Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2014
    Skąd
    Milanówek
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Stilo 1.616V + LPG
    Rocznik
    05.2004

    1.6 16V Wysoka temperatura płynu chłodzącego

    Witam,

    Mam problem od 3 miesiąca po zakupie, obecnie mija rok. Trochę przeszukałem forum to oraz inne. Mam pytanie o problemy z temperaturą płynu chłodzącego. Wskazówka lata od 90' do max. Po ok. 5 minutach od porannego uruchomienia silnika już jest przekroczona temperatura maksymalna i awaria, po jakimś czasie system uznaje, że uszkodzony jest czujnik :-) . Powoduje to sygnał dzwiękowy, wyświetlenie komunikatu, ale także niestety wyłącza klimę. Przy obecnych temperaturach zewnętrznych jest masakra... Ostatnio doszło kiepskie zapalanie. Silnik ma problem z utrzymaniem wolnych obrotów. Tak jakby widział zbyt wysoką temperaturę i uznawał, że się nagrzał. Ale to tylko moja teoria. Na początku zmieniłem wentylator chłodnicy (faktycznie zdechł), termostat (prawdopodobnie zupełnie niepotrzebnie) oraz czujnik temperatury - efekt zerowy. Byłem w nieautoryzowanym serwisie Fiat'a. Diagnoza: zmienić zegary (nie działał jeszcze wskaźnik paliwa). Zegary zmienione, wskaźnik paliwa działa, temperatura wariuje jak dawniej. Mój mechanik teraz obstawia skrzynkę z bezpiecznikami - podobno masakrycznie zaśniedziałą, zardzewiałą. Tu czytam, że sterownik silnika jest zwykle winny problemów. Ale przyznam, że mam problem tylko z temperaturą płynu, wszystko inne działa. Jako ciekawostkę podam, że jak działa ten pomiat temperatury płynu (raz na 100 jazd :-) ), to wyświetla się check engine oraz nie ma temperatury zewnętrznej...
    Dzięki za jakieś namiary na fachowców w okolicy Warszawy (strona zachodnia), czy firm naprawiających komputery Stilo.. :-)

    Pozdrawiam
    RKarcz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2013
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    24
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2002
    czy auto Tobie gasnie?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2014
    Skąd
    Milanówek
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Stilo 1.616V + LPG
    Rocznik
    05.2004
    Tuż po porannym zapalaniu to z 2,3 razy tak.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2014
    Skąd
    Milanówek
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Stilo 1.616V + LPG
    Rocznik
    05.2004
    Dzwoniłem do Ciechanowa, mogę podjechać samochodem, kompami zajmują się od ręki i przekładają go w inne miejsce - np. podszybie. Obaczymy.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2014
    Skąd
    Milanówek
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Stilo 1.616V + LPG
    Rocznik
    05.2004
    Dzisiaj w Ciechanowie rozwiązano mój problem. Jaka ulga...
    Spec załatwił problem od ręki. Łacznie ok. 2h roboty.
    Poszedłem kulturalnie od hotelu Baron na śniadanko i spokojnie popracowałem.

    A ten montaż kompa to jakaś masakra. Tym pseudo-inżynierom z Włoch odwaliło zupełnie.
    Po zdjęciu komp miał pewnie ze 100'C i można było na nim smarzyć jajka.
    Pracuję w przemyśle ze sterownikami swobodnie programowalnymi - zakres pracy -10;60'C.. A nie 100'C.
    Naprawa, przeniesienie obok akumulatora i po problemie.
    Pałowałem go w drodze powrotnej na maksa. I ani razu nie było więcej niż 90'C.
    Wentylator chyba nawet 1 raz się nie włączył (wcześniej pracował praktycznie cały czas), szok.
    Auto wróciło do żywych i aż przyjemnie mi się dziadkiem jechało, choć nie jestem jakimś jego fanem.

    Polecam.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2014
    Skąd
    żyrardów
    Postów
    29
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    12.2001
    Kolego z pobliskiej miejscowości podziel sie z nami jaka cena za taką usługę.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2014
    Skąd
    Milanówek
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Stilo 1.616V + LPG
    Rocznik
    05.2004
    Cytat Napisał olek30288 Zobacz post
    Kolego z pobliskiej miejscowości podziel sie z nami jaka cena za taką usługę.
    500 naprawa. 100 przełożenie obok akumulatora. Kawałek płaskownika jest przykręcona na stare miejsce. Płaskownik jest ciepły, ale na pewno 1 cm2 grzeje jakieś 100 razy mniej niż bezpośrednie ułożenie kompa na głowicy silnika. Pytanie do tych, którzy to robili jaki efekt po roku, czy dwóch? Ja póki co jestem szczęśliwy, choć bardziej moja małżonka. 😃

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2014
    Skąd
    Milanówek
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Stilo 1.616V + LPG
    Rocznik
    05.2004
    A i zapalanie poranne normalne, 1100 obrotów i spada aż do nagrzania.
    Jakbym kupił drugi, inny samochód..


 

Podobne tematy

  1. Brava 1.6 16v, 1997, wysoka temperatura silnika
    Napisany przez rafikz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 03-05-2014, 19:27
  2. Wysoka Temperatura
    Napisany przez pawked20 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-04-2014, 21:39
  3. Wysoka temperatura płynu chłodzącego FIAT BRAVA 1,2 16V
    Napisany przez michaln89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-03-2013, 11:33
  4. wysoka temperatura chłodzenia silnika
    Napisany przez 1marek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-06-2012, 18:57
  5. parujący płyn chłodniczy, wysoka temperatura silnika!
    Napisany przez gramasla na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 11-03-2010, 09:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat stilo wysoka temperatura 1.6

wysoka temperatura silnika przy rozruchu stilo

wysoka temperatura w chlodnicy ciat stilo

wysoka temperatura silnika fiat stilo

fiat stilo wysoka temperatura silnika

jaka temperatura silnika 1.6 fiat

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl