Inerfejs Diagnostyczny / Diagnoza Komputerowa (aktualizacja 07.04.2013)

Temat: Inerfejs Diagnostyczny / Diagnoza Komputerowa (aktualizacja 07.04.2013)

  1. michael-1978 napisał:
    Witam.
    Od kilku dni mam problem ze świecącą kontrolką od poduszek air-bag.
    Jako że dopiero kupiłem samochód, a w ciągu kilku następnych lat użytkowania pewnie nie obejdzie się bez większych lub mniejszych kłopotów, to chcę nabyć interfejs do diagnozowania samochodu. Posiadam fiata Doblo 1.4 z 2006r. z zainstalowanym sterownikiem MagnetiMarelli IAW 5SF.MA D032 (poza tym oznaczeniem jest jeszcze IAW 5SF.MA/HW208/0711-S41). Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego, który pozwoli mi w możliwie szerokim zakresie sprawdzić auto, a zwłaszcza Air-Bagi, silnik i ABS.
    Dotychczas znalazłem kilka modeli na allegro ale w listach samochodów albo nie występuje doblo 1.4, albo jeśli występuje to nie ma na liście IAW 5SF.MA.
    Jełi ktoś może mi pomóc w wyborze interfejsu i oprogramowani, to proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Michał
     

  2. Avatar qolejowy

    qolejowy napisał:
    Szukaj u Viakena Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji Może tam coś dla siebie znajdziesz.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."
     
  3. adlozi napisał:
    Witam,
    doradźcie proszę jakim interfejsem i programem diagnozować Fiata Linea oraz móc programować sterowniki. Wyczytałem, że najlepszy program to FiatECUScan z interfejsem ELM 327. Zaopatrzyłem się w FES v. 3.3 i interfejs ELM (Pcmscan). Problem w tym, że z trudem udaje mu się połączyć ze sterownikiem silnika, a z innymi już nie łączy się wcale. Czy interfejs ELM od Viakena (podobno zmodernizowany pod FES) będzie łączył się prawidłowo i umożliwiał korzystanie z wszystkich funkcji programu FES?
     
  4. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Nie jestem przekonany, ale ELM327 to chyba tylko z silnikiem gada.. Spójrz na stronie FiatECUScan - tam masz rozpiskę jakie auta i za pomocą jakiego fejsu obsługuje..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  5. adlozi napisał:
    Właśnie na stronie FiatECUScan w tabeli jest podane, że ELM łączy się ze wszystkimi sterownikami w tym modelu
     
  6. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    A może ma to związek z komunikatem na głównej stronie fiatecuscan? jest solucja jak to przerobić (kabel)..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  7. adlozi napisał:
    Właśnie tak sądzę, że niektóre interfejsy wymagają przeróbki. Viaken chwali się na swojej stronie, że jego interfejs ELM ma najnowszą płytę główną i prawidłowo współpracuje z FES. Dlatego na tym forum zadaję pytanie czy ktoś już przetestował interfejs Viakena z FES i może potwierdzić, że łączy się ze wszystkimi sterownikami w nowych Fiatach (z CAN).
     
  8. koziol1172 napisał:
    witam chciałbym skasować błąd poduszek powietrznych i moje pytanie dotyczy tego jak sprawdzić jaka mam ilość bo w fesie trzeba coś wybrać załączam pilik to ukazujący! a drugie pytanie to czy do podłączenia pod airbag to do tej trzy pinowej kostki za schowkiem pasażera???
    Dołączone zdjęcia
     
  9. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    adlozi weź rozbierz swój interfejs i sprawdź czy jest faktycznie zbudowany tak jak opisane jest na stronie Fes'a.. Tam masz jak go przerobić.. Gorzej jak to jeszcze jakiś inny twór..

    Cytat Napisał koziol1172 Zobacz post
    jak sprawdzić jaka mam ilość
    Kody do airbagów w FiatEcuScan
    2F - dwa frontowe airbagi
    2L - dwa boczne airbagi
    2T - dwie kurtyny
    2P - napinacze pasów dla kierowcy i pasażera
    I - przełącznik do wyłączania airbaga pasażera
    S - system rozpoznawania obecności pasażera

    I teraz w zależności od auta stosuje się kombinację tych oznaczeń.

    Tak - wtyczka pod schowkiem to ta od airbag'a..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  10. koziol1172 napisał:
    Mam interfejs z przełącznikiem na airbag, a gdy mam najprawdopodobniej tylko jedną poduszkę w kierownicy to co wybrać w fes??
     
  11. Avatar qolejowy

    qolejowy napisał:
    Cytat Napisał koziol1172 Zobacz post
    Mam interfejs z przełącznikiem na airbag, a gdy mam najprawdopodobniej tylko jedną poduszkę w kierownicy to co wybrać w fes??
    Jeżeli łączysz się poprzez adapter 3-pinowy to przełącznik musisz ustawić w pozycji "7" a nie na "airbag"
    Jeżeli nie jesteś pewien jakie masz poduszki w FES wybierasz opcję "SCAN" program sam znajdzie Ci Twój typ poduchy
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."
     
  12. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Właśnie - przełącznik w takim położeniu jak do silnika. U mnie FES łączy się na wszystkich opcjach, ale na niektórych bardzo niestabilnie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  13. koziol1172 napisał:
    Przełącznik tak jak do silnika??to tylko dwukierunkowy przełącznik... silnik,abs a na drugiej stronie airbag tak jest na nim napisane
     
  14. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Są różne kable.. Ustawiasz tak jakbyś na silnik miał.. Też mam 2 pozycyjny
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  15. koziol1172 napisał:
    Ok dzięki!
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.