Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2010
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    1
    Auto
    Doblo 1.9 JTD

    Błąd p0236 i przeładowanie turbiny

    Witam,
    Posiadam Doblo Jtd 100KM, od kilku miesięcy wyskakuje mi "check the engine" przy bardzo mocnym przyśpieszaniu na biegu 3 i 4 (powyżej 3500obr/min), oraz na 5 biegu gdy auto jest załadowane i jade powyżej 130-140Km/h (Gdy przyśpieszam delikatnie lub jade sam problemu nie ma)
    Silnik słabnie, po restarcie silnika moc wraca, ale kontrolka EOBD dalej się świeci, żeby ją skasować musze samochód znowu ostro "przegonić"
    Komputer pokazuje błąd P0236 - czujnik A wspomagania turbosprężarki- sygnał poza zakresem.
    Na chwilę obecną:
    -zregenerowałem turbo
    - sprawdziłem szczelnośc wszystkich wężyków
    -wyczyściłem kolektor i wymieniłem na nowy czujnik ciśnienia doładowania
    -wymieniłem elektrozawór sterujacy turbiną
    -sprawdziłem przepływomierz
    - sprawdziłem intercooler
    ... i żadnej poprawy. Czy ktoś ma jakis pomysł w czym może być problem?
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wpiąć manometr w dolot i zobaczyć ile rzeczywiście turbo ładuje bo to wyglądda jak typowy error związany z przeładowaniem. Może sztange od gruchy źle ktoś ustawił albo elektrozaworek źle reaguje ...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2010
    Skąd
    warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Doblo 1.9jtd
    U mnie (jtd 100KM) zdarzają się od czasu do czasu przeładowania, czuć to szczególnie na 2-ce ale działa bezproblemowo jak dotąd.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2013
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Hipo Zobacz post
    Wpiąć manometr w dolot i zobaczyć ile rzeczywiście turbo ładuje bo to wyglądda jak typowy error związany z przeładowaniem. Może sztange od gruchy źle ktoś ustawił albo elektrozaworek źle reaguje ...
    W Doblo 1.9 JTD 100PS gruszka (zawór) nie ma regulacji - to jest zwykły wastegate z prostym cięgnem i nie ma możliwości regulacji jego długości. Może być tak że się klapka przypiekła w muszli gorącej albo się blokuje na tym bolcu (zawiasie) co przechodzi przez gorącą muszlę i co się łączy z cięgnem zaworu upustowego. A może czujnik ciśnienia doładowania jest zabrudzony lub piny trzeba oczyścić i dlatego przekłamuje i pokazuje zbyt dużą wartość doładowania. Tu chyba też jest ta prosta konstrukcja gdzie ciśnienie z muszli ssącej bezpośrednio samo wypycha zawór i otwiera wastegate (klapkę upustu spalin) więc jeśli tak jest to nie bierzemy elektrozaworu pod uwagę.


 

Podobne tematy

  1. Sam przełącza się na benzynę
    Napisany przez Sucre79 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 19-09-2010, 19:03
  2. [akumulator] Ładowanie aku w Bravo
    Napisany przez W4MP na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2010, 13:36
  3. przełącznik świateł i kierunkowskazów
    Napisany przez eemil na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-11-2009, 21:05
  4. [alternator] SEICENTO - ładowanie??
    Napisany przez gawor06 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2009, 11:48
  5. Przełącznik zespolony do świateł Bravo 1.4 12V
    Napisany przez kazuss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-09-2008, 15:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0236 fiat

p0236 vw

fiat p0236

p0236 1.9 jtd

p0236

gruszka turbiny doblo 1.9 jtd

turbina fiat doblo 1.9 jtd

czujnik doladowania turbo 1.9jtd doblo

p0236 doblo1.9 jtd p0236p0236 palio
http://www.iparts.pl