Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2010
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    15
    Auto
    Siena 1.4

    Siena 1.4 problemy z gazem

    witam, jakiś czas temu siena zaczęła palić 16 albo 17l/100, samochód miał moc itd pojechałem do 1 gazownika żeby może mi trochę przykręcił (może bieg jałowy, bo jeżdżę ostatnio 100% w mieście), spalanie spadło do ok 12, jak dla mnie może być jak na 6 letnią instalację, ale zaczęły się takie problemy, że auto na gazie na 1 czy 2 potrafi się przydusić, jakby mu za mało gazu podawało, na jałowym potrafi tak pyrkotać też jakby się gaz kończył, kiedy gaz jest zatankowany, samochód moc nadal ma, potrafi przyspieszyć, wcześniej tego nie było, dodam, że może jakiś wpływ na to ma termostat, bo podziałka w obecne gorące dni nie dochodzi mi do połowy, ale nie wiem, pojechałem do 2 gazownika, analiza spalin ok, powiedział, że gaz też ok, a winne mogą być luzy na zaworach (?) że niby mogą nie pracować wszystkie cylindry (?) (świece mają może z 2 lata, ale można to sprawdzić), tak czy siak przy ruszaniu potrafi się zaduszać na 1 i 2 biegu, pali mniej, kiedyś jak palił 16 to tego nie było (znowu występował problem gaśnięcia samochodu jak hamowałem z duzych prędkości, ktoś tu kiedyś napisał o sile bezwładności działającej na membrany, ale sam nie wiem), macie jakieś pomysły, na pewno termostat muszę wymienić, ale byli tu tacy, co im źle działał, a problemy z gazem mieli dalej, 2 gazowników mówi, że gaz jest ok, to skąd to duszenie się na 1ce i 2ce (rzadko na 3ce), jakieś pomysły?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Świece mają 2 lata a jaki przebieg? Co za instalacja, jak auto zachowuje się na benzynie?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2010
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    15
    Auto
    Siena 1.4
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Świece mają 2 lata a jaki przebieg? Co za instalacja, jak auto zachowuje się na benzynie?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    tzn przebieg jest mały, nie jeżdżę dużo w trasy, przez te 2 lata może góra zrobiłem z 3, 4 jak nie mniej, instalacja 1 generacji, jeśli potrzeba więcej danych to poszukam papierów, na benzynie normalnie się zachowuje, chociaż odczuwam czasami takie szarpanie jakby silnik się rzucał, może to jednak wina silnika i cylindrów, tak czy siak pojadę do mechaników żeby sprawdzić te świece i luzy...

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał melipone Zobacz post
    witam, jakiś czas temu siena zaczęła palić 16 albo 17l/100, samochód miał moc itd pojechałem do 1 gazownika żeby może mi trochę przykręcił (może bieg jałowy, bo jeżdżę ostatnio 100% w mieście), spalanie spadło do ok 12, jak dla mnie może być jak na 6 letnią instalację, ale zaczęły się takie problemy, że auto na gazie na 1 czy 2 potrafi się przydusić, jakby mu za mało gazu podawało, na jałowym potrafi tak pyrkotać też jakby się gaz kończył, kiedy gaz jest zatankowany, samochód moc nadal ma, potrafi przyspieszyć, wcześniej tego nie było, dodam, że może jakiś wpływ na to ma termostat, bo podziałka w obecne gorące dni nie dochodzi mi do połowy, ale nie wiem, pojechałem do 2 gazownika, analiza spalin ok, powiedział, że gaz też ok, a winne mogą być luzy na zaworach (?) że niby mogą nie pracować wszystkie cylindry (?) (świece mają może z 2 lata, ale można to sprawdzić), tak czy siak przy ruszaniu potrafi się zaduszać na 1 i 2 biegu, pali mniej, kiedyś jak palił 16 to tego nie było (znowu występował problem gaśnięcia samochodu jak hamowałem z duzych prędkości, ktoś tu kiedyś napisał o sile bezwładności działającej na membrany, ale sam nie wiem), macie jakieś pomysły, na pewno termostat muszę wymienić, ale byli tu tacy, co im źle działał, a problemy z gazem mieli dalej, 2 gazowników mówi, że gaz jest ok, to skąd to duszenie się na 1ce i 2ce (rzadko na 3ce), jakieś pomysły?
    Czy któryś z tych artystów sprawdził w jakim stanie jest reduktor/parownik i wymienił filtr(-y)?
    Czy w zbiorniku gazu nie masz przypadkiem wody? sprawdzali?

    Termostat - eee .... ten typ tak ma?
    Trzeba sprawdzić jak działa układ, ale samymi wskazaniami nie przejmował bym się. W tych wozach częściej przekłamuje wskaźnik niż psuje się termostat (dzięki czemu wielu posiadaczom Palio/Sieny udaje się przegapić rzeczywiste uszkodzenia termostatu).


    Cytat Napisał melipone Zobacz post
    tzn przebieg jest mały, nie jeżdżę dużo w trasy, przez te 2 lata może góra zrobiłem z 3, 4 jak nie mniej, instalacja 1 generacji, jeśli potrzeba więcej danych to poszukam papierów, na benzynie normalnie się zachowuje, chociaż odczuwam czasami takie szarpanie jakby silnik się rzucał, może to jednak wina silnika i cylindrów, tak czy siak pojadę do mechaników żeby sprawdzić te świece i luzy...
    Powiem tak: w moim aucie instalacja gazowa wytrzymała bez obsługi około 250k km, i do końca działała ... powiedzmy "prawie normalnie". W stanie była takim, że np. parownik nie nadawał się do regeneracji (wżery) a filtr ledwo przepuszczał. I pomimo tego działało do wymiany (nie moja wina, wóz z firmy, robiłem z nim porządek po trochu i gaz był ostatni w kolejce - bo działał!).
    Moim zdaniem szukaj następnego gazownika, tym razem takiego który zna się nie tylko na montażu instalacji LPG w nowych samochodach.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    No ale dalej nie wiemy jaki przebieg minął od wymiany świec... Jeśli więcej niż 15 tys. km to wymień i tyle. Problemy z układem zapłonowym są mniej odczuwalne podczas jazdy na benzynie, być może tylko dlatego odczuwasz problem tylko na gazie.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2010
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    15
    Auto
    Siena 1.4
    Cytat Napisał mamut-tme Zobacz post
    No ale dalej nie wiemy jaki przebieg minął od wymiany świec... Jeśli więcej niż 15 tys. km to wymień i tyle. Problemy z układem zapłonowym są mniej odczuwalne podczas jazdy na benzynie, być może tylko dlatego odczuwasz problem tylko na gazie.
    świece mają z 3tys km góra, o dziwo w tej chwili po tym 2gim gazowniku (sprawdzał mi spaliny i coś tam kręcił) samo z siebie problem z przyduszaniem się na 1 i 2 zniknął, pozostał natomiast dziwny odgłos pracy silnika na biegu jałowym, pojawia się takie pyrkotanie jakby zaraz gaz się miał skończyć, ale jak ruszam to jest moc i na 1 i 2 jest ok, rusza żwawo, filtr zmieniałem 2 razy już i jest ok, dodatkowo te pyrkotanie na biegu jałowym nie zawsze występuje, tylko często się pojawia, jak kolejny (2 czy 3) raz w danym dniu wsiadam odpalam i jadę (jakby tylko na rozgrzanym silniku), parownika mi nie sprawdzali, filtry tak, wody nie;

    było tak, gaz ok, zaczął dużo palić, gazownik, filtr, przykręcił, palił mniej, ale po jakimś czasie przyduszał się na 1 i 2, na jałowym pyrkotał jakby gaz się kończył, 2gi gazownik sprawdził spaliny, przykręcił, po 2 3 dniach problem z ruszaniem na 1 i 2 zniknął, zostało pyrkotanie na jałowym ale wóz ma moc i jeździ, tylko jakieś 2 razy już zdarzyło się zgaszenie silnika jak hamowałem z dużej prędkości, ten 2gi gazownik nie wiem czemu powiedział, żebym sprawdził luzy na zaworach (jeśli są płytkowe to są do regulacji, jeśli te *nie pamiętam dokładnie* jakieś pneumatyczne czy jakieś inne to same się regulują, polecił też sprawdzić świece czy aby wszystkie cylidnry pracują, na razie jak ustał problem z jazdą na 1 i 2 to nigdzie nie byłem;

    co do termostatu to tak na moją logikę, jeśli byłby zepsuty to dawałby sygnał do silnika, że jest zimny, i dawał większą mieszankę i by mi się nie dławił wtegy na tej 1 i 2ce, a tak nie było, w sumie to siena teraz jeździ, na jałowym pyrkoce od czasu do czasu i w sumie nie wiem gdzie jechać teraz i co sprawdzić?? sam samochód ma mały przebieg 109tys, raczej nie oszukany z tego co wiem...

    dziękuję przy okazji za odzew i zainteresowanie tematem!

  8. #7
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał melipone Zobacz post
    tylko jakieś 2 razy już zdarzyło się zgaszenie silnika jak hamowałem z dużej prędkości
    Moim zdaniem problem ze składem mieszanki (tylko na gazie). Może woda w zbiorniku gazu, może za niska temperatura parownika, może parownik trzeba wyczyścić / regenerować - nie wiem. Objawy znam, widziałem w paru różnych samochodach zasilanych LPG (z moim włącznie).

    Jakiś czas temu człowiekowi który pisze o problemach z "wodą w gazie" powiedział bym "to niemożliwe" albo "bez znaczenia". Przez ostatni rok miałem dużo więcej do czynienia z instalacjami LPG, a ostatnio trochę posiedziałem w warsztacie "gazownika" przy okazji remontu mojego złomu. W głowie sie nie mieści jaki syf można zatankować oprócz (zamiast?) gazu na niektórych stacjach! Dlatego tankuję tylko w "wypróbowanych" punktach, zbiornik mam duży (55l) i zawsze jakoś się dotoczę do "dobrej" stacji. Na początku tankowałem gdzie się dało, co dość szybko spowodowało problemy (zapchany "ma amen" pierwszy filtr plus konieczność czyszczenia zbiornika).

    Akurat mój samochód stał na kanale jak przyjechał któryś z poprzednich klientów tego warsztatu z awanturą. Że mu gaśnie, nie ma mocy, problemy z odpalaniem na gazie (dwuletnia - czyli "prawie nowa" - Skoda, instalacja LPG robiona niecały miesiąc wcześniej). OK, chłopaki na szybkiego sprawdzili co mogli bez rozbierania i od razu dobierają się do zbiornika gazu. Pytam:
    "a czemu zbiornik?",
    "bo on mówił że zatankował w [xxx]"
    "?!?"
    "ma wodę w zbiorniku, zaraz zobaczysz"

    ... no i zobaczyłem, faktycznie była woda. Nie wiem "ile", facet dopiero drugi czy trzeci raz tankował gaz, fachowiec stwierdził że "wody mało jak na gaz z [xxx]".
    Celowo nie podaję nazwy stacji, dlatego [xxx] - podobno to wina właściciela stacji a nie dostawcy gazu. Możliwe, sam nabijam butle w punkcie zaopatrywanym przez Orlen, ale w na stacjach Orlenu nigdy. Dlaczego? bo zawsze coś było nie tak, u nich dostałem wodę w gratisie i u nich (ale na innej stacji) zatankowałem ponad 50l do zbiornika 55l (bez odbijania zaworu, sam kazałem wyłączyć bo nie wiem ile by jeszcze pokazał dystrybutor!) przy wskazaniu czujnika powyżej rezerwy - w zbiorniku miałem jeszcze co najmniej 10l (tak wynikało z przebiegu od poprzedniego tankowania i wskazań zegara na zbiorniku gazu).

    Problem z obrotami biegu jałowego w przypadku zasilania LPG często pojawia się przy niedogrzanym parowniku, sam tego doświadczyłem (miałem wyciek płynu chłodzącego, niewielki, pierwsze co się zapowietrzało to parownik). Podobny efekt będzie przy dużej ilości zanieczyszczeń w parowniku, co powoduje niewłaściwy skład mieszanki przy niskich obrotach. Tzn. przy każdych będzie nie całkiem taki jak powinien, ale im niższe obroty tym bardziej jest odczuwalne. Regulacja pomoże albo nie, przeważnie JAKIŚ efekt regulacji jest ale na krótko albo jedno poprawisz a drugie zepsujesz.
    Z temperaturą przy zasilaniu LPG nie do końca jest tak jak myślisz, bo sterownik zasilania gazem nie dostaje wszystkich informacji z ECU ani sam nie wysyła do ECU informacji o stanie instalacji gazowej (bo nie ma po co). A, i jeszcze jedno - układy LPG mają czujniki temperatury (lub/i potrafią pobrać dane z ECU albo bezpośrednio z zamontowanych w aucie termostatów), z tym że starsze są dość prymitywne i ta kontrola temperatury nie działa na tyle skutecznie żeby wychwycić i całkowicie wyeliminować zjawisko "niedogrzania".

    Świece na gazie szybciej się zużywają i prędzej (przy mniejszym stopniu zużycia) pojawiają się problemy z zapłonem. Ale po 3000 km przebiegu nie powinny się uszkodzić, nawet takie "najtańsze".

    Na koniec cytat z innego forum
    Albi_Poznan / 2003-03-18 13:03:51 /

    Pracuję w firmie zajmującej się dystrybucją gazu (nie powiem w jakiej, bo nie lubię kryptoreklamy).

    Odnośnie wody w gazie: cyt. "czy to mozliwe zeby 'nalac' na stacji gaz z woda i teraz woda chlupie w butli, ktora rdzewieje mi od srodka i rdza leci do reduktora?"
    1. Tak, to jest możliwe i co ciekawe, dosyć często spotykane tyle, że z małą ilością wody silnik sobie poradzi. Czasem prychnie zakaszle i pracuje dalej. Gorzej z wtryskiem, tu może być ZONK!.

    2. Co do pyłu: cyt. "to ta brunatna wydzielina, to jest to co "Śmierdzi", czyli jakaś substancja, którą dodaje się do gazu żeby miał charakterystyczny zapach".
    Nie. Ta wydzielina jest biała. Brunatna od rdzy; niekoniecznie z twojej butli. I nie wydzielina tylko proszek do wytrącania wody z butanu. W normalnych warunkach osadza się jako pył na filterku. Po to się go co jakiś czas czyści. Jesli jednak wody jest za dużo to robi się biała piana. Zatyka filterek, dysze i wszystko co może. Najczęściej nawet nie dasz rady daleko odjechać. Przykra sprawa ale prawdziwa. W takim wypadku jedziemy na stację gdzie tankowaliśmy i składamy reklamację. Przedstawiamy fakturkę ze specjalistycznego zakładu za czyszczenie instalacji i domagamy się zwrotu pieniędzy. Z reguły pieniądze oddają, bo gość ze stacji przekazuje fakturę dostawcy gazu, a ten nie chcąc tracić renomy pieniądze zwraca. Chyba, że jest to stacja niefirmowa - to nie oddadzą bo biorą gaz skądkolwiek, byle taniej.
    Innym sposobem jest zatankowanie czystego propanu, ale nie jest on dostępny na stacjach więc ten sposób odpada.
    A skąd się to bierze nagle w dużej ilości? Otóż na stacjach LPG nie powinno się opróżniać zbiornika do zera - 10% to margines bezpieczeństwa. W miarę upływu czasu w zbiorniku na stacji osadza się ten proszek, rdza, itp. Jeśli stacyjnik wydudni gaz do zera, to przy najbliższej dostawie ciśnienie gazu z autocysterny może po prostu zdmuchnąć osad ze ścianek i pierwszy zatankowany samochód ma pozamiatane.

    3. Woda w cysternach: cyt. "gadałem kiedyś z dostawcą gazu do stacji i mówi że jak dostają cysterny LPG od ruskich to średnio 2 tony wody najpierw spuszczają"
    Znasz ten kawał?:
    Rybak do rybaka:
    - Opowiadałem ci o tym szczupaku, którego złowiłem w zeszłym tygodniu?
    - Tak, trzy razy. I co, dalej rośnie?
    Tu jest tak samo. Fakt, przy przeładunku na granicy czasem jest dużo wody. Gaz, zanim trafi na stację jest wielokrotnie przelewany. Cysterny kolejowe krajowe są odwadniane regularnie, Ale nigdy jeszcze nie spotkałem takiej, w której byłoby więcej niż 200 L. Na 40 ton to jest nic. W 95% nie ma ani kropli wody.

    4. Cytat: "Odkąd tankuję gaz na shellu problem z wodą sie skończył i syfem wodnym czy taką mazią-z miksera".
    He, he. A jak myślisz, skąd shell, i nie tylko, bierze gaz???
    W Polsce gaz jest przeważnie z Rosji i z Norwegii. Tego drugiego mniej bo droższy. To jest kwestia dbałości o czystość przez firmę dystrybucyjną.

    5. Skład mieszanki. Mieszanka gazów propan - butan. W lecie może być więcej butanu (około 60-40), w zimie odwrotnie. Czysty butan przy -2 C zachowuje się jak woda. Możesz go wlać do słoiczka i postawić na parapecie. Nie będę wdawał się w szczegóły bo szkoda czasu. Ale w zimie przy mrozie można się pomylić.

    6. NA CO UWAŻAĆ?
    - Jeśli czujesz zapach kiszonej lub zgniłej kapusty to jest znak, że najpewniej w gazie znajduje się woda.
    - Na stacji LPG pytaj o ciśnienie na zbiornikach. W zimie 3-4 atmosfery, w lecie 5-7. Jeśli w lecie w zbiorniku ma 2 atmosfery to prawdopodobnie handluje prawie czystym butanem. W butanie najczęściej jest woda, wóz jest słaby, itp.
    - W miarę możliwośći tankuj zawsze na stacjach firmowych z logo znanej firmy. Z reguły duże firmy dbają o jakość gazu. Na małych prywatnych czasami biorą skądkolwiek, byle taniej. Stąd słaba jakość gazu (woda, za dużo butanu, itp.). Najlepiej przy tankowaniu zapytać mimochodem, skąd biorą gaz i wszystko jasne.

    Przepraszam za przydługi wykład, ale zainteresowani może nawet przeczytają.
    Pozdrawiam
    Stare, nadal aktualne.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał melipone Zobacz post
    co do termostatu to tak na moją logikę, jeśli byłby zepsuty to dawałby sygnał do silnika, że jest zimny,
    Termostat to tylko zawór który otwiera lub zamyka przepływ cieczy chłodzącej do chłodnicy. Te sygnały daje czujnik temperatury cieczy chłodzącej który zwykle jest wkręcony w termostat.

    Problemy z wolnymi obrotami (biegiem jałowym) to kwestia regulacji parownika (jest śruba od tego) albo faktycznie parownik do regeneracji/wymiany.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2010
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    15
    Auto
    Siena 1.4
    jeszcze raz dzięki za odzew, jak tylko się dowiem o jakimś konkretnym gazowniku to pojadę, opowiem mu swoją historię i polecę sprawdzenie parownika, czujnik termostatu też obadam, ale z tego co wyżej napisaliście coś jest na rzeczy, tankowałem na stacji gdzie gaz mam najtaniej w mieście, żadna duża firma, ale ostatnio tankowałem akurat na BP 2 razy, nie mówię że oni są najlepsi, ale po tych tankowaniach kultura pracy silnika na gazie jest lepsza, więc może jednak trzeba tankować na dobrych stacjach, różnica i tak jest groszowa, a jak widać chytry 2 razy traci czasami;

    pytania dodatkowe, czy gazownik może dostać się do zbiornika i usunąć wodę? bo z waszych postów domyślam się, że tak; czy te gaśnięcie silnika jak się hamuje z dużych prędkości to może nie jest wina wody czy parownika, tylko tego (co kiedyś gdzieś wyczytałem i nie wiem czy jest prawdą), że pod wpływem sił od-do-środkoych membrana się wygina?

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał melipone Zobacz post
    jeszcze raz dzięki za odzew, jak tylko się dowiem o jakimś konkretnym gazowniku to pojadę, opowiem mu swoją historię i polecę sprawdzenie parownika, czujnik termostatu też obadam, ale z tego co wyżej napisaliście coś jest na rzeczy, tankowałem na stacji gdzie gaz mam najtaniej w mieście, żadna duża firma, ale ostatnio tankowałem akurat na BP 2 razy, nie mówię że oni są najlepsi, ale po tych tankowaniach kultura pracy silnika na gazie jest lepsza, więc może jednak trzeba tankować na dobrych stacjach, różnica i tak jest groszowa, a jak widać chytry 2 razy traci czasami;
    Jeśli chodzi o stacje, to nie ma reguły. Ja tankuję na takich gdzie mają nowe zbiorniki i zachowują procedury (odwadniają, nie opróżniają do zera, wiedzą jakie mają być proporcje propan/butan zależnie od pory roku itp). W trasie do wykrywania takich "dobrych" miejsc używam CB, tirowcy zawsze wiedzą gdzie nie należy tankować

    1. pytania dodatkowe, czy gazownik może dostać się do zbiornika i usunąć wodę? bo z waszych postów domyślam się, że tak;
    2. czy te gaśnięcie silnika jak się hamuje z dużych prędkości to może nie jest wina wody czy parownika, tylko tego (co kiedyś gdzieś wyczytałem i nie wiem czy jest prawdą), że pod wpływem sił od-do-środkoych membrana się wygina?
    1. Tak. Zależy jak jest zrobiona instalacja, zawsze jest zawór spustowy w parowniku (ale to gorszy sposób), a często też przy zbiorniku (albo przy filtrze za zbiornikiem). Najłatwiej spuścić wszystko, no ale przy pełnej butli to raz że niebezpieczne a dwa - trochę kosztuje. Zobaczyć co jest w środku zbiornika i ewentualnie wypłukać osad da się dopiero po odkręceniu wielozaworu (a wcześniej spuszczeniu gazu), tylko ze wtedy trzeba od razu wymieniać uszczelkę (nie jest bardzo droga, chyba że masz jakiś nietypowy zbiornik i wielozawór).

    2. Nie zgadnę. Na pewno jest jakiś błąd, ale jaki tego na odległość nikt ci nie wywróży.
    Z tym "wyginaniem membrany" to jakieś nieporozumienie, co prawda zalecany jest montaż parownika tak żeby oś membrany była prostopadła do osi pojazdu, ale bez jaj ... tam działają takie siły (ciśnienia, sprężyny), że musiał byś chyba stanąć w miejscu (albo przyspieszyć 0-100 w sekundę) żeby samo przyspieszenie wpłynęło na pracę reduktora. Może w przypadku parowników tłokowych wpływ jest większy, "zwykłe" membranowe są dość odporne na przeciążenia. W każdym razie na temperaturę i wodę w gazie są dużo bardziej wrażliwe.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    tirowcy zawsze wiedzą gdzie nie należy tankować
    To oni też na LPG jeżdżą?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2010
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    15
    Auto
    Siena 1.4
    też tak pomyślałem, że przecież parownik jest prostopadle do kierunku jazdy, więc to nie to, jutro podjadę do gazownika jeszcze raz, bo mam konkretny objaw, jak samochód postoi całą noc i jadę do pracy, to nic się nie dzieje, jak postoi w pracy (bo nie używam auta) to też, natomiast jak odpalam w danym dniu samochód n-ty raz, silnik znaczy się jest rozgrzany, to następuje na jałowym biegu straszne pyrkotanie, wręcz czasami silnik się szarpie (dziś oglądałem pod maską, silnik niemal szarpał się), takie falowanie gwałtowne, jakby zaraz gaz niby się kończył, zobaczymy co mi powie gazownik, innych problemów na biegach nie ma, tylko ten bieg jałowy, na paliwie pracuje normalnie, coś mi się widzi coś w parowniku, chociaż nie znam się, zobaczymy co jutro mi powie albo zrobi gazownik

    ps. postaram się wywiedzieć, które stacje mają te dobre procedury u mnie w mieście

  14. #13
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    To oni też na LPG jeżdżą?
    Sam się zdziwiłem!
    Prywatnie - tak jak inni, też miewają instalacje LPG. Mocno zdziwiłem się kiedyś jak stanął za mną w kolejce do "nabijania zapalniczki" ciągnik siodłowy. Otóż niektóre firmy montują LPG w ciężarówkach, podobno przy przebiegach jakie robią zwrot kosztów instalacji liczy się w miesiącach a nie w latach (jak w naszych osobówkach).
    A jeśli chodzi o polecane stacje: tam gdzie mają kiepski ON i benzynę nie ma co tankować gazu.
    Rzeczywiście nie zawsze trafię na CB kogoś kto wie gdzie jest "dobry gaz", ale złe stacje znają wszyscy. Wiesz, przy trasach którymi częściej jeżdżę mam już "swoje" punkty. Tylko tam gdzie bywam sporadycznie muszę szukać informacji, i zawsze znajdzie się dobra dusza która podpowie. Głównie tirowcy, bo CB w prywatnych autach ostatnio spotyka się rzadko (moda się skończyła?).


 

Podobne tematy

  1. Fiat punto I 1.2 8V problemy z gazem !
    Napisany przez RafaLStyle na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-01-2012, 18:37
  2. Problem z gazem sekwencja!!
    Napisany przez Dmx na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-01-2011, 12:52
  3. [silnik] Problem z blokującym się gazem
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-09-2010, 20:01
  4. [GAZ] Problem z gazem
    Napisany przez jaromisz na forum Panda
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 20-04-2009, 21:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lpg gaz letni w zimie problemy

siena 1.4 duzo pali

usunac gaz fiat siena

jak oczyscic zbiornik gazowy w samochodzie

czyszczenie zbiornika lpg z rdzy

fiat palio 1.2 niedogrzany parownik

gdzie w bydgoszczy robia regeneracje zbiornika gazu

siena 1.4 jak wykasowac bledy w ecu

niedogrzanie parownika gazu w samochodzie

fiat panda gaz analiza spalin

temperatura parownika a sklad gazu

siena 1.4 wiecej pali

mikser siena 1.4

problemy z gazem

fiat siena problem po zagazowaniu

gdzie filtr gazu w palio 1.4

gaz nie dochodzi do filtra

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl