Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 46
  1. #16
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał adorator Zobacz post
    odświeże troche. też bierze mi olej. zalałem go prawie pod max przy wymianie, zrobiłem 9tys i jest połowa skali. leje selenie
    Dużo, ale jeszcze nie tragicznie.
    Znam takich co kupowali litr oleju przy każdym tankowaniu ... no co?!?
    Jedzie? jedzie!
    Mój wciąga około litra oleju na 10k km, i to jest mniej więcej norma w przypadku silnika 1,2 o przebiegu 150-200k km. Mniej nie bywa, a dużo większe straty oleju to już prawdopodobnie będzie uszkodzenie (pierścienie, uszczelka itp).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    16v
    16v jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    34
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Marea 100 16v
    Rocznik
    1998
    Do Sieny 1.2 i 1.6 producent zaleca olej Selenia 20K - czyli półsyntetyk 10W40- i tego oznaczenia trzeba się trzymać, chyba, że ktoś szuka problemów. Olej mineralny ma zdecydowanie gorsze właściwości, szczególnie jeśli chodzi o pracę w niskich temperaturach tuż po rozruchu. Jest wówczas bardzo gęsty i nie zapewnia odpowiedniego smarowania wałkowi/wałkom umieszczonym w głowicy. Dlatego olej mineralny nadaje się np. do Polonezów, które miały silnik OHV z wałkiem w bloku silnika. I jeszcze jedna sprawa - olej mineralny nie uszczelnia!

    Jeśli chodzi o zużycie oleju to producent przewiduję sporą rezerwę - zazwyczaj około 0,5l/1000km (Astra G 1.6 16v - nawet do 1,1l/1000km!). Normy są ustalone oczywiście profilaktycznie, a samo spalanie oleju zależy od warunków w jakich eksploatowany jest samochód.

    Ja na 12tys. km. dolałem jedynie 0,5l oleju i ze stanem 60% będę podchodził na dniach do wymiany. Przez pierwsze 5tys. nie zauważyłem jakichkolwiek ubytków, natomiast minimalne pojawiły się po założeniu instalacji gazowej. Przy moich przebiegach, na wiosnę będę musiał sprawdzić luzy zaworowe. Olej Petro Canada 10W40, przebieg oryginalny ponad 140tys.
    Blada Mery 1.6 16v >

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2012
    Skąd
    Radom
    Wiek
    37
    Postów
    54
    Auto
    Palio Weekend '98 1.6 16 V
    Rocznik
    1998
    moja bierze jakiś litr na 1500km czasem na 2000. Aczkolwiek ten bagnet jest moim zdaniem mega badziewny i ciżko odczytać z niego wynik. Ja robię tak - jak mi się zaświeca kontrolka oleju to wlewam litr i jeżdżę póki nie zaświeci się ponownie... - od razu zaznaczam, że taka postawa wynika z prostego faktu nie dokładania do auta. Był on kupiony jako wołek roboczy na dojazdy do pracy, jak się okazało po kupnie - brał już olej. Nie będę mu z tego powodu robił remontu ( uszczelniacze i cała reszta) bo nie chcę w niego pakować kasy. Wlewam najtańszy minerał i jedziemy dalej. Szczerze - nawet już nie wymieniam oleju tylko dolewam, bo i tak spala i tak spala...
    Ostatnio edytowane przez Slowik8609 ; 30-11-2013 o 10:03
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/49579[/url]

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2013
    Skąd
    Okocim
    Wiek
    29
    Postów
    98
    Auto
    Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1999
    Sprawdzam olej mniej więcej co trzy tygodnie, dolewam tak żeby było około 3/4 skali. Zrobiłem od połowy lipca 4tys km dolałem 2 litry oleju więc prosty przelicznik 0,5 litra/1000km silnik 1.6 hl rocznik 1999, jeżdżę głównie na gazie, tankowany na stacjach statoil. na 3 zbiorniki gazu (3x300km) pół baku benzyny. Miska delikatnie wilgotna ale póki co nic z tym nie robię, nie kapie jeszcze
    Slowik8609 odradzam znajomy zatarł sienę na autostradzie, przez kontrolkę, po zaświeceniu nie dojechał do mop-u
    Ostatnio edytowane przez krzysiek555 ; 02-12-2013 o 11:14

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    47
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Sporo dolewasz... a jaki przebieg?

  7. #21
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a napewno silnik ci pije ten olej czy poprostu ucieka z miski czy z uszczelniacza ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2013
    Skąd
    Okocim
    Wiek
    29
    Postów
    98
    Auto
    Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1999
    193 tysiące. Ale nie dolewam co 3 tygodnie, kiedy widzę że spadnie to dolewam. Jeżdżę głównie po krótkich trasach, po górach, do tego dosyć dynamicznie, sądzicie że 0.5 litra na 1000 to dużo?

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    47
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Na mój gust to troszkę dużo ale może twój tak ma brać. Przy okazji jaki to olej?

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Fakt. 1l / 2kkm to już zaczyna być za dużo. Pytanie zwyczajne: Czy chcesz to robić? A jeśli tak, to doraźnie czy na dłużej?

    Zasadniczo mógłbyś tak jeździć, dopóki nie zacznie dymić - wtedy policja zabierze dowód.

    Jak chcesz to robić doraźnie, to trzeba zdjąć dół silnika i wymienić pierścionki.
    Jak chcesz to zrobić dobrze, to trzeba średnicówką pomierzyć cylindry i ocenić ich zużycie. A potem albo wymienić cylindry i pierścionki, albo dać cylindry do szlifu i honowania, a kupić tłoki +0,4 i tak samo większe pierścionki.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2012
    Skąd
    Radom
    Wiek
    37
    Postów
    54
    Auto
    Palio Weekend '98 1.6 16 V
    Rocznik
    1998
    Krzysiek555 - ja dolewam jak się zapala podczas skrętów, także jeszcze jakiś tam marginesik jest. Generalnie zauważam, że jak jadę tak do 100km/h to wolniej spala olej niż jak jeżdżę np 120km/h. ( do pracy jeżdżę eksperówką). Ja szczerze mówiąc nie będę nic przy nim robił, bo zwyczajnie się to nie kalkuluje. Za remont silnika zapłacę pewnie ok 2000 zł, a auto jest warte góra 4 tys. Jak dla mnie mija się to z celem, bo nie odzyskam tej kasy np. przy sprzedaży.
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/49579[/url]

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał krzysiek555 Zobacz post
    193 tysiące. Ale nie dolewam co 3 tygodnie, kiedy widzę że spadnie to dolewam. Jeżdżę głównie po krótkich trasach, po górach, do tego dosyć dynamicznie, sądzicie że 0.5 litra na 1000 to dużo?
    Moim zdaniem nie, szczególnie jeśli auto lata dużo na krótkich odcinkach.

    Cytat Napisał aro_77 Zobacz post
    Na mój gust to troszkę dużo ale może twój tak ma brać. Przy okazji jaki to olej?
    To ja mam do Ciebie pytanie. Moje poprzednie auto w codziennej jeździe (5 km 2x dziennie) zjadało circa litr oleju na 1000 km. Przy trasie rzędu 1200 km zużycie oleju było praktycznie niezauważalne.
    Silnik z turbo. Olej Valvoline 10W60. Co w Twojej opinii było nie tak?

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Jak to co? Pierścionki zużyte. Przy dłuższej trasie wszystko się uszczelnia. W takim przypadku najlepiej byłoby przejść na pół-syntetyk lub mineralny, a zużycie spadnie.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Pudło. Silnik rozebrany. Tłoki, pierścienie i cylindry nie wykazują oznak zużycia i mieszczą się w normie.

    Strzelaj dalej

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Nie wiem... może przez uszczelkę głowicy spierdziela do płynu chłodniczego
    Jak nie to mnie oświeć, bo na mój rozum jeśli nie dostaje się do komory spalania i nie wycieka, to musi być

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał Kapciaty Zobacz post
    Nie wiem... może przez uszczelkę głowicy spierdziela do płynu chłodniczego
    Jak nie to mnie oświeć, bo na mój rozum jeśli nie dostaje się do komory spalania i nie wycieka, to musi być
    Ależ on dostaje się do komory spalania - tyle, że to nie usterka.

    Każdy silnik spala olej. Nowy czy stary - każdy. Tyle, że konstrukcje starsze często palą go więcej. Inne materiały (głównie kwestia rozszerzalności cieplnej) i inne technologie a co za tym idzie fakt, że zanim silnik się rozgrzeje to wciąga olej. Im bardziej silnik skomplikowany tym więcej ma miejsc którymi będzie olej gubił. Każdy zawór zanim się rozgrzeje jest minimalnie nieszczelny, turbo, tłok itd. Innymi słowy V12 mający po 4 zawory na cylinder i dwie turbo sprężarki będzie miał normę zużycia oleju sporo wyższą niż 1,6 8v z Astry.

    Auta które jeżdżą często na bardzo krótkich dystansach biorą olej i jest całkowicie normalne. Wystarczy z resztą sprawdzić skład spalin i dość wyraźnie widać czy olej jest spalany.
    W wypadku konstrukcji nowszych ten czynik jest zmniejszony bo często użyte są nowsze materiały i już w fazie projektu uwzględnia się takie rzeczy.

    Wniosek: zużycie oleju jest bardzo mocno zależne wielu czynników. A są to:
    - konstrukcja silnika
    - specyficzne warunki pracy
    - styl jazdy kierowcy
    - użyty olej

    Diagnozowanie stanu silnika w oparciu o to, że na bagnecie ubyło oleju to trochę jak ustawianie składu mieszanki "na słuch". Samo zużycie oleju mierzmy poprzez zważenie oleju który został spuszczony. Tak na oko patrząc na bagnet to można sobie mierzyć...


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 13:35
  3. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 02:55
  4. [silnik] Czujnik ciśnienia oleju ?
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2008, 16:13
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena 1.2 bierze olej

fiat palio 1 2 16v bierze olej

jak zalac olej silnikowy do fiata palio 1.6

fiat siena 1.2 ile oleju

siena 1.2 pije olej

fiat siena 1.6 bierze olej

fiat palio weekend pije olej

olej do starego fiata sienny benzyniaka

fiat siena bierze olej

ile oleju wchodzi do silnika fiat palio weekend 1.2

fiata siena 1.2 16v oleje

dlaczego silnik po 10000km i wymianie oleju jest

ile oleju do silnika siena 1.2fiat palio pobiera olej1.2 8v zuzycie olejupalio 1.2 8v spalanie olejuza duzo oleju silnikowego fiat siena0 5l oleju na 10000km
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl