jo jo 1.4 na piedestale.Jak 1.4 może być bardziej elastyczne od 1.2 8V ? Szkoda że tak daleko bo Palio z gazichem by Cię szaczunku do 1.2 8V nauczyło : 1.4 to może prosty silnik i trwały,ale 1.2 petarde i kulturę pracy ma lepszą.Nieporównywalnie lepszą elastyczność ma tylko 1.6 ,ale kosztem zużycia paliwa
Kurdę, jaki każdy pewny swego... Ale OK, to może trochę danych fabrycznych:
1.2 8v:
- Siena: Vmax=151km/h; Przyspieszenie 0-100km/h - 16.1s
- Palio: Vmax=153km/h; Przyspieszenie 0-100km/h - 16.5s
- 73KM/106Nm
1.4 8v:
- Siena: Vmax=164km/h; Przyspieszenie 0-100km/h - 12.9s
- Palio: Vmax=169km/h; Przyspieszenie 0-100km/h - 13.8s
- 70KM/108Nm
Więc jak widać, nawet z korzystniejszym przełożeniem w Palio, nie masz szans w prędkości maksymalnej :-). No chyba, że producent kłamie :-D.
P.S. Ale niechże będzie, przynajmniej statystycznie 1.2 mniej pali no i jest bezkolizyjny :-P.
[FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]Każde Porsche jest od Sieny gorsze :-D![/COLOR][/SIZE][/FONT]
hmm no więc mam dwie oryginalne książki do moich dwóch Palio-jedna polska,druga włoska.i mam V max 166 km/h dla 1.2 8V.Skąd te dane ? ? ? W praktyce licznikowo na gazie 175 km/h ,a na GPS max.zanotowana 168 km/h.Pytanie jechałeś 1.2 że już go tak wieszasz ? Ja jechałem 1.2, 1.4 i 1.6 w Palio także mam porównanie.Na pewno nie ma co się posiłkować danymi z książki.Elastyczność to już druga sprawa i na pewno 17 s.do 100 km/h.Do 100 km/h idzie a powyżej to już zaczynają się schody.Mój Palio z PL gorzej sie zbiera od tego z Włoch.Autorowi tematu polecam 1.2 bo w moich dwóch autach te silniki zrobiły ponad 300 kkm bez poważniejszych awarii -obydwa z gazichem.Najpoważniejsza awaria to uszczelka pod głowicą.Raz zerwał mi się pasek-nie się nie stało więc potwierdzam bezkolizyjność.Spalanie na sekwencji 9L gazu miasto trasa okolice 8L.Instalacja 2 gen.około litra więcej.
Ja polecam szczerze silnik 1.6 16V. Spalanie niewiele większe niż 1.4, ale dynamika bez porównania. Trochę dużo te 9 litrów gazu w mieście na sekwencji dla silnika 1.2. Mi 1.6 z gazem 2 generacji pali 11 litrów w mieście.
Michalexc, zacznijmy od tego, że ja niczego nie wieszam, Ty piszesz o jakimś uczeniu szacunku, czy coś... Ja dane wziąłem z not katalogowych zamieszczonych w "Sam naprawiam...". Na początku napisałem, że mam porównanie. Jeździłem moją Sieną, Sieną 1.6, Palio 1.2, Palio II generacji 1.2. Moja jeżdżona od zawsze na benzynie, 210kkm, zawsze na pełnym syntetyku 5W40 (nie bierze ani kropelki), z GPS jechałem najwięcej 172 i nie był to opór. Jeśli miałbym polecać któryś silnik, to przy stosunkowo niewielkich różnicach w spalaniu zdecydowanie należałoby kupić 1.6. Co do elastyczności, byłem ze znajomymi na dwie Sieny w górach - moja 1.4 i jego 1.2. Może coś z 1.2 było nie tak, choć miała znikomy przebieg, a właściciel zarzekał się, że była serwisowana w ASO, jakkolwiek najzwyczajniej w świecie NIE DAWAŁA SOBIE RADY w porównaniu z 1.4. Także ja 1.2 nie polecam.
[FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]Każde Porsche jest od Sieny gorsze :-D![/COLOR][/SIZE][/FONT]
Co do bezkolizyjności silnika ... Moim zdaniem przy prędkości >70km/h każdy silnik jest kolizyjny. I zazdroszczę miejsc gdzie można sprawdzić możliwości auta, bo w mojej okolicy takich nie ma
Moja Siena 1.2 poleciała na autostradzie pod Budapesztem licznikowe 172 km/h. Dwie osoby plus bagażnik załadowany na maxa. Próbę zrobiłem z ciekawości, oczywiście na PB. Przebieg oryginalny wówczas około 135 tys. Mieliński, uwierz mi, że kilka razy robiłem trasę Lublin - Koszyce (Słowacja) i przedzierałem się przez naprawdę wysokie góry na Słowacji i nie mogę narzekać na moje 1.2. Trzeba tylko pamiętać, że ta jednostka lubi wyższe obroty, szczególnie w trudnym ternie. A jak ktoś jedzie jak dziadek 1.800 obrotów 4 biegiem pod górę bo myśli, że mu mniej spali to jest w błędzie.
Wracając do tematu. Kolego jeśli liczysz się z kosztami eksploatacji to kup 1.2. Silnik zapewnia przyzwoitą dynamikę (mowa o PB i instalacjach sekwencyjnych, w przypadku gazu I lub II generacji auto wyraźnie słabnie), tańsze części, niższe ubezpieczenie. Szukaj wersji HL, bo podstawowe EL nie ma w zasadzie jakiegokolwiek wyposażenia.
Jeśli nie interesują Cie koszta eksploatacji kupuj 1.6 16v. Większa frajda ze 100 kucyków
Ostatnio edytowane przez 16v ; 25-11-2013 o 14:53 Powód: uzupełnienie wypowiedzi
Blada Mery 1.6 16v >
Moja 1.2 z gazem na a2 165 km/h. Przebieg 130 kkm.
Nie mialem przyjemnosci jazdy siena z silnikiem 1.4 wiec sie nie wypowiem ale moge powiedziec cos na temat jazdy tym autkiem z motorem 1.2. Mialem takie autko przez 1,5 roku i jak na tak maly silniczek bardzo dobrze sie zbierala mimo tego ze mialem w niej instalacje gazowa II generacji i skrzynie biegow z albeii 1,2 16v. Spalanie w Warszawie przy bardzo dynamicznej jeździe wynosilo ok 9,5 l/ 100 km.
mój zerwał się przy 90 km/h i nic się nie stało .Niewiem czy jest fizyczna możliwość nawet przy większych obrotach ,żeby tam pogięły się zawory ???początkowo jak zobaczyłem zerwany pasek myśłałem ,że pozamiatane ale u mechanika miłe zaskoczenie.
A co do jeden 1.6 to ładnie pracuje w Palio/Sienie.W 1.2 przy 120 km/h przydałby się szósty bieg ,a 1.6 tego nie ma ... pozazdrościć Na szczęście moja jazda to 75 % miasto więc jestem zadowolony
Nie ma takiej możliwości. W silnikach FIRE 1.0 oraz 1.2 8v tłok osiągając najwyższy punkt nie ma fizycznie możliwości uderzenia w zawór, toteż prędkość obrotowa nie ma w tym przypadku znaczenia. Co najwyżej strzelający pasek/rozpadająca się rolka może Ci mniej lub bardziej zniszczyć plastikową osłonę.
Blada Mery 1.6 16v >
Sam jezdzilem fiatem siena 1.4 ogolnie autko niezawodne, procz gnijacych nadkoli. 1.4 el to zwykly golas wiec nie ma sie w nim co zepsuc, czesci smiesznie tanie... mialem ja w gazie ,spalanie w miescie 10l/100 km.