Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001

    czujniki temperatury

    Sienę mam już ponad dwa lata... od początku wskaźnik temperatury silnika zachowywał się dziwnie, ale chcę z tym w końcu zrobić. Wskaźnik temperatury zatrzymuje się w 1/4 skali, wentylator chłodnicy uruchamia się zaraz za kreską a przecież powinno to wyglądać inaczej tj. normalna temperatura w 1/2 skali a uruchamianie wentylatora zaraz nad nią... dwa lata temu miałem zepsuty wentylator (gdy sprawdzałem czy to czujnik wentylatora czy sam wentylator), płyn chłodniczy zaczął się gotować dopiero jak wskazówka osiągnęła czerwone pole.

    Więc w końcu który to czujnik ? wentylatora jak domniemywam nie, więc czy jest to ten wskaźnika czy ten który podaje temperaturę do komputera ? a może termostat ? teoretycznie sprawa banalna, ale już sam nie wiem... aha, jeśli już ktoś wie który to konkretnie czujnik to może poratuje nr OE albo zamiennika ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najlepiej by było podpiąć do kompa - wtedy byłoby wiadomo, jak czyta ECU z 2giego czujnika.. Ale na moje to raczej czujnik od wskaźników.. Są pewnie dwa na termostacie..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    972
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Pytanie do wróżki raczej, niestety.

    Sam wskaźnik temperatury w Siena/Palio działa jak chce (w każdym aucie inaczej), ale to co pokazuje nie ma znaczenia dla pracy układu.
    W moim Palio nie pamiętam kiedy ostatnio pokazywał coś w dużym przybliżeniu podobne do temperatury silnika, nie walczę z tym bo mi się nie chce (mam nowy licznik, dopiero jak go wymienię to sprawdzę czy nie trzeba wymienić jeszcze czujnika). Reszta działa poprawnie, to znaczy termostat i włącznik wentylatora chłodnicy.
    To są dwa (a nawet trzy) różne układy. Jeden czujnik steruje tylko wskaźnikiem na desce. Drugi jest podłączony do komputera (ECU). A trzeci to włącznik wentylatora chłodnicy - może być bimetaliczny (zwiera i włącza wentylator przy określonej temperaturze) albo sterowany przez ECU. No i jest termostat (mechaniczny), który działa niezależnie od całej tej elektryki.
    Diagnozę zaczynamy od sprawdzenia działania termostatu, a kończymy na wskaźniku temperatury (bo jego działanie albo niedziałanie ma znaczenie głównie psychologiczne).
    Napisz który dokładnie silnik.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Jeden czujnik steruje tylko wskaźnikiem na desce. Drugi jest podłączony do komputera (ECU). A trzeci to włącznik wentylatora chłodnicy - może być bimetaliczny (zwiera i włącza wentylator przy określonej temperaturze) albo sterowany przez ECU. No i jest termostat (mechaniczny), który działa niezależnie od całej tej elektryki.
    Diagnozę zaczynamy od sprawdzenia działania termostatu, a kończymy na wskaźniku temperatury (bo jego działanie albo niedziałanie ma znaczenie głównie psychologiczne).
    Napisz który dokładnie silnik.
    takie rzeczy to akurat wiem po prostu pytam z nadzieją, że ktoś już miał dokładnie to samo i coś z tym zrobił... ogólnie to nie zaprzątałem sobie tym głowy dwa lata, ale teraz jak pytam ludzi ile im palą samochody to wychodzi na to, że moja siena pali jak smok (stosunek mocy do spalania) a do tego przypomniała mi się ta sytuacja z zagotowaniem wody dopiero na czerwonym polu (co by wskazywało z na prawidłowo działający czujnik od wskaźnika). Termostat też nie bo samochód szybko łapie temperaturę i się nie gotuje, czujnik od wentylatora też nie bo przecież działa prawidłowo... tak jak wcześniej napisałem czekam na kogoś komu stało się dokładnie to samo i wie z doświadczenia co dokładnie trzeba zrobić - inaczej chyba faktycznie tylko podpięcie pod kompa pokaże co jest nie tak.

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    972
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Oj tam oj tam ... sie czepiasz!

    Zrobił, nie raz i nie dwa - tylko w swoim nie, bo ma lenia
    (dobra, zeznam prawdę, za naprawę mojego auta nikt mi nie zapłaci ... czyli "brak motywacji")

    Wskazania tego czegoś na desce rozdzielczej można sprawdzić. Potrzebny jest garnek z wodą, mała grzałka (im słabsza tym lepiej), przewody i coś do trzymania czujnika (lepiej żeby nie wpadł do wody cały, nie zepsuje się od tego ale po co). Oraz termometr, najlepiej elektroniczny (zakres przynajmniej do 120°C).
    Wymontowany czujnik podłączamy jak trzeba i wkładamy do garnka. Grzałka grzeje, termometr mierzy temperaturę wody w garnku, a my obserwujemy wskazania tego czegoś co udaje wskaźnik temperatury. Nie robimy kresek (pisakim na szybce) co dziesięć stopni, bo i tak za dwa dni wskazania się zmienią. Środkowa kreska na blacie to ma być w przybliżeniu 60°, gdzieś w połowie pomiędzy środkową a czerwonym polem ma być 90°, na czerwonym woda bulgoce. Teoretycznie, bo w praktyce będziesz miał wskazówkę pośrodku przy 80-90°C (taki wskaźnik).
    Teoretycznie można mierzyć oporności, ale w praktyce nic w ten sposób nie stwierdzimy (chyba że czujnik ma przerwę/zwarcie, czyli jest zabity na śmierć).

    Czujnik podłączony do ECU sprawdzić można podłączając się do ECU odpowiednim interfejsem (komputerem), a jeśli wskazania wydają się nam mało wiarygodne ... garnek, grzałka - jak poprzednio.
    Nie wiem jaki masz silnik/ECU, nie zgadnę które rozwiązanie sterowania wentylatorem chłodnicy jest w nim użyte. Sterowane przez ECU trzeba sprawdzić tak jak czujnik temperatury silnika, bimetaliczne metodą grzałkową (temperatura otwarcia/zamknięcia jest gdzieś w dokumentacji, najczęściej w zakresie 80-90°C)
    Układ chłodzenia Włącznik wentylatora chłodnicy FIAT PALIO 178BX 1.2 (73KM) części samochodowe
    O termostacie niedawno pisałem na forum, chcesz to szukaj.

    Nie jest tak że podłączysz pod kompa i od razu wszystko będziesz wiedział, z tych gadżetów tylko jeden (albo dwa) są monitorowane przez ECU - reszta to czysta hydraulika i elektryka, bez połączenia z komputerem pokładowym. Pewne informacje będą, na przykład temperatura którą "widzi" ECU. Ale reszta dla komputera "nie istnieje".

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2012
    Skąd
    Kalisz/Lublin
    Wiek
    35
    Postów
    18
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V PB+LPG, 2000r
    Mam dokładnie to samo, ledwie przekracza 1/4 wskaźnika i stoi. Ostatnio wyczaiłem, że jak "postukam pięścią" w zegary to wskazówka się przesuwa na "właściwe" wskazania - zależnie od temperatury - ale głównie w okolicy 1/2 wskaźnika. Myślę nad zmianą zegarów, może pomoże.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najpierw sprawdź czy nie masz zimnych łutów - być może da się po prostu to naprawić.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2012
    Skąd
    Kalisz/Lublin
    Wiek
    35
    Postów
    18
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V PB+LPG, 2000r
    "zimnych łutów"? możesz byrrt rozwinąć?

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W bbm'ach był taki problem, że robiły się tzw. zimne luty > Zimny lut
    I często wystarczyło ponownie przylutować pewne miejsca..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2012
    Skąd
    Kalisz/Lublin
    Wiek
    35
    Postów
    18
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V PB+LPG, 2000r
    rozumiem, że chodzi o luty na zegarach... jak będzie chwila to może zerkę i przelutuję. Dzięki za podpowiedź.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak chodzi o elektronikę zegarów - tam jest duża płytka drukowana.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Przy wskaźniku od temperatury trzeba przelutowć,albo wyczyścić i odtluscic

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    28
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Wymieniłem zegary na fabrycznie nowe i w końcu jest jak należy... kiedy silnik jest zagrzany wskazówka jest dokładnie w połowie skali - wentylator uruchamia się 0,5mm nad tą kreską

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    KrK
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8v
    Czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na spalanie, czy to tylko kwestia estetyczna?

    Pomocnikował w pisaniu taptak

  16. #15
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    0,5mm hmm - to dobre masz oko u mnie to max 0,5cm

    co do czujnika to moze miec wpływ, ale sam zegar raczej nie
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czujniki temperatury klimatyzacji.
    Napisany przez Grześko na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 07-12-2013, 23:30
  2. Stilo, gdzie czujniki temperatury stref klimatyzacji
    Napisany przez mloxey na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2012, 20:38
  3. Cinquecento 900 SPI - czujniki temperatury
    Napisany przez skarabeusz87 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-11-2011, 21:58
  4. Czujniki temperatury
    Napisany przez CONRADO na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-02-2010, 23:48
  5. czujniki temperatury???
    Napisany przez ciecieszek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-06-2009, 12:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik temperatury siena 1.2

czujnik temperatury silnika fiat siena 1.2

czujnik temperatury fiat siena 1.2

czujnik temperatury palio 1 2

gdzie jest czujnik ecu fiat siena 1.2

wymiana czujnika temperatury fiat siena 1.2

palio 1 2 czujnik temperatury

czujnik temp siena 1.2 gdzie znajduje

gdzie czujnik temperatury wody palio

czujnik temperatury fiat siena 1 .2

fiat palio czujnik temperatury

fiat siena 1.2 termostat z dwoma czujnikami

wskaznik temperatury siena

jak wyglada czujnik teperatury cieczy fiat siena

Czujnik do termostatu fiat siena

palio weekend czujnik temperatury wodyfiat siena temperatura silnikaczujnik temperatury cieczy fiat siena wymianaczujnik temp wody palioczujnik temperatury silnika paliogdzie znajduje sie czujnik temperatury wody fiat palio

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl