Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2013
    Skąd
    Szczecinek
    Wiek
    38
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Siena 1.4 LPG
    Rocznik
    1998

    Przygoda z pęknieciem opony Co to jest??

    Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy, niedawno kupiłem Sienkę.
    Jadąc na zabawę sylwestrową miałem przykre przejścia.
    Wytłumaczcie mi co chodzi.
    Miesiąc temu kupiłem dwie opony zimówki nowe bieżnikowane na przód.
    Po niedługim czasie lewa zaczęła cicho bić. Zrobiłem geometrię i tak jakby było to samo, do połowy grudnia biło koło głośniej.
    Obejrzałem na kanale i nic nie wskazywało na jakąś wadę.
    Jadąc na sylwka na prostej drodze zaczęło niemiłosiernie bić głośnie i gęsto aż opona z hukiem strzeliła i pękła (bieżnik się odkleił)
    Zatrzymałem się, bo już jechać nie dało rady.. patrzę a tu pęknięta opona i aż wygięło blachę do wewnątrz przy kancie, początku progu...
    listwę oderwałem (ale dziwne żeby koło aż tak wygięło na prostej drodze??)
    Swoją drogą po geometrii lewe koło śmierdziało spalenizną, jak jakby tarło? Co to mogło być?
    Czy to wina opony wadliwej czy tarczy czy zapieczonego cylinderka ? Na razie jeżdżę na zapasie, jadę jutro na wymianę opony bo na gwarancji.
    Pęknięcie wydaje i się że mogło być też spowodowane jeżdżeniem po gołym asfalcie bo zimy to za bardzo jeszcze nie było...
    Pozdrawiam
    pytlowany



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    368
    Auto
    SIENA 1,4 GT :)
    Rocznik
    05.2015
    1. pękła bo prawdopodobnie nadlewka się odkleiła co spowodowało odsłonięcie płaszcza. generalnie jak Ci biło koło to prawdopodobnie druty w środku opony pękły co mogło spowodować rozerwanie opony. Po za tym jeśli chodzi o mnie nigdy bym nie kupił nadlewki, bo nie wiadomo jaka opona była wcześniej. jaka data produkcji była. Co do śmierdzenia to trzeba było sprawdzić czy śruby w kole są gorące, jak i felga. Może się zdarzyć tak że trzyma Ci nie Tłoczek tylko ślizgi się zapiekły bo gumki osłaniające po pękały i dostał się tam szlam z drogi.
    Ostatnio edytowane przez Martenz555 ; 03-01-2013 o 13:10

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Jazda po gołym asfalcie nie szkodzi zimowej oponie. Taka opona ma trochę inną mieszankę gumy (jest miękka) i nieco szybciej się ściera, ale żeby ją zapalić musiałbyś jechać z zablokowanym kołem. To co się stało mogło być wadą opony (stawiam właśnie na to), ale mogło też być spowodowane zacierającą się tarczą lub szczęką hamulca (wytwarza się wtedy sporo ciepła). Nie piszesz jednak, czy opona była osmalona, więc raczej wada opony. Pewnie zrobił się brzuch i ta wypukłość tarła o jakiś element zawieszenia. Gwarancja raczej obejmuje takie przypadki (opony bieżnikowane robione są z tych już zużytych i być może ktoś przeoczył pęknięcie włókien, lub też nie było już na niej wcale bieżnika i nowy nadlew nie miał się czego trzymać.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał pytlowany1 Zobacz post
    Swoją drogą po geometrii lewe koło śmierdziało spalenizną, jak jakby tarło? Co to mogło być?
    Jeżeli teraz nic nie śmierdzi, nie grzeje się to musiała jakoś się opona już męczyć.. Nie wiem jak :/ A jakaś osłona plastikowa czy coś nie obcierało o gumę? Przy geometrii koła są właściwie w miejscu - nie ma mowy o tarciu, ale czasem poluźniają nakrętki na końcówkach palnikiem.. Może przysmażyli bieżnik?

    Cytat Napisał pytlowany1 Zobacz post
    Pęknięcie wydaje i się że mogło być też spowodowane jeżdżeniem po gołym asfalcie bo zimy to za bardzo jeszcze nie było...
    Matko co ma asfalt do pękniętego koła.. Zimówka nie ma prawa pęknąć nawet w upalne lato. Będzie miękka jak guma do żucia ale przy normalnej jeździe ma wytrzymać.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał pytlowany1 Zobacz post
    nowe bieżnikowane
    Nie ma czegoś takiego. Opony bierznikowane to zawsze będa stare "syfy" . Pewnie za chwile się odezwą zachwalacze "jakie to dobre bo ja jeżdżę i nie się nie dzieje"
    ,ale prawda jest taka że osobiście nigdy takiej opony na moich samochodach nikt nie zobaczy. A wiem co mówię bo swojego czasu troszkę przerobiłem w warsztacie.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał danielciagala Zobacz post
    ale prawda jest taka że osobiście nigdy takiej opony na moich samochodach nikt nie zobaczy.
    Był moment w którym myślałem żeby kupić używane ale nigdy nie wpadłbym na pomysł aby kupić regenerowane opony. Masakra toć to chodzi o bezpieczeństwo.. A różnica w cenie nie jest aż tak masakryczna..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał pytlowany1 Zobacz post
    Miesiąc temu kupiłem dwie opony zimówki nowe bieżnikowane na przód.
    Pomijając fakt, że bieżnikowane opony to badziew robiony ze śmieci, zakładanie ich na przód przypomina sprawdzanie poziomu paliwa w baku przy pomocy zapalniczki. Nowe bieżnikowane opony mają tylko nowy nadlew gumy, na starej, sparciałej oponie i istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że taka opona rozpadnie się przy pierwszym gwałtownym hamowaniu lub wjechaniu w dziurę. O ile wystrzał opony tylnego koła jest w miarę prosty do opanowania, to w przypadku przedniego graniczy z cudem (zwłaszcza przy większych prędkościach lub na śliskiej nawierzchni).
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Przy geometrii koła są właściwie w miejscu - nie ma mowy o tarciu, ale czasem poluźniają nakrętki na końcówkach palnikiem.. Może przysmażyli bieżnik?
    To też możliwe, jednak bicie występowało już wcześniej, dlatego myślę, że trafił na wadliwą oponę.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Bez większych wywodów,
    Opona pękła, bo jak ktoś zauważył już pękł/y druty w środku przez co miałeś bicie.
    Cieszyć się, że Tobie nic się nie stało.
    Drugą bym dla bezpieczeństwa zdjął i używał "ew." jako zapas.

    Ja na zimowych kiedyś cały sezon, tzn. Lato/zima jeździłem i nic się stało...

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    Ja się w temacie udzielę tylko tyle, że jesli faktycznie by były takie niebezpieczne bieżnikowane opony to by były zakazane. Żeby opona nadawała sie do bieżnikowania musi spełniać pewne wymogi, i jeśli je spełnia i dobrze nadleją bieżnik to opona jest bdb. Ale wiadomo, nie którzy mają nie równo pod sufitem i chcą sobie oszczędzić to z badziewia robią i potem są efekty jak wyżej...
    Dopóki dla testów nie kupiłem sobie letnich bieżnikowanych też tak myślałem jak nie którzy powyżej że to zło, ale nie do końca jest tak jak sie wydaje.
    Podsumowując bubla można i z fabryki kupić.

    Co do opon zimowych w lecie to 2 lata jeździłem i nic im sie nie stało ( tu już mowa o nie nalewajkach)

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2012
    Skąd
    Polska
    Postów
    34
    Auto
    Punto I 1.1 55km
    Cytat Napisał franek552 Zobacz post
    Ja się w temacie udzielę tylko tyle, że jesli faktycznie by były takie niebezpieczne bieżnikowane opony to by były zakazane. Żeby opona nadawała sie do bieżnikowania musi spełniać pewne wymogi, i jeśli je spełnia i dobrze nadleją bieżnik to opona jest bdb. Ale wiadomo, nie którzy mają nie równo pod sufitem i chcą sobie oszczędzić to z badziewia robią i potem są efekty jak wyżej...
    Dopóki dla testów nie kupiłem sobie letnich bieżnikowanych też tak myślałem jak nie którzy powyżej że to zło, ale nie do końca jest tak jak sie wydaje.
    Podsumowując bubla można i z fabryki kupić.

    Co do opon zimowych w lecie to 2 lata jeździłem i nic im sie nie stało ( tu już mowa o nie nalewajkach)
    Nie jest czasami tak, że prawo dopuszcza bieżnikowane w przypadku aut ciężarowych, a nie zezwala przy osobowych? Koszt kompletu do tak zwanego "tira" jest sporym wydatkiem (z tego co pamiętam, zestaw bierze 18 opon...).

    PS - ja na zimówkach jeżdżę drugi sezon (również w lato), a i wcześniejszy właściciel na nich jeździł. Nie widzę różnicy, a na śniegu dobrze trzymają.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał bunczu Zobacz post
    Nie jest czasami tak, że prawo dopuszcza bieżnikowane w przypadku aut ciężarowych, a nie zezwala przy osobowych?
    Nie jest tak! Prawo nie ingeruje w tym temacie. Stosowanie opon bieżnikowanych dopuszczalne jest zarówno w osobowych, jak i ciężarowych samochodach. Problem stanowi jedynie "oszczędność" producenta nadlewek.
    Cytat Napisał franek552 Zobacz post
    eby opona nadawała sie do bieżnikowania musi spełniać pewne wymogi
    Jeśli gościu nie stosuje się do tej zasady, to produkuje szmelc.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Jedna opona na oś ciągnącą w ciągniku siodłowym kosztuje w granicach 1500 złotych a bieżnikowana około 1000 może nawet mniej. Taka pozorna oszczędność mści się na właścicielach zestawów. Takie opony strzelają dużo częściej i wytrzymują dużo mniejsze obciążenia. Mniej wybaczaja. Jest to także problem dla kierowcy ponieważ to on musi to koło zmieniać.

    Podsumowując temat jak ktoś ma możliwość kupić opony nowe ewentualnie młode używane to niech kupuje a jeśli ktoś wierzy że bieżnikowana opona dorównuje wartością oponie fabrycznie nowej to jego myślenia nie zmienimy.

    BTW. Dla mnie samo nadlewanie czegoś w miejsce starego bieżnika na kord jest już poza wszelkimi normami.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2012
    Skąd
    WOT / Otwock
    Wiek
    32
    Postów
    191
    Auto
    Palio 1.2 8v + LPG
    Rocznik
    1999
    Bieżnikowane miałem, w dostawczaku i osobówce...

    W dostawczaku zrobiły 3 sezony ((zimówka), a lato 2...nic się z oponami nie działo, auto jeździło nie tylko po PL, ale i po krajach, gdzie drogi znacznie gorsze - tzw. "dziki wschód" że tak powiem...a i lekko nie miało...

    w osobówce miałem i lato i zimę...oba komplety bez zarzutu...

    1 z bieżnikowanych opon dostała bąbla - 1 telefon, kurier zabrał wadliwe kółko i za 2 dni miałem kolejną "nową" oponę z pełną gwarancją...


    a używana? tak samo niepewna dla mnie jak dla niektórych bieżnikowana, a może i bardziej...bo na nową bieżnikowaną masz normalną gwarancję - czasami można trafić nawet na 24 czy 36 miesięcy...

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Maciek R4 Zobacz post
    bo na nową bieżnikowaną masz normalną gwarancję - czasami można trafić nawet na 24 czy 36 miesięcy...
    Tyle że jak Ci pęknie i zabije Twoją rodzinę lub skasuje auto tego gwarancja nie obejmuje.. Są pewne rzeczy na których się nie oszczędza. Przynajmniej nie w nieracjonalny sposób
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2012
    Skąd
    WOT / Otwock
    Wiek
    32
    Postów
    191
    Auto
    Palio 1.2 8v + LPG
    Rocznik
    1999
    Markowe też pękają i też są z tego wypadki - więc generalizowanie, że coś co nie ma znaczka pirelli/michelin/conti czy innej znanej firmy, to "szrot"/"gówno niewarte żadnych pieniędzy", to już gruba przesada...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
  2. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
  3. Niekończąca sie przygoda-Fiat
    Napisany przez xenonmasa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 03-02-2011, 08:13
  4. przygoda na trasie
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 18:15
  5. Przygoda z ASO - AutoKrak.
    Napisany przez Lukasz na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-12-2008, 13:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

co to jest przygoda

opona nalewajka pekniecia

czy opona moze peknac

pekniecia na oponie

drobne pekniecia na oponie

opona po peknieciu

czy gwarancja opon regenerowanych obejmuje pekanie gumy na boku opony

pekniete druty w oponie objawy

krzywa opona moze w koncu peknac

goraca felga czy opona peknie

czy lekko peknieta opona na biezniku jest szczena

fiat siena z tylu jest troche krzywa jedna opona

Skad firmy biora opony do bieznikowania

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl