Tarcze Mikoda - opinie i uwagi

Temat: Tarcze Mikoda - opinie i uwagi

  1. Avatar lukq

    lukq napisał:
    Tak, to klocki i docieranie się, trzeba z 300km zrobić delikatnie hamując, po to by się wszystko dobrze ułożyło, jak piszesz Michał.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi
     

  2. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    aquarius01 pisałeś o smarowaniu w kontekście piszczenia, co odprowadzanie ciepła i łatwość późniejszego demontażu ma do piszczenia? Nie neguje smarowania bo sam to robię np. na śrubach aby się łatwiej odkręcały tylko nie rozumiem co to ma do piszczenia podczas hamowania?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  3. Avatar aquarius01

    aquarius01 napisał:
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    pisałeś o smarowaniu w kontekście piszczenia
    Wytłumaczyłem zjawisko z patrząc na oba przypadki. Nie będę tego pisał powtórnie bo to mija się z celem. Dodam jedynie wprost, że smarowanie jarzma oraz klocków (z odpowiedniej strony) ma znaczący wpływ na brak piszczenia hamulców

    Zadam jedynie małe pytanie - co się dzieje jak wykręcasz zardzewiałą śrubę ?
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
     
  4. Avatar miszko

    miszko napisał:
    A więc, zrobiłem coś koło 100-120 kilometrów. Hamulce się ułożyły i wszystko gra. Piszczenia brak, totalny brak
    Za radą aquarius01 przesmarowałem smarem miedzianym śruby trzymające jarzmo.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM

     
  5. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    Zadam jedynie małe pytanie - co się dzieje jak wykręcasz zardzewiałą śrubę ?
    Zapewne chodzi Ci o pisk Tyle, że tu zardzewiałe powierzchnie ocierają się o siebie a Ty mówisz o smarowaniu powierzchni które owszem pracują ale podczas hamowania wykonują drogę może z 0,5cm i z powrotem. Pisk który słychać z kół podczas hamowania to nie ten pisk.. Nadal nie rozumiem związku między smarowaniu śrub trzymających jarzmo z piszczeniem - bez złośliwości i z ciekawością pytam Ciebie co ma jedno do drugiego?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  6. Avatar aquarius01

    aquarius01 napisał:
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Pisk który słychać z kół podczas hamowania to nie ten pisk..
    To jest dokładnie ten sam pisk z zakresu około 5 000 Hz do 10 000 Hz - wczytaj się dokładnie. Napisałem, że generatorem "pisku" nie jest samo przesuwanie się powierzchni ale ich drgania i wcale nie potrzeba tutaj 10 cm a wystarczy dosłownie parę milimetrów - prowadnice jarzma przesuwając się podczas hamowania przez tych 5 mm wpadają w drgania a kiedy nie ma właściwego smarowania te drgania generują ów charakterystyczny pisk, który potrafi być drażniący. W przypadku śruby sytuacja jest identyczna. Drgania powietrza słyszane jako piszczenie nie wywołują trące o siebie powierzchnie - jedynie drgające środowiska generują dźwięki
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
     
  7. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Wytłumaczyłeś to logicznie i ok jestem w stanie w to jakoś uwierzyć choć zawsze uważałem że piszczenie podczas hamowania jest spowodowane założeniem klocków gorszego gatunku.. I w tym jest podejrzewam więcej prawdy bo znam przykłady, że ludzie wymieniali klocki, jeździli miesiąc i wymieniali na inne i piszczenie ustępowało. W obu przypadkach wymieniali je tak samo..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  8. Avatar aquarius01

    aquarius01 napisał:
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    W obu przypadkach wymieniali je tak samo..
    No właśnie - co oznacza tak samo ? Pełna konserwacja układu hamulcowego czy szybko i tanio bo piszczało ? Jak widać po doświadczeniach prawidłowo wykonana naprawa hamulców nie będzie przyczyną piszczenia. Zostało to dawno udowodnione i spraktykowane. Źródłem piszczenia nie jest powierzchnia styku klocka z tarczą. Nie wiem co wymieniali Twoi znajomi i czy technologia za każdym razem była taka sama. Remontowałem hamulce w swoich samochodach kilkanaście razy i nigdy, żaden zestaw, jaki zakładałem nie wydał z siebie choćby jednego marnego pisku
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
     
  9. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Wymieniał bez smarowania zdaje się.. Być może błędnie ale 2x tak samo.. Ja jak wymieniałem tarcze i klocki u siebie to śrub/prowadnic nie smarowałem i widać było że nikt przede mną tego też nie robił. Wyczyściłem tylko benzyną tak żeby były czyste i gładkie - nic nie piszczy. Być może to że znajomemu tanie klocki piszczały wynika nie tyle z ich właściwości ciernych ile z np. dopasowania do zacisku i ew. wibracji w każdym bądź razie z lepszymi klockami nie słyszałem żeby ktoś miał problem typu piszczenie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  10. Avatar ciechu

    ciechu napisał:
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    śrub/prowadnic nie smarowałem i widać było że nikt przede mną tego też nie robił. Wyczyściłem tylko benzyną tak żeby były czyste i gładkie
    ajajaj. I tak jeździsz? To pierwszy krok do zapieczenia się prowadnic lub ich wytłuczenia (czyt. luzów), nieodbijania klocków, nierównego zużycia klocków... No i bajka potem przy próbie naprawienia tego... Ja bym się nie przyznał
    Było:
    Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
    Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
    Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
    Bravo 1.6 16V 103KM Pb
    Jest:
    156 1.9JTD 145KM
     
  11. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Te prowadnice (śruby) są osadzone i pracują w gumie - to wszystko smarować smarem miedzianym?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  12. Avatar ciechu

    ciechu napisał:
    Fakt - przyznam się że nie wiem jak to w Twoim Bravo wygląda. Ale ja w swoich Temprach, w brata Bravo 1.6 i w swojej służbowej Renii nie znalazłem gumy w gniazdach prowadnic. Zawsze w zestawie naprawczym zresztą dają gumy które są jedynie osłoną przed zanieczyszczeniem, prowadnice, śruby i SMAR. Ale może w Twoim Bravo faktycznie pracują na gumach. Nie wiem... Jeśli tak, to na pewno się nie zapieką
    Było:
    Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
    Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
    Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
    Bravo 1.6 16V 103KM Pb
    Jest:
    156 1.9JTD 145KM
     
  13. Avatar egon

    egon napisał:
    ciechu ma racje, co jak co, ale prowadnice muszą byc nasmarowane
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
     
  14. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    To może puki jest ciepło się za to jeszcze zabiorę chociaż kurde no przyglądałem się temu i nie były one smarowane wcześniej i ogólnie były czyste w miarę. Pracują one w gumie i upewniając się mówimy o tych śrubach zdaje się imbusowych?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  15. Avatar aquarius01

    aquarius01 napisał:
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Pracują one w gumie i upewniając się mówimy o tych śrubach zdaje się imbusowych?
    Proponuję abyś znalazł ten element w ePER i wrzucił linka - myślę, ze to najlepsza droga do tego aby uzgodnić o czym tak naprawdę mówimy. Mam nieodparte wrażenie, że mówimy o zupełnie innych elementach....
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Oltcit Club - o jezzzu...
    Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
    Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
    Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
    Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.