Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    27
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000

    MultiEcuScan - Chwilowe spalanie Bravo I JTD.

    Witam.
    Dzisiaj połączyłem się ze swoim samochodem Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM za pomocą programu MultiEcuScan, działają wszystkie funkcje programu, pokazuje czas wtrysku itp... aczkolwiek chciałbym mieć dostęp do sprawdzenia chwilowego spalania. Wiem mniej wiecej ile samochód pali na 100km poprzez tankowanie do pełna -> przejechanie 100km i ponowne tankowanie, aczkolwiek chciałbym sprawdzić w jakim zakresie obrotów samochód pali najmniej. Jestem przywiązany do tej funkcji, ponieważ jeżdzę również Megane gdzie caly czas pokazuje mi spalanie chwilowe i zięki temu nauczyłem się jeździć oszczędniej.

    Jest program który pokazuje spalanie nazywa się FESDashboard, ale nie komunikuje się z moim sterownikiem.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez noname ; 07-04-2014 o 17:04



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał noname Zobacz post
    Wiem mniej wiecej ile samochód pali na 100km poprzez tankowanie do pełna -> przejechanie 100km i ponowne tankowanie
    w takim razie niewiele wiesz. Dokładność tego pomiaru żadna, chyba że nie obchodzi Cię czy auto pali 6 czy 7,5 litra na sto kilometrów. W ogóle skąd pomysł, żeby przejeżdżać 100km między tankowaniami i jak wy to wszyscy robicie, że udaje wam się przejechać dokładnie 100km jeździcie wkoło dystrybutora aż będzie 100.0 km?

    Co do tematu. Zrzuć sobie do csv wartośc obrotów i wartość czasu wtrysku. Potem robisz sobie w excelu wykresie zależności czasu wtrysku od obrotów i widzisz wszystko dokładnie.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    Co do tematu. Zrzuć sobie do csv wartośc obrotów i wartość czasu wtrysku. Potem robisz sobie w excelu wykresie zależności czasu wtrysku od obrotów i widzisz wszystko dokładnie.
    Nie no to jest akurat głupota bo ważne jest też obciążenie silnika, bieg, położenie pedału przyspieszenia.. To nie tak hop siup
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    to jest akurat głupota
    Z łaski swojej: daruj sobie takie teksty. Możesz co najwyżej napisać, że twoim zdaniem to głupota.
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    ważne jest też obciążenie silnika, bieg, położenie pedału przyspieszenia
    to jest oczywiste. Ale napisz teraz jakiś prosty wzór, który uwzględniając te wszystkie podane parametry poda wartośc spalania. Jeśli kolega wrzuci sobie 5. bieg i będzie przyspieszał równomiernie od 1500 do 3500 obrotów to zobaczy jak rośnie spalanie, właśnie na podstawie czasu wtrysku. Może też sprawdzić wartości tego parametru dla poszczególnych obrotów na 5. biegu.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    Możesz co najwyżej napisać, że twoim zdaniem to głupota.
    Nie bo to nie tylko moim zdaniem tylko to jest głupota bo nie mówi NIC. Generalnie obliczanie ilości wtryskiwanego paliwa nie jest jakoś bardzo skomplikowane ale żeby to zrobić na bierząco trzeba by rejestrować dane typu czas wtrysku, obroty, prędkość. Trzeba by też znać charakterystykę czasu wtrysku wtryskiwacza do jego wydatku. I takim oto prostym sposobem z tej ch-ki wyznaczamy ile paliwa zostało podanego do cylindra, mnożymy x4 (zakładam taką samą dawkę choć to trochę zaokrąglenie), z prędkości obrotowej wyznaczamy ilość paliwa zużytą np. na 3 sekundy jazdy, z tych 3 sekund jazdy wyznaczamy średnią prędkość i przebytą trasę no i masz..

    Oczywiście wszystko ze sporymi zaokrągleniami bo nie znamy ani ciśnienia na listwie wtryskowej (jeżeli da się ją odczytać w JTD to mamy dodatkową korekcję). Problemem może być też znalezienie charakterystyki wtrysku tym bardziej, że one mogą być chyba różne dla danego egzemplarza..

    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    Jeśli kolega wrzuci sobie 5. bieg i będzie przyspieszał równomiernie od 1500 do 3500 obrotów to zobaczy jak rośnie spalanie, właśnie na podstawie czasu wtrysku. Może też sprawdzić wartości tego parametru dla poszczególnych obrotów na 5. biegu.
    W urposzczeniu spalanie będzie rosło prawie liniowo wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika (zakładając te same opory ruchu i położenie pedału przyspieszenia). Taka informacja nie da nam wiele bo trzeba by to teraz przeliczyć na ilość spalanego paliwa względem prędkości a nie obrotów..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Ja kiedyś liczyłem spalanie chwilowe i do tego potrzebne jest na pewno: czas wtrysku(bądź dawka paliwa, zależnie co ECU podaje), prędkość obrotwa silnika i prędkość auta. Obciążenie silnika czy pozycja pedału przyspieszenia jest tylko czynnikiem który wpłynie na wynik (bezpośrednio na czas wtrysku) i tyle. Ja czas wtrysku przeliczałem na objętośc paliwa na cykl pracy (z danych technicznych swoich wtryskiwaczy i gęstości benzyny), mnożyłem przez 2 (bo dwa suwy pracy na obrót silnika), potem mnożyłem przez prędkość obrotową silnika i dzieliłem przez prędkość auta. Tylko trzeba jednostki dobrze przeliczyć żeby wyszły normalne wartości.
    Oczywiście powyższe obliczenia są mocno przybliżone, ale dają jako taki obraz kiedy auto ile pali
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 08-04-2014 o 10:55

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Ja czas wtrysku przeliczałem na objętośc paliwa na cykl pracy (z danych technicznych swoich wtryskiwaczy i gęstości benzyny), mnożyłem przez 2
    Niestety charakterystyka wydatku do czasu wtrysku nie jest liniowa więc trzeba albo to jakoś zapisać we wzorze albo brać współczynniki z tablicy. Te razy dwa można sobie odpuścić jeżeli liczymy ilość paliwa w jednostce czasu (np. zaproponowane przeze mnie 3sek)..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Niestety charakterystyka wydatku do czasu wtrysku nie jest liniowa więc trzeba albo to jakoś zapisać we wzorze albo brać współczynniki z tablicy.
    NIestety nie znalazłem cha-tyki wtryskiwaczy a jedynie wydatek/czas przy danym ciśnieniu. Jest to pewnie jakaś wartość uśredniona, więc dla moich celów z powiedzeniem można jej było użyć.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Te razy dwa można sobie odpuścić jeżeli liczymy ilość paliwa w jednostce czasu (np. zaproponowane przeze mnie 3sek)..
    Jesli chcesz policzyć ilosć paliwa w jednostce czasu to musisz pomnożyć jednostkową dawkę przez 2(dla silnika 4-ro cylindrowego) i przez aktualne obroty (wyjdzie w dawce na minutę) i ewentualnie podzielić przez 20 jeśli chcesz 3s. Dwójkę możesz pominąć w przypadku jakbyś liczył dla malucha

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    27
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000
    Czyli rozumiem że nie ma możliwości sprawdzenia spalania chwilowego oraz średniego za pomocą któregokolwiek programu diagnostycznego?
    Szkoda że żaden programista nie wpadł na taki pomysł i nie dorzucił tej funckji do MES'a, może w kolejnej wersji

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał noname Zobacz post
    Czyli rozumiem że nie ma możliwości sprawdzenia spalania chwilowego oraz średniego za pomocą któregokolwiek programu diagnostycznego?
    Ze znanych mi i ogólnodostępnych programów - niestety nie.


 

Podobne tematy

  1. Spalanie chwilowe, l/100km - Fiat Brava/Bravo/Marea ?
    Napisany przez Service90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 26-12-2014, 02:51
  2. Chwilowe spalania fiat Stilo 1,6 16v LPG
    Napisany przez Respus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-10-2013, 10:32
  3. Spalanie BRAVO JTD
    Napisany przez adrian23.u na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 15-04-2013, 13:12
  4. Chwilowe zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem
    Napisany przez mirekM na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 05-10-2012, 15:52
  5. spalanie bravo 1.4
    Napisany przez lukasz84m5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-02-2009, 16:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak obliczyc na podstawie czasu wtrysku i ilosci wtrsykiwanego paliwa chwilowe spalanie

spalanie chwilowe fiat bravo

fiat 1.9 jtd nie dziala spalanie momentowe

bravo 1.9 jtd najmniej pali obroty

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl