Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 46
  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    No dobrze, wszystko się zgadza, ale gdzieś musi być granica I w moim odczuciu zużycie rzędu 1l/1000km już przekracza tą granicę.
    Szczególnie korelując to z moim nieboszczykiem 406, gdzie przy przebiegu 870 tys km dolewałem rocznie 100 ml.

    Przecież przy takim zużyciu musiałbym dolać w ciągu roku 40-50 litrów oleju. No dobrze, na długich trasach wszystko się uszczelnia, więc weźmy nawet te 5-10l/rok - to jest przesada, coś tu musi być nie w porządku.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Mylisz średnie zużycie oleju z okresu np 20 tyś km ze zużyciem liczonym na oko z bagnetu i stąd takie wnioski

    Policz sobie na spokojnie. Robię 10 km dziennie przy średnim zużyciu oleju 1l/1000km. Nawet gdybym jeździł 7 dni w tygodniu do pracy to zdążę zrobić jedynie 300km miesięcznie zatem wleję przez rok zaledwie 4 litry oleju

    Robiąc 20 tyś km siłą rzeczy muszę robić co jakiś czas długie trasy co zrównoważy zużycie oleju
    I to niejako wyrównuje bilans bo na trasie czy w mieście zużycie oleju jest już sporo mniejsze.

    Podobnie ma się sytuacja ze spalaniem paliwa. Chociaż na codzień auto bierze 15-16 to średnie zużycie z 20 tyś wyniosło 12,6 bo jednak na trasie jest sporo mniej.


  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Dlatego oprócz tego ile tego oleju zużywa warto podać szczegóły dotyczące tras jakie się robi i jaki olej jest używany. Znam silniki opla, które piją olej jak głupie i nic im nie pomoże, po prostu tak ma być. Ja np. jeżdżę 20% miasto, 80% trasa i po 5 tys. km i strata oleju półsynt. jest niewielka tzn. nie dolewałem po wymianie, a jest w okolicach połowy bagnetu.

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2013
    Skąd
    Okocim
    Wiek
    23
    Postów
    98
    Auto
    Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1999
    Padło pytanie o mój olej. Tak że leje Mobil 10w40

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    109
    Auto
    Stilo 1,6+LPG
    Rocznik
    2002
    Ja leję Mobil 5W40 dolewka do ok 0,5 l na 10tys.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2013
    Skąd
    Okocim
    Wiek
    23
    Postów
    98
    Auto
    Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1999
    Wczoraj przejechałem się autostradą prawie do max książkowej prędkości. Ładnie wessało olej, kiedy popatrzyłem dzisiaj rano, zauważyłem że troszkę ubyło

  8. #37
    16v
    16v jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    27
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Marea 100 16v
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał Kapciaty Zobacz post
    Jak to co? Pierścionki zużyte. Przy dłuższej trasie wszystko się uszczelnia. W takim przypadku najlepiej byłoby przejść na pół-syntetyk lub mineralny, a zużycie spadnie.
    Mineralny do silnika 2.0 16v Turbo ?? Baaardzo głupi pomysł. Skoro twierdzi, że pierścienie ma ok, a olej wciąga głównie przy jeździe po mieście to może oznaczać jakieś problemy z turbiną. W trasie pracuje ona w stałym zakresie obrotów, natomiast w mieście cały czas przyśpiesza lub zwalnia, przez co przy wyższych obrotach może wciągać trochę oliwy.

    Cytat Napisał Kapciaty Zobacz post
    Fakt. 1l / 2kkm to już zaczyna być za dużo. Pytanie zwyczajne: Czy chcesz to robić? A jeśli tak, to doraźnie czy na dłużej?
    Zasadniczo mógłbyś tak jeździć, dopóki nie zacznie dymić - wtedy policja zabierze dowód.
    1 litr oleju na 2 tysiące kilometrów = 0,5 litra oleju na 1000 kilometrów. Dlaczego uważasz, że to jest dużo, skoro fabryka przewidziała taką normę dla silnika 1.6 16v? Silniki 1.4 16v w nowym Bravo/Linea od razu po wyjeździe z salonu biorą po 0,2-0,3l oleju na 1000km. Poza tym, żeby policja zabrała dowód za dymienie spowodowane spalaniem oleju to musiałby jarać chyba z 1l na 100km.
    Blada Mery 1.6 16v >

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Jakoś w 1988 i wcześniej 2,0 turbo jeździło na mineralnym i żyło... Sporo z tych które jeszcze żyją jeździło na 10w40 15 lat i żyje.

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    221
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    Cytat Napisał krzysiek555 Zobacz post
    Wczoraj przejechałem się autostradą prawie do max książkowej prędkości. Ładnie wessało olej, kiedy popatrzyłem dzisiaj rano, zauważyłem że troszkę ubyło
    no nie przesadzaj... weź też pod uwage warunki atmosferyczne gdy zimno olej gęstnieje i to że auto mogło inaczej stać

  11. #40
    16v
    16v jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    27
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Marea 100 16v
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Jakoś w 1988 i wcześniej 2,0 turbo jeździło na mineralnym i żyło... Sporo z tych które jeszcze żyją jeździło na 10w40 15 lat i żyje.
    10W40 to półsyntetyk. Poza tym, wcześniej 2.0 turbo było 8v, a nie 16v, czyli dużo mniej skomplikowana głowica. Nie bądźcie mądrzejsi od inżynierów z fabryki.
    Blada Mery 1.6 16v >

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał 16v Zobacz post
    10W40 to półsyntetyk. Poza tym, wcześniej 2.0 turbo było 8v, a nie 16v, czyli dużo mniej skomplikowana głowica. Nie bądźcie mądrzejsi od inżynierów z fabryki.
    W 1988 na rynek weszło 16vT.

    Nie wiem czy miałeś okazję mieć obie te głowice w ręce i porównać je bezpośrednio ale tam wielkich różnic nie ma nie licząc tych oczywistych wynikających z większej ilości zaworów.
    Poza tym to nie głowica jest najbardziej obciążonym elementem tego silnika i o nic trzeba się najmniej martwić.
    Zatem dobry olej jak najbardziej ale nie dajmy się zwariować. W normalnie użytkowanym aucie 10W40 da radę pod warunkiem pilnowania jego stanu i użytkowania auta z głową.
    Ostatnio edytowane przez dejv667 ; 05-12-2013 o 00:08

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    221
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    zauważyłem że siena zaczęła brać 2 razy więcej oleju niż do tej pory. wymieniłem przy przebiegu 82kkm na selenie 10w40 i wlałem dobre 3,5litra do maximum. teraz ma przejechane 94kkm. kilka tygodni temu dolałem resztę która mi została, czyli jakieś niecałe 0,5litra. obecnie na bagnecie olej jest na poziomie połowy skali. chyba nie zrobię na nim 20kkm... wymianę wcześniej udało mi się, zrobiłem bez problemu prawie 20kkm na seleni(4litry) - na bagnecie była połowa skali. jaki byście polecili olej?

  14. #43
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja jeżdze na liqui moly MoS2 10W40 ale oczywiscie przed tym zastosowana płukanka do silnika tak samo z liqui moly

    no ale na branie oleju to bym sprawdził czy gdzies poprostu nie wycieka, jak nie ma wycieku to sprawdził czy nie miesza sie z płynem alboi czy nie dostaje sie do komory spalania
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Śląsk SLU
    Postów
    221
    Auto
    Siena 1.2 8v
    Rocznik
    12.1999
    ale 0,5litra oleju na 10kkm to chyba nie tragedia? nie znalazłem żadnych nieprawidłowości w płynie czy też wycieków. zostaje ostatnia opcja czyli spalanie

  16. #45
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jest ok i do akceptacji. Gorzej jeśli byłoby to 0,5 l na 1000 km

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 13:35
  3. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 02:55
  4. [silnik] Czujnik ciśnienia oleju ?
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2008, 16:13
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena 1.2 bierze olej

fiat siena 1.2 ile oleju

jak zalac olej silnikowy do fiata palio 1.6

siena 1.2 pije olej

fiat siena 1.6 bierze olej

olej do starego fiata sienny benzyniaka

fiat palio weekend pije olej

dlaczego silnik po 10000km i wymianie oleju jest

ile oleju wchodzi do silnika fiat palio weekend 1.2

fiata siena 1.2 16v oleje

fiat siena bierze olej

ile oleju do silnika fiat siena 1.2ile oleju do silnika siena 1.2fiat palio pobiera olejpalio 1.2 8v spalanie olejuza duzo oleju silnikowego fiat siena0 5l oleju na 10000kmbravo i jakie spalanie oleju
http://www.iparts.pl