Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2015
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    1
    Auto
    166 2.5
    Rocznik
    99

    Ducato 3.0 czy 2.3 na dlugie trasy ?

    Witam.Mam zamiar kupic Ducato maxi . Jaka wersja lepsza na dluzsze trasy 2.3 czy 3.0 ? jak z awaryjnoscia tych jednostek?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2011
    Skąd
    pszczyna
    Postów
    39
    Auto
    ducato 3.0 157km
    Polecam 3,0 mniej pali i lepiej się jeździ ale to moja opinia najlepiej podejdz do dilera weź jazdę probna jednego i drugiego i sam porównaj

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    2
    Auto
    Ducato 2,3
    Rocznik
    2009
    Witam, ja użytkuje z silnikiem 2,3 120 i 3,0 180, wybor uzależnij od tego jak bardzo auto będzie obciążone. Jeśli to ma być blaszak, to do normalnej jazdy wystarczy silnik 2,3 , jeśli auto ma pracować w plandece wysokiej w środku na 2,3m lub więcej to tylko 3,0. Zalety silnika 2,3 wg mnie: auto lżejsze, nieco więcej miejsca pod maską, mniejsze zużycie paliwa od 0,5L -1L na 100km, tańszy w zakupie nowego pojazdu, ok 0,5l oleju silnikowego na wymianę mniej.
    Zalety motoru 3,0: moc, jednak w 180 mocno pilnowana przez elektronikę szczególnie jak silnik ma lekko, brak konieczności wymiany paska rozrządu, a łańcuch raz na kilkaset tysiecy.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2015
    Skąd
    Grodzisk Maz
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    Ducato 3.0 Jtd
    Rocznik
    2009
    Zdecydowanie polecam 3.0,ostatnio załadowałem swojego grubo ponad 4500kg i pokonałem trasę 2500km.
    Różnymi busami miałem okazję jeździć ale Ducat z tym silnikiem to rewelacja,bardzo małe spalanie, świetna dynamika i elastyczność.

    jeżeli planujesz długie trasy to jedynym słusznym wyborem będzie 3.0.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2014
    Skąd
    Zambrów
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Ducato 2.3 JTD
    Rocznik
    2008
    Jeśli to ma być furgon latający po autostradach, ekspresówkach z prędkościami ekonomicznymi (do110km/h), z ładunkiem do ok. 1000kg - spokojnie wystarzy 2.3
    W pozostałych przypadkach 3.0 będzie lepszym rozwiązaniem.
    Jeszcze pytanie co dla Ciebie jest dlugą trasą ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Ducato L3H2 2.3 MultiJet II 130KM
    Rocznik
    2014
    Użytkuję Ducato z silnikiem 2.3 130KM. Samochód jest niesamowicie przymulony, co zapewne jest wynikiem zamontowanego DPF-u. Pali też sporo, a żeby nie być gołosłownym, bo wiadomo, że opinia w dużej mierze zależy od tego, kto z czego i na co się przesiadł, tak więc od razu dopiszę, że porównuję to Ducato do dwóch samochodów Ford Transit z silnikiem 2.2 i mocą 115KM (bez DPF), które są w firmie. Dodatkowo są to podobne wersje nadwozia, tak więc wymiary i masy zbliżone. Każdy kto się przesiada ze słabszego Transita do Ducato, od razu narzeka i każda opinia jest podobna - "to auto jest jakieś przymulone".
    Jeździmy w długie trasy za granicę, np. do Anglii, tak więc prędkość z jaką staramy się poruszać to maksymalna dozwolona na autostradzie, z kolei w Niemczech 140km/h, w porywach, np. przy wyprzedzaniu do 150km/h. Załadunek to różnie, ale rzadko się zbliżamy do maksymalnego dopuszczalnego obciążenia. Nawet przy niewielkim obciążeniu, każde, nawet delikatne wzniesienie to redukcja, trudno jest też sprawnie wyprzedzić. Przy prędkości autostradowej nie ma już mocy, aby spokojnie przyspieszyć.
    Transit na pusto spala mi przy spokojnej jeździe 8,3l. Ducato 9,3l, ale żeby takie spalanie mi wyszło, Ducatem muszę jeździć znacznie delikatniej i nieco wolniej.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2017
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    1
    Auto
    Citroen Jumper
    Rocznik
    2011
    Temat trochę odkopie bo sam szukałem dokładnych danych o spalaniu przed zakupem Ducato.
    Silnik 3.0 180km tylko trasa 5000km średnia liczona z baków 8,1 do 8,5 litra na 100km ogólnie jestem w szoku że tak mało wyszło
    Prędkości ekonomiczne 100/110 max auto nieprzeładowane. Jeżeli chodzi o silnik duży zapas mocy.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2016
    Skąd
    Łuków
    Wiek
    34
    Postów
    62
    Auto
    Ducato 2,3 130KM 2015r, Doblo 1,9 MultiJet 2007r
    Rocznik
    2015
    u mnie L4H2 2,3 130KM, zaladowany, jazda 110km/h - okolo 8,3L

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Brzeg
    Postów
    48
    Auto
    Ducato 2,3 multijet 130
    Rocznik
    2012
    Strasznie mało, dlaczego mój przy 110 pali 12? Transporter przy tej prędkości 7 a na moc wciąga ducata nosem.


 

Podobne tematy

  1. DUCATO 92r. HELP !!!
    Napisany przez gawron na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-09-2013, 16:34
  2. Ducato 1.9 td 92r
    Napisany przez gawron na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-08-2013, 11:05
  3. A2 Łódź (Stryków) -> S8 Warszawa - prośba o doradzenie wyboru trasy
    Napisany przez vitos na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-10-2012, 22:37
  4. Za dlugie sprężyny...
    Napisany przez medevil na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-03-2011, 11:38
  5. Diesel zimą- czyli dlugie rozgrzewanie
    Napisany przez luca89cn na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-10-2010, 18:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl