Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 48
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v

    [manual] Jak rozebrać środkową kolumnę w Palio/Siena....

    Ten manual miał być zupełnie inny, niestety Fiat czasami stosuje niestandardowe pomysły w naszych samochodach, ale o tym później:

    1. Bierzemy śrubokręt krzyżakowy (może być ten z zestawu samochodu), wyjmujemy wkład popielniczki i odkęcamy 4 śruby trzymające popielniczkę.

    2. Wsadzamy rękę pod panel ogrzewania i szukamy takich dwóch zatrzasków:


    3. Wypychamy palcami:


    4. Panel wychodzi, jest fajnie:


    5. Możemy teraz wymienić wszystkie żaróweczki panelu (zaznaczone na zielono). Na czerwono zaznaczone na dole są dwa wkręty mocujące panel nawiewu a na górze 3 zatrzaski które puszczą gdy pociągniemy mocno do siebie za panel:


    6. Odpinamy 3 kostki i zostaje coś takiego:


    Teraz część nieudana modyfikacji:

    7. Zabieramy panel do domu (od góry widać te zatrzaski):


    8. Wykręcamy 8 długich wkrętów trzymających panel z przyciskami:


    9. No i mamy już rozłączony panel z przyciskami od nawiewów:


    10. Wyciągamy do siebie przyciski, wychodzą łatwo, dodatkowo z tyłu odpinamy plastikową zaślepkę i dostajemy się do płytki drukowanej:


    11. ...i okazuje się że nie da się przełożyć przycisku ogrzewania tylnej szyby z lewej strony na prawą, w miejsce zaślepki, wymaga to dorobienia całkowicie nowej pytki drukowanej i przelutowania całej elektroniki...


    Pozostaje zatem dalej męczyć się z zasłoniętym przez kierownice przyciskiem i zerknąć po włączeniu czy przypadkiem się go wyłączyło...albo kupić drugi panel nawiewów od innych wersji Palio/Siena gdzie ten przycisk jest już przełożony, ale cena na allegro w okolicach 90 zł na razie odstrasza Lepiej przeznaczyć tę kwotę na inne sprawy przy samochodzie 8)

    Dobra, znalazłem za 49 zł: lynk, ale to nie znaczy że ten mod jest wart tej ceny...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    93
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL
    Rocznik
    08.1999
    Cytat Napisał jerry
    i okazuje się że nie da się przełożyć przycisku ogrzewania tylnej szyby z lewej strony na prawą, w miejsce zaślepki, wymaga to dorobienia całkowicie nowej pytki drukowanej i przelutowania całej elektroniki...
    takiego czegoś to bym się nie spodziewał.A poza tym to dobry manual

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    czemu nie powiększyłeś sobie od razu kanału dmuchawy ? * a manual bardzo się przyda !


    *

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    a po co odkręcać popielniczkę ? wystarczy owinąć mały płaski śrubokręt w szmatkę i włożyć go w miejsce zaznaczone na załączonym zdjęciu. Potem delikatnie odginamy do siebie i osłona nawiewu elegancko odchodzi.
    PS. Sorki jerry za wykorzystanie Twojego zdjęcia

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    dudu$, spoko, no w sumie nie pomyślałem, można i tak z tym płaskim śrubokrętem...

    kowal, kurczę, już kilka razy się zastanawiałem się nad tym kanałem....i mi naprawdę dobrze dmucha w samochodzie z tym nie wyciętym mały off-top: w porównaniu do wielu samochodów, np. Uno czy coś w ten deseń to ogrzewanie w moim Palio 1.6 (i chyba nie tylko bo jakoś nikt na forum nie narzeka) to bajka Ciepło i miło w kilka minut w całym aucie...no może trochę zimno w nogi z tyłu...ale poza tym to sauna 8)

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    no u mnie też jest pięknie jeśli chodzi o ogrzewanie odpalam, przejeżdżam 1.5-2 km i jest super cieplutko. Dmucha dobrze, ale może dmuchać lepiej w zimie nie jest to aż tak potrzebne bo zazwyczaj gorące powietrze puszcza się albo na szybę albo na nogi+góra (chyba nikt nie lubi jak gorące powietrze mocno bucha na twarz), ale w lecie lepiej żeby chłodne powietrze mocniej dmuchało - po to się robi wycięcie
    wracając do ogrzewania... ojciec niedawno spytał się jak mi ta siena 1.2 grzeje, kiedy zaczęły się "och achy" z mojej strony to się zdziwił - twierdzi, że jego hiena 1.4 (miał taką 7 lat temu, też czerwoną EL jak moja), potrzebowała bardzo dużo czasu aby się zagrzać

    EOT

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    kowal, przekonałeś mnie, chyba sobie wytnę kanał w sumie w lato mogłoby trochę bardziej dmuchać

    Cytat Napisał kowal
    się zdziwił - twierdzi, że jego hiena 1.4 (miał taką 7 lat temu, też czerwoną EL jak moja), potrzebowała bardzo dużo czasu aby się zagrzać
    niby inny silniczek to jedno ale też kwestia odpowietrzenia nagrzewnicy też jest ważna....najważniejsze że u nas jak wszystko jest ok to działa pięknie i jest banan na twarzy

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    aaa własnie propos kanału nawiewu jak odkręcałem ostatnio tak jak jerry, konsolę to zauważyłem że wlot od tylnej strony kratek nawiewu jest lekko wyprofilowany, moje pytanie : czy ucinając ten "dziadowski" plastik gorące / zimne powietrze nie będzie uciekać na boki a nie jak teraz prosto w wylot i do kratek?

    Aaaa i mam pytanko jeszcze jedno a może dwa

    1/ Jak włączam gorący nawiew to na 1 stopniu powietrze jest naprawdę ciepłe, na 2 już mniej a 3 praktycznie w ogóle ciepła nie ma ... czy to normalne?
    2/ Nie chcę się powtarzać ale ostnio modyfikowałem zapalniczkę w aucie i zasilanie takowej podpiąłem pod przewód od świateł awaryjnych (ze względu na napięcie które jest ciągle). Czy nie stanowi to jakiegoś zagrożenia?Dodam że bezpiecznik od świateł awaryjnych zamieniłem w razie czego na mocniejszy

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    1/ Jak włączam gorący nawiew to na 1 stopniu powietrze jest naprawdę ciepłe, na 2 już mniej a 3 praktycznie w ogóle ciepła nie ma ... czy to normalne?
    no nie jest to normalne... u mnie tego nie ma

    Cytat Napisał Kamciu86
    czy ucinając ten "dziadowski" plastik gorące / zimne powietrze nie będzie uciekać na boki a nie jak teraz prosto w wylot i do kratek?
    chyba nie... looknij na to zdjęcie co wrzuciłem wyżej, tam to jest chyba wycięte

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    315
    Auto
    Palio Weekend 1.6 16v
    Kamciu86, właśnie ten wlot jest wyprofilowany żeby przylegał do tej skrzynki nawiewów, na pewno nie będzie uciekało na boki, nie ma obaw 8)

    ad. 1. Normalne, powietrze na 3 stopniu szybciej przelatuje przez grzałki i nie ogrzewa się w sposób zadowalający...ale nie powinno ono być zimne, co najwyżej lekko ciepłe

    ad. 2. Nie podłączaj do zapalniczki przetwornicy na 230 V ani żadnych prądożernych i obciążających układ urządzeń to nie powinno się nic złego dziać. Ładowarka do komórki czy nawigacji nic nie uszkodzi Ja bym jednak dla spokojności przeciągnął zasilanie wprost z akumulatora (nawet jeśli kablem fi 2-2,5 mm) i dał oddzielny bezpiecznik przy takiej instalacji Być może że niedługo będę montował u siebie drugie gniazdo zapalniczki w samochodzie, to zdam relację

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał jerry
    ale nie powinno ono być zimne, co najwyżej lekko ciepłe
    u mnie o dziwo jest tak samo gorące na 3 jak i na 1... ale niewykluczone, że mam prawie nowa nagrzewnicę bo poprzednik chyba coś kombinował teraz mi się przypomniało, że w poprzednim samochodzie miałem takie cyrki jak opisał Kamciu... wtedy była to wina osadu zbierającego się w nagrzewnicy i tym samym zmniejszającego średnicą kanałów - ale to był 15-letni samochód

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    31
    Postów
    316
    Auto
    Palio Weekend 1.2 + LPG
    Rocznik
    1998
    jerry, to ja czekam na relację dzięki za rady

  14. #13
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja tak jak wyżej koledzy polecali polecam powiekszyc otwór wylotowy wtedy w zime ciepłe powietrze pochłania kabine ja wyłamywałem ten plastik kombinerkami, po całej operacji jak włączyłem nadmuch to mi wszystie smieci poleciały w twarz !!
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2012
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    25
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    może ktoś dokładnie opisać zdjęcie prędkościomierza w sienie... Dziś padły mi wszystkie żaróweczki...

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2012
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wiek
    25
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Poradziłem sobie z wyciągnięciem całej deski rozdzielczej. Sprawa zajęła mi około godziny... Jakie voltage mają diody oświetlające ogrzewanie tylnej szyby, świateł przeciwmgłowych? te które znajdują się na płytce drukowanej. Elektryk powiedział że muszę znać dokładne parametry diod.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Siena problem
    Napisany przez robertccc na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-11-2012, 07:12
  2. manual do bravo hgt
    Napisany przez jaski82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-08-2010, 20:43
  3. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:14
  4. Siena pytanie
    Napisany przez michas na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-11-2008, 11:42
  5. [PDF] Siena, Palio
    Napisany przez miszko na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2008, 11:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

panel nawiewu palio

fiat sienamanual

jak rozebrac nadmuch w fiat siena

palio nawiew

fiat siena nawiew manual

demontaz linek od nawiewu w palio weekend

jak wyjac przyciski fiat siena

brak ogrzewania w palio weekend

jak wymontowac nawiew siena

fiat palio weekend 1998 . wentylator nawiewu

jak rozebrac panel fiat palio

albea panel nawiewu manual

http://www.iparts.pl