Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006

    Angry UWAGA NA AUTORYZOWANE SERWISY!!!! - nie traćcie czujności

    Miesiąc temu pojechałem do autoryzowanego serwisu Fiata, aby zrobić przegląd po 120tys. mojej Cromki.
    Dokonano wszystkich czynności, zapłaciłem fakturę i wróciłem do domu.

    Po paru dniach mój samochód zaczął dziwnie reagować. Przy prędkości ok.120km/h (lub więcej) po jakiś 5-10min. jazdy usłyszałem krótki bip i zaświeciła mi się kontrolka poziomu oleju, a na wyświetlaczu pojawił się komunikat "sprawdź poziom oleju w silniku".

    Trochę się zestresowałem tym faktem, ponieważ zignorowanie tego typu sygnału grozi zatarciem silnika.
    Natychmiast zatrzymałem się, wyłączyłem silnik i poszedłem sprawdzić poziom oleju. Wyciągam bagnet i okazuje się, że .... poziom jest OK.

    Zadzwoniłem do brata, który wiele lat pracował w autoryzowanym serwisie jako mechanik i poprosiłem o diagnozę. Od słowa do słowa zalecił mi powrót do domu i przy każdym pojawieniu się sygnału zatrzymać samochód, poczekać parę minut, aby silnik ostygł i takimi "żabimi skokami" wrócić. Całe szczęście nie miałem daleko.

    Teraz zaczął się żmudny proces doszukiwania się przyczyn, skoro poziom oleju jest OK, to co włącza takie ostrzeżenie? Podłączony komputer nie zarejestrował żadnych błędów, ciśnienie OK, wszystkie podzespoły sprawne. Włączamy silnik i ... nic. Pojechałem na miasto i ... nic. Czary?

    Podłączyłem komputer, wyjechałem na obwodnice i pogoniłem swoje 200 koni. Po ok. 5 min. historia powtórzyła się, a komputer nie sygnalizuje błędów. Zacząłem drążyć dalsze scenariusze.
    Coś mnie tknęło i wyjąłem butelkę z resztką oleju, który dostałem po przeglądzie w serwisie. Sprawdziłem ile jest tego oleju i sprawdziłem jaki to typ oleju, aby w razie czego dokupić.
    Dzwonię do brata z pytaniem jakiego producenta poleca. Po chwili oddzwania i dopytuje się o typ oleju, więc podaję 5W30 i tutaj ZONG!!! W słuchawce słyszę "do twojego silnika powinien być 5W40!!!".

    Wracam do domu i piszę do serwisu, w którym robiłem przegląd, dlaczego do silnika 2.4 diesel wlali 5W30 zamiast 5W40? W odpowiedzi dostaję informację "bo ma Pan filtr DPF i dlatego stosujemy taki olej".

    Wchodzę na stronę WWW Fiata i wypełniał formularz zgłoszeniowy z pytaniem o zalecany rodzaj oleju do swojego samochodu z podaniem nr VIN. Na drugi dzień dzwoni do mnie konsultant z Fiat Auto Poland i informuje mnie, że powinienem stosować ............. 5W40!!!!

    Opowiadam mu swoją historię, w odpowiedzi dostaję kontakt do Rzecznika Klienta, który jest w każdym autoryzowanym serwisie i którego zadaniem jest wyjaśnianie tego typu sytuacji. Przekazuję kontakt do brata, który dzwoni i słyszy dokładnie to samo wytłumaczenie - bo jest filtr DPF. W trakcie rozmowy pada następny >argument< - "bo w ADF Auto również taki leją".

    Dzwonię jeszcze raz na infolinię Fiata i pytam, czy mogą przysłać mi dokument, który jednoznacznie potwierdzi wymagania producenta co do rodzaju oleju. Dowiaduję się, że nie wystawią mi takiego dokumentu, ponieważ go nie potrzebuję. Wszystkie informacje zawarte są w instrukcji obsługi samochodu. Sprawdzam, a tam napisane: 5W40.

    Jestem po rozmowie z prawnikiem i jutro jadę do PZMotu do zespołu ekspertów, aby potwierdzili wyniki "mojego śledztwa" i wydali stosowną opinię. Potem kieruję sprawę do sądu, a być może do Prokuratury (można sobie wyobrazić co stanie się gdy w samochodzie z automatyczną skrzynią biegu przy prędkości powyżej 120km/h (np. na autostradzie) nagle zatrze się silnik).

    Dodatkowo zirytował mnie fakt, iż policzyłem z bratem "korzyści" autoryzowanego serwisu na takiej praktyce. Na 5 litrach droższego oleju 5W30 serwis zarobił ekstra .... 70 zł (słownie: siedemdziesiąt złotych) - liczone jako ich "czysty zysk". To szczególnie mnie zirytowało, że jakiś "Adam Słodowy" wymyślił jak podnieść wydajność ekonomiczną nie licząc się z konsekwencjami dla swoich klientów. A wszystko nie w jakimś garażu, w którym przysłowiowy Pan Zenek dorabia sobie do emerytury, tylko w autoryzowanym serwisie FIATA.

    Dlatego przestrzegam!!!! Sprawdzajcie co leją do waszych samochodów i co wpisują w dokumenty (np. fakturę czy książkę serwisową) - bez tego sprawa w sądzie przegrana. Na szczęście ja na fakturze mam wyszczególniony typ wlanego oleju (5W30), naklejkę na silniku i butelkę z resztką oleju. Teraz czeka mnie bieganie po biegłych, kancelariach i sądach. I nie chodzi mi tylko o pieniądze, szlag mnie trafia gdy jakiś głupek dla paru złotych naraża mnie i moją rodzinę na ryzyko utraty zdrowia lub życia, a na pewno na wymianę silnika.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    bez urazy ale moim zdaniem nie zatrzesz silnika olejem 5/30. co nie zmienia faktu że postąpili nieuczciwie i jest to jakiś problem dla silnika pewnie wynikający z tego ze jest bardziej płynny po rozgrzaniu i czujnik odczytuje jako jego brak w momencie gdy gdzieś samochodem zakołysze i czujnik nie wykryje oleju. jak pisałem silnika nie zatrzesz a po co sie tak denerwować kontrolka i tym że ASO partaczy. masz racje co do zgłoszenia sprawy do sądu w celu otrzymania odszkodowania choć ja najpierw bym sie próbował dogadać z ASO w celu naprawy ich błędu i dogadania się co do rekompensaty.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To nie chodzi o kołysanie tylko rzadszy olej nie wytworzy takiego ciśnienia stąd czujnik ciśnienia głupieje. Wg. mnie też mało prawdopodobne, że mogłoby się coś stać po takich paru "lampkach" ale uważam, że masz rację i będę kibicować Tobie w rozprawie z tym ASO..

    A co do samych autoryzowanych serwisów.. To tylko zwykłe serwisy niczym się nie różniące od większych serwisów prywatnych - też pracują tam ludzie - czasami fachowcy, czasami gówniarze po technikum.. Mam nawet wrażenie że te 2gie jest bardziej nasilone tyle że ratują ich te wszystkie procedury i instrukcje..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    walczyć trzeba bo fuszerki odwalają czasem niesamowite. a ta twoja to jeszcze nie jest szczyt ich osiągnięć

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006
    Technicznie pewnie macie rację. Choć nie wyobrażam sobie, że będę jeździł samochodem naszpikowanym elektronika i nie reagował na wskaźnik poziomu oleju (bo pewnie rozrzedził się za bardzo przy wyższej temperaturze).

    Problem w tym, że gdybym takiej "podmianki" oleju dokonał samowolnie w okresie gwarancyjnym to .... TRACĘ GWARANCJĘ!!! (potwierdzone w Fiat Auto Poland).

    Najbardziej w całej historii irytuje mnie fakt, że stacja na całym "pomyśle" zarabia ekstra jakieś 50-60zł (ekstra). Za przegląd zapłaciłem powyżej 1.000zł. Zapłaciłbym i ekstra 100zł więcej, ponieważ jadąc na przegląd do autoryzowanej stacji obsługi nie oczekują najniższej ceny tylko fachowej i odpowiedzialnej obsługi - szczególnie, że przegląd robię po okresie gwarancyjnym i mógłbym sobie pojechać gdziekolwiek.

    A co do dogadania się z ASO? W rozmowie telefonicznej nie mają specjalnie wiele do powiedzenia, uważają że jest OK, a na pytanie dlaczego leją olej inny od wymaganego przez producenta słyszę jak mantrę "bo pański samochód ma filtr DFP" (wiedząc jak działa ten filtr nie mam bladego pojęcia jak to się ma do oleju). A jak pytam Fiat Auto Poland jaki olej ma być do mojego samochodu (podając VIN) słyszę: 5W40!!! Tyle dyskusji "ze ślepym o kolorach".

    Wysłałem oficjalne pismo do ASO i czekam na reakcję, jeżeli jednoznacznie podtrzymają swoją "telefoniczną wersję" - składam pozew na drodze cywilnej o odszkodowanie. Pewnie będę musiał zlecić i zapłacić za ekspertyzy, ale co mi tam - stać mnie (a właściwie moją firmę), mam czas a szanse na wygranie są bliskie 100%. Podejrzewam, że jeśli uda mi się wygrać to paroletnie zyski z "podmianki" pochłonie odszkodowanie, prawnicy i ekspertyzy. A całość zrobię "dla sportu".
    W tym tygodniu składam też oficjalną skargę do Fiat Auto Poland na obsługę w ich autoryzowanej stacji, zobaczymy czy tutaj tez będzie reakcja - jeżeli nie będzie to Włosi zareagują na 100%. Mój kolega ćwiczył to OPLEM, gdzie w Polsce wszyscy go zlali a jedno pismo do centrali w Niemczech uruchomiła całą masę przeprosin i napraw. Bo skoro wydaje się miliony na marketing to trudno sobie pozwolić na oczywiste "strzały w kolano" w incydentalnych przypadkach.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Jak najbardziej masz rację z tą walką.

    Cytat Napisał Jellou Zobacz post
    (wiedząc jak działa ten filtr nie mam bladego pojęcia jak to się ma do oleju
    nikt chyba nie ma pomysłu żeby to wytłumaczyć i myślę że oni sami nie maja normalnego wytłumaczenia
    Myślę że FAP zareaguje błyskawicznie i obędzie się bez sądu. a włosi powinni się i tak dowiedzieć niech pilnują naszych bo ludzie w przeciwnym razie dalej będą narzekali na fiaty.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Na przyszłość - sugeruję jadąc do ASO brać swój olej ... .
    A jeżeli chodzi o walkę z FAP ... życzę wytrwałości i trzymam kciuki .
    Jeżeli miał byś pisać do centrali - sugeruję po włosku - wtedy bankowo wezmą Twoją opinie na tapetę a nasza centrala krajowa na pewno dostanie "impuls" .

    Ostatni przykład takich praktyk i ignorowania klienta o którym słyszałem - znajomy w nowym mondeo miał nieszczelne reflektory przednie (ponoć wada konstrukcyjna ) , co objawiło się tym że reflektory zaszły już mgłą kurzu od środka jak w 10 letnim samochodzie,a samochód miał 4 miesiące . Walka trwająca dwa miesiące z centralą na Polskę i nic - jedno pismo do centrali w koeln - reflektory wymienione po 2 tygodniach ... .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006
    No i problem się rozwiązał. Przyszedł czas na ponowną wymianę oleju i po wymianie ... objaw "kontrolki poziomu oleju" zniknął - i to bez wymiany czujnika poziomu oleju. A to oznacza, że czujnik jest OK.
    Wytłumaczeniem może być niewymienienie filtra oleju przez ASO (bo olej raczej wyglądał na oryginalny - tym bardziej, że dostałem 1l na dolewki). W efekcie tego ciśnienie oleju było zbyt niskie i pojawiał się komunikat o poziomie oleju.
    Teraz po wymienia filtra na nowy (wraz z olejem) żadna kontrolka nie mrugnie dłużej niż testowo po uruchomieniu zapłonu.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Olej wymienili a filtru nie ? Ja sobie sam wymieniam olej i filtry. 40 min roboty 2 piwka i wszystko gra jak należy

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006
    hmm, wszystkie elementy mam na fakturze, ale czy były w samochodzie to teraz raczej trudno powiedzieć - analizując objaw i zniknięcie problemu wniosek jest tylko jeden - filtr był "zakitowany" (nie sądzę, aby nowy filtr był 'niesprawny' już na drugi dzień po wymianie.
    To chyba nie jedyne "usprawnienie ekonomiczne" w ASO.
    Mój brat pracował w ASO innej marki i był świadkiem jak faktura pomnażała swą wartość, choć w samochodzie podłączyli tylko jakiś urwany kabelek i od paru godzin czekał na odbiór przez klienta.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Rozumiem że nic nie dopłacałes i że interwencja w FAP pomogła?

  13. #12
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    20 styczeń 2013
    Skąd
    Germany/Szczecin
    Postów
    48
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2009
    Witam ! Posiadam historie serwisową swojej Cromy 1,9 Mjet 8V-120 KM, i zawsze zalewano go olejem 5W30 WR Pure Energy(tez mam DPF).ok 20.04 zbliza mi sie wymiana oleju i przegląd.... też zaleje go Selenią 5W30 WR Pure Energy. Auto ma potwierdzone 146 tys km i żadnych probelmów z DPF( robie długie trasy po autobahnach). mało kulam się po mieście. Więc dziwi mnie ten prolem... może większy motor ma "wieksze wymagania" ???

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Ja leje Mobil 1 ESP Formula 5W-30 i też podobnych problemów nie miałem. Moim zdaniem to będzie wina filtra oleju jeśli nie był zmieniony. Mógł być też źle założony. Podobny problem miałem w C4 mechanik źle założył filtr i wyskakiwał komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Wymieniłem na purfluxa i było ok.


 

Podobne tematy

  1. [Mazowieckie] Serwisy Warszawa
    Napisany przez Diaxxx na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-01-2015, 20:04
  2. Polecane sklepy, serwisy, warsztaty.
    Napisany przez Pjotrek na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-01-2012, 21:21
  3. Polecane sklepy, serwisy, warsztaty. Świętokrzyskie
    Napisany przez Pjotrek na forum Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-01-2012, 21:21
  4. Uwaga na kałuże !
    Napisany przez KrzychuB na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-05-2010, 19:29
  5. UWAGA- KONKURS
    Napisany przez Turyn2010 na forum Barchetta
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-12-2009, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma kontrolka oleju

serwis fiat opinie

fiat croma serwis

serwis fiata warszawa opinie

serwis gwarancyjny fiata opinie

jaki olej do cromy

serwis fiat warszawa opinie

kontrolka serwis fiat croma

forum serwis fiat

kontrolki fiat croma nr 15

fiat serwis opinie

serwis fiat warszawafiat serwis biala podlaska forumserwis fiata opinieKONTROLKA SERVICE FIAT CROMAserwis fiata wroclaw opinie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl