Jak wszyscy wiecie istnieje możliwość zakupu interfejsu komputerowego.
Interfejs umożliwia diagnozę silnika, skrzyni automatycznych, ABS, Airbag, komfort itp.
link do spisu
OBSŁUGIWANE SYSTEMY pojazdów /
Pełna lista obsługiwanych pojazdów / systemów w MULTIECUSCAN 1,3 ()
Funkcje jakie posiadają to np:
- Odczyt danych identyfikacyjnych ECU
- Odczyt kodów błędów.
- Kasowanie kodów błędów.
- Odczyt parametrów podczas pracy silnika Live Data.
- Podgląd wykresów parametrów
- Eksport danych diagnostycznych do pliku CSV
- Test elementów wykonawczych
- Szczegółowy odczyt i opis błędów
- Reset/Programowanie Funkcji.
Możemy powiedzieć, że we Fiacie wyróżniamy dwa rodzaje złącz diagnostycznych.
OBDII:
B/B/M Po roku 2001.
Cała reszta fiatów po 2001.
Pin 3 (znajdujące się pod maską)
B/B/M przed rokiem 2001
Cała reszta, w której istnieje gniazdo diagnostyczne przed 2001r.
Obsługiwane sterowniki:
- Bosch EDC15 Engine Management ECU
- Bosch EDC15C7 Engine Management ECU
- Bosch EDC16/CF3 Multijet Engine Management
- Bosch EDC16/CF4 Multijet Engine Management
- Bosch Motronic M1.5.5 Engine Management
- Bosch Motronic ME7.3.1 Engine Management
- Bosch Motronic ME7.3H4M Engine Management
- Hitachi MPI Engine Management
- Lucas DPNC TD100 Engine Management
- Magneti Marelli IAW 5NF Engine Management
- Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF Engine Management
- Magneti Marelli IAW 49F Injection (1.6)
- Marelli SELESPEED CFC208F Automatic Gearbox
- Marelli SELESPEED CFC209F Automatic Gearbox
- Bosch ABS 5.7 VDC/ASR/TC
- Bosch ABS 8 VDC/ASR
- Lucas EBC 430 ABS
- TRW Electric Power Steering
- TRW MY97 Airbags
- TRW MY99 Airbags
- SIEMENS MY99 Airbags
- ALLIED MY97 Airbags
- BREED MY97 Airbags
OBDII.jpg
Interfejs współpracuje również z programami VAG-COM do wersji 409-1, VCDS Lite, VWTool, GMTool, AlfaDiag.
Najczęściej zakupowanymi, sprawdzonymi, oraz polecanymi interfejsami są te, które można zakupić od Viakena.
Jeśli chodzi o wtyk PIN 3 będziemy musieli dokupić adapter do Kabla OBDII.
Dostępna na rynku jest także wersja interfejsu ELM 327 Wtyk OBDII
- Odczytać i kasować wszystkie błędy
- Kasowanie lampki Check Engine
- Odczyt kodów błędów oczekujących
- Odczyt kodów błędów zarejestrowanych
- Podgląd zamrożonych ramek - freeze frames
- Monitorowanie parametrów silnika,pracy, w czasie rzeczywistym - Live Data
- Odczyt parametrów online
- Spr. znaczenia kodów błędów
- Pomiar mocy silnika (KM)
- Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h
ELM 327.jpg
Chciałbym jednak zaznaczyć, że te dane (ELM 327) nie bardzo się tyczą jak wiecie programu Fiat ECU Scan.
Będziemy mogli z nich korzystać diagnozując inne pojazdy które posiadają Wtyk OBDII, lecz pamiętać trzeba, że będziemy musieli być
w posiadaniu specjalnego oprogramowanie do danej marki samochodu.
Do prawidłowej diagnozy używamy programu, który jest przeznaczony dla fiata czyli FiatEcuScan (FiatECUScan - Fiat, Alfa, Lancia ECU Reader / Scanner)
Obsługujący:
- Bosch EDC15
- Bosch EDC15C7
- Bosch EDC16/CF3 Multijet
- Bosch EDC16/CF4 Multijet
- Bosch EDC16/CF5 Multijet
- Marelli 6JF Multijet (1.3)
- Marelli 6F3 Multijet (1.3)
- Marelli 6F3 Multijet (Grande Punto, 500, MITO) (ELM 327 only)
- Bosch Monomotronic MA1.7.3 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch Motronic M3.7.1 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch Motronic M2.10.3 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch Motronic M2.10.4 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch Motronic M1.5.5
- Bosch Motronic ME2.1
- Bosch Motronic ME3.1
- Bosch Motronic ME7.3.1
- Bosch Motronic ME7.3H4
- Bosch Motronic ME7.3H4M
- Bosch Motronic MED7.11
- Hitachi MPI
- Lucas DPNC TD100 (VagCom/OBDKey only)
- Lucas EPIC DCU3F
- Magneti Marelli IAW 5NF
- Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF
- Magneti Marelli IAW 49F (1.6)
Gearbox Management
- Marelli SELESPEED (old Alfa 156 SELESPEED)
- Marelli SELESPEED CFC208F
- Marelli SELESPEED CFC208F (Punto '03, Idea, 147, GT, Ypsilon, Musa)
- Marelli SELESPEED CFC209F
- Marelli SELESPEED CFC218F (156 GTA)
- Marelli SELESPEED CFC228F (Punto, Panda, Idea, Musa, Ypsilon)
- Marelli SELESPEED CFC300 (Grande Punto, Punto Evo, Qubo)
ABS
- Bosch ABS 5.7 VDC/ASR/TC
- Bosch ABS 8 VDC/ASR
- Lucas EBC 430 ABS
- Bosch ABS Teves MK20/MK70 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch ABS 5.3 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch ABS 5.3 TC(VagCom/OBDKey only)
- Bosch ABS 5.3 ASR(VagCom/OBDKey only)
- TRW Lucas ABS
Electric Power Steering
- TRW Electric Power Steering
- Delphi Electric Steering (Punto MK2) (ELM 327/OBDKey only)
- Delphi Electric Steering (Ypsilon, Panda)
- Delphi Electric Steering (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) (ELM 327 only)
Airbags
- TRW MY97 Airbags
- TRW MY99 Airbags
- SIEMENS MY99 Airbags
- ALLIED MY97 Airbags
- BREED MY97 Airbags
- TRW MY03 Airbags ELM 327/OBDKey Interface is required for MY03 airbags
- Autoliv MY06 Airbags ELM 327/OBDKey Interface is required for MY06 airbags
- SIEMENS MY06 Airbags ELM 327/OBDKey Interface is required for MY06 airbags
- TRW MY05 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
- AUTOLIV MY06 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
- AUTOLIV MY07 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
- SIEMENS MY06 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
VagCom or OBDKey Interface (modified, connection on pin 3) is required for most Airbags
Body/Dashboard/Misc.
ELM 327 or OBDKey Interface is required for following ECUs
- Service Interval Reset for Fiat Stilo/Punto/Doblo/Idea/Panda/Bravo/Croma/Linea, Alfa 147/GT/159/Brera, Lancia Delta
- Service Interval Reset for Fiat Grande Punto/Punto Evo/500, Alfa MITO (ELM 327 only)
- PROXI Alignment Procedure for Fiat Stilo/Punto/Doblo/Idea/Panda/Bravo/Croma/Linea, Alfa 147/GT/159/Brera, Lancia Delta
- Delphi/Marelli Body Computer (Punto MK2)
- Marelli MF Body Computer (Stilo)
- Marelli Body Computer (Alfa 147/GT)
- Marelli Body Computer (Alfa 159)
- Marelli Body Computer (Fiat Croma)
- Marelli Body Computer (Lancia Thesis)
- Marelli Body Computer (Bravo, Delta)
- Delphi Body Computer (Grande Punto, Punto Evo, 500, Qubo, Doblo, Mito)
- Siemens Body Computer (Panda)
- Visteon Instrument Panel (Stilo)
- Marelli Instrument Panel (Punto MK2)
- Marelli Instrument Panel (Croma)
- Marelli Instrument Panel (Grande Punto, Punto Evo, 500, Qubo, Doblo, Mito)
- Nippon Instrument Panel (Thesis)
- Siemens Instrument Panel (159, Brera)
- Siemens VDO Instrument Panel (Ypsilon)
- Valeo parking control
- BITRON Dirver door, Passenger door and Boot
- G.E. PROCOND Dirver door, Passenger door and Boot
- TRW Dirver door and Boot
- Remote control programming (Stilo, Punto, Thesis)
- Bosch XENON headlights
- Valeo XENON headlights
- Litronic XENON headlights
Aktualizacja:
Od niedawna FiatEcuScan występuje pod nazwą Multieecuscan (dostępna wersja demonstracyjna na: Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (Powered by FiatECUScan))
Jest także wersja mobilna oprogramowania, która działać będzie dzięki licencji na oprogramowanie standardowe. Link do programu na tej samej stronie.
Co nowego w programie:
- Ulepszona funkcja SCAN
- Baza danych pojazdów restrukturyzowanych
- Dodano "priorytet" dla parametrów podczas nagrywania danych
- 'Kalibracja czujnika momentu dodał dla Delphi elektrycznego wspomagania kierownicy (500, Grande Punto, Punto Evo, Mito)
- Wsparcie dla Marelli / Hella kontroli klimatu (Lybra)
- Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 4AF/4EF wtrysk gazu (Multipla Bipower, Doblo Bipower) (pełna obsługa)
- Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 5AF wtrysk gazu (Punto Bipower, Panda Bipower) (pełna obsługa)
- Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD wtrysku (Stilo, Palio, Linea, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa) (pełna obsługa)
- Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 4SF wtrysku (Palio, Linea) (pełna obsługa)
- Wsparcie dla Landi Renzo LC02 wtrysku gazu (Bravo, Punto, Grande Punto, Punto Evo, Panda, Mito, Ypsilon)
- Wsparcie dla Metatron 6A0/EOBD wtrysku CNG (Punto Bipower, Panda Bipower, Doblo Bipower)
- Wsparcie dla Metatron 6A0 wtrysku CNG (Punto Bipower, Doblo Bipower)
- Wsparcie dla Metatron 5D0/EOBD wtrysku CNG (Multipla Bipower)
- Wsparcie dla fotela kierowcy Lear (Stilo, Croma, Bravo, 159, Brera, Delta) (Informacje i DTC tylko)
- Wsparcie dla pasażera Lear (Stilo, Croma, Bravo, 159, Brera, Delta) (Informacje i DTC tylko)
Obsługuje:
Sterowniki ECU
- Bosch EDC15
- Bosch EDC15C7
- Bosch EDC16/CF3 Multijet
- Bosch EDC16/CF4 Multijet
- Bosch EDC16/CF5 Multijet
- Marelli 6JF Multijet
- Marelli 6F3 Multijet
- Marelli 8DF/CF5 Multijet
- Bosch MSA 11
- Lucas DPNC TD100
- Lucas EPIC DCU3F
- Bosch Monomotronic MA1.7.3
- Bosch Motronic M3.7.1
- Bosch Motronic M2.10.3
- Bosch Motronic M2.10.4
- Bosch Motronic M1.5.5
- Bosch Motronic ME2.1
- Bosch Motronic ME3.1
- Bosch Motronic ME7.3.1
- Bosch Motronic ME7.3H4
- Bosch Motronic ME7.3H4M
- Bosch Motronic MED7.11
- Bosch Motronic Me7.6.3/CF4
- Bosch Motronic Me7.9.10/CF5
- Bosch Motronic MeD7.6.1/CF4
- Bosch Motronic MeD17.3.1 CF5
- Hitachi MPI
- Magneti Marelli IAW 5NF
- Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF
- Magneti Marelli IAW 49F
- Magneti Marelli IAW 5SF3/CF4
- Magneti Marelli IAW 5SF8/CF5
- Magneti Marelli IAW 5SF9/CF5
Skrzynie biegów
- Marelli Selespeed (stare Alfa 156 Selespeed)
- Marelli Selespeed CFC208F
- Marelli Selespeed CFC209F
- Marelli Selespeed CFC218F
- Marelli Selespeed CFC228F
- Marelli Selespeed CFC300
- Marelli Selespeed CFC328
- AISIN AF40-6
- AISIN YLII 5
- AISIN YLII 5
- ZF 4HP20
ABS
- Bosch ABS 5.7 VDC / ASR / TC
- Bosch ABS 8 VDC / ASR
- Lucas EBC 430 ABS
- Bosch ABS Teves MK20/MK70
- Bosch ABS 5.3 TC / ASR
- TRW Lucas ABS / ESP
Elektryczne wspomaganie kierownicy
- TRW Electric Power Steering
- Delphi Electric Power Steering
- Wspomaganie kierownicy SAGEM
Poduszki powietrzne
- Allied MY97 Poduszki powietrzne
- Rasa MY97 Poduszki powietrzne
- TRW MY97 Poduszki powietrzne
- Poduszki powietrzne Autoliv MY99
- SIEMENS MY99 Poduszki powietrzne
- TRW MY99 Poduszki powietrzne
- TRW MY03 Poduszki powietrzne
- TRW MY05 Poduszki powietrzne
- Poduszki powietrzne Autoliv MY06
- SIEMENS MY06 Poduszki powietrzne
- Poduszki powietrzne Autoliv MY07
- Poduszki powietrzne CONTINENTAL
- Poduszki powietrzne TRW
Korpus / Dashboard / Misc.
- Reset Obsługa Interval
- CAN Setup / Alignment Procedure Proxi
- Programowanie zdalne sterowanie
- Delphi / Marelli Computer ciała
- Marelli Computer ciała MF
- Computer ciała Marelli
- Komputer nadwozia Delphi
- Komputer Korpus Siemens
- Panel Instrument Visteon
- Panel Instrument Marelli
- Panel Instrument Nippon
- Panel Instrument Siemens
- Siemens VDO Instrument panel
- Instrument panel Mannesman VDO
- Kontrola parkowania Valeo
- Kontrola parkowania Bosch
- Drzwi kierowcy BITRON, drzwi pasażera i bagażnika
- G.E. Drzwi kierowcy PROCOND, drzwi pasażera i bagażnika
- Drzwi kierowcy i bagażnika TRW
- Bosch reflektory ksenonowe
- Valeo reflektory ksenonowe
- Litronic reflektory ksenonowe
- Climate Control Delphi
- Climate Control Harrison
Kompletna lista obsługiwanych pojazdów / systemów w MULTIECUSCAN 1,1 <--- Klikamy, otworzy się w nowym oknie.
PODŁĄCZENIE i KONFIZGURACJA INTERFEJSU ELM 327 oraz FiatEcuScan
Interfejs należy podłączyć do gniazda USB w komputerze.
Po podłączeniu interfejsu komputer wykryje nowe urządzenie USB
i poprosi o sterowniki do niego.
Należy wybrać opcje: „Nie, nie tym razem”
Następnie
1.jpg
Następnie wybieramy: „Zainstaluj z listy lub określonej lokalizacji"
2.jpg
I klikając na „Przeglądaj” wskazujemy katalog na płycie ze
sterownikami (do pobrania na dole postu w załącznikach)
Komputer wykryje nowy port szeregowy
3.jpg
Należy wybrać 3 opcje: „Nie, nie tym razem”
4.jpg
Następnie wybieramy: „Zainstaluj z listy lub określonej lokalizacji”.
I klikając na „Przeglądaj” wskazujemy katalog ze sterownikami
6.jpg
7.jpg
I to już wszystko interfejs zainstalowany. Teraz konfiguracja.
Tak wygląda Menadżer urządzeń po instalacji interfejsu
8.jpg
Po instalacji należy sprawdzić na którym wirtualnym porcie com jest zainstalowany interfejs, ponieważ program działa tylko i wyłącznie na portach com między
1-4. Jeżeli interfejs zainstalował się na innym porcie com należy zmienić nr portu właśnie na prot com między 1-4. Aby to zrobić należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na zainstalowanym wirtualnym porcie com i wybrać...
Wybieramy właściwości interfejsu
9.jpg
W zakładce „port setting” klikamy na „advanced”
11.jpg
-Ustawimy port com2,
-Odbiór Bajty:1024
-Taransmisja Bajty: 1024
-Czas opóźnienia: 1
12.jpg
Interfejs należy podłączyć do gniazda diagnostycznego w samochodzie. Interfejs współpracuje z samochodami marki Fiat wyposażonymi w złącze diagnostyczne OBD2.
Widok wtyczki w samochodzie
13.jpg
Jak Używać FiatEcuScan
Multieecuscan
W programie należy w zakładce Settings ustawić port com między 1-8.
14.jpg
Wybieramy (jak na zdjęciach poniżej):
1. Markę samochodu (Alfa Romeo, Fiat, Lancia)
2. Model
3. System oraz numer sterownika
4. Aby nawiązać połączenie klikamy Connect
15.jpg
Następnie należy wybrać zakładkę w zależności co chcemy zrobić:
Info- informacja o sterowniku
16.jpg
Errors- Odczyt kodów błędów, w celu skasowania należy
zaznaczyć kod i kliknąć Clear Errors jak na zdjęciu poniżej
17.jpg
Parameters - odczyt parametrów podczas pracy silnika
18.png
Graph- podgląd parametrów w formie graficznej. Aby rozpocząć podgląd parametrów w formie graficznej najpierw należy zaznaczyć w zakładce Parameters, które wartości chcemy zobaczyć, aby zaznaczyć/odznaczyć używamy klawisz spacja.
Program umożliwia zapis parametrów. Aby rozpocząć zapis naciśnij start, aby zakończyć stop.
19.jpg
Actuators test- Test elementów wykonawczych
Log- Zapis logów
Przyczyny braku transmisji:
ˇ konfiguracja wirtualnych portów szeregowych (koniecznie musi być ustawiony com między 1-8)
ˇ brak napięcia zasilania - wyłączniki ukryte i immobilizery powinny być rozbrojone, napięcie na zasilaniu powinno wynosić około 12,5V na włączonym zapłonie i około 13,5V na włączonym silniku
ˇ zakłócenia na linii transmisji przez uszkodzonesterowniki - należy zmierzyć napięcie na linii transmisji - powinno być niższe o około
1,5-3,5V niż napięcie zasilania.
ˇ oprogramowanie monitorujące pracę portów com np. od: UPS, telefonów komórkowych, PDA, programy antywirusowe. W przypadku problemów z komunikacją należy je odinstalować.
Nie są to jeszcze wszystkie sterowniki, szczególnie starsze z tymi może sobie poradzić examiner dostępny w serwisach Fiata. Pamiętajcie, że w nowszych autach posiadamy już szyne CAN
Tworzę, temat by użytkownicy nie zakładali po 100 razy tych samych tematów, z tymi samymi zapytaniami.
Masz problem, chcesz się czegoś dowiedzieć pisz, użytkownicy na pewno będą bardzo otwarci na wszelaką pomoc.