Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Podgajew
    Postów
    5
    Auto
    Linea 1.6 l

    Fiat nie odpala zimą ..

    Witam.

    Posiadam Fiata Linee 2007 r. 1.6 benzyna. Samochód ten nie odpala mi już przy temperaturze 0 stopni. Byłęm juz u tylu mechaników i żaden nie potrafi mi pomóc. Wymieniłem czujnik temperatury wody gdyż na komputerze wskazywał on ponad 100 stopni.. gdy odłacze od niego kabel to na komputerze wskazuje prawidłową temperaturę, jednakże po podłączeniu temperatura znowu jest tak wysoka. Samochód na mrozie nie odpala i po wyłączeniu kluczyka włącza się wentylator i działa przez pewien czas. Samochód odpala dopiero wtedy gdy podgrzeje ten czujnik. Jak osiągnie dobrą temperature odpala bez problemu. Niestety nawet wymiana na nowy czujnik nic nie dała. Samochód dalej nie odpala.

    Bardzo proszę o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Czy jak podpiąłeś auto do komputera to wykazał jakieś błędy?
    Sprawdzałeś napięcie na tym czujniku?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Właśnie - trzeba by dogłębniej sprawę zbadać, czemu tak głupieje.. Sprawdź jakie napięcia względem masy są na oby końcach czujnika przy włączonym zapłonie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Podgajew
    Postów
    5
    Auto
    Linea 1.6 l
    Dziękuje panowie za pomoc... Po pewnym czasie mam następne obserwacje.. Samochód odpala na mrozie gdy odłącze kabel od "czujnika powietrza zasysanego". Oba czujniki były sprawdzane w warsztacie i po odłączeniu sa sprawne. W momencie podłączenia do samochodu na komputerze zaczynają pokazywać bardzo dziwne rzeczy. Samochód odpala gdy odłącze wyrzej wymieniony czujnik jednakże za każdym razem jest to męczące.

    Za wszytskie porady derdecznie dziękuje

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    Augustów
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Linea 1,4 Dynamic 77KM 8V + LPG BRC sekwencja
    Rocznik
    2007
    Ja też w tą zimę mam identyczny problem ze swoim samochodem linea 1,4, gdy temperatura otoczenia jest w okolicy 0 lub niższa, po za tą usterką samochód działa bez zarzutu.

    Obecnie jestem na etapie diagnozy jaka jest przyczyna tej sytuacji i szukam pomocy na forum, gdyż żaden mechanik nie może mi pomóc. Sam doszedłem do wniosku, że to może być czujnik temperatury wody, gdyż po wyłączeniu kluczyka włącza się wentylator i działa przez pewien czas. Więc kupiłem nowy ten czujnik FAE 33704 ale po wymianie nic się nie zmieniło i nadal, gdy samochód jest zimny np. po nocy z rana, to zawsze jestem zmuszony podgrzać opalarką przez pół do 1 min okolice czujnika temperatury wody, wtedy samochód zapali bez problemu.
    Więc wybrałem się do warsztatu aby podłączyć komputer do samochodu przy zimnym silniku, wtedy wskazał jedynie błąd czujnika temperatury wody, który już wymieniłem na nowy. Po uruchomieniu samochodu komputer już nie wskazuje żadnego błędu.
    Zareklamowałem wymieniony czujnik i wczoraj wstawiłem drugi nowy identyczny czujnik, ale nadal jest bez zmian, dziś z rana nie mogłem zapalić, więc to nie będzie przyczyna samego czujnika, choć po podgrzaniu go samochód uruchamia się już bez problemu.

    Zastanawiam się czy przyczyną może być drugi czujnik "Czujnik wałka rozrządu", który jest zaraz nad czujnikiem temperatury i gdy podgrzewam okolice czujnika temperatury to też ten drugi jest podgrzewany, ale podłączony komputer nie wskazywał żadnego błędu dla tego czujnika.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Bardzo dziwne ale faktycznie próbowałbym wymienić czujnik wałka - on podczas odpalania ma duże znaczenie.. Inna sprawa czy gdy auto było podłączane do kompa na zimnym silniku sprawdzałeś jaką komp czyta temperaturę z tego czujnika temp wody?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    Augustów
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Linea 1,4 Dynamic 77KM 8V + LPG BRC sekwencja
    Rocznik
    2007
    Dziś z rana w garażu była temperatura 2C tyle wskazywał termometr w samochodzie a samochód nie chciał zapalić, tym razem nie podgrzewałem czujnika tylko za sugestią "lukq" odłączyłem przewód od czujnika temperatury wody i zacząłem robić pomiary:
    Napięcie na przewodzie do czujnika miało 5,04V, a pomiar samego czujnika przy temperaturze chyba ok. 2C wskazywał 5,70kΩ (gdyż ten pomiar jest zależny od temperatury).

    Tym razem podłączyłem drugi nowy czujnik, którego jeszcze nie oddałem do sklepu, wykonałem pomiar tego czujnika i wskazywał 5,13kΩ, założyłem rękawiczkę aby nie dotykając go samą ręką, aby nie zmienić jego temperatury i podłączyłem do samych przewodów, samochód zapalił bez problemu bez podgrzewania. Po odłączeniu tego czujnika ponownie zrobiłem pomiar jego i wynik wskazywał już na 4,96kΩ (być może podczas wpinania go w przewody podgrzał się trochę od ręki przez rękawiczkę, ale i też przepłynął prąd, co mogło podnieść temperaturę i zmienić wynik pomiaru).

    Następnie przewody z powrotem podłączyłem do czujnika, który był wkręcony do silnika i tym razem zapalił już bez problemu, bez podgrzewania tego czujnika.

    I tu mam kolejny wniosek, że wcześniej wspominany prze zemnie "Czujnik wałka rozrządu" w tym przypadku nie ma już chyba znaczenia, gdyż tym razem nie podgrzewałem go a samochód zapalił.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Podgajew
    Postów
    5
    Auto
    Linea 1.6 l
    Witaj kolego. Sprawdź czujnik powietrza zasysanego. Znajduję się po lewej stronie silnika. Mój fiat ma takie objawy jak pisałem powyżej ale gdy odłącze kabel od tego czujnika zapala bez problemu. podłaczam go z powrotem i samochód pracuje normalnie. Przz pewien czas pali se tylko kontrolka od wtrysków. Bedę szukał dalej przyczyny. Jesli będziesz coś wiedział i uda się naprawić samochód będę wdzięczny za pomoc.

    P.S Twoje auto ma gaz czy nie?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    315
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    A jaka temperaturę pokazał czujnik temp powietrza zasysanego z rana. Czy tylko podłączacie patrzycie na błąd a na parametry już nie?? Najprawdopodobniej czujnik ten zawyża temp. i sterownik głupieje

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    Augustów
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Linea 1,4 Dynamic 77KM 8V + LPG BRC sekwencja
    Rocznik
    2007
    Mój samochód ma LPG BRC sekwencyjna, ta usterka występuje nawet jeśli jeżdżę tylko na benzynie, LPG jest wyłączony.

    [color=#008000]Aby więcej dla serwisów nie płacić za każde podłączenie do komputera na ebay.com zakupiłem Interfejs OBDLink SX OBD Scan Tool USB, gdyż tam jest dużo taniej niż w Polsce. Taki sam na allegro z przesyłką kosztuje ok. 330zł a ja zapłaciłem za niego z przesyłką z USA nie całe 200zł, na paczkę czekałem tylko 8 dni w okresie świąt, zakupu dokonałem 24 grudnia o godz. 19, a już 2 stycznia z rana miałem przesyłkę.[/color]

    Za pomocą programu Multiecuscan 1.2R1 dokonałem diagnostyki w godzinach rannych przed uruchomieniem silnika, wynik:

    ECU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
    2013-01-03 09:03:52
    CONNECTED TO:
    Fiat Linea 1.4 8V
    Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
    --------------------------------------------------------------

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: P0115 - Czujnik temp. wody
    SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
    Temperatura wody: 0 °C
    Obroty silnika: 0 obr/min
    Ciśnienie w dolocie: 960 mBar
    Stan silnika: Zablokowany
    Pozycja pedału przyspieszenia: 20 %
    Kąt wyprzedzenia (obliczony): 10,0 °

    The Engine Coolant Temperature sensor signal is missing or implausible. The ECU reverts to substitute values. Check the sensor and the circuit wiring and connectors between the sensor and the ECU for opens, shorts and weak connections.
    Tłumacz google:
    "Temperatura płynu chłodzącego silnika Sygnał czujnika lub jest mało prawdopodobne.ECU powraca do zastąpienia wartości. Sprawdź czujnik i okablowanie i złącza w obwodzie między czujnikiem a ECU dla przerw i zwarć i połączeń słabe."


    Powodem tego błędu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Napięcie akumulatora: 11,8 V
    Licznik przebiegu: 71713 km
    Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 16
    Licznik czasu obrotów max: 17 s
    Max prędkość obr. silnika: 6787 obr/min
    Ilość ponownych zapisów: 0
    Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
    Obroty silnika: 0 obr/min
    Temperatura wody: 0 °C
    Temperatura powietrza: 107 °C
    Temp. oleju w silniku: 146 °C
    Wyprzedzenie zapłonu: 0,0 °
    Kąt wyprzedzenia (obliczony): -4,5 °
    Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
    Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
    Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
    Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
    Czas wtrysku: 8,466 ms
    Czas ładowania cewki 1: 2,890 ms
    Czas ładowania cewki 2: 2,890 ms
    Czas ładowania cewki 3: 2,890 ms
    Czas ładowania cewki 4: 2,890 ms
    Czujnik spalania stukowego: 2,1277 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 2,1423 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 2,2155 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,1318 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,1318 V
    Moment obr. silnika (zmierzony): 0,0 Nm
    Moment obr. silnika (oczekiwany): 69,5 Nm
    Obciążenie silnika: 8,50 Kg/h
    Ciśnienie w dolocie: 998 mBar
    Oczekiwane ciśnienie powietrza: 994 mBar
    Kąt przepustnicy: 0,0 %
    Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 5,7 °
    Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 5,7 °
    Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
    Faza adaptacji przepustnicy: W trakcie wykonywania
    Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
    Adaptacja koła fonicznego: Silnik zatrzymany
    Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,008 V
    Napięcie lambda 1 za kat.: 0,000 V
    Integrator sondy lambda 1: 1,00000
    Integrator sondy lambda 2: 1,00863
    Stan lambda przed kat.: Pętla otwarta
    Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
    Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Nie aktywny
    Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
    Oczekiwane obroty biegu jałowego: 208 obr/min
    Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
    Oczekiwana pozycja wałka: 0,00 °
    VVT (wariator fazy): 0,0 %
    Sterowanie wariatora fazy: Pętla zamknięta
    Zaadaptowana pozycja VVT (1): 102,44 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,69 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (3): 282,06 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (4): 408,88 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (5): 464,81 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (6): 640,38 °
    Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
    Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
    Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 1,0004 V
    Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 1,0150 V
    Styk pedału sprzęgła: Wciśnięty
    Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
    Przycisk tempomatu - wł./wył.:
    Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
    Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
    Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
    Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
    Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
    Ciśnienie klimatyzacji: 4296 mBar
    Ciśnienie atmosferyczne: 994 mBar
    Zużycie paliwa: 0,0000 l/h
    Kod uniwersalny: Nieodebrany
    Rozruch silnika: Dozwolony
    Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
    Włączony bieg: Żaden/neutralny
    Kontrolka awarii: WYŁ.

    KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    Brak kodów błędów


    [color=#0000FF]Tu druga diagnostyka na pracującym rozgrzanym silniku na LPG, wynik:[/color]

    ECU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
    2013-01-04 09:23:57
    CONNECTED TO:
    Fiat Linea 1.4 8V
    Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
    --------------------------------------------------------------

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Napięcie akumulatora: 14,1 V
    Licznik przebiegu: 71735 km
    Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0 km
    Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 16
    Licznik czasu obrotów max: 17 s
    Max prędkość obr. silnika: 6787 obr/min
    Ilość ponownych zapisów: 0
    Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
    Obroty silnika: 833 obr/min
    Temperatura wody: 79 °C
    Temperatura powietrza: 107 °C
    Temp. oleju w silniku: 125 °C
    Wyprzedzenie zapłonu: 6,5 °
    Kąt wyprzedzenia (obliczony): 6,4 °
    Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
    Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
    Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
    Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
    Czas wtrysku: 3,074 ms
    Czas ładowania cewki 1: 1,896 ms
    Czas ładowania cewki 2: 1,856 ms
    Czas ładowania cewki 3: 1,892 ms
    Czas ładowania cewki 4: 1,896 ms
    Czujnik spalania stukowego: 2,7279 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,5710 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,5319 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,6002 V
    Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,5905 V
    Moment obr. silnika (zmierzony): 24,9 Nm
    Moment obr. silnika (oczekiwany): 25,0 Nm
    Obciążenie silnika: 8,63 Kg/h
    Ciśnienie w dolocie: 365 mBar
    Oczekiwane ciśnienie powietrza: 375 mBar
    Kąt przepustnicy: 0,0 %
    Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 3,3 °
    Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 3,2 °
    Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
    Faza adaptacji przepustnicy: W trakcie wykonywania
    Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Active
    Adaptacja koła fonicznego: Wykonany
    Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,414 V
    Napięcie lambda 1 za kat.: 0,106 V
    Integrator sondy lambda 1: 0,97395
    Integrator sondy lambda 2: 1,06885
    Stan lambda przed kat.: Closed loop
    Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
    Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt uboga
    Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
    Oczekiwane obroty biegu jałowego: 208 obr/min
    Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
    Oczekiwana pozycja wałka: -2,00 °
    VVT (wariator fazy): 0,0 %
    Sterowanie wariatora fazy: Closed loop
    Zaadaptowana pozycja VVT (1): 103,50 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,19 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (3): 283,25 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (4): 408,56 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (5): 465,88 °
    Zaadaptowana pozycja VVT (6): 639,81 °
    Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
    Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
    Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 1,0004 V
    Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 1,0150 V
    Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
    Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
    Przycisk tempomatu - wł./wył.:
    Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
    Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
    Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
    Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
    Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
    Ciśnienie klimatyzacji: 4296 mBar
    Ciśnienie atmosferyczne: 989 mBar
    Zużycie paliwa: 0,7700 l/h
    Kod uniwersalny: Nieodebrany
    Rozruch silnika: Allowed
    Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
    Włączony bieg: Żaden/neutralny
    Kontrolka awarii: WYŁ.

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    Brak kodów błędów

    ============================================

    Nie wiem czemu mam takie parametry na zimnym silniku, chodzi o powietrze i olej, dziwne są odczyty:
    Temperatura wody: 0 °C
    Temperatura powietrza: 107 °C
    Temp. oleju w silniku: 146 °C

    i na ciepłym silniku:
    Temperatura wody: 79 °C
    Temperatura powietrza: 107 °C
    Temp. oleju w silniku: 125 °C

    Jeśli odłączę kable od czujnika temperatury wody to parametry na zimnym silniku komputer wskazuje na -30°C:
    Temperatura wody: -30 °C
    Temperatura powietrza: 107 °C
    Temp. oleju w silniku: 146 °C

    Obecnie jeśli samochód nie chce zapalić z rana, czy po dłuższym postoju w ciągu dnia już nie podgrzewam czujnika temperatury a tylko wypinam przewód i wpinam go na chwilę do drugiego czujnika temperatury, samochód uruchamia się bez problemu. Następnie gaszę i z powrotem wpinam w czujnik, który jest w samochodzie a zapala już bez problemu. Ten sposób nie potrzebuje prądu 230V do podgrzewania, ale nadal jest to rozwiązanie tymczasowe, gdyż przyczyna nie jest usunięta tej usterki.

    Wczoraj i dziś z rana usterka ustąpiła sama, gdyż temperatura otoczenia była ok 3-4°C i samochód zapalił bez problemu, ale jak powrócą mrozy usterka zapewne powróci. Choć komputer nadal pokazywał takie same dziwne odczyty temperatury powietrza i oleju, a temperaturę wody była 2°C. Będę musiał mój komputer podłączyć do samochodu kolegi, który ma taki sam samochód jak mój tylko bez instalacji LPG, ale to zrobię dopiero po niedzieli i zobaczę jakie będą odczyty temperatury oleju i powietrza w jego samochodzie, jeśli wskazania u kolegi będą prawidłowe, to będzie oznaczać, że do wymiany będzie czujnik temperatury powietrza.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    zakupiłem Interfejs OBDLink SX OBD Scan Tool USB

    Interfejs.jpg

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    The Engine Coolant Temperature sensor signal is missing or implausible. The ECU reverts to substitute values. Check the sensor and the circuit wiring and connectors between the sensor and the ECU for opens, shorts and weak connections.

    Poprawne tłumaczenie o błędzie powinno brzmieć mniej więcej tak:
    "Sygnał czujnika temperatury chłodzenia silnika nie istnieje lub jego wskazanie jest nieprawdopodobne. ECU pracuje na zastępczych wartościach. Sprawdź czujnik, jego przewody i połączenia pomiędzy czujnikiem a ECU czy nie są przerwane, zwarte lub słabe."

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    zwróć uwagę, czy na rozgrzanym, czy na zimnym pokazuje Ci tą samą wartość.
    Co za tym idzie obrał sobie taką temp sam komputer przez to, ze nie ma danych z czujnika.
    Obrał sobie 107*C więc to za dużo, co za tym idzie minimalizuje dawkę paliwa potrzebną do odpalenia.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    Augustów
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Linea 1,4 Dynamic 77KM 8V + LPG BRC sekwencja
    Rocznik
    2007
    Już dziś spotkałem znajomego, który ma taki sam samochód i dokonałem u niego pomiaru komputerem, oto wynik na zimnym silniku:
    Temperatura wody: 2 °C
    Temperatura powietrza: 38 °C
    Temp. oleju w silniku: 75 °C

    Z tego wniosek, że muszę w swoim samochodzie wymienić czujnik ciśnienia powietrza dolotowego w kolektorze ssącym map-sensora (bosch 0 261 230 030, lub podobny).

    W którym miejscu znajduje się ten czujnik?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Już znalazłem go.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Zamówiłem już na allegro ten czujnik (bosch 0 261 230 030 ) używany w cenie 40zł, przesyłkę powinienem otrzymać we wtorek.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2012
    Skąd
    Podgajew
    Postów
    5
    Auto
    Linea 1.6 l
    Witam.

    Samochód gdy jest zimny przy temperaturze powietrza na zewnątrz 0 stopni nie odpala a po podłączeniu samochodu do komputera wyskakuje błąd czujnika temperatury wody który pokazuje wtedy ponad sto stopni tak jak pisałem wyżej. Jak podgrzeję ten czujnik to samochód odpala normalnie a tempertature pokazuje też już duzo niższą. Wymieniłem ten czujnik na nowy ale problem wystepuje dalej. Tak jak już pisałem: w warsztacie mechanik powiedział jak wyjezdżałem żebym spróbował wymeinić czujnik powietrza zasysanego (jak odłącze kable od niego to zapala bez problemu) jednak nie sadze żeby on był przyczyna a nie chciałbym wydawac na marne kolejne pieniądze na kolejne czujniki

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Kolego Bardzo proszę o kontakt jak będziesz miał ten czujnik i go wymienisz.. zalezy mi na informacji czy to działa. Mogę prosić o jakiegoś sms-a? Mój nr tele: 608792845.

    Bede zobowiązany i z góry dziękuje za pomoc

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,712
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Kolego "malinowski 139" w twoim przypadku moim skromnym zdaniem winą w uruchamianiu samochodu obciążyłbym awarią czujnika temperatury zasysanego powietrza.
    Z twoich logów wynika ,że temperatura powietrza nie zmienia się i pokazuje cały czas 107 stopni. Sterownik silnika odczytuje te dane i inaczej steruje silnikiem . Odłączenie przewodów od czujnika temperatury powoduje obniżenie wartości do -30 i wtedy sterownik zmienia sterowanie co skutkuje możliwością uruchomienia silnika.
    Wymień czujnik i ciesz się z zimy.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    Augustów
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Linea 1,4 Dynamic 77KM 8V + LPG BRC sekwencja
    Rocznik
    2007
    Już wczoraj dostałem przesyłkę z czujnikiem i wymieniłem go, dziś z rana samochód zapalił bez problemu przy temperaturze -5 °C, więc usterka została naprawiona.

    Po wymianie czujnika podłączyłem komputer do samochodu na zimnym silniku jeszcze przed uruchomieniem, wynik testu:
    [COLOR="#00FF00"]Temperatura wody: -5 °C
    Temperatura powietrza: 0 °C
    Temp. oleju w silniku: 40 °C[/COLOR]

    Tylko nie wiem czemu komputer źle wskazuje jeszcze temp. oleju na 40 °C, ciekawe, który czujnik jest odpowiedzialny za wskazania takiej temperatury?

    Wymieniony czujnik to (bosch 0 261 230 030)



    Przeprowadziłem pomiary obu czujników przy temperaturze 20 °C i na moim uszkodzonym czujniku przeprowadzony pomiar pomiędzy pinem 1 i 2 wskazywał 160 Ω, kupiony używany czujnik wskazywał ok. 2000 Ω i więcej bo skala na mierniku skończyła się.

    Na zdjęciu czerwona strzałka pokazuje miejsce gdzie jest zamontowany ten czujnik w samochodzie.



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ciężko odpala Fiat Brava 1.6 16v
    Napisany przez Alone na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-03-2012, 18:48
  2. fiat palio nie odpala
    Napisany przez kami na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2012, 16:14
  3. Fiat Palio 1.4 8V Ciężko odpala
    Napisany przez Drago157 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-12-2011, 14:42
  4. Grande zimny silnik nie odpala na benzynie. Na gazie odpala.
    Napisany przez lukasz2511 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 10-12-2011, 22:46
  5. Fiat Bravo 1.4 12v 97r Nie Odpala
    Napisany przez Suchciel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-02-2011, 12:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bosch 0261230030

0261230030

czujnik spalania stukowego usterka punto

fiat linea nie odpala

przepustnica fiat linea

czujnik temperatury silnika grande punto

czujnik temperatury fiat linea

fiat linea

czujnik boscha fiat

fiat linea forum

czujnik temperatury oleju grande punto

map sensor fiat grande puntoczujnik temperatury zasysanego powietrza fiat grande puntofiat grande punto 1.4 czyszczenie przepustnicyfiat linea problem z odpaleniemczujnik cisnienia kolektora sacego fiat linea gddzie jestgdzie jest czujnik temperatury wody fiat bravo 1.4 12vczujnik temperatury powietrza zasysanego fiat grande puntomap sensor 0261230030czujnik zasysanego powietrza grande punto 1 2Fiat brava 1 2 16V gdzie jest czujnik spalania stukowego

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl