Witamy na Fiat Klub Polska

Zobacz wyniki ankiety: Jakiego interfejsu używasz

Głosujących
204. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Viaken OBD II

    84 41.18%
  • ELM 327

    120 58.82%
Strona 1 z 57 1231151 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 843
Like Tree5lubi to!

Temat: Inerfejs Diagnostyczny / Diagnoza Komputerowa (aktualizacja 07.04.2013)  

  1. #1
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Arrow Inerfejs Diagnostyczny / Diagnoza Komputerowa (aktualizacja 07.04.2013)

    Jak wszyscy wiecie istnieje możliwość zakupu interfejsu komputerowego.
    Interfejs umożliwia diagnozę silnika, skrzyni automatycznych, ABS, Airbag, komfort itp.


    Funkcje jakie posiadają to np:


    - Odczyt danych identyfikacyjnych ECU
    - Odczyt kodów błędów.
    - Kasowanie kodów błędów.
    - Odczyt parametrów podczas pracy silnika Live Data.
    - Podgląd wykresów parametrów
    - Eksport danych diagnostycznych do pliku CSV
    - Test elementów wykonawczych
    - Szczegółowy odczyt i opis błędów
    - Reset/Programowanie Funkcji.


    Możemy powiedzieć, że we Fiacie wyróżniamy dwa rodzaje złącz diagnostycznych.
    OBDII:
    B/B/M Po roku 2001.
    Cała reszta fiatów po 2001.
    Pin 3 (znajdujące się pod maską)
    B/B/M przed rokiem 2001
    Cała reszta, w której istnieje gniazdo diagnostyczne przed 2001r.
    Obsługiwane sterowniki:
    - Bosch EDC15 Engine Management ECU
    - Bosch EDC15C7 Engine Management ECU
    - Bosch EDC16/CF3 Multijet Engine Management
    - Bosch EDC16/CF4 Multijet Engine Management
    - Bosch Motronic M1.5.5 Engine Management
    - Bosch Motronic ME7.3.1 Engine Management
    - Bosch Motronic ME7.3H4M Engine Management
    - Hitachi MPI Engine Management
    - Lucas DPNC TD100 Engine Management
    - Magneti Marelli IAW 5NF Engine Management
    - Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF Engine Management
    - Magneti Marelli IAW 49F Injection (1.6)
    - Marelli SELESPEED CFC208F Automatic Gearbox
    - Marelli SELESPEED CFC209F Automatic Gearbox
    - Bosch ABS 5.7 VDC/ASR/TC
    - Bosch ABS 8 VDC/ASR
    - Lucas EBC 430 ABS
    - TRW Electric Power Steering
    - TRW MY97 Airbags
    - TRW MY99 Airbags
    - SIEMENS MY99 Airbags
    - ALLIED MY97 Airbags
    - BREED MY97 Airbags

    OBDII.jpg
    Interfejs współpracuje również z programami VAG-COM do wersji 409-1, VCDS Lite, VWTool, GMTool, AlfaDiag.


    Najczęściej zakupowanymi, sprawdzonymi, oraz polecanymi interfejsami są te, które można zakupić od Viakena.
    Jeśli chodzi o wtyk PIN 3 będziemy musieli dokupić adapter do Kabla OBDII.

    Dostępna na rynku jest także wersja interfejsu ELM 327 Wtyk OBDII

    - Odczytać i kasować wszystkie błędy
    - Kasowanie lampki Check Engine
    - Odczyt kodów błędów oczekujących
    - Odczyt kodów błędów zarejestrowanych
    - Podgląd zamrożonych ramek - freeze frames
    - Monitorowanie parametrów silnika,pracy, w czasie rzeczywistym - Live Data
    - Odczyt parametrów online
    - Spr. znaczenia kodów błędów
    - Pomiar mocy silnika (KM)
    - Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h

    ELM 327.jpg

    Chciałbym jednak zaznaczyć, że te dane (ELM 327) nie bardzo się tyczą jak wiecie programu Fiat ECU Scan.
    Będziemy mogli z nich korzystać diagnozując inne pojazdy które posiadają Wtyk OBDII, lecz pamiętać trzeba, że będziemy musieli być
    w posiadaniu specjalnego oprogramowanie do danej marki samochodu.

    Do prawidłowej diagnozy używamy programu, który jest przeznaczony dla fiata czyli FiatEcuScan (FiatECUScan - Fiat, Alfa, Lancia ECU Reader / Scanner)
    Obsługujący:
    - Bosch EDC15
    - Bosch EDC15C7
    - Bosch EDC16/CF3 Multijet
    - Bosch EDC16/CF4 Multijet
    - Bosch EDC16/CF5 Multijet
    - Marelli 6JF Multijet (1.3)
    - Marelli 6F3 Multijet (1.3)
    - Marelli 6F3 Multijet (Grande Punto, 500, MITO) (ELM 327 only)
    - Bosch Monomotronic MA1.7.3 (VagCom/OBDKey only)
    - Bosch Motronic M3.7.1 (VagCom/OBDKey only)
    - Bosch Motronic M2.10.3 (VagCom/OBDKey only)
    - Bosch Motronic M2.10.4 (VagCom/OBDKey only)
    - Bosch Motronic M1.5.5
    - Bosch Motronic ME2.1
    - Bosch Motronic ME3.1
    - Bosch Motronic ME7.3.1
    - Bosch Motronic ME7.3H4
    - Bosch Motronic ME7.3H4M
    - Bosch Motronic MED7.11
    - Hitachi MPI
    - Lucas DPNC TD100 (VagCom/OBDKey only)
    - Lucas EPIC DCU3F
    - Magneti Marelli IAW 5NF
    - Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF
    - Magneti Marelli IAW 49F (1.6)

    Gearbox Management
    - Marelli SELESPEED (old Alfa 156 SELESPEED)
    - Marelli SELESPEED CFC208F
    - Marelli SELESPEED CFC208F (Punto '03, Idea, 147, GT, Ypsilon, Musa)
    - Marelli SELESPEED CFC209F
    - Marelli SELESPEED CFC218F (156 GTA)
    - Marelli SELESPEED CFC228F (Punto, Panda, Idea, Musa, Ypsilon)
    - Marelli SELESPEED CFC300 (Grande Punto, Punto Evo, Qubo)

    ABS
    - Bosch ABS 5.7 VDC/ASR/TC
    - Bosch ABS 8 VDC/ASR
    - Lucas EBC 430 ABS
    - Bosch ABS Teves MK20/MK70 (VagCom/OBDKey only)
    - Bosch ABS 5.3 (VagCom/OBDKey only)
    - Bosch ABS 5.3 TC(VagCom/OBDKey only)
    - Bosch ABS 5.3 ASR(VagCom/OBDKey only)
    - TRW Lucas ABS

    Electric Power Steering
    - TRW Electric Power Steering
    - Delphi Electric Steering (Punto MK2) (ELM 327/OBDKey only)
    - Delphi Electric Steering (Ypsilon, Panda)
    - Delphi Electric Steering (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) (ELM 327 only)

    Airbags
    - TRW MY97 Airbags
    - TRW MY99 Airbags
    - SIEMENS MY99 Airbags
    - ALLIED MY97 Airbags
    - BREED MY97 Airbags
    - TRW MY03 Airbags ELM 327/OBDKey Interface is required for MY03 airbags
    - Autoliv MY06 Airbags ELM 327/OBDKey Interface is required for MY06 airbags
    - SIEMENS MY06 Airbags ELM 327/OBDKey Interface is required for MY06 airbags
    - TRW MY05 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
    - AUTOLIV MY06 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
    - AUTOLIV MY07 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
    - SIEMENS MY06 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
    VagCom or OBDKey Interface (modified, connection on pin 3) is required for most Airbags

    Body/Dashboard/Misc.
    ELM 327 or OBDKey Interface is required for following ECUs
    - Service Interval Reset for Fiat Stilo/Punto/Doblo/Idea/Panda/Bravo/Croma/Linea, Alfa 147/GT/159/Brera, Lancia Delta
    - Service Interval Reset for Fiat Grande Punto/Punto Evo/500, Alfa MITO (ELM 327 only)
    - PROXI Alignment Procedure for Fiat Stilo/Punto/Doblo/Idea/Panda/Bravo/Croma/Linea, Alfa 147/GT/159/Brera, Lancia Delta
    - Delphi/Marelli Body Computer (Punto MK2)
    - Marelli MF Body Computer (Stilo)
    - Marelli Body Computer (Alfa 147/GT)
    - Marelli Body Computer (Alfa 159)
    - Marelli Body Computer (Fiat Croma)
    - Marelli Body Computer (Lancia Thesis)
    - Marelli Body Computer (Bravo, Delta)
    - Delphi Body Computer (Grande Punto, Punto Evo, 500, Qubo, Doblo, Mito)
    - Siemens Body Computer (Panda)
    - Visteon Instrument Panel (Stilo)
    - Marelli Instrument Panel (Punto MK2)
    - Marelli Instrument Panel (Croma)
    - Marelli Instrument Panel (Grande Punto, Punto Evo, 500, Qubo, Doblo, Mito)
    - Nippon Instrument Panel (Thesis)
    - Siemens Instrument Panel (159, Brera)
    - Siemens VDO Instrument Panel (Ypsilon)
    - Valeo parking control
    - BITRON Dirver door, Passenger door and Boot
    - G.E. PROCOND Dirver door, Passenger door and Boot
    - TRW Dirver door and Boot
    - Remote control programming (Stilo, Punto, Thesis)
    - Bosch XENON headlights
    - Valeo XENON headlights
    - Litronic XENON headlights



    Aktualizacja:
    Od niedawna FiatEcuScan występuje pod nazwą Multieecuscan (dostępna wersja demonstracyjna na: Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (Powered by FiatECUScan))
    Jest także wersja mobilna oprogramowania, która działać będzie dzięki licencji na oprogramowanie standardowe. Link do programu na tej samej stronie.

    Co nowego w programie:
    - Ulepszona funkcja SCAN
    - Baza danych pojazdów restrukturyzowanych
    - Dodano "priorytet" dla parametrów podczas nagrywania danych
    - 'Kalibracja czujnika momentu dodał dla Delphi elektrycznego wspomagania kierownicy (500, Grande Punto, Punto Evo, Mito)
    - Wsparcie dla Marelli / Hella kontroli klimatu (Lybra)
    - Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 4AF/4EF wtrysk gazu (Multipla Bipower, Doblo Bipower) (pełna obsługa)
    - Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 5AF wtrysk gazu (Punto Bipower, Panda Bipower) (pełna obsługa)
    - Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD wtrysku (Stilo, Palio, Linea, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa) (pełna obsługa)
    - Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 4SF wtrysku (Palio, Linea) (pełna obsługa)
    - Wsparcie dla Landi Renzo LC02 wtrysku gazu (Bravo, Punto, Grande Punto, Punto Evo, Panda, Mito, Ypsilon)
    - Wsparcie dla Metatron 6A0/EOBD wtrysku CNG (Punto Bipower, Panda Bipower, Doblo Bipower)
    - Wsparcie dla Metatron 6A0 wtrysku CNG (Punto Bipower, Doblo Bipower)
    - Wsparcie dla Metatron 5D0/EOBD wtrysku CNG (Multipla Bipower)
    - Wsparcie dla fotela kierowcy Lear (Stilo, Croma, Bravo, 159, Brera, Delta) (Informacje i DTC tylko)
    - Wsparcie dla pasażera Lear (Stilo, Croma, Bravo, 159, Brera, Delta) (Informacje i DTC tylko)

    Obsługuje:
    Sterowniki ECU
    - Bosch EDC15
    - Bosch EDC15C7
    - Bosch EDC16/CF3 Multijet
    - Bosch EDC16/CF4 Multijet
    - Bosch EDC16/CF5 Multijet
    - Marelli 6JF Multijet
    - Marelli 6F3 Multijet
    - Marelli 8DF/CF5 Multijet
    - Bosch MSA 11
    - Lucas DPNC TD100
    - Lucas EPIC DCU3F
    - Bosch Monomotronic MA1.7.3
    - Bosch Motronic M3.7.1
    - Bosch Motronic M2.10.3
    - Bosch Motronic M2.10.4
    - Bosch Motronic M1.5.5
    - Bosch Motronic ME2.1
    - Bosch Motronic ME3.1
    - Bosch Motronic ME7.3.1
    - Bosch Motronic ME7.3H4
    - Bosch Motronic ME7.3H4M
    - Bosch Motronic MED7.11
    - Bosch Motronic Me7.6.3/CF4
    - Bosch Motronic Me7.9.10/CF5
    - Bosch Motronic MeD7.6.1/CF4
    - Bosch Motronic MeD17.3.1 CF5
    - Hitachi MPI
    - Magneti Marelli IAW 5NF
    - Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF
    - Magneti Marelli IAW 49F
    - Magneti Marelli IAW 5SF3/CF4
    - Magneti Marelli IAW 5SF8/CF5
    - Magneti Marelli IAW 5SF9/CF5


    Skrzynie biegów
    - Marelli Selespeed (stare Alfa 156 Selespeed)
    - Marelli Selespeed CFC208F
    - Marelli Selespeed CFC209F
    - Marelli Selespeed CFC218F
    - Marelli Selespeed CFC228F
    - Marelli Selespeed CFC300
    - Marelli Selespeed CFC328
    - AISIN AF40-6
    - AISIN YLII 5
    - AISIN YLII 5
    - ZF 4HP20


    ABS
    - Bosch ABS 5.7 VDC / ASR / TC
    - Bosch ABS 8 VDC / ASR
    - Lucas EBC 430 ABS
    - Bosch ABS Teves MK20/MK70
    - Bosch ABS 5.3 TC / ASR
    - TRW Lucas ABS / ESP


    Elektryczne wspomaganie kierownicy
    - TRW Electric Power Steering
    - Delphi Electric Power Steering
    - Wspomaganie kierownicy SAGEM


    Poduszki powietrzne
    - Allied MY97 Poduszki powietrzne
    - Rasa MY97 Poduszki powietrzne
    - TRW MY97 Poduszki powietrzne
    - Poduszki powietrzne Autoliv MY99
    - SIEMENS MY99 Poduszki powietrzne
    - TRW MY99 Poduszki powietrzne
    - TRW MY03 Poduszki powietrzne
    - TRW MY05 Poduszki powietrzne
    - Poduszki powietrzne Autoliv MY06
    - SIEMENS MY06 Poduszki powietrzne
    - Poduszki powietrzne Autoliv MY07
    - Poduszki powietrzne CONTINENTAL
    - Poduszki powietrzne TRW


    Korpus / Dashboard / Misc.
    - Reset Obsługa Interval
    - CAN Setup / Alignment Procedure Proxi
    - Programowanie zdalne sterowanie
    - Delphi / Marelli Computer ciała
    - Marelli Computer ciała MF
    - Computer ciała Marelli
    - Komputer nadwozia Delphi
    - Komputer Korpus Siemens
    - Panel Instrument Visteon
    - Panel Instrument Marelli
    - Panel Instrument Nippon
    - Panel Instrument Siemens
    - Siemens VDO Instrument panel
    - Instrument panel Mannesman VDO
    - Kontrola parkowania Valeo
    - Kontrola parkowania Bosch
    - Drzwi kierowcy BITRON, drzwi pasażera i bagażnika
    - G.E. Drzwi kierowcy PROCOND, drzwi pasażera i bagażnika
    - Drzwi kierowcy i bagażnika TRW
    - Bosch reflektory ksenonowe
    - Valeo reflektory ksenonowe
    - Litronic reflektory ksenonowe
    - Climate Control Delphi
    - Climate Control Harrison


    Kompletna lista obsługiwanych pojazdów / systemów w MULTIECUSCAN 1,1 <--- Klikamy, otworzy się w nowym oknie.




    PODŁĄCZENIE i KONFIZGURACJA INTERFEJSU ELM 327 oraz FiatEcuScan

    Interfejs należy podłączyć do gniazda USB w komputerze.
    Po podłączeniu interfejsu komputer wykryje nowe urządzenie USB
    i poprosi o sterowniki do niego.
    Należy wybrać opcje: „Nie, nie tym razem”
    Następnie
    1.jpg
    Następnie wybieramy: „Zainstaluj z listy lub określonej lokalizacji"
    2.jpg
    I klikając na „Przeglądaj” wskazujemy katalog na płycie ze
    sterownikami (do pobrania na dole postu w załącznikach)
    Komputer wykryje nowy port szeregowy
    3.jpg

    Należy wybrać 3 opcje: „Nie, nie tym razem”
    4.jpg

    Następnie wybieramy: „Zainstaluj z listy lub określonej lokalizacji”.
    I klikając na „Przeglądaj” wskazujemy katalog ze sterownikami

    6.jpg


    7.jpg

    I to już wszystko interfejs zainstalowany. Teraz konfiguracja.

    Tak wygląda Menadżer urządzeń po instalacji interfejsu
    8.jpg

    Po instalacji należy sprawdzić na którym wirtualnym porcie com jest zainstalowany interfejs, ponieważ program działa tylko i wyłącznie na portach com między
    1-4. Jeżeli interfejs zainstalował się na innym porcie com należy zmienić nr portu właśnie na prot com między 1-4. Aby to zrobić należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na zainstalowanym wirtualnym porcie com i wybrać...
    Wybieramy właściwości interfejsu


    9.jpg

    W zakładce „port setting” klikamy na „advanced”
    11.jpg

    -Ustawimy port com2,
    -Odbiór Bajty:1024
    -Taransmisja Bajty: 1024
    -Czas opóźnienia: 1
    12.jpg

    Interfejs należy podłączyć do gniazda diagnostycznego w samochodzie. Interfejs współpracuje z samochodami marki Fiat wyposażonymi w złącze diagnostyczne OBD2.

    Widok wtyczki w samochodzie
    13.jpg










    Jak Używać FiatEcuScan
    Multieecuscan


    W programie należy w zakładce Settings ustawić port com między 1-8.
    14.jpg


    Wybieramy (jak na zdjęciach poniżej):
    1. Markę samochodu (Alfa Romeo, Fiat, Lancia)
    2. Model
    3. System oraz numer sterownika
    4. Aby nawiązać połączenie klikamy Connect
    15.jpg


    Następnie należy wybrać zakładkę w zależności co chcemy zrobić:
    Info- informacja o sterowniku
    16.jpg

    Errors- Odczyt kodów błędów, w celu skasowania należy
    zaznaczyć kod i kliknąć Clear Errors jak na zdjęciu poniżej
    17.jpg

    Parameters - odczyt parametrów podczas pracy silnika
    18.png

    Graph
    - podgląd parametrów w formie graficznej. Aby rozpocząć podgląd parametrów w formie graficznej najpierw należy zaznaczyć w zakładce Parameters, które wartości chcemy zobaczyć, aby zaznaczyć/odznaczyć używamy klawisz spacja.
    Program umożliwia zapis parametrów. Aby rozpocząć zapis naciśnij start, aby zakończyć stop.
    19.jpg

    Actuators test- Test elementów wykonawczych
    Log- Zapis logów

    Przyczyny braku transmisji:
    ˇ konfiguracja wirtualnych portów szeregowych (koniecznie musi być ustawiony com między 1-8)

    ˇ brak napięcia zasilania - wyłączniki ukryte i immobilizery powinny być rozbrojone, napięcie na zasilaniu powinno wynosić około 12,5V na włączonym zapłonie i około 13,5V na włączonym silniku

    ˇ zakłócenia na linii transmisji przez uszkodzonesterowniki - należy zmierzyć napięcie na linii transmisji - powinno być niższe o około
    1,5-3,5V niż napięcie zasilania.

    ˇ oprogramowanie monitorujące pracę portów com np. od: UPS, telefonów komórkowych, PDA, programy antywirusowe. W przypadku problemów z komunikacją należy je odinstalować.


    Nie są to jeszcze wszystkie sterowniki, szczególnie starsze z tymi może sobie poradzić examiner dostępny w serwisach Fiata. Pamiętajcie, że w nowszych autach posiadamy już szyne CAN


    Tworzę, temat by użytkownicy nie zakładali po 100 razy tych samych tematów, z tymi samymi zapytaniami.
    Masz problem, chcesz się czegoś dowiedzieć pisz, użytkownicy na pewno będą bardzo otwarci na wszelaką pomoc.
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez lukq ; 07-04-2013 o 21:39 Powód: Aktualizacja danych

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Łukaszu do elm'a ostatnio widziałem na jednej z aukcji koleś dawał płytkę na której były darmowe programy do diagnozy wszystkich europejskich aut benzynowych po 2001 i diesli po 2003
    tak więc nie potrzeba juz fiat ecu scana.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Dlatego został stworzony ten temat by tu opisywać wszystkie ciekawostki

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    i słuszny i zacny temat w końcu wszystko w jednym miejscu

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2008
    Skąd
    turek
    Postów
    48
    Auto
    marea 2.4 HLX
    Co sądzicie o tym komplecie mam na myśli maryśkę 2.4 TD (96-99) u mnie w mieście nikt nie jest w stanie się podpiąć. A tutaj w sumie kabel odpowiedni, bez zbędnych przejściówek i program w komplecie INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY Fiat SCAN 2.6+ (1996-2007) (1834986958) - Aukcje internetowe Allegro

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Powinien być dobry, tylko taniej wyjdzie kupić przejściówkę z kablem. Pytanie tylko czy FES obsługuje Twój sterownik ECU. Jeśli tak to nie ma najmniejszego problemu. Teraz jestem na kursie więc za bardzo nie mam jak sprawdzić.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2008
    Skąd
    turek
    Postów
    48
    Auto
    marea 2.4 HLX
    Dzięki wielkie za radę. Kontaktowałem się ze sklepem Viakena polecili mi po sprawdzeniu taki zestaw interfejs Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji oraz adapter Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji. Sporo taniej. Jednak mam pytanie czy ktoś z zacnych forumowiczów podpinał się pod silnik 2.4 T, gdyż po samym odpaleniu programu wersja 2.6 i jakaś wcześniejsza nie ma opcji diagnostyki silnika. Jedynie w wersji 3.2 jest ta opcja, jednak jak na razie znalazłem tylko triala z poblokowanymi funkcjami.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Warto dodać, że żaden z przedstawionych interfejsów nie obsługuje przedliftowego BBM 1.6 na sterowniku Magneti Marelli IAW 1AF. Do tych aut potrzebny jest Euroscan (pod DOSa, wymaga 2 fizycznych portów COM) lub fiatowski Examiner. Jest też kilka małych przenośnych diagnoserów, które obsługują ten motor (np. mój mechanik ma, niestety nie pamiętam dokładnie jaki do model/producent).
    Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 03-10-2011 o 20:37

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    powiedzcie mi dlaczego ja nie moge skomunikowac się żadnym programem ze swoim bravo. wyskakuje cos takiego "brak portu com1" o co kaman??

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A jaki masz system? Z FES korzystasz? Masz COM1 port włączony? W Menadżerze Urządzeń widać ten port?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    mam elm 327 jest u mnie tylko port 15 jakiś
    zmieniłem na com 1 i zobaczymy jutro może to było przyczyną

    i kolejny problem. a mianowicie potrzebna jest do diagnostyki pełna wersja czy tos moze posiada takowa lub zna jakiś program co podejdzie pod bravo lub co podchodzi pod różne marki.
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 14-10-2011 o 09:36

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2011
    Skąd
    koszalin
    Postów
    1
    Auto
    alfa 147
    Witam, jestem nowy na forum, na dodatek jeżdżę alfą romeo 147 i borykam się z problemem podpięcia w celu odczytania błędów.
    Dysponuję interfejsem ELM 327 i przetestowałem kilka programów uniewersalnych, ale nie do końca to działa, tzn programiki pozwalają na połączenie się ale nie wurzucają żadnych błędów, nawet jak odepnę przepływomierz nie pokazuje błędu, moja ostatnia nadzieja w FiatECUScan
    czy w/g was to zadziała , zasadniczo fiat-alfa to jedna rodzina

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Alfa Romeo 147 jest obsługiwane przez Fiat Ecu Scan, dostępne wersje silnikowe to 1.6 TS 105CV, 1.8 TS 120CV, 1.9 JTD, 1.9JTD 16V, 2.0 TS 16V, GTA 3.2 V6 i modele z Selespeed. Możesz użyć wersji 2.6 (Fiat Ecu Scan 2.6) lub 3.2 http://www.fiatecuscan.net/
    Alfa Romeo 147 Fiat Ecu Scan.jpg
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo
    Czy taki interfejs pozwoli mi dobrze zdiagnozować mojego fiata bravo 1.9TD 99R.? Interfejs Fiat ALFA LANCIA +VAG + ADAPTER 3pin PL (1856417800) - motoAllegro

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Tak, jeśli jest to wersja 100KM, zgodnie z danymi na stronie programu FiatECUScan wersja 75KM nie jest obsługiwana.


 
Strona 1 z 57 1231151 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nie udana aktualizacja CONNECT NAV+
    Napisany przez mlodyt86 na forum Nawigacje samochodowe
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-07-2016, 12:29
  2. Odpowiedzi: 344
    Ostatni post: 22-11-2012, 22:31
  3. Problem z aktualizacja
    Napisany przez pszemko na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-09-2012, 18:30
  4. [2012] Zlot Włoskich Sportowych Samochodów oraz Rajd Gigantów (20-22.07.2012)
    Napisany przez myAbarth na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-04-2012, 19:34
  5. Diagnostyka komputerowa Siena 1.6 16V
    Napisany przez TurekKSF na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-04-2012, 16:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

program do diagnostyki fiata

program do diagnostyki fiat

program diagnostyczny fiat

diagnostyka grande puntoprogram diagnostyczny fiat grande puntodarmowy program do diagnostyki samochodowejprogram diagnostyczny fiat doblofiat program do diagnostyki program do fiatakasowanie inspekcji fiat ideaprogram do diagnozy fiatakasowanie inspekcji fiat doblodarmowy program do diagnostyki fiatadiagnostyka komputerowa samochodu programydiagnostyka fiat program do diagnostyki fiata stilofiat scan 2.6 diagnostyka fiat programtrw my 97 airbagkabel diagnostyczny grande puntodiagnostyka komputerowa fiat bravaDiagnostyka fiat doblogrande punto program diagnostyczny

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl