Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2010
    Skąd
    Łódź Widzew
    Wiek
    32
    Postów
    23
    Auto
    Palio

    szalejące obroty silnika 1.2 8v+lpg

    Witam fkp sprawa dotyczy się silnika palio 1,2 8v.Falują obroty na biegu jałowym podczas jazdy i na gazie.Jazda na biegu jałowym wygląda tak odpalam niby wszystko ok,po do daniu gazu(nie zawsze tak jest) obroty trzymają się na poz 1500 i tak cały czas,po przejechaniu kilku kilometrów i postoju na światłach obroty zaczynają pokaz 1500 2000,1500 2000 a nawet 3000 wygląda tak jak by nie dawał sobie rady z ustabilizowaniem obr.NA gazie jazda wygląda imponująco,po odpaleniu czekam chwile jak temp wzrośnie i załączam lpg i cuda, 4000 ,1000 ,2000 i uwaga 5000 potem się stabilizuje na jakiś 1900, a po naciśnięciu pedału gazu lub dotknięciu a dosłownie muśnięciu pedał gazu walą do 4500 a po wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili włączam silnik i co i wszystko ok 900 oc0 kaman ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tematów falujących obrotów było już wiele.. Standardowo - krokowiec, dolot, sonda lambda, czujnik temperatury, czujnik położenia przepustnicy, sama przepustnica.. Poszukaj na forum - tematów naprawdę jest multum..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    tak jak kolega byrrt napisał. Na początek zacznij od tych rzeczy które możesz sam zrobić i które nie są jakoś strasznie drogie czyli : Wymień najpierw silniczek krokowy i przeczyść porządnie przepustnicę np. benzyna ekstrakcyjną lub innym środkiem w sprayu który niby jest do tego stworzony - według mnie lepiej benzyną bo jest taniej. Aha po wymianie silniczka krokowego musisz dokonać jego adaptacji!!! Jak to nie pomoże to zobacz jaki masz czujnik temperatur jeżeli 2 pinowy to kosztuje ok 35zł więc możesz go wymienić w ciemno, jeżeli masz 3 pinowy to posprawdzaj go omowo miernikiem cyfrowym ewentualnie niech ktoś tobie to sprawdzi. Jak i to nie pomoże to miernikiem cyfrowym sprawdź jak pracuje sonda lambda ( prawidłowy zakres to ciągłe skakanie od 0,1 do 1v), musisz sie podpiąć pod 2 przewody z sondy lambdy bodajże biały i czarny. Tylko rób to na ciepłym silniku.Jak to nie pomoże to spróbuj porządnie przegonić auto jeżdżąc nim tak do 4000obr/min. Załączam zdjęcie z numerkami: nr. 1 to silniczek krokowy. nr. 2 to przepustnica. nr.3 w okolicach tego miejsca szukaj czujnika temperatury, idzie do niego wiązka zakończona kostką. czujnik wkręcano jest w głowice i ma kolor niebieski albo czarny. Nr 4 w okolicy tego miejsca szukaj sondy lambdy

    1250108650_5.jpg

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    dudu$ Ty jakiś tuorial powinieneś napisać normalnie
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    miałem kiedyś taką sienkę i pamiętam jak ja się z nią męczyłem. Takie rzeczy jak wymiana sondy lambdy, krokowca, czujnika temperatury i czyszczenie przepustnicy w tym aucie to chyba standard. No dodał bym jeszcze wymianę cewek zapłonowych. Poza tym są osoby które maja jakieś tam pojęcie co, gdzie jest i jak wygląda a niektórzy takiego pojecie nie mają wcale, więc zawsze z góry lepiej jest napisać i ewentualnie pokazać co gdzie sie znajduje

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    a ja powiem tak ja z moim paliem (identyczny silnik) miałem to samo. Zjeździłem kilkunastu mechaników, "szpeców" od elektroniki, od mechaniki i nie wiadomo od czego jeszcze i wszyscy kazali mi wymieniać w ciemno części bo "na pewno" to ich wina - silnik krokowy (wymieniłem dwukrotnie), świecie i przewody WN (dwukrotna wymiana), wymiana sondy x1, czyszczenie wtrysków x3, podłączanie auta pod komputer x4, reset błędów x2, wymiana filtra paliwa x1, wymiana filtra powietrza x2, wymiana czujnika temp. silnika x1. W końcu resztkami sił podjąłem dramatyczną decyzję (która sprawiła że nie sprzedałem auta) - pojechałem do ASO Fiata w moim mieście (Jarosław). Samochód podłączony pod examiner wykazał błąd (uwaga) nie w silniczku krokowym, nie w sondzie lambda ale w .... czujniku temp. silnika. Serwisant wymienił owy czujnik lecz problem został, więc ten zagłębił się bradziej. Po ok. 30 minutach "walki" z obrotami przyczyna została ustalona i zlikwidowana - okazała się nią być odma, a dokładniej rzecz ujmując jakiś (nie znam się na tym ) zaworek w odmie, który wpuszcza powietrze. Serwisant założył jakieś cudo na niego i ... jak ręką odjął do dziś (odpukać - puk, puk). Oczywiście nie jest to całkowite rozwiązanie problemu bo w przyszłości wężyk odmy trzeba wymienić razem z tym zaworkiem (koszt w ASO to ok. 300 złotych) ale puki co cieszę się ze spokojnej jazdy moim fiacikiem aha, koszt pracy szepca z ASO Fiata za ok. 2,5 godziny + wymiana części (czujnik temp. silnika, uszczelka gumowa przy silniku i to cudo na odmie) to 180 złotych. Tak, można powiedzieć że dużo ale gdyby na początku pojechać do ASO i zamiast kupować części w ciemno, jeździć po "fachowcach" i ich komputerach to naprawdę niewiele. Tobie kolego pozostawiam mój post do namysłu - sam zdecyduj jak to "rozegrać". Pozdrawiam

  8. #7
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no jestem ciekaw jaki to zaworek na odmie - w silniku 1,6 nie ma żadnego zaworku poprostu rura odmy idzie odrazu do dolotu powietrza, z czego u mnie nie idzie bo ją wypiołem
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2010
    Skąd
    Łódź Widzew
    Wiek
    32
    Postów
    23
    Auto
    Palio
    Pojawił się nowy problem przesyłam wam link który może coś pomorze
    fiat palio 1.2 8v + g - YouTube
    38 sek-załączenie zasilania gazem (po dodaniu gazu pow 2.500 obr/min przełącza się na gaz)
    58 sek-wyłączenie zasilania gazem
    1min 7sek wruu i wrruu i wruu i wruu i wruu i wruu i wruu
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 23:22 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:39 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]Napisze wam coś ciekawego bo mi się nudzi ,przed sylwestrem miałem małą katastrofę moim palio.Byłem w pracy,to był cięrzki wieczór nerwowy i przykry bo pracuje w chandlu a dokładnie w markecie budowlanym,zakupy cementu nowego kibla i co najwarzniejsze popchanie platform i koszyków na zak py.Godzina ok 21 00 dzwoni kumpel cytuje
    kumpel-idziesz na piwko
    ja-hmmm żona mi nie pozwoli
    kupel-no hooo
    ja-no dobra i tak cały dzień za mną chodzi (kasztelan)
    kumpel-hihihihi
    ja-podjade po ciebie po robocie jak opsłuże kilku borciuchów
    kumpel-oki
    Po robocie robie tak jak zaplanowałem.Podjechałem pod hom kupla,JEST ale bez piwa,powiedział podjedziemy do tesco to kupimy, ja nato ok.Jedziemy a tu nagle bzyt bzyt bzyt ,telefon a dokładnie żona
    "wiesz co kolega mnie podwozi z pracy to podjec po mnie na przystanek"
    kolega patrzy na mnie jak ten kot ze szreka,ale nie żona ważniejsza,jade po nią .Mijamy tesco jest zakręt redukuję bieg a tu nagle wielkie bmw x6 bodajże na czołówe leci wprost na nas, myślę już po nas ja 80 on 120 bum i koniec,ale zachowałem zimną krew i zjechałem lewy pas ,zarzuciło tyłem i przy 70 wypadłem z drogi przejeżdżając przez największy krawężnik jaki był na drodze po przejechani kilku metrów auto staneło X6 spier.... a ja zostałem z 4 rozwalonymi alusami z urwanym wydechem pogiętymi wachaczami połamaną tylną belką i rozwaloną michą oleju i odciskiem głowy w suficie mojego kumpla.I co ważne piwa się nie napiłem pokłociłem się z żoną i nikt nic nie widział
    Ostatnio edytowane przez tikkurilla ; 28-01-2012 o 23:29

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    36
    Postów
    13
    Auto
    Paulina na Weekend 1,2 8V 75hp HL `00
    hheh typowy chwilowy posiadacz x6-ki - szczescie ze nic wam sie nie stalo,

    wracajac do tematu, ponoc jest cos takiego jak krokowy w dolocie moze to jego wina, sprawdz uszczelki kolektora dolotowego,

    jeszcze jeden manewr istnieje "Wziąłem odłaczyłem mu akumlator na noc i na drugi dzień po podłączeniu aku i odpaleniu dałem mu pochodzić na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora i problem zniknął." sprawdz czy to pomoze, bo problem byl taki sam

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    tygry pisze o adaptacji silniczka krokowego. Może i jest to jakiś pomysł ale czy pomoże... No i bez przesady nie trzeba tego akumulatora odłączać na cały dzień , wystarczy 5 minut i dalej postępować jak radzi .

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    To nie jest typowo adaptacja krokowca a reset centralki wtryskowej tak dla ścisłości Widzę że w hienkach problem z obrotami to częsta przypadłość, wiele tematów na tym i na innych forach jest ale jakby to zebrać w kupę to by pasowało cały "osprzęt" silnika wymienić. Sam się borykam z tym problemem ale w 1,6 16V tylko, że na LPG działa normalnie a na PB faluje i strzela w dolot, dużo już części wymieniałem/powyczyszczałem ale nic puki co nie pomogło wg. Duzo jeszcze przede mną, ale narazie się wstrzymuje z wymianą bo finanse nie pozwalają Ale na wiosnę mam już zaplanowana wizytę u konkretnego fachowca w tych sprawach.
    Ostatnio edytowane przez franek552 ; 30-01-2012 o 01:05

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    Niestety ... moje palio zaczęło znów świrować na PB więc znów oddałem go do ASO.... Dziś usłyszałem diagnozę - uszkodzony sterownik silnika, koszt wymiany w ASO liczy się w tysiącach a używki jak to z używkami bywa różnie ... pytanie do Was - co robić?

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Na początek proponuje podmianę ecu, jeśli masz możliwość na takie bez immo.
    Kupowałbym używkę bo to koszt ok. 100-200 zł. Taniej niż w naszych ASO bo tam pewnie z 1000 zł ...

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja naprawiałem u mnie gaz zepsuł centralne na poważnie - zapłąciłem sporo ale dostałme troche Nm w cenie, bez KM i Nm taniej było by
    Ostatnio edytowane przez yacub ; 07-02-2012 o 19:58
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    dziś wiem że będę wymieniać ECU no tylko pytanie - w aucie mam immo muszę kupić drugi ECU wraz z nowym (używanym) immo? czy nowy (używany) ECU można jakoś zaprogramować pod istniejący immo?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Obroty silnika
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-03-2011, 09:56
  2. siena 1.2 - za niskie obroty na biegu jałowym na LPG
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-04-2010, 16:24
  3. [silnik] szalejące obroty
    Napisany przez rossoner1 na forum Punto
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-08-2009, 19:17
  4. [skrzynia biegów] szalejące obroty
    Napisany przez anlit na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-04-2009, 18:38
  5. siena 1.6 szalejące obroty
    Napisany przez marekbar2 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-12-2008, 14:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

obroty silnika

punto ii 1.2 8v faluje i nie wchodzi na obroty

fiat siena 1.2 strzela na gazie

punto 12 8v faluja obroty

youtube fiat palio weekend silnik faluje

falujace obroty silnika fiat punto2

fiat punto 1.2 faluje na obrotach

silnik krokowy fiat punto 1 2 lpg nie wchodzi na obroty

fiat palio silnik 1.2 lpg

palio 1.2 8v adaptacja przepustnicy

punto faluje na obrotach

fiat siena problemy z przepustnisa

demontaz silnika krokowego fiat punto

kable sondy lambda w palio

fiat siena silnik faluje

fiat 1.2 8v faluja niskie obroty

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl