Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25

Temat: Zakup kontrolowany  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Great Toruń
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    ma być Croma
    Rocznik
    2005

    Zakup kontrolowany

    Witam wszystkich forumowiczów!

    Sprawa wyglada w ten sposób. Chcę kupic Cromę z silnikiem benzynowym i proszę o kilka podpowiedzi . Wiem że temat był poruszany i już wyjaśniam o co mi chodzi.

    Jestem w trakcie dogadywania transakcji. samochód został wstepnie obejrzany i sprawdzony. Jest to Croma z 2005 z silniekiem 2.2 z gazem.

    Pyt.1 - czujnik pomiaru grubosci lakieru pokazuje wartości ok245 jednostek na całym samochodzie. Czy to możliwe że fiaty maja tak grubą powierzchnię lakierniczą?Czy po prostu był cały malowany ( w co nie wierzę bo nieźle wyglada)

    pyt.2 Czy to prawda że przebiegi zczytane przez komputer moga różnic sie od wyświetlanych nawet o 10 %?

    pyt.3 Zauważyłem że W Cromie nie ma żadnych zamków. Jak wygląda "wejście awaryjne"

    pyt4. czy Croma jest samochodem trudnym i drogim w eksploatacji ( np. wymiana zarówek, łączników stabilizatorów. filtrów, klocków itp)

    Nie ukrywam, że Croma robi na mnie duże wrażenie i chcę ją mieć. Jesli potraficie pomóc to z góry dziękuję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał edi_gein Zobacz post
    yt.1 - czujnik pomiaru grubosci lakieru pokazuje wartości ok245 jednostek na całym samochodzie. Czy to możliwe że fiaty maja tak grubą powierzchnię lakierniczą?Czy po prostu był cały malowany ( w co nie wierzę bo nieźle wyglada)
    Nie słyszałem o tak grubym lakierze.
    Średnia norma to ok. 150 jednostek.


    Cytat Napisał edi_gein Zobacz post
    pyt.2 Czy to prawda że przebiegi zczytane przez komputer moga różnic sie od wyświetlanych nawet o 10 %?
    Do 7%-8% jest to możliwe.


    Cytat Napisał edi_gein Zobacz post
    pyt4. czy Croma jest samochodem trudnym i drogim w eksploatacji ( np. wymiana zarówek, łączników stabilizatorów. filtrów, klocków itp)
    Części są w przystępnej cenie.
    Żarówka jak żarówka to koszt kpl ok. 50 zł. Także bez paniki. Jeśli jest zadbane to tylko brać.

    A teraz na spokojnie.
    Weź w kieszeń 250 zł i jedz do ASO, tam poproś o przegląd całkowity samochodu, łącznie z podpięciem do komputera i analizą lakieru.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Great Toruń
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    ma być Croma
    Rocznik
    2005
    staram sie to zebrac do kupy. Podobno Cromy mają blachy podwójnie ocynkowane i stąd moje przypuszczenie że grubość lakieru może sie zgadzać.Dorzuce jeszcze dwa pytanka:

    - czy numer vin mogę sprawdzić tylko w aso?

    - samochód jest wg ksiązki po dużym serwisie. Co to znaczy (we fiacie)? wymiana rozrzadu?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Co do lakieru nie wypowiem się, ale te wartości są trochę jednak duże. Kolega z Torunia ma Cromę - trzeba go się dopytać. Nick na forum Karol. On sobie mierzył swoją Cromę to coś dopowie.


    Cytat Napisał edi_gein Zobacz post
    pyt.2 Czy to prawda że przebiegi zczytane przez komputer moga różnic sie od wyświetlanych nawet o 10 %?
    Te parę % może być różnicy - jak Luk mówi.

    Cytat Napisał edi_gein Zobacz post
    pyt.3 Zauważyłem że W Cromie nie ma żadnych zamków. Jak wygląda "wejście awaryjne"
    Karol miał taki właśnie przypadek ze swoim autem. Na szczęście jego się otworzyło w końcu. A jedyny to chyba dostanie się awaryjne (zamówienie specjalisty) lub tłuczenie szyby. Wbrew pozorom ta najmniejsza na tyle jest dość droga!


    Cytat Napisał edi_gein Zobacz post
    pyt4. czy Croma jest samochodem trudnym i drogim w eksploatacji ( np. wymiana zarówek, łączników stabilizatorów. filtrów, klocków itp)
    Alternator i mocowanie przedniego stabilizatora są dość mocno schowane. Co do reszty to ktoś inny dopowie.


    Cytat Napisał edi_gein Zobacz post
    - czy numer vin mogę sprawdzić tylko w aso?
    Wklep VIN na stronie http://eper.fiatklubpolska.pl i sprawdzisz podstawowe dane jak datę produkcji, wyposażenie etc.
    Historii jak dobrze pójdzie dowiesz się w ASO.


    Cytat Napisał edi_gein Zobacz post
    samochód jest wg ksiązki po dużym serwisie. Co to znaczy (we fiacie)? wymiana rozrzadu?
    Nie ufaj temu. Sam sprawdź lub potwierdź u źródła. Skoro w książce wskazany jest podmiot to zadzwoń tam. Zadzwoń też w inne miejsca które wskazują wpisy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    38
    Postów
    66
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat 180KM
    Rocznik
    12.2006
    Kiedy kupowałem moją cromę, podjechaliśmy z komisantem do aso, gość podał nr vin i wyskoczyła cała historia (tzn co było wymieniane, daty, km, ale bez wpisów o wymianach oleju). Ku mojemu miłemu zaskoczeniu było to za friko. A mój egzemplarz z belgi sprowadzony, także chyba ogólną sieć informacji mają (przykładowo ford, jak z niemiec sprowadzony to w polskim aso już się niczego nie dowiesz). To tak odnośnie informacji w aso.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2013
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    35
    Postów
    373
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet 75 KM Croma 1.9 Multijet 150KM Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    03.2008 02.2009 10.2003
    Witaj! Miałem ten sam problem z przeanalizowaniem VIN Cromki (PS dokladnym!!! wyposażenie, akcje naprawcze... itp) którą chce kupić... Teraz już wiem. Wejdź na forum i zarejestruj się [159] Prośba o sprawdzenie nr VIN - Strona 135 i poproś... Ktoś tam musi pracować w grupie fiata pozdro dla Cromiaków

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    101
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006.09.21
    Witam . Ja kupując moją cromę pojechałem do aso zapłaciłem 250zł i otrzymałem pełny zakers informacji. Co do różnicy kilometrów zczytanych a wskazania to faktycznie fiat dopuszcza max różnicę do 10%.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Karol miał taki właśnie przypadek ze swoim autem. Na szczęście jego się otworzyło w końcu. A jedyny to chyba dostanie się awaryjne (zamówienie specjalisty) lub tłuczenie szyby. Wbrew pozorom ta najmniejsza na tyle jest dość droga!
    I nie ma możliwości otworzenia auta jakimś zamkiem ukrytym? No co Wy? To nawet w lagunach na karte z karty wyciągamy grot klucza (zakitrany - trzeba pazurem wyciągnąć), ściągamy plastik klamki a pod nim jest normalnie wkładka..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    38
    Postów
    66
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat 180KM
    Rocznik
    12.2006
    A co do wejścia awaryjnego, to w kluczyku koło tego miejsca gdzie można brelok zaczepić jest taki suwaczek mały. Przesuwasz go i wychodzi z całości taki tradycyjny kluczyk. Gdy podniesiesz zewnętrzną klamkę kierowcy spójrz pod spód, tam jest zamek.

    Mnie tak osobiście bardziej ciekawi jak fiatowskie silniki radzą sobie z gazem np. wspomniany wyżej 2.2. Z tego co wiem nie każde silniki "lubią" gaz (miałem tu na myśli różne marki).
    Ostatnio edytowane przez Patryk205 ; 14-02-2013 o 08:34

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z gazem musiałbyś może podpytać na lpg-forum - tam powinni coś pomóc..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    38
    Postów
    66
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat 180KM
    Rocznik
    12.2006
    Zapytałem z czystej ciekawości, cromę mam diesla. Miałem wcześniej subaru imprezę 2.0 wolnossące i spisywało się z gazem rewelacyjnie a przykładowo MB Vaneo 1.9 już nie jest tak różowo - dobrej klasy instalacja + jakieś niby super hiper szybkie wtryski a jest problem go zestroić (pali 3-4 litrów więcej gazu niż benz i czasem przy przełączaniu z benz na gaz szarpnie).

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Great Toruń
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    ma być Croma
    Rocznik
    2005
    Dzieki za odzew!!! Nie ukrywam że podchodzę do zakupu Cromki z dużymi wątpliwościami. Opinie o Fiatach, rzadko spotykany model i wielu laików którzy mówia że takich samochodów sie nie kupuje. Posiedziałem na necie , poczytałem opinie uzytkowników i przede wszystkim pogadałem z moim mechanikiem który jak usłyszał Croma to powiedział ( bałem sie tego ) że to rozsadny wybór. Zdecydowany też jestem na siln8uik benzynowy bo diesle jokaś mi nie leżą. Ostatnio odjechała mi spod nosa piekna 1.8 z 2009 roku bajecznie wyposażaona ze sprawdzonym przebiegiem 107tyś. Ta nad która sie teraz zastanawiam Też wydaje sie w porzadku ale słyszałem rózne opinie o silnikach 2.2 z gazem. Stąd moja rejestracja i pytania. Generalnie wszystkie drogi prowadzą do aso.

    We wczesniejszym poscie pytałem czy Cromka jest samochodem trudnym w użyciu. Wiem że zakup żarówki to nie majątek ale czy wymiana to filozofia i wyciaganie klosza czy 5 min jak w moim oplu. Czy samemu idzie wymienić łączniki stabilizatora, filtry -kabinowy, powietrza, klocki itp.

    Jeszvcze raz dzięki za odzew. Myśle że kwestia dwóch tygodni i będe mógł sie pochwalić. Jak nie tą to na pewno inną.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    38
    Postów
    66
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat 180KM
    Rocznik
    12.2006
    myślę, że jeżeli ma się chociaż trochę pojęcia o mechanice, wiesz jak się zabrać do tego co chcesz zrobić to nie jest zbyt skomplikowana. Wiadomo, niektóre rzeczy lepiej poświęcić fachowcom (nieraz ze względu na profesjonalne narzędzia, komp, itp).

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2010
    Skąd
    Kędzierzyn-Koźle
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 1,9Jtd Emotion
    Ja moją Cromą jeżdżę od grudnia 2010r. Poważnych awarii nie miałem. Zakupu nie żałuję, wręcz przeciwnie, dzisiaj tez bym wybrał to auto. Łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, filtry, żarówki, olej itp. wymieniam sam. Kupiłem kabel do komputera za 50 zł i serwis też kasowałem już dwa razy sam. Drobne usterki się zdarzają ale jak na razie radze sobie bez odwiedzin w ASO. Moim zdaniem auto godne polecenia. Prowadzę dokładny dziennik w Auto Centrum, można sobie poczytać.
    Cigiel
    Croma 2005 1,9JTD Emotion

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Great Toruń
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    ma być Croma
    Rocznik
    2005
    A czy możecie mi powiedzieć ,który z silników jest w Cromie?

    Z22SE czy Z22YH?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zakup Fiata Coupe
    Napisany przez seth na forum Coupe
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-10-2016, 19:18
  2. Zakup Linei
    Napisany przez marcoo na forum Linea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 04-05-2014, 16:14
  3. zakup pandy
    Napisany przez kede86 na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2012, 08:36
  4. Prośba o zakup części
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-07-2012, 15:54
  5. zakup bravy na części
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-05-2010, 22:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma zakup kontrolowany

zakup kontrolowany fiat bravo

zakup kontrolowany fiat croma

zakup kontrolowany fiatzakup kontrolowany fiat bravo iizakup kontrolowany fiat pandafiat bravo zakup kontrolowanycroma grubosc lakieruzakup kontrolowany fiat sienazakup kontrolowany fiat bravazakup kontrolowany cromazakup kontrolowany vaneofiat croma grubosc lakierufiat croma forum 2 2 lpgzakup kontrolowany fiat mareafiat linea zakup kontrolowanycroma ocynkzakup kontrolowanyjaka blacha fiat cromazakup kontrolowany fiat linea

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl