nopropos... na reduktorze jest taki zaworek umieszczony pod kątem na samym dole od str regulacji jałowego.Napisał waho.
look
zdj nr 1.
czy służy on do odpowietrzania?
nopropos... na reduktorze jest taki zaworek umieszczony pod kątem na samym dole od str regulacji jałowego.Napisał waho.
look
zdj nr 1.
czy służy on do odpowietrzania?
Gips-Bud , usługi budowlane.
Do spuszczania mazutu i innego syfu z reduktora.
Btw. jak nie robisz tego za często to tak się zalepia, że nic nie leci
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
zrobiłem wszyściutko. Brak mam już jakichkolwiek domysłów.....
pozostaje mi tylko iść na zakupy.....
Gips-Bud , usługi budowlane.
u mnie dzieje sie to czasami przy wysprzeglaniu i konczy sie niekiedy gasnieciem silnika. objaw z tygodnia na tydzien sie nasila. instalacja LPG montowana 50 tys. km temu. innych objawow (falowanie obrotow, wieksze spalanie) nie stwierdzilem. moze wystarczy odpowiednia regulacja? po jakim czasie robi sie regeneracje?Napisał miszko
edit: wlasnie znalazlem cos takiego:
czyli niby kwalfikuje sie pod regeneracje....Parownik (reduktor) ulega naturalnemu zużyciu oraz zabrudzeniu i po 40-50tys.km (zależy w dużym stopniu od gazu jakim było tankowane auto) nadaje się do wymiany lub regeneracji.
Kolego, regulacja jałowego się kłania i nic poza tym.Napisał boch
No przy okazji wymień filtr.
Ps: W mojej instal lpg historia toczy się ku zakupie całej nowej.
Przed montażem dokonam skrupulatnej regeneracji oraz wymiany wszystkich złącz.
Gips-Bud , usługi budowlane.
kolego, filtry wymienione kwartal temu no wlasnie, jak sie robi regulacje biegu jalowego w sekwencji? wylacznie przez soft, czy ktoras ze srub regulacyjnych na reduktorze?
Italians Do It Better
Śrubą na reduktorze.
Prawidłowo regulację b.jałowego reguluje się śrubą, która umiejscowiona jest na reduktorze zazwyczaj w okolicy elektrozaworu. Przebieg regulacji polega na uprzednim umiejscowieniu w tłumiku czujnika pomiarowego ilości oraz zawartości odpowiednich gazów.
Czujnik ten pokazuje nam m.in czy mieszanka jest zbyt uboga czy za bogata.
Na podstawie odczytu z aparatu, regulujemy śrubą dawkę na reduktorze.
Można tez ustawić w ten sposób:
Rozkręcić śrubę reg.bieg.jałow na maxa. Odpalamy siliczek, przełączamy na LPG i kręcimy powoli w drugą stronę.
Kiedy silnik nam zgaśnie, to oznacza to że za bardzo skręciliśmy Trzeba nieco cofnąć i odpalić ponownie. Jak działa to git
Opisana powyżej metoda nie gwarantuje nam profesjonalnego ustawienia. To tak zwane ustawianie na pałe, które odbija nam się o wiele większym zużyciem gazu na "postoju".
Ustawianie przez kompa wykonuje się wówczas gdy dokonamy regeneracji.(wchodzi tam nie co więcej parametrów)
Gips-Bud , usługi budowlane.
chcialbym tylko przypomniec, ze generalnie na wolnych obrotach auto pracuje prawidlowo. problem dotyczy jedynie dlawienia/gasniecia przy wysprzeglaniu zwlaszcza z wysokich obrotow. czy regulacja wspomniana sruba ten problem zalatwi?
podkręć delikatnie. Nic nie tracisz.
Zrób test. Odpal motor. Przełącz na LPG i daj mu pare sekund pochodzić. W tym czasie obserwuj bacznie obrotomierz i módl się by nie falował. Następnie przygazuj na chwilę na 1500 i puść gaz. Obserwuj co ze wskazówka oraz nasłuchuj prace silnika.
W dalszym etapie na 2000, 2500 i tak za do 4500.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Dziś zakupiłem nowy reduktor.
Naturalnie rączki świerzbiło, więc zabrałem się jak najszybciej za wymianę.
Nie wspominając nerwów nad łamiącymi się wężami (które naturalnie wymieniłem) wszystko poszło gładko jak po maśle.
Układ wodny baaaaardzo dokładnie odpowietrzyłem i przeszedłem do regulacji jałowego.
Po udanej regulacji przeprowadziłem skrupulatnie test szczelności LPG.
W dalszym etapie wykonałem mały test pracy na ciągu. Zwiększając stopniowo moc, regulowałem dawkę gazu.
Wszyściutko pracuje cudownie.
No.... małe nie dociągnięcia to to że:
-kokpit świeci mi się jak choinka na Boże Narodzenia (przepięcia), ale to przez zbyt dużą dawkę cieczy jaka mi się wylała przy testach i odpowietrzaniu. wyschnie i będzie si
- gaz przełącza mnie się prze 1500 obr co mi się nie podoba.
jak przyjdzie już zamówiony kabel serwisowy do lpg, to się zrobi.
W dalszym etapie zabieram się za wymianę całej elektroniki LPG oraz wgram nową mape do sterownika.
Gips-Bud , usługi budowlane.
Ali, po co regulujesz bay-pass w fabrycznie nowym reduktorze?
Przełącznik od gazu wygląda tak samo jak STAG2-W?
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
Używany, nie nowy. Chłopie. Ten reduktor był ledwo co używany, wygląda jak nówka.Napisał waho.
Dlaczego chcę go wyregulować ??
Dlatego że 1500 obr to trochę za malo. Często zdarza sie tak (zwłaszcza w opach), że w momencie odapania silnik wchodzi na wysokie obroty. Nie ciekawie się robi gdy jest temeratura ponizej zera. Granica 1800/2000 jest bezpieczniejsza.
Takie przynajmniej jest moje zdanie. Wole posiadać kontrolę nad tym, kiedy włączyć LPG.
Ktoś by powiedział : sekwencja. No tak. Ten automat pilnuje sam kiedy można bezpiecznie dla auta przełączyć na LPG.
Tak. ten sam typ. I-bęzyna , 0-awaryjnie LPG , II - LPGNapisał waho.
A czemu pytasz??
Gips-Bud , usługi budowlane.
1500 do czego mało? Przełączania?Napisał Ali
Prędkość obrotową przełączania na lpg reguluje się w przełączniku gazu - tak bynajmniej jest w Stag 2-W.
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
hymm....sprawdze.Napisał waho.
/////////////////////
18.05.11
Sprawdziłem. Owszem jest regulacja w przełączniku, ale olał to.....
Gips-Bud , usługi budowlane.
podkrecilem niecaly obrot na +. jest lepiej. teraz nie gasnie. sa momenty, ze obroty leca ponizej 800 obrotow, ale nie spadaja do 0. w moim reduktorze (Tomasetto Alaska T09) jest tylko jedna sruba regulacyjna. z tego co wyczytalem w instrukcji, sluzy ona nie tylko do regulacji biegu jalowego, ale rowniez regulacji cisnienia. ponoc wtryskiwacze (w moim przypadku czerwone Valteki) nie lubia zbyt duzego cisnienia, wiec przy najblizszej okazji udam sie na regulacje do bardziej kumatych ode mnie aaa... te wtryskiwacze ktore mam nalezy podobno regulowac co 5 tys. km. tak przynajmniej twierdzi na jednym z forow koles, ktory LPG montuje na codzien. anyway, dzieki za pomocNapisał Ali
Cieszę się, że mogłem pomóc.
Gips-Bud , usługi budowlane.