Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31
  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    To w tej sytuacji ja bym obstawił też przekładnię kierowniczą. A na kierownicy nie masz luzu?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2013
    Skąd
    Nidzica
    Postów
    22
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    przy krótkich "skrętach" słychać delikatne stukanie.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2013
    Skąd
    Nidzica
    Postów
    22
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    No i lipa. Przekładnia wymieniona a usterka jest dalej. Brak mi słów.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2012
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    45
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Rocznik
    2004
    moze to krzyzaki pod kierownica? :-)

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2013
    Skąd
    Nidzica
    Postów
    22
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    chyba zostało rozebrać tylko skrzynię

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2013
    Skąd
    Nidzica
    Postów
    22
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    skrzynia ok. problem jest nadal. no i znów powrócił problem z kontrolką mimo że masa jest zrobiona z grubego (30 mm) przewodu. chyba już tylko zostało auto sprzedać na części

  8. #22
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A co komputer pokazuje? Skoro ta kontrolka się pali to może związana jest z jakimś błędem, które ECU rejestruje?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    3
    Auto
    Boxer 3.0
    Rocznik
    2008
    Witam Wszystkich

    Wiem że to forum Fiata, a ja akurat mam Boxera natomiast dzieje się u mnie podobnie jak u kolegi, od ponad 2 miesięcy walczę z tematem, wydane prawie 3 tysie a końca nie widać.

    Opiszę objawy:

    Na początku przy skręcaniu w lewo jadąc z pewną prędkością (np. rondo) słychać charakterystyczne "gumowe" bicie, częstotliwość tych uderzeń jest proporcjonalna do prędkości, czasami przy dużych skrętach to wręcz "trzęsło całą budą" z epicentrum gdzieś nad silnikiem (mniej więcej tam gdzie nogi pasażera "środkowego" po pewnym czasie pojawił się szum który było słychać jadąc co najmniej 60 km/h. Co ciekawe dżwięk ten potrafił się także pojawić jadąć szybko po łuku w lewo, nawet z wciśniętym sprzęgłem!
    1. Sprawdziłem wszystkie gumy zawieszenia, włączając w to wizytę na szarpakach. Wszystko ok. jeżeli chodzi o gumy, bardzo delikatny luz na prawej półosi (długiej).
    2. Wymieniono końcówki drążków (bardziej prewencyjnie niż z musu), prawą półoś, łożysko - komplet Mcphersona prawego. - brak efektów. Pojawiło się czasami "bicie" także przy skrętach w prawą stronę.
    3. Biorąc pod uwagę iż szum podczas jazdy narastał a wczytałem się bardziej w temat, poszliśmy dalej tj. wymiana mechanizmu różnicowego i łożysk (co ciekawe nowa wersja mech. różnicowego nie wygląda już tak jak wmontowana fabrycznie która to wyglądała jak "pancerna" ), dodatkowo wyszło że zaczął już się przycierać przegub na lewej półosi. Aby wyeliminować i ten czynnik wymieniłem lewą półoś, przy okazji wymiana oleju w skrzyni. Dalej brak efektów, zmniejszyło się jedynie to że przy skrętach w prawo nie ma już tego bicia.
    4. Też podejrzewałem maglownicę - ale powyższy post sugeruje że to coś innego, odnośnie kół i opon - to w ubiegłym roku je wymieniałem na nowe, a lada moment założę zimówki i będzie porównanie, Sprawdziłem mocowanie skrzyni biegów, a także "sanek" przedniego zawieszenia - wszystko poprawnie.

    Jedyne czego jeszcze nie ruszałem to sprzęgła i koła dwumasowego - bo do tej pory nie widziałem tam jakichś specjalnych objawów że jest źle, skrzynia jest ok. biegi wchodzą łatwo nic nie wyje, nic nie wyskakuje, przebieg poniżej 160 tys. i to jest blaszak a nie kontener.

    Aha, ostatnio jadąc na 4 biegu na wprost, przy wdepnięciu gazu na max. potrafi mi taki sam dźwięk (gumowe uderzenie) wydać raz albo nawet kilka razy (w zależności od nawierzchni).

    Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł poza tym dwumasem?
    Omega z forum elektroda.pl miał podobny problem ale ustało wraz z wymianą mech. różnicowego ( Ducato 3.0 2007 r dziwne stukanie na zakręcie w lewo - elektroda.pl ) u mnie to nie wystarczyło.

    Pozdrawiam
    Marcin

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    3
    Auto
    Boxer 3.0
    Rocznik
    2008
    Rozwiązanie.

    Witam ponownie, już doprowadzało mnie do "cholery" to pukanie, w końcu wszelkich mechaników olałem i sam zrobiłem kilka testów, z użyciem jedynie dobrego lewarka.
    Marq sprawdź czy pukanie jest proporcjonalne do prędkości przy skręcie w lewo, ja myślałem że jest proporcjonalne tylko do prędkości no i jest ale wtedy jak jedziesz na jednym biegu (bo kto jeździ po zakrętach na luzie ? )
    Zrobiłem test i u mnie pukanie jak sprawdziłem jadąc po zakręcie w lewo na luzie było proporcjonalne do prędkości obrotowej silnika !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -> Czyli napęd odpada, to silnik.

    Zmieniłem poduszkę silnika (sam) od strony pasażera i wszystko jest już ok, pomogło.
    Dla zmyłki stara wygląda jak nówka po wyciągnięciu ale już nie pracuje poprawnie zmień to i sprawdź.

    Pozdrawiam

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2013
    Skąd
    Nidzica
    Postów
    22
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Witam Kolego. Problem mam ten sam co opisałeś ale poduszki wymieniali (chyba) na serwisie , bo za to mam fakturę , ale wydaje mi się że sprawdzę to sam. Mój ojciec- stary mechanik - też obstawiał poduszki, lecz ja szedłem w zaparte. Ten objaw jest taki sam jak mój.
    Co do kontrolki świec, tu odpowiedz dla kolegi Miszko- w/g komputera brak łączności z 3 świecą. Sprawdziłem połączenie, świece są nowe , dalej nie działa.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    320
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał marq26 Zobacz post
    w/g komputera brak łączności z 3 świecą. Sprawdziłem połączenie, świece są nowe , dalej nie działa.
    Wymień przekaźnik świec

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2013
    Skąd
    Nidzica
    Postów
    22
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Przekaznik podmieniony z drugiego auta i lipa. Z innych dukatów jakie mam też podmieniałem

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    3
    Auto
    Boxer 3.0
    Rocznik
    2008
    Mam pewien pomysł, bo i u mnie wyszła jakaś usterka elektroniczna, i nie schodziła z wyświetlacza.
    Okazało się że soft w komputerze miałem częściowo uszkodzony, elektronik "wgrał" fabryczne oprogramowanie, i co ciekawe kod błędu się zmienił i z łatwością usunęliśmy problem

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2014
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    56
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2013
    Witam Cię. Jeżdżę Ducato 2010 2,3 jtd i w sprawie świec żarowych to u mnie z rana mruga kontrolka jakieś 2-3 minuty i gaśnie.Później w ciągu dnia się nie zapala tak więc to chyba nie jest wielki problem.Wcześniej jeździłem PEUGEOTEM BOXER i miałem to samo.Chyba nie wart się martwić na zapas.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2013
    Skąd
    Nidzica
    Postów
    22
    Auto
    ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Witam po długiej przerwie. Rozwiązałem problem z pukaniem przy skręcie. Problemem był wadliwy montaż przegubu. Będąc kolejny raz na serwisie wszedłem na warsztat gdy wymieniał mechanik już 3 przegub. Zdziwiło mnie że tak mocno go nabija. Po montażu przegub nie miał pełnej skrętności. Mechanik nie wziął nic do bani . Po jezdzie próbnej pukało . Zwróciłem uwagę kierownikowi że mechanik zbyt mocno nabijał przegub ale ten stwierdził że na półosi jest zabezpieczenie i dalej niż za zabezpieczenie nie wejdzie. Dla świętego spokoju mojego- tak stwierdził kierownik- cofnęli trochę przegub i... przestało pukać. Co do świec to do dziś nie mogę dojść co nie gra. Auto przy
    -10 nie odpala.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kilka problemów z moją nową Mareą
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 31-07-2013, 07:00
  2. Siena kilka problemów
    Napisany przez mlodyzero na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-02-2013, 08:38
  3. Kilka problemów z Marea 2.0 20v
    Napisany przez alexsat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-05-2012, 23:36
  4. Kilka problemów.
    Napisany przez kamilukas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-04-2012, 16:11
  5. kilka problemów w samochodzie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-08-2011, 17:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-3-0-kilka-problemow-20556

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459ducato-3-0-kilka-problemow-205562

dwumasa ducato 2.3 objawy

przewod masowy fiar ducato 2.3 jtd

amortyzatory ducato forum

fiat ducato 2009 przy skrecaniu drzy kierownica

schemat swiec zarowych ducato

ducato 3.0 swiece zarowe problem

przekaznik swiec zarowych citroen jumper 3.0

cykanie przy skrecaniu alfa

kabel masowy ducato 2.3

Przekaznik swiec zarowych boxer 3.0 hdi

ducato 3.0 automat opinie

ducato 3.0 dwumas

ducato 3 awaria mechanizmu roznicowego

ducato 3.0 stukanie w silniku

fiat ducato 2013 problemy

fiat ducato stuki w silniku 3.0

cykanie w silniku ducato 3.0

boxer masa silnikaducato masa silnikabrak masy silnika objawy ducatomigajasa kontrolka swiec zarowych peugeot boxerducato grzechotanienakretka przegubu ducato 3.0

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl