Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2012
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    25
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V

    Tarcze, Klocki - Siena 1.6 16V

    Witam, moja HIENA ma już parę lat, byłem ostatnio na przeglądzie i powiedzieli mi, że klocki i tarcze do wymiany. Wiem, że tarcze są wentylowane, co polecacie? jakiej firmy tarcze, a jakiej klocki.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    ATE, Bremo, Ferodo.. Ja mam tarcze Mikoda (polska firma, złej opinii nie słyszałem) + klocki Ferodo. Na moje najlepszy zestaw w dobrej cenie. Wiele osób tak samo jeździ na takim zestawie i chwali.

    A tak całkiem na marginesie od czego jest wyszukiwarka?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2012
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    25
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    szukałem co nieco ale... a co powiesz o klockach bosch? bo jedni mówią, że dobre a inni, że mają za dużo opiłków metalu i piszczą...

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Niby firma dobra ale nie słyszałem żeby ktoś z forum to kupował.. Bremo było kiedyś wzorem jednym z lepszych. Podobno zostało z tego tylko logo choć nie robią bubli. Ferodo dużo osób chwali, też jedna z lepszych firm. ATE jedna chyba z najbardziej znanych. Nawet zaciski są w BBMach tej firmy - podejrzewam, że w sienie też. ATE jest jednak trochę drogie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja mam Brembo + klocki Ferodo. Koszt całości około 450zł brutto. Do tego pasta miedziana do smarowania prowadnic.
    Przejechane już sam nie wiem ile (z 10k km?), ale już nawet minimalny rancik jest na tarczach i jest bez problemów do dzisiaj.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    27
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    A ja mogę polecić z niższej półki, ale równie dobre tarcze i klocki, wprawdzie u mnie są nie wentylowane, ale w ofercie firm są części do wentylowanych :-). I tak tarcze mam polskiej firmy Zameto, w moim przypadku kosztowały 90PLN para i klocki Tomex'a, też polskie, ceny nie pamiętam, ale były bardzo tanie. Po przejechaniu na tym zestawie już mniej więcej 10.000km mogę śmiało powiedzieć, że jest lepiej, niż dobrze - zużycie zarówno tarcz jak i klocków jest znikome (ale ja bardzo delikatnie się obchodzę z hamulcami, wręcz wkurza mnie ich nadużywanie przez wielu kierowców). Hamulce nie piszczą i są skuteczne, jak na Sienę to bym powiedział, że wyjątkowo :-).

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jak z pyleniem tego zestawu? mielinski

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    27
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Lukq - nie zauważyłem żadnych niepokojących ilości pyłu, nie zbiera się nigdzie, felgi też nie są "zasyfione" ponad normę (wiem, bo zawsze przy sezonowych przekładkach czyszczę dokładnie dla precezyjnego wyważenia :-)). Od kiedy mam założone alu w tym sezonie, przejechałem w sumie tylko jakieś 2500km, ale nie widać żadnego brudu.

    P.S. Może komuś też przyda się taka informacja - tarcze Zameto stosunkowo wolno pokrywają się warstwą korozji, co ma spore znaczenie dla zużycia, jeśli czyjeś auto podobnie jak moje ma tendencję do długich przestojów między kolejnymi przejazdami.
    Ostatnio edytowane przez mielinski ; 20-07-2012 o 17:58

  10. #9
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a ja mam zestawik ATM Mikoda + klocki steinhoffa i hamuje mikody są w rożnych wersjach zwykłe, nacinane, nacinane + nawiercane cena nie jest zabójcza dla kieszeni
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL
    ja ostatnio wymieniałem tarcze na brembo, klocki nie pamiętem ( ferrodo, albo jakieś tam też znane) do tego nowy płyn i przewody elastyczne i różnica jest kolosalna. za wszystko zapłaciłem 400 zł z robocizną. jak by samemu robić to wyszło by sporo taniej bo w necie można w leprzej cenie znaleść

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    ja ostatnio zamontowałem tarcze mikody (50zł sztuka, ostatnie pudełko na magazynie, allegro) + klocki magneti marelli (45zł komplet, allegro) - wszystko godne polecenia, stosunek jakości do ceny przepiękny Wystarczy pomyszkować trochę na allegro i za grosze (czasami taniej od chinola) można kupić coś na prawdę dobrego.

    klocki kupiłem tutaj :

    KLOCKI SIENA PALIO MAGNETI MARELLI (2481280019) - motoAllegro

    tarcze takie jak ja brałem masz np. tutaj :

    TARCZE PRZÓD MIKODA FIAT SIENA PALIO WEEKEND PALIO (2455894259) - motoAllegro

    ostatnio widziałem tarcze wentylowane magneti marelli za 45zł sztuka

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2012
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    25
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Cytat Napisał kowal Zobacz post
    ja ostatnio zamontowałem
    Ostatnio to znaczy ile czasu temu, i ile kilometrów? Wiesz może pod silnik 1.2 będą dawać radę, ale pod 1.6 16V raczej będą za słabe, szybko będzie po klockach i tarczach... chyba jednak zdecyduje się na koszt za tarcze i klocki około 250zł nie ma co na tym oszczędzać. Przy okazji czeka mnie jeszcze wymiana końcówek drążków kierowniczych

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Do 1.2 są w ogóle chba inne tarxze i klocki ale mogę się mylić.. Magneti marelii to też jakaś firma i z pewnpścią troche pośmiga.. Ja brałem coś z wyższej półki bo w sumie co miesiąc się tego nie wymienia a bezpieczeństwo przede wszystkim...

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    980
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Do 1.2 są w ogóle chba inne tarxze i klocki ale mogę się mylić..
    Zależy od daty produkcji, te składane u nas miewały fabrycznie montowane "lepsze" hamulce (przód) nawet do silnika 1,2. Podobno Siena 1,2 mogła mieć tarcze niewentylowane 240 (nie spotkałem), przeważnie ma wentylowane 240, a trafiają się wentylowane 258 (jak w Palio, gdzie zresztą też były montowane różne hamulce na przód).

  16. #15
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    potwierdzam to co pisze ata - montowali to co mieli w fabryce tesciu miał siene z 257mm wentylowane
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. tarcze + klocki jakie wybrać ?
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 12-04-2011, 22:24
  2. Tarcze + klocki
    Napisany przez repjansmks na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 22-02-2011, 21:01
  3. tarcze i klocki albea
    Napisany przez borysek na forum Albea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-10-2010, 14:00
  4. klocki i tarcze na tyl
    Napisany przez dexsterek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-09-2010, 16:43
  5. Klocki i tarcze hamulcowe
    Napisany przez karol83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-05-2010, 17:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klocki hamulcowe fiat siena 1.6

klocki hamulcowe siena 1.6

siena 1.2 tarcze klocki wymiary

tarcza siena fiat 1 6

tarcze hamulcowe fiat siena 1.6 16v

fiat siena 1.6 tarcze hamulcowe

jak wymienic klocki hamulcowe w fiat siena 1 6 hl

tarcze wentylowane do fiata sieny

wymiana klockow hamulcowych fiat siena

tarcze hamulcowe fiat siena 1.6

siena 1.6 hamulce

klocki hamulcowe wentylowane 240 fiat sienazameto tarcze opinietarcze hamulcowe siena 1.6siena 1 6 hamulcewymiana tarcz sienatarcze zameto opinie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl