Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    1
    Auto
    Cinwuecento
    Rocznik
    1997

    Pomoc w zakupie Sieny

    Witam.Z racji tego , iż moja świnka ( różowe Ciquecento ) odmawia coraz częściej posłuszeństwa zacząłem się rozglądać za nowym autem. Auto musi być koniecznie do ok .3000 zł i z instalacją gazową. Trafiłem na te auta : Fiat Siena 2950.00 PLN. PLESZEW - otoMoto.pl oraz - Fiat Siena HL-1.4 GAZ - OKAZA -19zł/100km- TANIO (3671826383) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.. Co sądzicie? Może jednak jakieś Punto lub inne auto ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,551
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    Powiem Ci tak , prawie każda sienka wygląda dobrze na zdjęciach. Newralgiczne jej punkty to progi - za równo wewnętrzne jak i zewnętrzne ( zakryte zazwyczaj plastikowymi nakładkami), podłoga która rdzewieje, podproża z przodu ( miejsca do podstawiania lewarka pewnie w 90% aut u nas na rynku już to miejsce nie istnieje). Co do jednostek 1.6 16v jest fajną dynamiczną jednostką ( w 4 osoby osoby bez problemu leciałem 150km/h i jeszcze ciągnęła do przodu) która niestety dużo pali - w mieście do 12l LPG. Plusem tej jednostki jest to że pompa wody nie jest na rozrządzie i przy jego wymianie nie ma potrzeby jej wymieniać jeśli działa ok. Minusem silnika 1.6 16v jest stały problem z falującymi obrotami wielokrotnie opisywanym na naszym forum , jest to zazwyczaj spowodowane uszkodzeniem wiązki silnika.

    Silnik 1.4 8v jest to stara jednostka pochodząca jeszcze z fiata tempra/ tipo. W porównaniu z 1.6 16v jest mułem ale daje sobie radę i z tego co zauważyłem u nas na forum jest nawet zachwalana.

    Osobiście odradzam Tobie kupno Sieny/ Palio Weekend. Uważam że za kwotę 3 tyś. zł można kupić inne, lepsze autko. Model S/P nigdy nie był udanym autem , już lepiej poszukać jakiegoś Punciaka I ( oczywiście trzeba dobrze go obejrzeć bo rdza lubi go też chrupać) lub jakieś Seicento.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    390
    Auto
    Siena 1,6 16V
    po zdjeciach nikt Ci niczego nie doradzi musisz pojechac i sie przyjrzec progom i podlodze. Ja bym innej niz 1,6 nie kupil Dobrze ze moje auto nie czyta forum bo pewnie tez bym zaraz mialo problemy z obrotami hehe

    Fabricca Italiana Automobili Torino Siena 1,6 Sedici Valvole

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Ja w tej cenie kupiłbym jakąś Astrę. Pisałem już to kilka razy na forum, ale chętnie powtórzę: moje Palio jest na pewno ostatnim fiatem jaki kupiłem. Masa problemów i napraw. Ale jeżeli koniecznie chcesz to tylko 1.6 16V i najlepiej z sekwencją. Silnik jest dynamiczny, ale swoje wypije

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    34
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Jeśli chodzi o blachę, to tak jak przedmówcy, ciągła walka z korozją :-). Jeśli chodzi o silniki, to o 1.6 słyszałem dużo dobrego i jest tani w eksploatacji, 1.2 miał sąsiad od nowości i tylko narzekał, a 1.4 mam ja i mogę coś na jego temat przynajmniej powiedzieć :-D. Autko ma najechane obecnie ponad 210 000km, olej Castrol Magnatec 5W40 od 2002 roku, wcześniej (poprzedni właściciel) udokumentowany Mobil 1 5W40. Co parę lat zmieniane świece, niezależnie od ich stanu (obecnie świeżo założone w poniedziałek, fabryczne NGK BKR5EKC, poprzednie Bosch Super 4, z tych dwóch bardziej polecam NGK). Jedyne, co z okolic silnika było wymieniane poza stricte eksploatacją, to dwa razy alternator (posiadacze wiedzą, w czym rzecz). Mimo przebiegu i zaleceń instrukcji, auto nie miało jeszcze regulowanego luzu zaworów (dla świętego spokoju co te 40 000km zalecanych w instrukcji kontrola - otwierają, zamykają, nic do roboty). Warto podkreślić, że do 1.4 są nad wyraz drogie niektóre części osprzętu silnika w porównaniu do pozostałych modeli. Silnik krokowy sam "regenerowałem", bo te parę lat temu zaproponowali mi oryginał za ok. 500PLN...

    To może spalanie... Uchodzi za potwora w tej dziedzinie, ale ja tego nie potwierdzam. W lipcu zrobiłem ponad 3000km, z czego 1500km w ruchu miejskim, umiarkowana jazda, na trasie raczej nie przekraczałem 110, po mieście możliwie delikatnie, średnia wyszła ok. 6.6l/100km. Jakieś dwa tygodnie temu trasa 550km, tu już mocno dynamicznie, na ok. 300 z tych 550km na autostradzie utrzymywałem powyżej 140km/h i nie spalił mi 40l zatankowanych do pustego baku.

    Reasumując, silnik złoto, blacha... Coż :-). Prędkość 164km/h obiecaną w papierach osiąga zawsze i bez problemu, w 4os. na pokładzie także. Bywało, że i szybciej się jechało - sprawdzane z GPS.

    P.S. Ano i ważne - moja Sienka nie widziała nigdy gazu :-).

    DSC_0841.jpg
    Ostatnio edytowane przez mielinski ; 02-11-2013 o 17:53

    [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]
    Każde Porsche jest od Sieny gorsze :-D!
    [/COLOR][/SIZE][/FONT]

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2013
    Skąd
    Okocim
    Wiek
    29
    Postów
    98
    Auto
    Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1999
    Cóż, ja przy tej prędkości jeszcze się zastanawiam czy brać się za to bmw które mnie właśnie wzięło .
    Żart. Nie jechałem sienką szybciej niż 160 lecz w moich rękach nie widziała jeszcze autostrady. Zresztą muszę geometrię ustawić ponieważ robiłem zawieszenie z przodu nie dawno.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    390
    Auto
    Siena 1,6 16V
    swoja 1,6 jechalem licznikowe 205 i nie mialem buta w podlodze jednak na seryjnym zawieszeniu bym sie bal tyle jechac hehe ogolnie w tej cenie mysle ze powiniennes trafic dobry egzemplarz

    Fabricca Italiana Automobili Torino Siena 1,6 Sedici Valvole

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    autostrada w silniku 1.6 to pikus...140 na liczniku i 4tys. obrotow...po 1tys. km buczy w glowie

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2013
    Skąd
    Okocim
    Wiek
    29
    Postów
    98
    Auto
    Siena 1.6 16v HL
    Rocznik
    1999
    Wiesz robiłem trasy 1200 km, troszkę mocniejszym autem. Tak prawda przy 4 tys całą drogę szlak trafia, a jak jest się w niemczech w nocy to jest jeszcze gorzej ponieważ 4 tys to minimum . Mój fiacik by się chyba rozpadł przy takim traktowaniu. A rada dla kupującego. Powtórzę się odnośnie rdzy i dodam od siebie, patrz na kielichy zawieszenia, u mnie po 190 tys po prostu się rozpadł podczas zjeżdżania z krawężnika.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2012
    Skąd
    Turek
    Postów
    596
    Auto
    fiat siena 1.2 8v
    Rocznik
    2001/2006
    Ja mam 1.2 w gazie. spalanie po mieście 9l, trasa 7l. Silnik chodzi jakby wyjechał z fabryki. Blacha też sie trzyma jak na ten rok. Ojciec w ml z 2003 robił juz wiele razy zaprawki, a ja w sienie nic. Trzyma się dobrze. Silnik jakiś mega dynamiczny nie jest, ale jakoś sobie radzi.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    1,4 wół roboczy głośny ale nie do zajechania. Niekolizyjny rozrząd i dynamika nie taka zła jakoś zawsze jadę autostrada lewym pasem i wyprzedzam wszystkich z prędkością 150km/h co prawda 270tys przebiegu ale nigdy gazu nie widział.

    Siena a wiec siena pierwsze sprawy podłoga dać na podnośnik ostukać młotkiem jak jest metaliczny dźwięk to spoko jak głuchy to podłogi niema.
    Zerwać listwy kryjące progi i zobaczec co sie tam dzieje. Tak jak wspominali koledzy kielichy oraz stan sprężyn tylnych sa dość miękie i sie szybko wygniatają potem auto siedzi.

    Hamulce do sprawdzenia bo i w palio/siena to cyrki sa z tym choć w palio większe.
    Przy kupnie warto zwrócić uwagę jakie siedzą z przodu reflektory jak na żarówkę h4 to nie warto bo to świeci bardzo źle. jak H7+H1 to w porządku.

    A tak to?? bezobsługowe auto

  13. #12
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Ogolnie co reszta mowi warto spisac sobie na kartke - Sprezyny sa zawsze miekkie i nie mozna ich zamienic z innym modelem - Wiec uwazaj zeby sie nie nabrac
    Odnosnie Sieny - trafiaja sie jeszcze perly ale musisz byc uwazny, szczegolnie przod otworow technologicznych od dolu..Sprawdz takze jak z podswietleniem tylnej tablicy - Lampki mozna wcisnac palcem tak rdza zje..
    Samochod ma swoje wady...Ale w tamtych czasach produkcji to same zalety
    To sieny zazwyczaj nie bylo produkowanych seryjnie chlapaczy na przod - Wiec uwazaj jesli znajdziesz taki okaz...Rdza to wrog :p
    Ostatnio edytowane przez kamilo62 ; 06-11-2013 o 15:33

  14. #13
    16v
    16v jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    34
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Marea 100 16v
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    1,4 wół roboczy głośny ale nie do zajechania. Niekolizyjny rozrząd i dynamika nie taka zła jakoś zawsze jadę autostrada lewym pasem i wyprzedzam wszystkich z prędkością 150km/h co prawda 270tys przebiegu ale nigdy gazu nie widział.
    )
    1.4 jest kolizyjny. W S/P tylko 1.2 8v były niekolizyjne.
    Blada Mery 1.6 16v >

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    1.4 jest kolizyjny i wiecej pali od 1.2 ,a mocy więcej nie ma. To jest stara konstrukcja dostosowana tylko do zasilania wtryskowego,jeszcze z miejscem na aparat zapłonowy:-)
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    34
    Postów
    133
    Auto
    Fiat Siena 1.4
    Rocznik
    1997
    Jest kolizyjny, owszem, jest starej konstrukcji także, ale jest nieporównywalnie bardziej elastyczny od 1.2. Miałem bezpośrednie porównanie, więc wiem, co mówię . No i żadna Siena 1.2 mojej nie dała rady póki co .

    P.S. Nie wypominając, 1.2 jest też duuużo bardziej awaryjna :-).

    [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]
    Każde Porsche jest od Sieny gorsze :-D!
    [/COLOR][/SIZE][/FONT]


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. BRAVO JTD pomoc w zakupie
    Napisany przez MODECOM na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-03-2013, 16:29
  2. pomoc w zakupie
    Napisany przez ejlot na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-02-2013, 11:28
  3. na co zwrócić uwagę przy zakupie sieny ?
    Napisany przez delekta87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-01-2011, 19:57
  4. Prośba o pomoc przy zakupie
    Napisany przez Domicjan na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-12-2010, 21:38
  5. Pomoc w zakupie Pandy
    Napisany przez robertd73 na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-01-2009, 17:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

palio 1.2 v max

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl