Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana sprzęgła - co kupić?  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Zaproponuj mu, aby naprawił, w przeciwnym razie dajesz do innej firmy, a sprawę oddajesz do sądu. W mediacjach może też pomóc powiatowy rzecznik praw konsumentów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Ale co naprawił? Samą skrzynię czy również sprzęgło, które było już w nieciekawym stanie.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Skrzynia obowiązkowo do poprawki. Sprzęgła zalanego olejem zostawić też nie możesz. Na pewno powinien odtłuścić tarczę sprzęgła (są specjalne preparaty). Ale może się z nim dogadasz, że kupisz sprzęgło, docisk, wysprzęglik, a on w ramach reklamacji je wymieni na własny koszt? Ja w tym kierunku bym szedł.
    Swoją drogą warto zobaczyć to sprzęgło, czy faktycznie się już kończy, czy to tylko taka ściema.

    Swoją drogą gdybyś założył nowe sprzęgło, to miałbyś właśnie uwalone w oleju
    Ostatnio edytowane przez miras ; 19-01-2015 o 19:33

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Właśnie też tak myślałem... sprzęgło + wysprzęglik + dwumas + uszczelkę wału korbowego mam już zamówione, więc tak się dogadam. Ciekawe jaka jest przyczyna, być może zła uszczelka? W sumie to okaże się w środę/czwartek bo dopiero wtedy będzie mógł zajrzeć. Z tego co widzę to dużo tego oleju na zewnątrz nie poleciało, może ze 100 ml, sądząc po wyciekach, choć tak naprawdę ciężko to określić.

    Cytat Napisał miras Zobacz post
    Swoją drogą gdybyś założył nowe sprzęgło, to miałbyś właśnie uwalone w oleju
    Szczęście w nieszczęściu ech... zły jestem i tyle mimo wszystko.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 19-01-2015 o 19:49

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Jestem już po ponownym zrzuceniu skrzyni, więc chciałbym podzielić się z Wami tym jak dokładnie przebiegła cała akcja. Otóż mechanik po ściągnięciu skrzyni stwierdził, że ciekło z jakiejś uszczelki skrzyni, którą dodatkowo musiał zamówić i wymienić. Twierdzi też, że ten uszczelniacz wału korbowego również był trochę dziurawy, w co tak nie do końca chyba wierzę, ale ok. Ogólnie to dolał podobno 50 ml oleju do skrzyni, wymienił oba uszczelniacze, kompletne sprzęgło z dwumasą i wysprzęglikiem, a stare elementy zabrałem sobie na pamiątkę. Niestety w kabinie okrutnie śmierdzi tym olejem ze skrzyni, bo nie raczył niestety elementów z niego powycierać. Cżż jeszcze mogę dodać odnośnie całokształtu? Może to, że nie dopłacałem już nic więcej poza samym zakupem sprzęgła, no i że ten mechanik posmarował mi wszystkie śruby w kołach... olejem przekładniowym! Dołączam zdjęcia starego sprzęgła dodając przy tym, że koło dwumasowe miało ok. 3 mm luzu. 20150124_203856.jpg20150124_203904.jpg20150124_211956.jpg

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Sprawy ciąg dalszy... czy ktoś może orientuje się, dlaczego podczas ruszania sprzęgło łapie już ok. 1 cm od podłogi? Dziś rano przytrafiło mi się to pierwszy raz, dobrze że nikt przede mną akurat nie stał bo auto "wyrwało" mi niespodziewanie do przodu. Następnie pedał sprzęgła wpadł w podłogę i nie dało się zmienić biegu, dopiero po fizycznym cofnięciu go ręką i ponownym odpaleniu silnika wszystko wróciło do normy.

    P.S. Chyba mam jakiś totalny pechozol

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Zapowietrzony uklad?

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Spróbuję wieczorem odpowietrzyć to wspólnie z mechanikiem i poinformuję o postępach

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Wygląda na to że odpowietrzenie sprzęgła pomogło, gdyż problem jak na razie się nie powtórzył.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Moi Kochani! Olej dalej sobie cieknie w najlepsze! tym razem przy czujniku od wstecznego (na górze skrzyni) jutro będę sprawdzał temat, bo być może mechanik nie dokręcił go lub oringu brak. Generalnie nie polecam Pana od skrzyń z ul. Jeleniogórskiej 44a we Wrocławiu (leśnica), nie mam już cierpliwości do tego wszystkiego....

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    68
    Auto
    FIAT CROMA 2.4 MULTIJET
    Rocznik
    2010
    Witam, może zmień warsztat, mechanika??
    Ja mając stilo, potem alfę 156sw robiłem je w warsztacie IRBIS na Ul.Paprotnej, robiłem różne rzeczy i nigdy nie miałem zastrzeżeń...może tam podjedz i niech Ci zobaczą co i jak itd.
    Pozdrawiam

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Też tam robiłem wcześniejsze autko, tzn bravo przez jakiś czas i byłem zadowolony. Dzisiaj odstawiam auto znowu do winowajcy całego zamieszania, z uwagi na gwarancję. Inaczej musiałbym płacić innemu warsztatowi min. kilka stówek za demontaż i montaż skrzyni, jakoś się przemęczę, może jeszcze dam radę Wyciek był również przy czujniku od wstecznego (sfatygowana podkładka miedziana), lecz naprawiłem samodzielnie, natomiast olej w sumie to aż leje się z komory sprzęgłowej (od spodu), lecz na razie nie ślizga się nic.. może znowu złą uszczelkę dobrał

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    876
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Jak teraz będziesz on nich auto odbierał to uprzedz ich, że już więcej auta do naprawy im nie zostawisz. Wrócisz do nich jedynie z fakturą, którą wystawi inny warsztat za naprawę ich błędów.
    Pozdrawiam


  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Z racji że nie napisałem, jaki był finał mojej naprawy skrzyni to dodam jeszcze, że mechanik dobrał zły uszczelniacz w skrzyni - dobierał pod skrzynię, a nie pod auto (zamówił część dedykowaną do opla), przez co olej ze skrzyni zalał nowe sprzęgło, ostatecznie po trzeciej wizycie i założeniu odpowiedniej uszczelki olej przestał cieknąć.

    Minął nieco ponad rok od naprawy.... a skrzynia wyje jak szalona, na każdym biegu słychać metaliczne turlanie łożysk - również na jałowym, bo skrzynia wtedy też pracuje. Szukam dobrego warsztatu, może ktoś poleci we Wrocławiu lub okolicach?

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    13
    Auto
    Croma JTDm 1.9 16v 150hp
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    Minął nieco ponad rok od naprawy.... a skrzynia wyje jak szalona, na każdym biegu słychać metaliczne turlanie łożysk - również na jałowym, bo skrzynia wtedy też pracuje. Szukam dobrego warsztatu, może ktoś poleci we Wrocławiu lub okolicach?
    Mam pytania do powyższego:
    - jaki jest przebieg po regeneracji skrzyni
    - czy oprócz wymiany i nadlewki oleju skrzyni wymieniane były łożyska (jeśli tak: na jakie)
    - jaki jest maksymalny moment obrotowy zmierzony po wirusie silnika


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana sprzęgła
    Napisany przez daro55 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-02-2014, 22:16
  2. Jakie kupić sprzęgło
    Napisany przez larsonPL na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-01-2014, 15:11
  3. Wymiana sprzęgła 1.2
    Napisany przez koziol1172 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-11-2013, 23:23
  4. Wymiana zderzaka - jaki kupić?
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-08-2013, 14:58
  5. Wymiana tulei tylnych, które przewody hamulcowe kupić ?
    Napisany przez Marchol na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-11-2012, 10:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Irbis paprotna

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl