Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG

    Regeneracja reduktora na przykładzie Tomasetto AT09

    Czy naprawiał ktoś sam reduktor? Ja mam z elpigazu gdzie mógłbym się zaopatrzyć w razie czego w nowy? W serwisie wołają ponad 400zł.
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 07-10-2011 o 20:32
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Wpierw pamiętajmy, aby zamknąć zawór gazu. Jeżeli posiadamy instalację gazową drugiej lub wyższej wersji i jesteśmy pewnii, że elektrozawór w butli działa to nie trzeba zakręcać go. Jednak lepiej ze względów bezpieczeństwa ten zawór zamknąć.

    Po tej operacji mozna przystąpić do spuszczania gazu z układu.
    Ja to zrobiłem odrkęcając "przykrywkę" od filtra. Był mały huk, ale to nic groźnego o ile nikt nie stoi z papierosem obok.

    Drugi sposób to zamknięcie zaworu w butli i próba odpalenia auta. Oczywiście chwilkę na gazie pochodzi i zgaśnie. Wtedy obędziemy się bez huku


    Odpinamy wszystkie przewody (2x woda, 1x gaz (miedziany), 1x doprowadzanie gazu do miksera, odpinamy kable od napięcia idącego do elektrozaworu) oraz odkręcamy śrubą 13tka mocowanie (na tyle) reduktora do szyny.



    Nowy zestaw membran i uszczelek

    Demontujemy elektrozawór. Kluczem 19tką odkręcamy śrubę.

    Bierzemy klucz 10tke i odkręcamy wszystkie śrubki dookoła. Żeby nam pokrywka nie wystrzeliła (pod spodem jest sprężyna) to zostawiamy sobie wkręconą śrubę od regulacji obrotów. Po zdjęciu śrubek odkręćmy tą śrubę i zdejmiemy spokojnie pokrywkę.

    Po zdjęciu

    Wyjmujemy sprężynkę z "popychaczem"

    Odwracamy reduktor i odkręcamy śrubki
    Po zdjęciu
    Po zdjęciu membrany. U mnie środkowa część membrany była pokryta tak jakby bardzo gęstym syropem. Lepił się do rąk. Tak samo odlew reduktora. Wszędzie była maź.


    Demontujemy zaznaczone śrubki.

    I blaczkę.

    Obracamy reduktor i podważamy blok wodny. Pownień nam bez problemów dać się oddzielić. Tak wyglądała membrana. Nie było dużo brudu, ale był on widoczny.


    Odwracamy blok wodny, bierzemy klucz 10tke i odkręcamy śrubkę, aby zdemontować membranę.
    Demontujemy mocowanie.

    Stare membrany kontra nowe.

    Najważniejsza czynność - myjemy blok wodny oraz gazowy, do usunięcia nieczystości użyłem Domestostu i szotki takiej do mycia garnków. Ważne, aby to był w miare miekki materiał, aby nie szorować tego np. szczotką druciąną. Zwykłym środkiem nie szło "ruszyć" zabrudzeń. Równie dobrze sprawdzi się do tego rozpuszczalnik czy ropa.

    Umyty blok od gazu.

    I od wody.

    Stare kontra nowe.




    Zakładamy nowe uszczelki, na bloku wodnym od węży, na "języczkach" oraz jeden na zaworze regulacji wolnych obrotów.
    Nowe uszczelki na bloku wodnym.

    I na jezyczkach (foto przed założeniem).


    Na jednej z uczelek brak było otworu doprowadzajacego gaz! Ostrzegł mnie co prawda sprzedający, ale to "najbardziej potrzebny" otwór w reduktorze. Doprowadza on gaz w celu rozprężenia.

    Zrobiłem to na sposób. Wziąłem starą uczelkę dopasowałem do nowej i w miejscu gdzie powinna być dziura wbiłem śruborkęt. Śrubokręt przeszedł na drugą stonę - guma się "obciągneła" na śrubokręcie i tą część dookoła obciąłem nożem.


    Miejsce braku dziurki na gaz.

    Założona uszczelka na bloku (strona wewnętrzna).

    Dopasowywujemy blok wodny do gazowego (dokładnie to zróbmy!!) i przykręcamy go

    Zakładamy języczek po stronie wodnej.

    Rozrkęcamy nową membranę (śrubka - 10tka) i mocowanie zakładamy na jeżyczku.






    Zakładamy sprężynę oraz przewody wciskamy w otwory, na końcu zakładamy "przykrywkę" i przykręcamy śrubki.

    Zakładamy języczek po stronie gazowej.


    Wkładamy śrubę regulującą jałwy bieg i wrkęcamy ją (od strony bloku wodnego).


    Widok od strony bloku gazu.

    Zakładamy membranę.


    Dobrze wycentrujmy na otworach i załóżmy pokrywkę. Dobrze dorkęćmy śruby.

    Montujemy w aucie i cieszymy się nowym reduktorem.

    Przykładowe koszty.

    Nowy reduktor (bez elektrozaworu) 150-165zł + wysyłka (~10zł).
    Nowe membrany + uszczelki koszt 65zł + wysyłka (~6,5zł)

    Najwięciej roboty miałem przy .... myciu! Syf jaki tam był ma postać "karmelu" który bardzo mocno trzyma się ścianek i wchodzi w wszelkie zakamrki. Dopiero chlor (w postaci Domestosu) pomógł. Jednak i tak blok wodny oraz blok gazowy myłem z 15-20 minut.

    Po założeniu odpalmy auto na Pb, następnie przełączmy na LPG. Na 99% odrazu zgaśnie więc warto mieć przy sobie drugą osobę. Niech jedna siedzi w aucie i odpala (o ile auto będzie gasło), a druga stara się reguolować śrubką od wolnych obrotów.

    Śrubą od regulacji wolnych obrotów wyregulujmy tak, aby silnik nie gasł po puszczeniu gazu i trzymał normalne obroty przy pracy na biegu jałowym. U mnie trzeba było znacznie wykręcić śrubę.

    Auto odzyskało moc i elastyczność na biegach

    Powodzenia wszystkim.



    To jest opis regeneracji reduktora Tomasetto AT07 napisany przez miszka.






    Wypożyczalnia samochodów Gdańsk
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 07-10-2011 o 20:31
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Zmienić tytuł i podwiesić
    Opis na 5+
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  5. #4
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Podziekował za fachowy opis.

    Ps: Ja parownik umyłem w zmywarce hehe
    Efekt mycia ten sam.
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jakie sa objawy kwalfikujace reduktor pod regeneracje?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Falujące obroty, większe spalanie, gaśnięcie po odpuszczeniu pedału gazu (np. spada z obrotów i zamiast się zatrzymać na ~850rpm) obroty lecą w dół.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch
    jakie sa objawy kwalfikujace reduktor pod regeneracje?
    I problemy z odpaleniem ciepłego silnika parę minut po zgaszeniu.Właśnie z tego powodu regenerowałem parowniki u siebie,bo mnie to strasznie denerwowało.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  9. #8
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    ta... reduktor zregenerowany. wszystko tip top, wyregulowany, a instalacja nadal wariuje.
    raz działa, a raz nie.
    ustawiałem reduktor już ponad 10 razy.
    zawsze następnego dnia ta sama historia.
    macie jakieś pomysły ?
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Napisz coś więcej o tej instalacji, bo nie wiadomo jak pomóc.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Silnik 1.6 16V wtryskowy.
    Instalacja: Sterownik Promatec, parownik Rge92, Zauważone przeze mnie błędy to:
    - brak automatycznego sterowania dawką paliwa podczas jazdy( na wężyku do odmy jest tylko zaworek)
    Ewidentnie jest to sterownik 1-wszej generacji dla silników gaźnikowych (a mam wtryskowy silnik...)

    Po wizycie u gazownika i regulacji autko kompletnie zaczęło wariować. Tj, na zimnym odpalił na LPG a na ciepłym nie.
    Fachowiec ( a nim jest naprawdę), stwierdził że to wina ewidentna reduktora.
    Zabrałem się zatem za regeneracje.
    Wszyściutko dokładnie i solidnie wykonałem.
    Podłączyłem do autka, wyregulowałem. Silniczek aż mruczał z radości. Dla pewności wykonałem nawet test szczelności połączeń do reduktora. Wszyściutko wyszło lepiej niż chciałem

    Problem...
    Zaczęło się po paru dniach. Nagle nie chciał się przełączyć.
    Przy każdym odpaleniu, musiałem regulować reduktor na jałowym jak i na ciągu. Później nawet iglicą napięcia.
    Dość frustrujące stało się to po 10 razach !!!!!! obecnie jeżdżę na PB i myślę nad przyczyną.
    W końcu chyba dobrze wykonałem regenerację...
    A wcześniej w tym zestawieniu instalacja działała bez zarzutów....
    Myślę o wymianie osprzętu elektronicznego na stag 150 (co prawda do tego silnika dedykowany jest bardziej seria 200, ale nie chcę sekwencji)
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Rge92 to lovato, a sterownik promatec nie mam pojęcia co to jest, nawet wujek google nic specjalnego nie pokazuje...
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  13. #12
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    sprostowanie;
    sterownik Protec
    klik

    są to bardzo proste układy elektroniczne

    Parownik kolega dobrze rozszyfrował ze to lovato, ale to jest bez znaczenia
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ali, a układ chłodzenia nie jest zapowietrzony przypadkiem?
    U mnie lpg świrowało po regeneracji bez odpowietrzenia. Z czasem sam się odpowietrzył.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #14
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Też już o tym pomyślałem i sprawdziłem dokładnie (nawet 3 razy).
    Reduktor nagrzewa się prawidłowo. Przepustowość cieczy chłodzącej przez kanały wodne jest odpowiednie. Jutro dokonam jeszcze testu ciśnienia cieczy w reduktorze. Przepompuje co nieco manualnie.
    Jak nie pomoże, to zabieram się za mały moding elektroniczny w sterowniku.

    Sam widzisz kolego.... Wszystko dokładnie i solidnie.
    PS:
    Cytat Napisał waho.
    Z czasem sam się odpowietrzył.
    ???
    Nie ma takiego czegoś w autach tej klasy. Masz nie szczelność w układnie wodnym. Po prostu id ę o flache
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Wierz mi, że jak się ma reduktor w takim miejscu, że nie ma jak go odpowietrzyć to jedyne na co możesz liczyć to to, że sam się odpowietrzy.
    Układ jest na 101% szczelny, tydzień po wymianie membran w parowniku i /samoistnym/ odpowietrzeniu dolałem 100ml płynu. Od tamtej pory nie ubyło nic z wyrównawczego, a przetupałem na nowych gumach jakieś 5kkm.

    W międzyczasie starałem się znaleźć jakichś wieści na temat Twojego sterownika i nic sensownego nie da się znaleźć na ten temat.
    Może da się do niego jakąś diagnostykę podpiąć? Może trzeba iść w tym kierunku.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [Jak wykonać] Regeneracja tylnych wahaczy.
    Napisany przez hakun na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 22-09-2011, 16:29
  2. Rzeszów/Kraków-regeneracja wtrysków
    Napisany przez Bondzik88 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-01-2011, 18:18
  3. [skrzynia biegów] Punto 1.2 60 KM regeneracja skrzyni bie
    Napisany przez Oktawian na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-07-2010, 21:25
  4. pompa wspomagania regeneracja 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-12-2009, 21:26
  5. Regeneracja i naprawa felg na Śląsku
    Napisany przez szela na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-04-2009, 18:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

reduktor tomasetto regulacja

tomasetto at 09 regulacja

regulacja reduktora tomasetto

tomasetto at09

parownik tomasetto at 09 regulacja

regulacja parownika tomasetto

parownik tomasetto at09

parownik tomasetto at 09 budowa

budowa reduktora tomasetto

parownik tomasetto

regeneracja parownika tomasetto

reduktor tomasetto budowa

regeneracja reduktora

regeneracja reduktora tomasetto

regulacja parownika tomasetto at 09

reduktor tomasetto at 09 regulacja

regeneracja reduktora alaska

regulacja parownika tomasetto at07

reduktor tomasetto regeneracja

tomasetto alaska instrukcja

tomasetto at 09

regulacja tomasetto at09

reduktor tomasetto at09

reduktor alaska regeneracja

regulacja tomasetto

http://www.iparts.pl