Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    42
    Auto
    Punto

    Luźny lewarek, drzące sprzęgło, harczy na przy wrzucaniu R

    Witam, mam taki problem od kilku dni mam ogólnie problemy z czymś takim, że na początku zaczęło tłuc się sprzęgło jak było wciśnięte, teraz do tego doszło luźny lewarek, biegi wchodzą ciężko, jak daje wsteczny to jest krótkie harknięcie (chociaż sprzęgło mam wciśnięte na max) i podczas jazdy czuje na nodze jak sprzęgło drży. W czym może być problem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Bieg wsteczny nie jest synchronizowany dlatego jest czuły na wadliwe działanie sprzęgła.
    Moim zdaniem winne będzie sprzęgło. Możliwe, że dobiega jego koniec. Zaś szum może pochodzić od łożyska oporowego. Łożysko i tarczę sprzęgła wymienia się za jednym razem (łożysko powinno być w zestawie gdy kupujesz sprzęgło).

    A ten lewarek w jaki sposób stracił swoją "sztywność"? Stawiam na sprzęgło, ale możliwe, że jeszcze może być coś innego.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2009
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    42
    Auto
    Punto
    Jest luźny, wrzucę bieg a on dalej taki luźny. Wcześniej był bardziej sztywny. W sumie podciągnąłem linkę od sprzęgła, psyknąłem WD40 i teraz już nie "harczy".

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Mnie tez się wydaje że sprzęgło straciło swoją żywotność i radziłbym szybką wymianę gdyż rozpadające się kawałki np. docisku i łożyska oporowego potrafią rozerwać obudowę skrzyni biegów dolegającą ściśle do bloku silnika... Natomiast wyczuwalny luz na drążku zmiany biegów może być spowodowany wyrobieniem się sworzni na sztywnych cięgnach zmiany biegów na skrzyni ( punto zależy jaki model zamiast linek spotykane są metalowe wodziki zakończone sworzniami kulistymi które się wyrabiają). Kolejnym przypadkiem może być rozkręcenie się tzw. "sierżanta" (dźwigni wybierania biegów) na skrzyni. Jednym słowem trzeba to sprawdzić. Pozdrawiam!


 

Podobne tematy

  1. Sprzęgło :(
    Napisany przez maju1984 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 11-09-2011, 16:54
  2. Problem ze sprzęgłem
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-04-2011, 22:57
  3. [skrzynia biegów] kończy mi się sprzęgło :(
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2008, 16:36
  4. potrzebuje pomocy-sprzęgło czy skrzynia biegów?
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-07-2008, 06:41
  5. Sprzęgło
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-07-2008, 11:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto luzny lewarek

lybra sciaganie lewarka

fiat punto i luzny lewarek

lewarek harczy

luzny drazek sjrzyni biegow punto 1

harcz przy zmianie biegu

lancia lybra lewarek skrzyni biegow

fiat punto luzne biegi

punto i lewarek luzny

skrzynia biegow punto 1 luzny lewarek

http://www.iparts.pl