Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Jesli masz dobre wskazania temperatury na desce rozdzielczej to nie wymieniaj nie potrzebnie dobrego czujnika,wymien tylko ten ktory daje info do komputera,a jesli to nie pomoze to czujnik zasysanego powietrza w kolektorze. Dzisiaj powinienem zrobic fotki,to Ci pokaze gdzie ktory to czujnik.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Stefanek Zobacz post
    Masz w sondzie czarny przewód bierzesz miernik ustawiasz na żywo volty jeden przewód z miernika do czarnego od sondy a drugi od miernika do plusa od akumulatora
    jesteś pewien z tym plusem na akumulatorze?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Łomianki
    Wiek
    43
    Postów
    33
    Auto
    Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Sonda jest ok. Mi jak sonda w Punto padła to w ogóle jechać nie chciał. Takiego zajoba dostawał że szok. Ja bym sprawdził po kolei:
    - ustawienie rozrządu po znakach czy pasek stoi tak jak powinien
    - ciśnienie w garach
    - stan katalizatora
    oraz spacer to tleniarza (sprawdzić zawartość w spalinach)

    i nigdy w życiu nie jździł bym do Kazików którzy mają fejsa z alledrogo i lapka pod pachą bo to kicz.
    Kolejna sprawa to filtry i świece, przewody, ciśnienie w kołach, stan hamulców czy z deka nie trzymają.
    Jak jest ze sprzęgłem? Nie zaczyna ślizgać?
    W/w na bank trzeba sprawdzić. Moja Siena po testach w Warszawie przed wczoraj, wczoraj i dziś wychodzi na 7,5L w mieście i wcale nie emerycko. U mnie okazał się pływak do kitu. Pierwszego dnia wychlała średnią 9,34. Drugiego dnia dostała nowe filtry, świece i kable.
    Zeszła na 8,35 (zalana po korek). Dzisiaj po uszczelniałem wszystko co uważałem za słuszne, poprawiłem ciśnienie w oponach, wyczyściłem tłoczki hamulców przednich (regeneracja) i wymieniłem olej w skrzyni i silniku. Zalana też została nowym płynem. Zrobiłem 50km na rozgrzanym i zeszła do 7,48L i to w mieście. Moim zdaniem jeszcze lekko przy dużo. W przyszłym tygodniu rozrząd i wydech. Myślę że KAT po latach zapchany bo głuchy jak moja teściowa. Wywalę kata, zrobię wydech i pewnie zejdę poniżej 7,0. Taki wózek przy emeryckim przesówaniu się po mieście nie powinien palić więcej jak 8 a dla mnie 7. Dlaczego? Miałem w życiu już 27 gratów. Różne marki. Jeśłi takie co jak Kia Shuma 1.5 czy Hyundai Accent LS 1.5 potrafią w mieście zejść do 7L max. to takie co jak Siena ma palić mniej jak 7! Wiem że to możliwe bo kuzyn ma Palio 1.4 16V. Często to brałem na miasto i tam jest max. 6,7-7,2 (bez szaleństw). Będę na bierząco informował o wymianach i naprawach. Te silniki są tak proste że na kolanach można to robić.
    Ostatnio edytowane przez dexterr ; 11-01-2015 o 14:19
    nick za ciężki?? mów mi DEKSTERR

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Napisałem że silnik się dusi w dolnych partiach obrotów, nie ma ochoty się wkręcać po kilku sekundach pedału w podłodze dostaje kopa, wyrywa i ciągnie jak powinien, po odłączeniu sondy jeździ normalnie, nie dusi się, uważasz że sonda w takim przypadku jest okej... ? Rozrząd tak jak pisałem na bank jest źle ustawiony, ciśnienie sprawdzałem na gorącym silniku na każdym cylindrze jednakowo 14-14.2 Katalizator w pełni drożny, zmieniany na zamiennik i jest to samo. Filtry wszystkie poza paliwowym zmienione, paliwowy był wadliwej konstrukcji i jeździ nadal na razie stary, świece i przewody NKG nowe, ciśnienie w kołach 2.2 co do hamulców to rzeczywiście jeden (lewy przód) podejrzewam że się grzeje, po wjechaniu w wodę występuje wybuch siwej pary. Sprzęgło LUK-a nówka sztuka.
    Na razie skupiam się na wymianie czujnika termostatu, oraz od razu wymienię w kolektorze dolotowym czujnik zasysanego powietrza, nowa sonda, ewentualnie wrzucę zamiennik katalizatora przy okazji ingerencji w układ ten i zobaczymy. Ja myślę że to powinno pomóc. Czekam na fotki czujników kolego Z góry Dzięki

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Dobra,mam fotki. Nie zauwazylem ze,Ty masz silnik 1.4, a ja 1.6. Termostat jest zupelnie innej budowy,wiec nie wiem czy za bardzo pomoge tymi fotkami.20150111_194448.jpg20150111_194548.jpg
    Ten z zolta koncowka (2 piny) daje info do ecu i na tej podstawie jest dobierana mieszanka paliwowo-powietrzna,ten po prawej tan wskazania na deske rozdzielcza

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Jest wszystko okej, zakładając konto byłem w posiadaniu 1.4 niedawno zakupiłem 1.6 i jej się tyczy problem, muszę zmienić dane. Wielkie dzięki, tak myślałem że o ten czujnik chodzi

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2014
    Skąd
    PL
    Wiek
    24
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1998
    U mnie z tymi obrotami podobnie, a do tego ostatnio po dłuższym postoju, przy odpaleniu na początku chodzi na 3 garach dopiero po chwili wskakuje na 1400 a po rozgrzaniu juz na 850 ładnie. Siena 1.6 16v 98r. Kable i świece zmienione miesiąc temu, rozrząd wymieniony 3000 km temu, tył hamulce robione w grudniu. Spalanie w granicach 11-13l na 100km. Ktoś coś?

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Coś z silniczków krokowych może polecić ? Na Allegro jest tego tyle że nie wiadomo na co się zdecydować, może ktoś z was kupił i jest w stanie polecić jakiś ?

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Przeglądając oferty na Olx zauważyłem dużo nowych silniczków sprzedawanych przez prywatne osoby, nie bez powodu, są one tak marnej jakości że nie nadają się do użytku, postanowiłem kupić używany oryginalny i pozostałym planującym kupno radzę to samo Potrzebuję też czujnik zasysanego powietrza którego nie idzie znaleźć, chyba skuszę się na kupno całego kolektora ssącego, wraz z przepustnicą, krokowcem oraz czujnikiem powietrza za 100 złociszy. Niby kolektor mi nie jest potrzebny, ale dla samej przepustnicy warto, może czujnik położenia przepustnicy będzie mi potrzebny, ewentualnie od razu go wrzucę.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Podjedz na pobliskich szrot,tam powinny byc sieny. Jak mialem problemy z obrotami,to tez kupilem najtanszy chinski za 16 zl, jednak to byl zly pomysl. Kupilem uzywany orginalny i jest git.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Niestety na pobliskich sztrotach nie ma znaku żadnej Sieny, a tym bardziej 1.6... Czujnik temperatury zakupiłem nowy Oryginalny Fiatowski ze starych zapasów, silnik krokowy używany oryginalny, czujnik temperatury nowy aż 40 zł no ale. I pozostaje mi sonda, jeszcze nie wiem czy nowa czy używana, zdam relację jak wszystko kupię i wymienię

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    22
    Postów
    120
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Dobra czekamy,pamietaj o autoadaptacji.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    22
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Kupa czasu minęła od mojego ostatniego pobytu na forum, wróciłem, poczytałem tematy i uważam że wielu ludzi trapią problemy w 1.6 które i ja mam Wymieniłem czujnik temperatury cieczy, uniwersalną sondę Boscha, silniczek krokowy (mało używany, nawet nie czyściłem) oryginał Magneti Marelli i szczerze mówiąc nie jestem mile zaskoczony. Adaptacja spoko wyszła, ale już w jej trakcie silnik nierówno pracował i po adaptacji nic się nie zmieniło, na początku fajnie się jeździło bo obroty ładnie schodziły do 850-900 ale długo się nie nacieszyłem i znów się zawiesza i wyje jak głupi na 2000. Reasumując masa kasy jak psu w d*** i nie mam już dalej ochoty na zabawę z nim. 1.4 może i słabszy ale kilkanaście tysięcy kilometrów bez najmniejszych problemów przejechałem, a 1.6 nawet na kilkaset nie da mi spokoju


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Siena 98 r 1.4 .8 V - spalanie.
    Napisany przez petera88 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-08-2014, 10:31
  2. Siena 1.2 8V HL 99' - Wysokie spalanie
    Napisany przez CasualLounge na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 07-05-2013, 04:45
  3. Spalanie Siena 1,4
    Napisany przez mlodyzero na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 25-03-2013, 16:06
  4. Siena 1.2 - OGROMNE SPALANIE !!!
    Napisany przez coke579 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-10-2012, 13:49
  5. Mega spalanie 45L = 460km
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 05-07-2012, 17:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl