Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2013
    Skąd
    Luboń-Cottbus
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.9 JTD, E39 525D, E36 M3turbo
    Rocznik
    2000

    1.9 JTD 86KM - nie odpala na ciepłym i 2x zgasł przy ruszaniu

    Witam.
    Od niedawna stałem sie szczęśliwym współwłaścicielem kropka drugiego. A dokładnie kupiłem takowego dla dziewczyny. Zaraz po zakupie wymieniłem wszystkie filtry, nawet przeciwpyłkowy, którego nawet nie było. Oczywiście olej i rozrząd również. W kiepskim stanie były hamulce przednie, więc nowy zestaw zagościł na aucie. I to by był koniec pozytywnych rzeczy...
    Auto jest rewelacyjnie oszczędne, tankowane wyłącznie VervaON. Niestety nie odpala na ciepłym silniku
    Dokładnie w przedziale ok 40-70st. Bez problemu odpala do 10-15minut po zgaszeniu na rozgrzanym silniku. Gdy temp zbliża sie do 70st., kręci tylko rozrusznik. i tak przez ok. 30 kolenych minut, kiedy to temperatura spadnie poniżej 1/4 na skali. Wtedy zapala i pracuje równomiernie.
    Dodam, że na zimnym silniku również zapala momentalnie.
    Jeden z zaprzyjaźnionych mechaników stwierdził, że winny może być wieszający sie EGR i można go wyczyścić lub zablokować blaszką (uszczelniając). Tak zrobiłem, niestety nie pomogło.
    Z dodatkowych objawów, mogę dodać, że zgasł 2x przy normalnym ruszaniu, a 1x odciął zapłon przy przeciągnięciu do ok. 3500obr., ale zaraz odzyskał moc.
    Podejrzewam pewną rzecz, do której przekonał mnie kolejny mechanik, ale auto jest w tej chwili 250km ode mnie i nie mogę przetestować.
    Może ktoś miał podobny lub taki sam problem i pomoże mi w znalezieniu rozwiązania ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    powodów może być wiele, jak w dieslach, najgorsze to słaba kompresja na cylindrach- silnik do remontu.A tak nawiasem to EGR-u nie zatykaj bo wykończysz turbo.Możesz sprawdzić również czujnik ciśnienia turbodoładowania, lubią się psuć.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    możesz spr czujnik położenia wału, oraz czujniki i regulator ciśnienia paliwa w railu.
    A najlepiej to podłączyć kompa i odczytać błędy oraz przeprowadzić test wart rzeczywistych poszczególnych czujników.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2013
    Skąd
    Luboń-Cottbus
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.9 JTD, E39 525D, E36 M3turbo
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał astrum Zobacz post
    powodów może być wiele, jak w dieslach, najgorsze to słaba kompresja na cylindrach- silnik do remontu.A tak nawiasem to EGR-u nie zatykaj bo wykończysz turbo.Możesz sprawdzić również czujnik ciśnienia turbodoładowania, lubią się psuć.
    Słaba kompresja kojarzy mi się ze spalaniem oleju i brakiem mocy na zimnym. Żadne z tych zjawisk nie występuje.
    Czy pomimo braku zapalonej kontrolki awarii silnika, komputer we fiacie odczyta błąd ?
    Czy jeśli uszkodzony jest regulator ciśnienia (urządzenie mechaniczne) będzie wywalało błąd ?
    Pozostałe czujniki pewnie wyskoczą ?
    Piszecie logicznie, więc opiszę jaki przykład dał mi znajomy mechanik, czego nie chciałem robić na początku;
    W momencie gdy silnik już zaczyna się tak schładzać, że nie odpala, można polać pompę zimną wodą i jeśli to pompa, to zapali. Awaria jest mi znana z TDS'a, którego miałem. Nie przypuszczałbym, że znowu się tak natnę :/
    Pamiętajcie że na zarówno zimnym jak i w pełni nagrzanym odpala !!!

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał krismax Zobacz post
    Czy pomimo braku zapalonej kontrolki awarii silnika, komputer we fiacie odczyta błąd ?
    gdy sam gaśnie i wtedy gdy nie chce odpalić to raczej widzi jakąś usterkę więc błąd będzie zapisany w pamięci.

    Cytat Napisał krismax Zobacz post
    regulator ciśnienia (urządzenie mechaniczne) będzie wywalało błąd ?
    w silnikach z cr jest to zawór sterowany elektrycznie.ws_serve_pic.jpg

    również może to być zużyta pompa wysokiego ciśnienia lub wtryskiwacze.
    więc komputer. a dalej to można się bawić w test przelewowy i mierzenie ciśnienia paliwa zegarem zamontowanym w układ wysokiego ciśnienia.
    Ostatnio edytowane przez marcin.b2508 ; 18-02-2013 o 21:04

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2013
    Skąd
    Luboń-Cottbus
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.9 JTD, E39 525D, E36 M3turbo
    Rocznik
    2000
    No cóż, zjawisko jest naprawdę nietypowe i otrzymanie jednoznacznej odpowiedzi, graniczyło raczej z cudem. Osobiście niestety stawiam na pompę, ale pojadę do serwisu fiata z ciekawości. Później zobaczymy...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2010
    Skąd
    Łask
    Postów
    17
    Auto
    Punto II 1.9 JTD
    typowy objaw walniętego czujnika położenia wału korbowego (gaśnięcie na gorącym, odpala po odczekaniu aż ostygnie)
    jak sprawdzić: jak zgaście ci na gorącym polać czujnik dużą ilością zimnej wody i zobaczyć czy odrazu zapali, tyle że do czujnika jest nieciekawy dostęp, raczej z kanału

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2013
    Skąd
    Luboń-Cottbus
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.9 JTD, E39 525D, E36 M3turbo
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał Ramzi Zobacz post
    typowy objaw walniętego czujnika położenia wału korbowego (gaśnięcie na gorącym, odpala po odczekaniu aż ostygnie)
    jak sprawdzić: jak zgaście ci na gorącym polać czujnik dużą ilością zimnej wody i zobaczyć czy odrazu zapali, tyle że do czujnika jest nieciekawy dostęp, raczej z kanału
    Dzięki, mam kanał, i sporo dłubię przy innej marce, więc dam radę. Mógłbyś mi przybliżyć lokalizację tego czujnika ?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Czujnik znajduje się z tyłu silnika. musisz szukać go w pobliżu rozrusznika.
    3022547305_2.jpg
    Ostatnio edytowane przez marcin.b2508 ; 26-02-2013 o 21:35

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2011
    Skąd
    Sieradz
    Postów
    16
    Auto
    STILO 1,6 16V
    Rocznik
    09,2002
    Miałem to samo,podjechałem do mojego brata bo jest mechanikiem i od razu stwierdził po objawach że jest to czujnik położenia wału korbowego,koszt ok 200zł,wymienione ok 2 lata temu i już ani razu ten problem nie powrócił

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2013
    Skąd
    Luboń-Cottbus
    Wiek
    38
    Postów
    5
    Auto
    Punto II 1.9 JTD, E39 525D, E36 M3turbo
    Rocznik
    2000
    No cóż, auto padło za granicą i nic sam z nim nie zrobię. Kręci tylko rozrusznik i już nie odpala. Może kupię ten czujnik w ciemno i zawiozę tam, bo ich ceny są w sumie niemal identyczne, tylko, że w €
    Musiałbym go ciągnąć prawie 250km, żeby samodzielnie się podjąć naprawy w garażu. Nie ma innego wyjścia...
    Jak tylko będe coś wiedział, na pewno opiszę rozwiązanie na forum.

    p.s. a czy przy tym czujniku uszkodzonym, ma prawo czasem zgasnąć lub przy wyzszych obrotach "odciąć" ?

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał krismax Zobacz post
    a czy przy tym czujniku uszkodzonym, ma prawo czasem zgasnąć lub przy wyzszych obrotach "odciąć" ?
    Tak, ma prawo


    Cytat Napisał astrum Zobacz post
    EGR-u nie zatykaj bo wykończysz turbo
    Nie wiem, kto ci takich bzdur naopowiadał
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Problem z tym czujnikiem jest tylko taki że żeby go wymienić trzeba zwalić rozrząd.. A jak się go zwala to pewnie wypadało by wymienić - przynajmniej sam pasek..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2010
    Skąd
    Łask
    Postów
    17
    Auto
    Punto II 1.9 JTD
    zwalic to możesz sobie co innego (pomyliło ci się z czujnikiem wałka rozrządu), czujnik wału korbowego jest z tył silnika nic poza nim nie trzeba demontować,

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Ramzi Zobacz post
    zwalic to możesz sobie co innego
    Już mogłeś sobie kolego odpuścić Faktycznie ja wspominałem o czujniku wałka rozrządu a Ty dziadolisz o CPW Spoko, za szybko ostatnio czytam..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brava nie odpala przy ciepłym silniku
    Napisany przez MaciekD na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-05-2012, 23:16
  2. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  3. Szarpanie przy ruszaniu + podczas nagłego przyśpieszania
    Napisany przez Ar2r_20 na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2011, 18:03
  4. Siena zgasła podczas jazdy i nie odpala? 1.6 16V 97r
    Napisany przez Damiano9 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-06-2011, 13:02
  5. Ciepło - Odpala, Zimno - Zalewa i nie odpala. Palio 1.2 8v
    Napisany przez daro3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-02-2010, 17:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto 1.9 jtd nie odpala

czujnik walu fiat punto 2 1 9 jtd kupie

lancia lybra problem z odpaleniem

diesel cieply ciezko pali

czujnik paliwa fiat punto 2jtd 1.9

nie zapala cieply silnik fiat disel

samochod zgasl MI po ruszeniu co jestpunto 2 problem z odpaleniem dieslapunto 1.9 jtd nie odpala

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl