Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2009
    Skąd
    buk
    Postów
    3
    Auto
    punto II

    [ogrzewanie] NIE DZIAŁA NAWIEW;(( PUNTO II

    Witam szanownych kolegów, od dwóch tygodni jestem( a właściwie byłem) szczęśliwym posiadaczem Fiata Punto II 1,9JTD jednak od początku tygodnia nie działa mi dmuchawa;(( sprawdziłem rezystor jest ok, wiatrak rownież ok, wymieniłem nawet przycik od załanczania wentylacji i nadal nic;(( czy ktoś może wie co zrobić dalej???;((( dodam ze bezpieczniki też sprawdzałem i są ok.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    110
    Auto
    Było UNO 1.5 138.C.2048 jest Skoda1.9 TDI

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2009
    Skąd
    buk
    Postów
    3
    Auto
    punto II
    kolego wiem ze było ale ja rezystor mam dobry, byłem u dwóch elektryków z nim i oboje powiedzieli ze jest ok... A dmuchawa nie działa;((( może ktoś wie gdzie są kable idące do wtyczki na desce rozdzielczej??? Moze coś z prądem.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Weź wypnij kostkę od wentylatora i sprawdź multimetrem lub jakąś kontrolką czy prąd przepływa. Może sterowanie na desce rozdzielczej się zepsuło. Trzeba rozebrać panel i samemu próbować. Wyjmowałeś wentylator i sprawdzałeś czy działa?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2009
    Skąd
    buk
    Postów
    3
    Auto
    punto II
    Wentylator na krótko podłączyłem do prostownika działa, to pokrętło od siły nawiewu juz wymieniłem na nowe...Ale efektów brak, mam nie naładowana klime ale to raczej nie ma znaczenia?? Wczoraj usłyszałem opinie ze ten nieszczęsny rezytor może pokazywać przejście (byłem u elektryka i niby jest ok) a w rzeczywistości może nie działać??? nie wiem co o tym sądzić.;((

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.2 80KM Automat (CVT)
    Nie wiem czy nie za późno sie odzywam, ale na oporniku (czasem zwanym rezystorem, takie zielone coś) do wentylatora, na górze, montowany jest bezpiecznik termiczny. Ja doszedłem do tego, że to jest tylko spalony ten właśnie bezpiecznik mostkując kawałkiem druta NA CHWILKĘ to miejsce gdzie jest ten właśnie bezpiecznik. Okazało się, że wystarczyło wymienić ten bezpiecznik (10 A -ja dałem 130 stopni C - większych w sklepie nie było). Naprawa wyniosła mnie 2 złote pięć groszy-a nie 70 lub 40 za całą część. Nie będę pisał o lutowaniu i zagniataniu takich bezpieczników bo to inna sprawa, u Ciebie to może być właśnie to, albo kable. Ja stawiałbym na kable. Jeśli nie działa nawet nawiew na 4 biegu to stawiam na plątaninę kabli. Co nie jest miłe w wymienie. Sporo rozkręcania.
    Ps. szanowny pan elektryk mógł sprawdzić tylko ten rezystor-to są druty oporowe zalane zielonym...czymśtam. To się zasadniczo ie psuje i nie pali, chyba, ze się spali, ale to rzadkość. Zazwyczaj zapobiega temu zabezpieczenie termiczne dogrzane nad tym rezystorem (wygląda jak opornik). Może elektryk sprawdził sam rezystor a nie srzwdził czy zabezpieczenie termiczne przewodzi? choć mało możliwe-co to byłby za elektryk, przecież to zabezpieczenie sterczy i aż się prosi o sprawdzenie od razu. Ja bym pomieszał i z multimetrem sprawdził przewodzenie kabli, ale to trozkę rozkręcania. Mam nadzieję, że pamiętałeś oczywiscie o sprawdzeniu bezpieczników na samym początku?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.9 JTD
    Podłączę się do tematu.

    Mam podobne objawy - brak biegów I-III (Punto 1.9JTD + klima)

    Nie wiem jeszcze co padło, ale wolę być przygotowany na ewentualną naprawę. Mam pytanie o elementy:
    1. O jakich parametrach zabezpieczenie termiczne prąd/temperatura?
    2. Jakie rezystory (opór, moc) gdyby przyszło do ich zastąpienia?

    Będę wdzięczny za każdą informację
    1.9 JTD 5D 2000 180000

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.2 80KM Automat (CVT)
    Po prawej stronie, nad nogami pasażera- wyjać wygłuszenie. Dostęp do opornika (rezystora czy jak go tam zwą jeszcze) jest po odkręceniu jednej śrubki (u mnie blokuje sama obudowa wentylatora więc ją odchyliłem nieco) i drugiej śrubki która przytrzymuje ten opornik. Jak wyjmiesz to będziesz wiedział. Nie bedę zdjęć kopiował z allegro ale tego tam dużo. Wyszarpałem ten bezpiecznik i wlutowałem z zagięciem -oczywiscie z odprowadzeniem ciepła przez kombinerki- nowy. 10 A 130 stopni C-ja taki zastosowałem i działa, można nabyć całą opornicę -koszt to od 40 zł za uzywaną z allegro do 70 za nową. Zaś za bezpiecznik termiczny zapłaciłem 2.05 (dwa złote pięć groszy)-bezcenne Psikus w tym, że z tego co zauważyłem w tych nowych zastosowano bezpieczniki o dosć sporej tolerancji na temperaturę-może to i dobrze, bo popracuje taki, ale co z prawidłowym jego działaniem? Wyłączy-nie wyłączy? Dopuści do przegrzania czy nie? Ale bezpiecznik jak już pisałem wygląda jak opornik. Sama opornica nagrzewnicy rzadko się pali, ale jednak bywa, że się spali. Jak juz było pisane sprawdź skrzynkę z bezpiecznikami pod maską. Z tego co pamiętam to nr 30 bezpiecznik ale mogę się mylić. Ja sprawdziłem opornik poprzez złączenie na krótko na chwileczkę ten bezpiecznik - opornik umieszczony na samej górze. Troszkę grzebania jest, warto przy okazji wymienić filtr (albo chociaż wytrzepac ten syf co się tam zebrał). Warto też wykręcić cały wentylator celem...oczyszczenia go (ale z tym poczekałem na wiosnę-przecież na mróz zadu nie będę wystawiał). Bo lubi się zasyfić i są opory i nie chłodzi opornika i takie tam...temperatura i się pali.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.9 JTD
    Dzięki za obszerną odpowiedź.

    Mi się zablokował silnik dmuchawy. Wymieniłem. Potem chodziło tylko na IV biegu - dotarłem tutaj.

    Oryginalne zabezpieczenie termiczne jest na 190 stC i zadziałało gdy silnik przestał się kręcić. Dzisiaj na próbę wlutowałem w zamian drut miedziany, ale w najbliższym czasie na pewno wymienię na zabezpieczenie, bo może się coś zapalić od opornicy, a tego bym nie chciał

    W każdym razie biegi odzyskane, gruba gotówka uratowana
    1.9 JTD 5D 2000 180000

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.2 80KM Automat (CVT)
    Mostkowanie tego drutem miedzianym?!!! Koszmar. Nie radzę ustawiać zbyt ciepłego nawiewu. Ten opornik bardziej się grzeje im mniejsze obroty dmuchawy. Gdzieś te ampery muszą ginąć przecież. A tam poniżej jest wyśmienita wełenka wygłuszajaca- nie wiem jak ona się pali, ale przypuszczam, że w końcu mi powiesz... Ja mostkowania "na krótko" drutem miedzianym się nie podjąłem. Czasem elektrycy z lenistwa łączą to cyną która ma temperaturę topnienia około 200 stopni, ale to nie jest najmądrzejszy sposób na zabezpieczanie - temperatura plus drgania mogą obniżyć sprawność takiego połączenia, poza tym- cyną?!! pfff... A właśnie- to orginalnie jest zgrzewane specjalnie bo lut może prędzej puścić od zabezpieczenia. Poza tym jeśli bedzies lutował ten nabyty już bezpiecznik termiczny za oszałamiającą sumę dwa złote z groszami... to zadbaj o odprowadzenie ciepła jakimiś obcążkami, kombinerkami czy czymś-w ramach radiatora, żeby od tej cyny co nią się lutuje zabezpieczenie się nie spaliło. Bo wtedy to cóż to za sztuka w naprawianiu by była
    Tak czy inaczej - zrobiłeś to na własną odpowiedzialnosć. Oszczędziłeś dwa złote i pięć groszy, więc lepiej trzymaj gaśnicę blisko kolan.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    15
    Auto
    Punto II 1.9 JTD
    Przecież napisałem "na próbę" i "w najbliższym czasie na pewno wymienię"

    Już szukam odpowiedniego zabezpieczenia. Co do lutowania - dziękuję za uwagę. Jeśli jest jakiś lepszy sposób niż lutowanie (zgrzearki nie posiadam) połączenia tego bezpiecznika proszę o informacje.
    1.9 JTD 5D 2000 180000


 

Podobne tematy

  1. Błędy w działaniu forum
    Napisany przez unknown na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 05-06-2011, 23:24
  2. [ogrzewanie] nawien na szybe...;/
    Napisany przez gawor06 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-11-2008, 23:59
  3. Pomocy!! Nie działa obrotomierz
    Napisany przez maciek638 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-09-2008, 20:34
  4. [ogrzewanie] WENTYLATOR CHŁODNICY
    Napisany przez fiaton na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-08-2008, 18:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nie dziala nawiew w punto

nawiew punto

punto nawiew

opornik nawiewu punto 2

brak ogrzewania punto 2

brak nawiewu punto 2

nie dziala dmuchawa punto

punto nawiew nie dziala

punto 4 jakie sa bezpieczniki

fiat punto nawiew

rezystor nawiewu punto 2

brak ogrzewania punto 2 1.9 jtd

fiat punto ii ogrzewaniezepsuty nawiew fiat grande punto opornikwentylator nawiewu punto II
http://www.iparts.pl