Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 45
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v

    Wymiana krokowca czysczenie czujnika i marchewa.

    Witam auto po wymianie krokowca dalej szaleje z obrotami temu postanowiłem wyczyścić czujnik położenia przepustnicy . Wyczyściłem go w benzynie ekstrakcyjnej krokowca zaadaptowałem jednak teraz auto po ujecia gazu prawie gaśnie. Co ciekawe gdy wyczyściłem czujnik przepustnicy to zaczęła palić sie marchewa... auto odpala jednak marchewa znów sie zapala... nie wiem co teraz począć na razie odpiąłem go od akumulatora i sprawdzam wszystkie połączenia...

    Marchewy się pozbyłem jednak teraz auto zachowuje sie magicznie podczas jazdy przy zmianie biegów o mało ci nie gaśnie.
    Po rozgrzaniu obroty na biegu jałowym 550. Po ujęciu gazu nie gaśnie ale zaczyna wariować nagle od strzała 2tyś 900 i znów 2 tyś i 900.
    przez co hamując biegami auto raz przyspiesz raz hamuje. Jeszcze jeden objaw jest w czasie zmiany biegów po ujęciu gazu obroty jeszcze przez chwile rosną.

    Przeprowadziłem potem test na postoju wcisnąłem pedał gazu do 1/4 i silnik zaczynał się niebezpiecznie rozbiegać... jednak po ujęciu nogi z gazu cos go gwałtownie odcina
    Ostatnio edytowane przez Darksaience ; 08-02-2013 o 16:53



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    kolego to mi przypomina awarię czujnika położenia Wału. po majtaj kabelkami tam jest kostka którą widać od góry, może w niej styki coś szwankują.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Objawy są bardzo dziwne a to rozbieganie silnika mnie zaskoczyło przy lekko otwartej przepustnicy. Bo bajecznie to wyglądało że przy znanie biegów najpierw gasł a jak się nagrzał to po odpuszczeniu gazu obroty jeszcze przez moment rosły jak by był ciągle gaz wciskany. Niestety skończyła się moja cierpliwość do tej usterki która mniej lub bardziej mnie już wkurza przeszło 2 lata. Jadę jutro do mechanika z korektorkiem hamulców do wymiany to jeszcze mu ten problem podrzucę niech on sie męczy

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2012
    Skąd
    Piskorowice
    Wiek
    32
    Postów
    60
    Auto
    Lancia Lybra
    Rocznik
    2001
    Mierzyłeś wartość czujnika położenia przepustnicy? czy lekko dodając gazu wartość się zmienia płynnie?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Nie mierzyłem. Auto powariowało stoi sobie teraz dzisiaj rano nie zapaliło akumulator padł dziwne... a mechanik miał zamknięte. Chętnie sam bym go naprawił ale niech zrobi to mechanik przy okazji weźmie go może na komputer i wyreguluje co trzeba. Ja kabla nie mam i zastanawiam sie czy by czasem nie było warto go kupic

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Auto dzisiaj było podpięte pod komputer jedyny błąd jaki wyskoczył to sonda lambda.. Panowie pomocy obroty szaleją zmieniłem krokowca i czujnik położenia przepustnicy a jest tylko coraz gorzej... elektryk radził jechać na szrot i kupic na test całą przepustnicę ze wszystkimi czujnikami i sprawdzić..

    Może to lewe powietrze bo jak zatkałem otwór w obudowie filtra za cholere nie chciał zgasnąć. Rura jest cała być może wydmuchało papierowa uszczelkę miedzy przepustnica a kolektorem tylko jak ją dorobić... bo skąd taki papier wziąć?
    Ostatnio edytowane przez Darksaience ; 11-02-2013 o 17:03

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Może skoro pokazało błąd sondy to może sonda ? ...

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,757
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    myślisz że jak dasz używaną przepustnice to coś to da? skoro ją czyściłeś,wymieniłeś czujnik i dalej to samo..problem będzie gdzie indziej

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    na razie likwiduje problem lewego powietrza zmieniłem krokowca i czujnik położenia przepustnicy. kupiłem lambde 4 przewodową jak się okazało uniwersalną... niewiem co dalej...

    Czy ktos moze to potwierdzić?? bo w ksziażce sam naprawiam fiat palio pisze ze po zmianie czujnika położenia przepustnicy należy zrobić kalibracje przez komputer...

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    należy zrobić kalibracje przez komputer...
    Może tak być. wypadało by podpiąć kompa i spr.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,757
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Może spróbuj tak zrobić z tą przepustnicą,to jest akurat adaptacja do silnika 1.8 Stilo ale może u Ciebie też pomoże
    Adaptacja 1.8 16v sterownik Hitachi:
    1. Uruchom auto i doprowadź do temperatury pracy silnika (należy odczekać aż do włączenia się wentylatora chłodnicy) - przed pkt 1 możesz odbyć jazdę, żeby nie czekać za długo na rozgrzanie silnika.
    2. podnieś obroty silnika powyżej 3000 obrotów i utrzymaj około 5 sekund
    3. zdejmij nogę z pedału przyspieszenia i odczekaj, aż obroty powrócą do biegu jałowego (nie możesz dopuścić do spadku obrotów poniżej 700 - jeżeli zajdzie potrzeba dodaj lekko gazu)
    4. poczekaj powyżej 30 sekund i zdejmij nogę z pedału przyspieszenia
    5. powtórz procedurę trzy razy

    Sprawdzanie:
    1. utrzymaj obroty silnika około 3000 obrotów przez około 5 sekund
    2. Zwolnij nogę z pedału przyspieszenia i sprawdź czy obroty nie spadną poniżej obrotów biegu jałowego. Jeżeli spadną musisz powtórzyć procedurę

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Jak dzisiaj poskładam przepustnice to tak zrobię bo na prawdę już nie wiem co jest winne falowaniu obrotów. Elektryk podpiął auto tylko w celu znalezienia błędów i ich skasowania na żadne parametry niestety nie popatrzył;/ a szkoda bo moze bym sie czegoś dowiedział

  14. #13
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no a jak z tą sondą wymieniłes czy nie ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Sokołów Młp
    Postów
    118
    Auto
    Palio Weekend 1.4 B+LPG
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post

    Może to lewe powietrze bo jak zatkałem otwór w obudowie filtra za cholere nie chciał zgasnąć. Rura jest cała być może wydmuchało papierowa uszczelkę miedzy przepustnica a kolektorem tylko jak ją dorobić... bo skąd taki papier wziąć?
    Ja kupiłem ja w ASO w Rzseszowie za 3,60 zl. Profilaktycznie kupiłem 2 sztk. Jesli jej nigdzie nie dostaniesz to może się jakoś dogadamy :-)

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    papier kupiony ... 14 zł arkusz A4... sonda nie zmieniona bo nie wiem czy jest dobra po numerach vin w sklepie stwierdzili ze ta uniwersalna spasuje... I co dostałem nowa sonde z przewodem 20cm uciętym powiedzieli ze muszę sobie tylko przepiąć oryginalną wtyczkę... Tylko ze od sondy biegną 2 białe czarny i szary nie wiem jak to podpiąć żeby te dwa białe nie pomylić


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. adaptacja krokowca w Marea 1.6 16v magnetii marelli iaw 1af 1g
    Napisany przez popo1960 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-09-2012, 14:13
  2. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 09:03
  3. Wymiana czujnika temperatury
    Napisany przez Gordinho na forum Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-03-2011, 18:41
  4. [Jak wykonać] Wymiana czujnika wstecznego biegu.
    Napisany przez waho. na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-08-2010, 21:10
  5. Po wymianie krokowca nadal coś nie tak.
    Napisany przez mikusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-03-2009, 11:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik przepustnicy fiat siena

jal wymienic czujnik wstecznego fiat palio wekend

http;fiatklubpolska.plsiena palio forum

uszczelki przepustnicy fiat siena

fiat siena przepustnica uszczelki

jak wykasowac marchewe w fiat siena

cena czujnik przepustnicy fiat stilo 1 6 16v

czujniki fiat siena co robia

auto po wymianie przepustnicy

przepustnica lancia lybra 1 6 benzyna

1.8 lybra reset przepustnicy jak

siena po rozgrzaniu marchewa

uszczelka do przepustnicy fiat stilo 16

wymiana krokowca stilo 1.6

siena 1.4 wymiana czujnika polozenie walu

fiat marea weekend 1.8 16v czujnik polozenia przepustnicy

CZUJNIK POLORZENIA PRZEPUSTNICY FIAT SIENA 1.4

CZUJNIK POLORZENIA PRZPUSTNICY FIAT SIENA 1.4

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl