Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2011
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V

    Problem z głowicą palio 1.2 8V 2001r

    Witam pilnie potrzebuję opinii fachowców posiadam przedstawiony w tytule cud techniki jakim jest palio 1.2 8v rok 2001 przebieg 101 tys benzyna +LPG od 20 tys km.
    Problemy zaczęły się w chwile po założeniu gazu po dłuższej trasie zagotował się silnik później w krótkim czasie wydmuchało uszczelkę pod głowicą - spaliny "pompowały" układ chłodzenia oraz auto po dłuższym postoju i odpaleniu kopciło na niebiesko. ale po przejechaniu ok 100m przestawało kopcić. W związku z występującymi problemami postanowiłem poddać auto małemu remontowi - wymontowałem głowicę którą oddałem do zakładu do kompleksowej regeneracji - splanowania, dotarcia zaworów, wymiany uszczelniaczy sprawdzenia całości. Po regeneracji założyłem głowicę na nową uszczelkę firmy payen wszystko składając zgodnie z instrukcjami. Po złożeniu auto zachowywało się prawidłowo nie kopciło na niebiesko a układ chłodniczy miał prawidłowe ciśnienie. Po 3 dniach zauważyłem że kopcenie na niebiesko powróciło i zaczęło się pogarszać ale nadal kopci tylko po tym jak postoi parę godzin. W związku z czym podejrzenie znowu padło na uszczelniacze w związku z czym dobrałem się do nich bez demontażu głowicy żeby zweryfikować czy w ogóle zostały wymienione i czy nie spadły. Ku mojemu zdziwieniu są prawidłowo założone nowe uszczelniacze. Trzonek zaworu widoczny przez kolektor wydechowy również jest suchy. Jedyne co mnie zdziwiło to to że w dość krótkim czasie po zgaszeniu silnika i wyjęciu świec w każdym z cylindrów był widoczny olej w 1 cylindrze całkiem sporo. Świece są kolorou brązowego za wyjątkiem 1 sztuki która jest mokra od oleju i czarna. Ciśnienie na cylindrze nr 1 - 11, nr - 10, nr 3 - tylko 6, nr 4 -11 - na 4 cylindrze świeca była mokra z oleju. Luzy zaworowe sprawdzone są prawidłowe. Proszę o informację od fachowców skąd po zgaszeniu silnika w cylindrze może się brać olej - dodam że auto w czasie jazdy nie dymi na niebiesko aczkolwiek wydaje się być słabe. Z góry dzięki za szybkie i rzeczowe odpowiedzi. I jeszcze jedno pytanie czy niskie ciśnienie na cylindrze nr 3 może być spowodowane źle dotartymi zaworami ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Na 3 cylindrze nie masz kompresji, dlatego auto słabo jeździ. Czy po wymianie UPG wymieniałeś płyn chłodniczy i olej? Czy w ogóle używałeś płynu chłodniczego czy wody, bo takich asów też znam? Czarna i mokra świeca to jeżeli dobrze pamiętam objaw zbyt bogatej mieszanki, jesteś pewien, że jest na świecy olej? Jeszcze kwestia niebieskiego dymu ... u mnie była taka sytuacja, że auto nie miało mocy, dymiło raz na biało, raz na niebiesko. Okazało się, że silnik był zalewany benzyną podczas jazdy na gazie.
    Ostatnio edytowane przez turek86 ; 20-02-2013 o 09:15

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2011
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Witam auto oczywiście dostało nowy płyn chłodniczy i olej sytuacja z zalewaniem gazem to też ciekawa sprawa do sprawdzenia tylko że jest jeszcze jedna rzecz - auto przez ok 200 km po wymianie upg "zjadło" 1 L oleju najśmieszniejsze jest to że 3 świece są brązowe a tylko 1 czarna a olej widać w każdym cylindrze tak jakby się tam pojawiał po zgaszeniu silnika. Co do słabej jazdy to wygląda to tak ze na 2 biegu cisnę gaz do dechy i praktycznie nic się nie dzieje dopiero jak po dłuższej chwili przekroczy 3,5 4 tys zaczyna coś przyspieszać.
    Ostatnio edytowane przez matijar ; 20-02-2013 o 10:18

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Bo na 2 i 3 biegu jest największe obciążenie ...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2011
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Witam sprawdziłem dziś pierścienie próbą z naftą po ponad 1H 44min poziom nafty nie zmienił się w związku z czym wynikało by że pierścienie są chyba w porządku. Jedyne co znalazłem niepokojącego to zaciek z oleju na prowadnicach zaworów ssących 2 i 3 cylindra. tłoki czyste bez żadnego osadu - były czyszczone podczas wymiany UPG

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Na 3 cylindrze okazało się że fachowce delikatnie mówiąc słabo dotarli zawory wydechowe 3 cylindrów w szczególności 3 cylindra który całkowicie przepuszcza ciśnienie.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Takich fachowców w naszym kraju wielu ... jedź z reklamacją

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2011
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Dziś jadę do innego fachowca od głowic który ma ją sprawdzić ( ten gość jest sprawdzony i solidny) - poprzedni eksperci też pracują w dużej firmie która zajmuje się tylko głowicami mają kilka oddziałów w tym w niemczech a jednak pokpili sprawę. Wracając do tematu nowy fachowiec od głowic mówi że często się spotykał z takimi objawami i że na 99% są to pierścienie tylko pytanie czemu trzymają naftę? on to tłumaczy osadem z nagaru na pierścieniach

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Powinni zrobić Ci to w ramach reklamacji, a nie, że teraz będziesz płacił za to samo w innej firmie. Te pieniądze mógłbyś przeznaczyć na coś innego. Ja bym tego tak nie zostawił.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2011
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    W sumie to racja na usługę dostałem roczną gwarancję będę się od nich domagał zwrotu kasy za uszczelkę nową i za robotę a zawory to już lepiej sam sobie dotrę

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2011
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Witam pomimo pozytywnego testu pierścieni z naftą, zdecydowałem się na wyciągnięcie tłoków. Na pierwszy rzut oka wszystko zdawało się ok ale po zdjęciu pierścieni i pomierzeniu zużycia okazało się że po 1 pierścień olejowy miał zatkane otwory odprowadzające olej same pierścienie w rowkach były zapieczone zaś zmierzone zużycie było 2 razy większe niż zakładają normy. Po wymianie pierścieni na razie jest ok silnik nie kopci ma ciut więcej mocy ( na razie jeżdżę delikatnie).

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2012
    Skąd
    Turek
    Postów
    596
    Auto
    fiat siena 1.2 8v
    Rocznik
    2001/2006
    To dobrze, że udało Ci się wyeliminować a ile Cię ta przyjemność wyniosła ?


 

Podobne tematy

  1. Nie odpala, nie pracuje pompa paliwa. Fiat Palio Weekend 1.2 2001r
    Napisany przez rybcia na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 25-05-2014, 10:24
  2. Problem z radiem Palio 1.6
    Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-11-2012, 08:51
  3. Palio 1.6 16V Problem z silnikiem
    Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 27-08-2012, 07:48
  4. Problem z kierunkowskazem/światłem stopu. Bravo 1.9 JTD, 2001r.
    Napisany przez bubba na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-12-2011, 23:06
  5. uszczelka pod głowicą
    Napisany przez mech na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-10-2010, 21:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

palio 1.2 8v

wymiana glowicy palio

glowica palio 1 2 8v

uszczelniacze zaworowe fiat palio weekend 2012

fiat palio 2001 z lpg forum

glowica do palio

Fiat palio weekend 1.2 glowica

uszczelniacze zaworowe siena 1 2

fiat siena 1.2 8v uszczelka pod glowica

fiat sienqa 1.2 8v uszczelka pod glowice

fiat siena 1 2 8 v uszczelka pod glowice

jak wymienic upg siena 1.2 8v

jaki uszczelniacze zaworow palio 1.2

jak zdjac glowice fiat siena 1.2

palio 1 2 opinie 2001r

glowica silnika spalinowego fiat siena 1 2

fiat siena 1 2 8v problem z silnikiem

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl