Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008

    Wymiana tylnych hamulców

    Witam,

    Wczoraj przełożyłem w cromce koła na zimówki i przy okazji posprawdzałem stan hamulców. Z tyłu klocków prawie nie ma (okładzina z 2mm), tarcza ma od zewnętrznej rancik 1,0-1,2mm. Przeglądałem allegro i jest spory wybór, co polecacie? Z tyłu mam niewentylowane tarcze czyli 278mm. Jaki kupić zestaw z dobrą wypadkową cena/jakość?

    W poprzedniej aucie zawsze sam zmieniałem, aby na spokojnie wszystko poczyścić etc. Mechanicy na których trafiałem byli szybcy - odkręcić, zakręcić, następny. Są jakieś niespodzianki przy samodzielnej wymianie w cromie? Jakieś kombinacje z wciśnięciem tłoczka, etc?

    Tarcze wygląda tak:
    0n39.jpg

    Ciężko zrobić zdjęcie, ale coś tam widać. Wymieniać czy wytrzyma jeszcze jeden komplet klocków?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Co do wymiany nic specjalnie trudnego nie ma. Jedynie śrubka którą przykręcona jest tarcza do piasty może stawiać opór i dość łatwo jest ją ''przekręcić'' gdyż jest to mały torx. Co do wciśnięcia tłoczków to oszczędzając sobie nerwów polecam nabyć najprostszy zestaw do wciskania tłoczków. Na aledrogo naprawdę za grosze można takie coś sobie kupić. Ja w swojej Cromie miałem założone tarcze Mikoda nawiercane i nacinane i powiem że całkiem dobrze się sprawowały. Wcześniej miałem Ate nacinane na przedniej osi i po jednym awaryjnym hamowaniu na niemieckiej autostradzie zaczęły ostro bić.
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  4. #3
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Czyli standard. W poprzednim tłoczek wciskałem ściskiem stolarskim za 3zł

    Przeglądałem allegro i do wyboru:
    1. najdroższe ATE
    2. bosch 289zł (BOSCH 0986479106 | 0986494032)
    3. TRW 300zł (DF 4266 | GD B1621)
    4. Tarcze brembo i klocki ferodo premier 300zł
    5. klocki STEINHOF SM559-N i tarcze ROTINGER RT 1585 - 200zł...

    Wstępnie nastawiałem się na TRW lub boscha, jednak opcja nr 5 jest dla mnie zagadką. Opinii trochę jest, są niby pozytywne. Producent chwali się, że robi OEMki dla Fiata. Ktokolwiek z Was coś wie o tym producencie?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    ja z przodu zakładałem zimmermany , dobry wybór to trw lub brembo, co do 5 to oem dla fiata robi trw

  6. #5
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Doczytałem, OEM robili do lanosów i coś tam jeszcze, a dla fiata są oferowane jako zamienniki. Większość opinii jest praktycznie na jednym forum (vw), co trochę zastanawia.

    Dostałem jeszcze dobrą ofertę na TRW, ok 288zł/kpl.
    Ostatnio edytowane przez TMK ; 25-11-2013 o 08:50

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mikoda z klockami ferodo też spokojnie da radę ale podejrzewam taniej dużo nie będzie. Popatrz też za właśnie zestawami ferodo bo ostatnio kupowałem zestaw na przód (wentylowane ok 260 + klocki) do puga mojej kobitki i z przesyłką płaciłem niecałe 280..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    867
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Ja wiosną wymieniłem tarcze i klocki na wszystkich kołach. Założyłem TRW. Jestem bardzo zadowolony. Z wymiana samemu nie było problemów.

  9. #8
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Zamówiłem polskie, będę wrzucał info nt pracy zestawu do mojego wątku:
    http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-4...0km-tmk-18466/

    Maka131, pamiętasz czy na jarzmach są blaszki ślizgowe?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    867
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Są blaszki. Na jednym z kół klocek, tylko jeden, trochę ciasno wchodził, lekko go zeszlifowalem, był za długi.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 25-11-2013 o 17:56

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    116
    Auto
    Albea 1.4
    Rocznik
    2005
    Miałem identyczny problem podczas wymiany opon u siebie, założyłem TRW. Jako, że wczesniej tego nigdy sam nie robiłem poprosiłem kolegę, wymieniliśmy w 15 minut i po problemie. TO NIC TRUDNEGO teraz juz sam bede umial

  12. #11
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Z trudnością różnie bywa. Trzeba całość poczyścić, wiedzieć gdzie i co posmarować miedzianym, posprawdzać tłoczek, w razie w użyć zestawu naprawczego i... przy odrobinie szczęścia ściągać tarczę młotkiem

    Jeszcze jedno, smarujecie między piastą a tarczą? Różne szkoły słyszałem, do tej pory nie dawałem smaru na te elementy.
    Ostatnio edytowane przez TMK ; 25-11-2013 o 22:27

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    867
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Ja przed założeniem nowych postanowiłem. Stare trochę stawiały opór przy zdejmowaniu , młotek bardzo dobrze się przy tym sprawdza .
    Niestety te elementy są ciągle narażone na utrudnione warunki eksploatacji, chciałem je chociaż trochę zabezpieczyć i opóźnić ich korozję.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    116
    Auto
    Albea 1.4
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Jeszcze jedno, smarujecie między piastą a tarczą? Różne szkoły słyszałem, do tej pory nie dawałem smaru na te elementy.
    Ja nie smaruje, wcześniej jak robił t mechanik to również nie smarował.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja nie smaruję chociaż generalnie powinno się smarem miedzianym w spayu.. O wiele łatwiej potem ściągnąć tarcze. W peugeocie ostatnio wymieniałem to bez palnika breszki i dużego młotka nic bym nie zdziałał..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Hamulce zmienione, łatwo nie było z odkręceniem zacisku - ku pamięci - potrzebna nasadka E18. Tarcza dosyć szybko odskoczyła po opukaniu, reszta bez problemu.
    Załącznik 11983


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Siena - wymiana amortyzatorów tylnych
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 21-11-2014, 19:37
  2. Palio II - wymiana hamulców z tyłu i wibracje, buczenie
    Napisany przez mli na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-10-2013, 18:14
  3. Wymiana tulei tylnych, które przewody hamulcowe kupić ?
    Napisany przez Marchol na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-11-2012, 10:38
  4. [Jak wykonać] Wymiana tylnych piast
    Napisany przez karwoj25 na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-04-2011, 02:37
  5. wymiana szyby w prawych tylnych drzwiach
    Napisany przez Leo29 na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-01-2009, 08:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klocki hamulcowe croma

fiat croma hamulce

wymiana tarcz hamulcowych fiat croma

jak wcisnac tloczek od hamulca croma

hamulce fiat croma

fiat ducato maxi wymiana klockow tyl

fiat croma hamulce tyl

klocki hamulcowe fiat croma

fiat croma 2006 klocki hamulcowe tylne

jarzmo zacisku croma tyl

wymiana tarcz i klockow tyl croma

wymiana klockow croma

wymiana klockow tyl fiat croma

klocki hamulcowe croma wymiana

fiat croma zaciski hamulcowe tyl zamienniki

dobre tarcze croma 2.4

wymiana klockow przod fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl