi się ustalić, że usterka dotyczy zasilania modułu na silniku. U mnie ktoś podłączył go na krótko do akumulatora bo odcięło auto całkiem. Prawdopodobnie usterka znajduje się w skrzynce bezpieczników przy akumulatorze lub jakiś przekaźnik. Jak dokładnie namierzę usterkę dam znać.
    Ostatnio edytowane przez mechanior ; 11-06-2012 o 22:37 Powód: literówka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2012
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V
    Witam.

    Jakiś czas milczałem bo auto odstawiłem do serwisu FIATA na diagnostykę.
    Po dwóch tygodniach stwierdzili, że to wina komputera.
    Zaśpiewali mi 3260zł za nowy a 2100zł za regeneracje starego.

    Stwierdziłem, że ich pogięło i zacząłem dalej grzebać po forach i natrafiłem na wątek, żeby go sobie rozkręcić i samemu wyczyścić.
    Tak też zrobiłem, wyjąłem, wyczyściłem + przy okazji wszystkie styki jakie znalazłem w komorze silnika.

    Chociaż dalej waham się, że to nie wina komputera.
    3 tygodnie auto śmigało (PODKREŚLAM za oknem piękna sucha pogoda)
    Po 3 tygodniach deszczowo, wilgotno i pochmurno i znów przykra dolegliwość wróciła :/
    Auto gdy troszkę przejedzie i się nagrzeje odmawia posłuszeństwa. Znalazłem dziwny sposób, aby to auto ożywić...

    Włączam dmuchawę na MAXA + ustawiam na ciepłe powietrze. Temperatura cieczy w chłodnicy / silniku spada z 50% do 10-20% i auto ożywa, można je odpalić, CHECK OK.
    Teraz własnym tokiem myślenia idę dalej...
    Komputer na 100000000000% się w ten sposób nie chłodzi. Wiadomo leży na silniku który jest gorący i żadna dmuchawa go tam nie chłodzi.
    Czy w silniku / na silniku są jakieś czujniki które nie lubią wilgoci i wariują jak się nagrzeją ? Włączenie dmuchawy ZAWSZE pomaga oO
    5-10minut i można jechać.

    Chyba, że to jednak komputer... Łapie jakiś błędny odczyt z czegoś i po słodzeniu tego czegoś ożywa :/
    Spotkał się ktoś z takim problemem ?

    Tutaj filmik co się dzieje z autem jak się nagrzeje : video-2012-05-13-18-49-45.mp4 - YouTube
    Tak na marginesie (kontrolka temperatury cieczy lubi wariować, na filmie to doskonale widać)
    Wskazówka pokazuje, że jest zimny ale kontrolka świeci, że przegrzany. Często skazówka skacze, gdy błędy się posypią i odetnie zapłon (GORĄCY, ZIMNY, 50% nagrzania) i tak sobie skacze i LOSE CONNECTION.

    Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy Fiata Stilo.
    Ostatnio edytowane przez Nietoper ; 13-06-2012 o 11:37

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A może chodzi o to że włączając grzanie i dmuchawę ogrzewasz i osuszasz coś w środku? Na wyłączonym silniku specjalnie nie ochłodzisz silnika rozkręcając grzanie bo płyn chłodniczy w obiegu stoi.. Ochłodzisz tylko nagrzewnice i ogrzejesz wszystko w środku.. ECU masz w aucie czy pod maską?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2012
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    A może chodzi o to że włączając grzanie i dmuchawę ogrzewasz i osuszasz coś w środku? Na wyłączonym silniku specjalnie nie ochłodzisz silnika rozkręcając grzanie bo płyn chłodniczy w obiegu stoi.. Ochłodzisz tylko nagrzewnice i ogrzejesz wszystko w środku.. ECU masz w aucie czy pod maską?
    ECU mam na silniku : ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting (nie mam swojego zdjęcia ale to powinno wystarczyć)
    Dzisiaj chwilowo go odkręciłem z silnika i dałem go w inne miejsce, żeby wykluczyć wadliwie działający komputer (przegrzanie, zalanie, wilgoć (zawinąłem go w szmatę / worek)) Wiem totalna desperacja i prowizora...

    Dziś też miałem dziwną przypadłość. Pod pracą wjechałem w dużą kałużę z prędkością 20-30km/h przednim lewym kołem, był dość duży rozbryzg wody i wywaliło całą choinkę błędów. Nie mogłem go odpalić... Włączyłem znów dmuchawę postał chwilę CHECK przeszedł okej i odpalił.

    Czasem wariuje mi też czujnik OLEJU. Czujnik twierdzi, że jest MAŁO OLEJU a układ jest cały napełniony. Bagnet wskazuje OKEJ.

    Czy czasem mi hmmm coś nie ssa wody do silnika, lub czegoś co osusza podmuch powietrza ? :/



    Szybkie pytanie : http://allegro.pl/fiat-stilo-02r-1-6...402919837.html

    To jest wlot powietrza do STILO, co to jest ten plastikowy zbiorniczek ? Co on robi ?
    Ja go mam ułamany z tego co zauważyłem, jest luzem :/
    Ostatnio edytowane przez Nietoper ; 13-06-2012 o 21:37

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.6 16V
    Rocznik
    04.2003
    Cytat Napisał mechanior Zobacz post
    Mam stilo od niedawna i mam ten sam problem. Udało mi się ustalić, że usterka dotyczy zasilania modułu na silniku. U mnie ktoś podłączył go na krótko do akumulatora bo odcięło auto całkiem. Prawdopodobnie usterka znajduje się w skrzynce bezpieczników przy akumulatorze lub jakiś przekaźnik. Jak dokładnie namierzę usterkę dam znać.
    Winą usterki był przewód połączony na krótko. Oryginalny przewód pękł w wiązce i jakiś baran zamiast poszukać usterki, doprowadził zasilanie prosto z akumulatora. Kabel naprawiłem i jest ok. patrząc na silnik jest to lewa wtyczka, czerwony kabelek, pin nr. 16
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 30-06-2012 o 09:41 Powód: poprawiłem cytat (wiem, że Twój ale jest czytelniej)

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 czerwiec 2012
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    38
    Postów
    12
    Auto
    Stilo 1.6,Grande Punto 1,2, Alfa Romeo 159
    Mam też problem z gaśnięciem silnika, nawet duży problem. Gaśnie czasami 5 razy dziennie, innym razem jest kilka dni ok. Podłączałem pod komputer - błędów nie ma, w czasie jazdy z podpiętym kompem silnik gasł i nic nie było widać. Wyczyściłem przepustnicę, zmieniłem czujnik położenia wału korbowego,wymieniłem świece, wymieniłem rozrząd ( kąt wyprzedzenia wtrysku wahał się od 5 do 30 stopni- jest już ok), wymieniłem kostkę stacyjki, stał w ASO 2 dni- nic nie znaleźli, wgrali nowy soft do komputera bo była w 2003 roku aktualizacja softu z powodu gaśnięcia, pojechałem do elektryka - nic nie znalazł. Masakra !. Problem jest duży tym bardziej że Stilakiem jeździ mama i jest to dla niej ogromny problem. Miałem kilkanaście Fiatów nic nigdy się nie działo-chciałem pozostać wierny marce a tu zonk!

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał ernest159 Zobacz post
    Mam też problem z gaśnięciem silnika, nawet duży problem. Gaśnie czasami 5 razy dziennie, innym razem jest kilka dni ok. Podłączałem pod komputer - błędów nie ma, w czasie jazdy z podpiętym kompem silnik gasł i nic nie było widać.
    A dokładniej? Który silnik, czy są jakieś dodatkowe objawy, w jakich momentach "najchętniej" gaśnie ...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 czerwiec 2012
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    38
    Postów
    12
    Auto
    Stilo 1.6,Grande Punto 1,2, Alfa Romeo 159
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    A dokładniej? Który silnik, czy są jakieś dodatkowe objawy, w jakich momentach "najchętniej" gaśnie ...
    rok 2003 silnik 1.6, brak dodatkowych objawów, gaśnie nieregularnie, odpala od razu a raz na 10 zgaśnięć ciężko go odpalić. Czarna magia
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 21:05 ---------- Poprzedni post dodany był o 21:02 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]dodam jeszcze że w ASO sprawdzali wiązki i masy - wszystko ok. Centralka wtrysku wg. nich jest ok. Może być za to odpowiedzialny jakiś czujnik?

  14. #13
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Poszukaj w moich postach informacji o bezwładnościowym wyłączniku - istnieje możliwość że to on odcina dopływ paliwa. Co prawda w ASO powinni go sprawdzić, ale różnie bywa.
    W Stilo wyłącznik jest umieszczony koło lewego przedniego słupka, za plastikiem koło nóg pasażera (trzeba odgiąć wykładzinę). Przynajmniej tam go ostatnio znalazłem ...
    Należy sprawdzić oporność pomiędzy stykami (ma być zero), stan złączek (nie rozgięte, bez śladów korozji) oraz połączenie z masą (ma być).
    Co prawda komputer powinien pokazać błąd? a może nie? Braku napięcia na pompie paliwowej nie pokazuje, widać tylko błędy będące skutkiem braku paliwa.
    Tam sie rozpisali trochę:
    Fiat Stilo | brak zasilania pompy paliwa | FIAT Forum
    Ogólnie w Stilo zdarzają się problemy z instalacją, występują "dziwne uszkodzenia" spowodowane na przykład pęknięciem jednego przewodu w wiązce. Co gorsza "na sucho" bardzo często JEST przejście, dopiero podczas jazdy (pod wpływem drgań) przestaje łączyć.
    W twoim przypadku najpierw spróbował bym wykryć dlaczego silnik gaśnie, to znaczy co przestaje działać w momencie uszkodzenia. Bez tego szukacie na ślepo, a rzeczy do sprawdzenia jest cała kupa.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 czerwiec 2012
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    38
    Postów
    12
    Auto
    Stilo 1.6,Grande Punto 1,2, Alfa Romeo 159
    Cytat Napisał mechanior Zobacz post
    Winą usterki był przewód połączony na krótko. Oryginalny przewód pękł w wiązce i jakiś baran zamiast poszukać usterki, doprowadził zasilanie prosto z akumulatora. Kabel naprawiłem i jest ok. patrząc na silnik jest to lewa wtyczka, czerwony kabelek, pin nr. 16
    Kolego a masz może dokumentację foto tego kabla?

    [COLOR="silver"]Poniższa wiadomość została dopisana do tego postu.[/COLOR]

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Poszukaj w moich postach informacji o bezwładnościowym wyłączniku - istnieje możliwość że to on odcina dopływ paliwa.
    Sprawdzałem wyłącznik - przy uruchomionym silniku po odpięciu wyłącznika silnik pracuje ok 3 sek, i inaczej gaśnie tj. powoli z powodu odcięcia paliwa. Myślę że to nie to.

    [COLOR="silver"]Poniższa wiadomość została dopisana do tego postu.[/COLOR]

    dzisiaj rano silnik normalnie odpalił, przez 5 km nie zgasł, postał 8 godz i nie odpalił. Podłączyłem kompa i nie można było nawiązać połączenia z komputerem. Jak się udało nawiązać połączenie to silnik odpalił i nie było żadnych błędów. Jedna sprawa jeszcze jest dziwna a mianowicie czujnik ciśnienia w kolektorze pokazuje 1,2 bara a wartość oczekiwana 0,3 bara. Może to mieć jakiś wpływ na gaśnięcie?

    [COLOR="silver"]Poniższa wiadomość została dopisana do tego postu.[/COLOR]

    od dzisiaj Stilo nazywam lose connection

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2012
    Skąd
    NOWY TOMYŚL
    Postów
    4
    Auto
    FIAT STILO 1.6 16V

    Odcina zapłon podczas jazdy i na postoju.

    Cytat Napisał Nietoper Zobacz post
    Usterka pojawia się w różnych okolicznościach. Czy to zimny silnik czy to ciepły. Najczęściej auto wariuje na ciepłym silniku po przebyciu do 10kilometrów.
    Objawy :

    Przekręcam stacyjkę, check system, wszystko okej, zapłon i jadę w trasę.

    Nagle bez jakiegokolwiek ostrzeżenia auto nagle gaśnie, zaświecają się kontrolki rozrusznika, abs`u, blokady auta, ładowania akumulatora, oleju (wyskakują błędy ABS, ESP failure, Alternator Failure, Connection Lose).
    Wyłączam stacyjkę, przekręcam na CHECK SYSTEM i od razu wyskakują mi kontrolki : Alternator, ABS, car security, akumulaotr, olej i zaraz wyskakują błędy : ABS, ESP failure, Alternator Failure, Connection Lose. Nie mogę odpalić auta.

    Kilkakrotnie przekręcam kluczykiem w stacyjce z nadzieją, że CHECK SYSTEM przejdzie i niekiedy za 5-7 razem CHECK SYSTEM przejdzie pomyślnie, uradowany odpalam auto, 10 sekund mija i znów : wyłącza zapłon, wyskakuje cała choinka na desce i znów wywala te same błędy :/

    Takie coś się dzieje podczas jazdy i postojów. Nie ważne czy jadę 10KM/h czy też 80KM/h, czy to 1 bieg czy to 5bieg.
    Niekiedy przejadę całą trasę DOM - PRACA i auto śmiga, nie gaśnie. Gdy wyłączę stacyjkę i z ciekawości po 5minutach przekręcam kluczyk na CHECK SYSTEM to od razu mi wywala całą choinkę + błędy i nie mogę go odpalić, zapłon odcięty :/
    Wszystkie usterki jak u mnie męczyłem się z nimi przez cały rok. Komputer pokazywał błędy jakie chciał i kiedy chciał, ale nigdy związane z sądami. Aż wreszcie wysiadła !!!!! Sonda lambda ta za katalizatorem. 180zł z wymianą w tym kasowanie błędów z wykonaniem resetu komputerka.


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.4, 1997, gwizdy podczas jazdy
    Napisany przez drzasiek90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-03-2012, 22:07
  2. Fiat Stilo gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez Despero na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-02-2012, 21:34
  3. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 16-01-2012, 21:06
  4. Siena zgasła podczas jazdy i nie odpala? 1.6 16V 97r
    Napisany przez Damiano9 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-06-2011, 13:02
  5. [silnik] W trakcie jazdy odcina zasilanie
    Napisany przez elrom na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-08-2010, 04:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sterownik silnika fiat stilo 1.6

stilo forum

sterownik silnika fiat stilo 1.6 16v

fiat stilo 1.6 16v

komputer fiat stilo 1.6 16v

pompa paliwa fiat stilo 1.6

car security stilofiat stilo 1.6 16v opiniefiat stilo gasnie w czasie jazdyfiat stilo car security failuregasnacy silnik w czasie jazdy fiat stilofiat stilo 2003 1.6 gasnie podczas jazdystilo gasnie podczas jazdy loose connectionfiat stilo gasniefiat stilo swieci sie kontrolka blokadyallegro.pl fiat stilo 1`9 woda w filtrz obiawy i skutkiallegro.pl fiat stilo 1`9 woda w filtrze obiawy i skutki

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl