Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29

Temat: wymiana oleju  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Wymieniać wtedy kiedy wypada wymiana oleju bez względu na porę roku.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Wymieniać wtedy kiedy wypada wymiana oleju bez względu na porę roku.
    Też się pod tym podpisuję. Do tego olej wymieniam co 10-12tys, ale pewnie dlatego że robię to samemu

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Zapomnialem dopisac - 1.9 16v z dpf.
    Poczekam jeszcze na opinie innych..

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    34
    Auto
    Croma 1.9 150KM aut. Dynamic + InstantNav
    Rocznik
    09.2010 FL
    Pytanko. Jaki klucz jest potrzebny do filtra oleju i do korka spustowego ?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Będąc u mechanika (zamawiałem siłowniki do tylnej klapy), zagadałem w temacie wymiany oleju. Do rozmowy wtrącił się jego kolega po fachu który dla silników 1.9 16V z DPF - wymianę ZALECA po zimie.
    Teraz argument jakiego użył - poruszając się głównie po mieście (w moim wypadku to udział ok 70%), w niskich temperaturach DPF dużo częściej będzie podlewany paliwem by uzyskać właściwą temperaturę do jego wypalenia. W efekcie po zimie, jeżdżąc po mieście, oleju w silniku przybywa (olej napędowy) - zwłaszcza gdy proces wypalania zostanie przerwany (świadomie lub nieświadomie).. Wg tego mechanika dopiero taki olej należałoby wymienić, po okresie zimowym..

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    ja robie jak powiedziałem. za granica wpadają na autostrade i jadą kupe kilometrów. ale spoko możecie jeździć tak dalej szczególnie w ts to gwarantuje że będziecie mieli szybciutko do wymiany wariator ia moze przekreci się przy okazji panewka :-) co lepiej oszczedzic na oleju 150 zł i filtr za 20 czy emont silnika ja wybieram wariant który podałem. róbcie jak chcecie.
    Sorry, kolego ale mijasz się z prawdą. To co opisujesz to problem niektórych silników diesla z DPF. Przykład 1,9 dCi z Nissana, gdzie podczas wypalania DPF-a (przy zwiększonym wtrysku paliwa dla podniesienia temperatury) dochodziło do rozrzedzania oleju silnikowego przez przedostające się (przez uszczelnienia) paliwo. Taka mieszanka powodowała spadek właściwości smarnych oleju i - szczególnie we wspomnianym silniku - powodowała szybkie zużycie panewek. Wiadomo, że wiązało się to z ogromnymi kosztami remontu silnika (wał, głowica, etc). Problem rozrzedzania i wzrostu objętości oleju silnikowego pojawiał się przy krótkich, miejskich trasach na niedogrzanym silniku, w trakcie wypalania DPF-a. Z tego co wiem, to w silnikach 1,9 Fiata problem jest marginalny.
    Dobrą praktyką jest każdorazowy mini-przegląd auta gdy tylko podnosimy w jakimś celu maskę - nic nie kosztuje a pomoże wykryć problemy dużo wcześniej.
    A swoją drogą jak kupujesz diesla do jazdy po 5 km/dzień/miasto, w obie strony w korkach to, choćbyś miał super auto, silnik i tak poleci... Jeśli jeździsz po trasach lub w cyklu mieszanym to czasami trzeba go "mocniej" potraktować.
    Diesel potrzebuje tzw. "wygonienia kocurów z wydechu" - w końcu produkuje więcej sadzy niż benzyniaki.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 05-11-2014 o 09:40
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    61
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 220KM
    Rocznik
    1999
    jestem ciekaw czy ty majac diesel robisz dziennie 100km. nie robie 5 km, ale jest różnie. ciekawe jaka jest wiekszosc kierowców diesel w polsce pomysl. a pozniej pisz i wypowiadaj sie na ten temat odnosnie kto kupuje. bo ja wiem w szczegolnosci bmw vw. ciekawe czy oni robia dziennie tak duzo km.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Scrabit.
    Przyszedł czas na wymianę oleju?
    Tzn?
    ile km/ jaki interwał?
    komputer wskazał degradację?

    pzdr

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Przebieg jest mniej istotny (nie wiem ile jest aktualnie na liczniku bo samochodem wozi się aktualnie żona ale od ostatniej wymiany powinno być ok 11tys), bardziej rozbija mi się o fakt czy mechanik ma rację (a właściwie jego kolega po fachu)..

  11. #25
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Ilu mechaników tyle opinii. Olej nie kosztuje majątku i moim zdaniem trzeba go zmieniać po określonym przebiegu. Zgadnij czy ASO czekałoby do wiosny

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    jestem ciekaw czy ty majac diesel robisz dziennie 100km. nie robie 5 km, ale jest różnie. ciekawe jaka jest wiekszosc kierowców diesel w polsce pomysl. a pozniej pisz i wypowiadaj sie na ten temat odnosnie kto kupuje. bo ja wiem w szczegolnosci bmw vw. ciekawe czy oni robia dziennie tak duzo km.
    Kolego, albo czytaj ze zrozumieniem albo wytrzeźwiej! Z twojego bełkotu niewiele można odczytać!
    Po pierwsze: nie pisałem "dosłownie" o setkach kilometrów dziennie ale pewnym podejściu do tematu. Znam ludzi, którzy mają diesla i robią w roku tylko 2 trasy: na Wszystkich Świętych i na Boże Narodzenie - to o takich m.in. pisałem!
    Po drugie: nie ja odpowiadam za kretynów, którzy w imię oszczędności (bo ropa tańsza panie) kupią "wieśwagena" w "dizlu" aby pojeździć po wiosce lub po mieście a potem płaczą podczas naprawy, że to taka droga zabawka.
    Po trzecie: do pracy mam prawie 20 km a w tygodniu przynajmniej raz robię dłuższą trasę (200km) więc silnik ma kiedy "odetchnąć" od sadzy.

    Wiem, że o auto trzeba dbać ale bez przesady - mnie nauczył spokoju poprzedni samochód: dbałem o niego tak, że żona miała pretensje. Tak wyszykowane i zadbane sprzedałem, bo trafił się kupiec z dobra ofertą. I co? I gucio... Nabywca pojeździł nim tydzień i skasował podczas wymuszenia pierwszeństwa - auto poszło na złom. Teraz mam bardziej praktyczne podejście do tej RZECZY.
    Sorki za mały OT.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #27
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    Przebieg jest mniej istotny (nie wiem ile jest aktualnie na liczniku bo samochodem wozi się aktualnie żona ale od ostatniej wymiany powinno być ok 11tys), bardziej rozbija mi się o fakt czy mechanik ma rację (a właściwie jego kolega po fachu)..
    Cz mechanik miał rację?
    Podczas wymiany oleju zaznaczasz ten fakt w komputerze.
    Jeśli olej zdegraduje się wcześniej niż standardowe 30 tys./24 miesiące zostaniesz o tym poinformowany.
    Jeśli jeździsz na mniejszych odcinkach wymieniaj co rok o dowolnej porze roku.

    Jeśli nie masz z tego powodu dobrze spać, wymień teraz a potem jeszcze raz na wiosnę.

    pzdr

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    61
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 220KM
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Kolego, albo czytaj ze zrozumieniem albo wytrzeźwiej! Z twojego bełkotu niewiele można odczytać!
    Po pierwsze: nie pisałem "dosłownie" o setkach kilometrów dziennie ale pewnym podejściu do tematu. Znam ludzi, którzy mają diesla i robią w roku tylko 2 trasy: na Wszystkich Świętych i na Boże Narodzenie - to o takich m.in. pisałem!
    Po drugie: nie ja odpowiadam za kretynów, którzy w imię oszczędności (bo ropa tańsza panie) kupią "wieśwagena" w "dizlu" aby pojeździć po wiosce lub po mieście a potem płaczą podczas naprawy, że to taka droga zabawka.
    Po trzecie: do pracy mam prawie 20 km a w tygodniu przynajmniej raz robię dłuższą trasę (200km) więc silnik ma kiedy "odetchnąć" od sadzy.

    Wiem, że o auto trzeba dbać ale bez przesady - mnie nauczył spokoju poprzedni samochód: dbałem o niego tak, że żona miała pretensje. Tak wyszykowane i zadbane sprzedałem, bo trafił się kupiec z dobra ofertą. I co? I gucio... Nabywca pojeździł nim tydzień i skasował podczas wymuszenia pierwszeństwa - auto poszło na złom. Teraz mam bardziej praktyczne podejście do tej RZECZY.
    Sorki za mały OT.
    dlatego mówię że ty piszesz o idealach. a ja pisze o rzeczywistości.
    Dlatego jak mówię niech każdy wymieni kiedy chce, każdy jest kowalem swojego losu :-) i o odpowiedzialny ze póżniejsze ewentualne skutki.
    Podrawiam wszystkich za i przeciw.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał scrabit Zobacz post
    Będąc u mechanika (zamawiałem siłowniki do tylnej klapy), zagadałem w temacie wymiany oleju. Do rozmowy wtrącił się jego kolega po fachu który dla silników 1.9 16V z DPF - wymianę ZALECA po zimie.
    Teraz argument jakiego użył - poruszając się głównie po mieście (w moim wypadku to udział ok 70%), w niskich temperaturach DPF dużo częściej będzie podlewany paliwem by uzyskać właściwą temperaturę do jego wypalenia. W efekcie po zimie, jeżdżąc po mieście, oleju w silniku przybywa (olej napędowy) - zwłaszcza gdy proces wypalania zostanie przerwany (świadomie lub nieświadomie).. Wg tego mechanika dopiero taki olej należałoby wymienić, po okresie zimowym..
    Degradacja oleju w skutek wypalania DPF-u - o tym poinformuje Cię komputer komunikatem.
    Jeśli oleju przybędzie zauważysz to na bagnecie.
    Teoria mechanika wydaje mi się bez sensu..


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. wymiana oleju
    Napisany przez januszxxx na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-12-2014, 19:30
  2. Wymiana oleju i inne
    Napisany przez kotarsson na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-06-2014, 17:50
  3. Wymiana oleju, filtrów itd.
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 19-02-2012, 09:23
  4. Wymiana oleju w stilo 1.2 16v
    Napisany przez _DUGi_ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-03-2011, 00:19
  5. wymiana oleju
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 04-03-2010, 17:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1.9 m jet filtr oleju

koszty wymiana oleju fiat croma 1.9

fiat croma klucz do filtra oleju

fiat croma jaki klucz do filtra oleju

wymiana filtra oleju fiat croma

tutela 75w85 matryx fiat croma

wymiana oleju w fiacie croma

tutela 75w85 alfa 115km

ile kosztuje olej do fiata croma

przybywa oleju 1.2 8v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl