Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2012
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 2.3 150hp

    Ducato 2016 2.3 110kw obcina moc + check engine

    Witam wszystkich,

    Niestety mam problem z ducato z 2016 roku. Opiszę co się dzieje i co było zrobione.
    Samochód ma 136 tys przebiegu i nie jest to pierwszy problem z tym autem. Przy 94 tys był wymieniany jeden wtrysk (rzekomo lane złe paliwo nie chciało już mi się z serwisem polemizować), przy 96 tys robiona była kampania serwisowa z pękającymi rurami od egr-u + uszczelniony delikatny wyciek przy niskociśnieniowym egr.

    Przy okazji awarii wtrysku samochód tracił moc, zapalał check i mocno kopcił na czarno, co jest raczej zrozumiałe, lecz po wyjeździe z serwisu zdołał przejechać 2000 km i znowu zaczęły się problemy. Po odpaleniu auta na zimno wszystko było ok, lecz po przejechaniu max 8-10km jak tylko się zagrzał to obciął moc maksymalnie i nie chciał przekroczyć 30km/h. Niestety wtedy nie miałem mes-a także nie wiem jakie były błędy, ale po ponownym odpaleniu samochód jechał idealnie (mimo zapalonej kontrolki). Tak trafił do serwisu, gdzie była zrobiona kampania i uszczelnili wyciek oleju gdzieś przy egr. Od tamtej pory samochód jeździł idealnie do przebiegu około 134 tys. Tutaj problemy powrócił i znowu samochód po dopaleniu przejeżdża 8-10km zagrzewa się do temperatury roboczej i wywala check. Błędy, które się pojawiaj to p0401+p0402 (czyli wysokociśnieniowy egr zablokowany i sterowanie ilością powietrza) i czasami pojawia się też p0238 czyli ciśnienie turbo. Po skasowaniu błędów moc wraca i błąd pojawia się losowo i niezależnie od przejechanego dystansu po 100m lub 500km, do momentu ostygnięcia auta, gdzie po odpaleniu przejedzie około 8-10km i wywala błąd ponownie, tutaj można zauważyć prawidłowość

    Do tej pory wymienione było:
    -przepływka
    -czujnik ciśnienia doładowania
    -podciśnieniowy zawór sterujący zmienną geometrią turbo
    -wysokociśnieniowy egr
    -do kompletu czyszczenie całego dolotu z oleju i sadzy razem z ic
    -przegląd wiązki na silniku

    Jak można się domyślić nic to nie dało
    Dodam jeszcze, że po odpięciu kostki z wysokociśnieniowego egr lub przepływki samochód chodzi idealnie, nie wywala błędu (oczywiście oprócz przerwanego odwodu od egru lub przepływki), tylko jest jeden mankament... świeci się check i nie wypala dpf-a.
    Ponadto przy wpiętych wszystkich wtyczkach i wykasowaniu błędów rozjeżdża się ciśnienie doładowania (nawet o 0.45bar) względem oczekiwanego i zasysane powietrze względem oczekiwanego, a po odpięciu którejś z kostek doładowanie jest idealnie względem oczekiwanego.

    Na poniedziałek jestem umówiony ponownie na serwis, tylko znudziło mi już się te ich strzelanie i wymienianie jak leci, bo robią się z tego duże pieniądze bo oczywiście gwarancja się skończyła, a auto dalej nie jeździ.

    Może ktoś miał taki przypadek, albo ma jakiś pomysł co jeszcze można zrobić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    993
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Masz możliwość podpięcia innej przypływki?
    To, że została wymieniona, nie zawsze oznacza, że jest sprawna.

    W jakim zakresie obrotów pojawiają się błędy?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2012
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 2.3 150hp
    Przepływke podmienilem też od samochodu, który chodzi idealnie i niestety brak efektu.
    Błędy pojawiają się raczej do 2000 obrotów ale zaobserwowałem, że najczęściej w momencie popuszczenia gazu po przyspieszeniu.
    W sobotę odstawiłam auto na inny serwis i dzisiaj mam mieć info czy coś wymyślą. Także jeszcze dzisiaj i jutro dam im szansę

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    993
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    A jak z wydajnością pompy CR?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2012
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4
    Auto
    Ducato 2.3 150hp
    Z paliwem wszystko idealnie. Generalnie samochód czepia się powietrza.
    Dzisiaj odbieram auto z Aso, podobno jeździ... wymienili na swoją odpowiedzialność drugi egr i jeżeli będzie jeździł prawidłowo to zapłacę za niego. Zobaczymy jak to będzie

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jeżeli nie będzie jeździł, to zrobię logi z mes-a, może ktoś coś na nich wypatrzy...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Pila
    Wiek
    33
    Postów
    1
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    2017
    Kolego i naprawiles? Mam ducato 2.3 z 2017 ten sam problem - od 3 miesiecy u mechanikow... Wymieniles drugi egr ? z wymiennikiem ciepla czy sam?


 

Podobne tematy

  1. Check engine :/
    Napisany przez jaszy na forum Tipo
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 01-12-2018, 12:02
  2. Check engine
    Napisany przez f.lukas na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 28-05-2017, 20:22
  3. Check Engine DPF
    Napisany przez Bartek1997 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-08-2016, 07:42
  4. Check engine
    Napisany przez limak253 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-01-2015, 12:08
  5. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 21:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ducato 2016 2.3 check engine

p0402 fiat

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl