Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 98

Temat: Wymiana rozrządu  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał radek_p14 Zobacz post
    Za części z górnej półki to wychodzi gdzieś około 500 zł mówię tutaj o pasku Dayco i reszcie SKF. Więc mechanik skasował cię za robotę jakieś 700 zł więc dosyć sporo. Według mnie w Cromie 1.9 wymiana rozrządu nie jest zbyt skomplikowana i nie zajmuje dużo czasu. Wiec skasowanie tyle kasy to lekka przesada.
    Kolega krusiek przeplacil. Tylko fajnie jesli sam do tego dojdzie sprawdzajac ceny tego co mu zamontowano. Najwyzsza polka... Dayco, SKF, INA, Gates...
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał galka Zobacz post
    rozrząd to można powiedzieć "przy okazji" bo żeby wymontowac kolektor podobno i tak trzeba zdjąć pasek...
    Można nie zdejmować rozrządu, ale po zdjęciu jest łatwiej wymontować kolektor. Często przy demontażu kolektora jest rabat na wymianę rozrządu.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Kolega krusiek przeplacil. Tylko fajnie jesli sam do tego dojdzie sprawdzajac ceny tego co mu zamontowano. Najwyzsza polka... Dayco, SKF, INA, Gates...
    Co do pasków Gates one raczej nie nadają się z tego co wiem do silnika 1.9 16v ponieważ do tych silników trzeba montować paski z teflonem. Gates nie robi pasków z teflonem do tego silnika więc zostaje tylko wybór między Dayco, a oryginałem

  4. #33
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Dodalem Gates, bo mialem na mysli ogolnie renomowanych producentow paskow, rolek itd.
    To prawda, ze znajacy sie na rzeczy mechanicy i sprzedawcy polecaja do tego silnika Dayco.
    Slyszalem, ze Dayco szlo na pierwszy montaz.
    Pzdr

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Gates oczywiście bardzo dobre paski robi tak samo jak Contitech, ale niestety nie mają oni teflonowych.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał radek_p14 Zobacz post
    Co do pasków Gates one raczej nie nadają się z tego co wiem do silnika 1.9 16v ponieważ do tych silników trzeba montować paski z teflonem. Gates nie robi pasków z teflonem do tego silnika więc zostaje tylko wybór między Dayco, a oryginałem
    Gdyby nie nadawały się to by nie były sprzedawane jako paski do jtd 1,9 16v .
    Mimo że nie teflonowe - Gatesy dają bez problemu radę - przy 90 tyś wymieniałem rozrząd pierwszy raz . Nie pamiętam co to był za pasek - może dayco o którym tu ktoś wspomniał - fakt że ten fabryczny pasek wyglądał tragicznie ,plus jedna rolka zaczęła "płynąć" - całość wyglądała bardzo słabo .
    W tym temacie są fotki : wymiana rozrządu
    Założyłem tego bez teflonowego gatesa - zdjęty teraz przy drugiej wymianie rozrządu pasek i rolki wyglądały idealnie - żadnych mikropęknięć na pasku jak wcześniej , rolki też tip top. A jak się sprawdziło to nie zmieniam - założony został znowu zestaw z gatesem .
    Ostatnio edytowane przez BART_osz ; 22-06-2013 o 23:25

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Ja tam nie będę kombinował z paskami założę ponownie Gates power grip skoro śmiga na nim i jest wszystko ok to po co kombinować. A, po ostatnich oględzinach paska wygląda że jest w stanie bardzo dobrym. BART-osz a rolki masz skf ?

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2013
    Skąd
    Mrągowo
    Wiek
    35
    Postów
    1
    Auto
    brava 1.8 DT
    Rocznik
    1996
    ja wymieniam w serwisie ale to drogi gips

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał marrr Zobacz post
    . BART-osz a rolki masz skf ?
    Tak - był i jest znowu SKF .
    Różnice cenowe między np INA ( nomen omen też ok - łożyska z pierwszych montaży w nie jednej marce ) a SKF są nie duże (100 -150 max chyba na całym rozrządzie ) więc wyszedłem z założenia że raz na parę lat te parę złotych więcej wydać to nie problem - a człowiek - przynajmniej tak mu się wydaje -śpi spokojniej .

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Witam!
    Potrzebuję porady odnośnie rozrządu.
    Auto kupiłem przy oryginalnym przebiegu 52 tys km - teraz mam prawie 69 tys km i mija piąty rok eksploatacji. W książce serwisowej znalazłem zapis o wymianie rozrządu co 4 lata lub 120 tys km, najpóźniej w piątym roku przy eksploatacji w "trudnych warunkach" (krótkie trasy, miasto itp.). Z tego co wiem to Croma jeździła 1/3 w stosunku trasa/miasto.
    Stąd tez pytanie: wymieniać już rozrząd czy nie?
    Opinie mechaników są rozbieżne. Jeden mówi, że koniecznie a drugi, że jeszcze dobić do 100 tys km?
    A jeśli robić to, czy wszystko czy bez pompy wody?
    BTW: Jakiej firmy kpl polecacie?
    Pozdrawiam serdecznie!

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Wymieniał bym - lata już są. Masz 70 tyś - niby jeszcze jest czas . Ja miałem okolice 90 tyś (czyli mógł bym jeszcze jeździć ... ) a stan rozrządu pozostawiał wiele do życzenia - na forum wstawiałem fotki - popękany pasek i "rozpuszczone" rolki prowadzące ... .
    Rozrząd wymiana - okolo 300zl w aso. Plus części - polecam ine i skf - w sumie nie duże koszty a świety spokój jest dużo warty ... .
    No i pytanie czy jesteś w 100% pewien przebiegu przy zakupie ?? Jak na 5 latka jest wyjątkowo niski ...

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Ja kupiłem swoje auto ok. tydzień temu, pierwsza rzecz jaką zrobiłem to wymiana rozrządu, a auto ma 96 tyś. przebiegu. Nie warto na tym oszczędzać tym bardziej że 5 lat minęło.

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    U mnie w 1.9 16v rozrząd był zmieniony przy 149tyś km bo instrukcja mówiła że w tym silniku ma zwytrzymać 150tyś więc czemu się tego nie trzymać?
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Dzięki za opinie. Przebieg sprawdzony - pewny. Dodam tylko z niepokojem, że auto użytkowała kobieta, która odwoziła dzieci do szkoły i z powrotem - 1/3 przebiegu w korkach i na krótkich dystansach... Odbiło się to na tej nieszczęsnej skrzyni biegów M32....
    Ja zrobiłem już ponad 17 tys km od zakupu (w lutym b.r.) i to głównie po trasach i żadnych szumów z okolic rozrządu...
    A co do pompy wody - też wymieniać czy zostawić?
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 03-10-2013 o 21:19

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    pompa napędzana jest paskiem rozrządu także wymieniaj po co 2 x płacić za robociznę

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2013
    Skąd
    Menden
    Wiek
    37
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Croma Emotion 2.4 20V
    Rocznik
    2005
    U mnie tez zbliża się wymiana, w poprzednim fiacie zwykły czarny pasek strzelił po 30000tyś, teraz montuje tylko oryginalne paski, za komplet z upustem zapłaciłem 670zł w serwisie, dla ciekawskich wrzucę foty, pozdrawiam.

    2013-08-23 15.54.28.jpg2013-08-23 16.39.03.jpg2013-08-23 16.39.35.jpg2013-08-23 16.40.50.jpg2013-08-23 16.40.57.jpg2013-08-23 16.41.58.jpg2013-08-23 16.41.33.jpg


 
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Rozrząd - wymiana
    Napisany przez Darek123456 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-03-2016, 22:15
  2. Wymiana rozrządu
    Napisany przez jacud na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2012, 11:34
  3. wymiana rozrządu
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 29-06-2011, 08:26
  4. Wymiana rozrządu - części
    Napisany przez thomasg na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-02-2011, 17:02
  5. Wymiana rozrządu
    Napisany przez dziwnyjaworzno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-11-2009, 23:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana rozrzadu fiat croma

rotinger & steinhof opinie

fiat croma rozrzad

wymiana paska rozrzadu fiat multipla stilo

fiat croma 1 9 16v ile za wymiane rozrzadu

kiedy wymienic rozrzad w fiat croma

wymiana rozrzadu jtd 120

forum klubowiczow fiat croma

croma jtd 1.9 wymiana rozrzadu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl